آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 23
بازدید هفته : 3688
بازدید ماه : 3702
بازدید سال : 11020
بازدید کلی : 66932

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 23 آبان 1393
نظرات

فهرست

عنوان                                                              صفحه

فصل اول: آشنایی با محیط کار

تاریخچه صنعت برق………………………. ۲

- پیدایش صنعت برق در جهان…………………… ۲

- تاسیس سازمان برق ایران…………… ۴

- سال تاسیس شرکتهای برق منطقه ای ، مدیریت تولید و توزیع نیروی برق…… ۵

- تشکیل شرکت سهامی مدیریت شبکه سراسری برق…………….. ۷

- صنعت برق ایران در برنامه سوم توسعه (۱۳۸۳-۱۳۷۹)……………… ۷

- صنعت برق ایران در برنامه دوم توسعه ( ۱۳۷۸-۱۳۷۴)……………….. ۱۰

- صنعت برق در برنامه اول توسعه (۱۳۷۳-۱۳۶۸)…………………. ۱۲

تحولات بخش توزیع نیروی برق…………………………………. ۱۳

اهداف و استرتژی های تشکیل شرکتهای توزیع نیروی برق………………… ۱۵

تشکیل شرکتهای توزیع نیروی برق…………………………. ۱۵

شرکت مادر تخصصی تولید،انتقال و توزیع نیروی برق ایران……………………. ۱۶

شرکتهای برق منطقه ای………………………………………….. ۱۸

سازمان انرژیهای نو ایران (سانا)………………………………… ۱۹

سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)………………………… ۱۹

شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران………………………………. ۱۹

شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا)…………………. ۲۰

سازمان توسعه برق ایران……………………………………………. ۲۰

ایجاد شرکتهای تعمیراتی تاسیسات تولید برق…………………………. ۲۱

شرکتهای مدیریت تولید برق………………………………………….. ۲۲

توزیع در شرکتهای برق منطقه ای……………………………………… ۲۲

تاسیس شرکت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر)………………………. ۲۲

ملی شدن صنعت برق………………………………………………… ۲۳

تاسیس وزارت آب و برق……………………………………. ۲۴

تاسیس وزارت نیرو……………………………………………….. ۲۴

سازمان برق استان یزد……………………………………………… ۲۷

- تأسیس سازمان برق استان یزد………………………………….. ۲۷

- درباره شرکت………………………………………………………….. ۲۸

- اهداف کلی شرکت توزیع نیروی برق یزد…………………….. ۲۸

- استراتژی های شرکت……………………………………….. ۲۹

- ساختار سازمانى………………………………………………. ۳۰

فصل دوم: نرم افزار اکسل

نرم افزار EXCEL……………………………………………………….. 32

ورود به محیط Excel……………………………………………….. 33

اصطلاحات صفحه گسترده………………………………………….. ۳۴

کار با کارپوشه ها در Excel…………………………………….. 35

ذخیره کردن یک Book…………………………………… 36

بستن محیط Excel……………………………………………. 38

اطلاعات در Excel…………………………………….. 38

فرمول نویسی در Excel………………………………… 40

نسخه برداری و انتقال سلولها…………………………………. ۴۲

حذف سلول…………………………………………… ۴۳

ویرایش سطر و ستون………………………………………. ۴۵

جستجوی داده ها…………………………………………. ۴۶

تعویض داد ه ها…………………………………………………………. ۴۸

ایجاد لیست جدید خودکار…………………………………. ۴۹

آدرس دهی نسبی درExcel…………………………………. 50

حذف قالب بندی سلولها…………………………………….. ۵۶

چند تابع معروف……………………………………….. ۵۷

مرتب کردن لیست ها…………………………………….. ۵۹

درج انواع اشیاء در Excel………………………………… 60

نمودارها……………………………………………………. ۶۴

آماده سازی کاربرگها برای چاپ…………………………. ۶۹

چاپ کاربرگها………………………………………………………. ۷۳

تکنیک های برتر اکسل – Excel Technics……………………………… 75

فصل سوم: شبکه

شبکه‌ چیست‌؟…………………………………………………………. ۷۷

انواع‌ شبکه‌………………………………………………………….. ۷۸

Internet Protocol (IP)…………………………………………….. 78

IP چه کاربردی دارد؟……………………………………………………. ۷۹

خط فرمان در ویندوز چیست؟……………………………………………… ۷۹

آدرسهای IP………………………………………………………….. 80

تحلیل IP…………………………………………………………………………. 81

معرفی کارت شبکه، و راه اندازى و نگهدارى شبکه از لحاظ سخت افزارى………………………………… ۸۳

کارت شبکه یا LAN Card………………………………………………………………………………………. 83

شبکه سرى یا BNC ………………………………………………….. 84

شبکه Hub…………………………………………………………………. 86

تنظیم شبکه……………………………………………………………….. ۹۱

نصب و تنظیم برنامه Wingate جهت اتصال شبکه به سرور و اینترنت…………………. ۹۶

نحوه تنظیم دستگاههاى موجود در شبکه جهت اتصال به شبکه………………….. ۱۰۹

نحوه استفاده از برنامه Wingate براى کنترل شبکه…………………….. ۱۱۰

منابع…………………………………………………….. ۱۱۲

 

تعداد بازدید از این مطلب: 88
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 23 آبان 1393
نظرات

بخشهای مرکز تلفن و مسیر ارتباط بین مرکزتا مشترک :

بخشهای مرکز تلفن عبارتند از :اتاق سوئیچ ،اتاق کابل ، اتاق MDF ،با تریخانه و اتاق ژنراتور که این اتاقها به ترتیب شکل در کنار هم قرار دارند .

مرکز مربوطه دارای ۳ داک می باشد از هر شلف تعدادی کابل بیرون می آید . و داک ها در اتاق سوئیچ (SW)  قرار دارندکابل های خروجی به اتاق MDF  که در مجاور(SW) قرار دارند م یرود بخش MDF  توسط سیمهای وانژه (زوج سیاه و سفید) به دو قسمت تقسیم می شود قسمت اول شامل ورودی کابلهای اتاق سوئیچ  می باشد که به ترتیب شماره تقسیم بندی شده است قسمت دیگر شامل کابلهای دو زوجی می باشد که به اتاق کابل می رود که تعداد شان بیشتر از تعداد مشترکین      می باشد . نحوه اتصال این دو قسمت بهم ترتیب خاصی ندارد و سیم وانژه ممکن است ا زابتدای قسمت اول به انتهای قسمت دوم وصل شود یا به انتهای آن .در اصل کار MDF وصل شماره مورد نظر (قسمت اول ) به خط اشتراک مشترک مورد نظر (قسمت دوم ) می باشد.

حال کابلهای خروجی که ۲۰۰ تایی هستند از MDF خارج م یشود و به اتاق کابل   می رود . در اتاق کابل ، کابلهای ورودی ۲۰۰ تایی مبدل به کابلهای ۶۰۰ تایی یا بیشتر می شود. این کابلهای ضخیم وارد حوضچه می شوند.

اکنون کابلهای ورودی به حوضچه (که به عبارتی می توان ا زآن بعنوان جعبه تقسیم نام برد) می روند و و در آنجا به کافوها م یروند (KV) .

کافوها در سطح شهر بسته به تراکم جمعیت به تعداد مورد نیاز با ظرافت متغیر قرار  می گیرند که ۱۴۰۰ تایی یا ۲۴۰۰ تایی هستند و بسته به نیاز آن منطقه از ظرفیت کافو استفاده می شود.

کار کافو تقسیم کابلهایی است که از حوضچه آمده و به پستها (P) می رود .

کافو رشدهای ۱۵ زوجی یا ۲۰ زوجی را به هرپست (p) منتقل می کند . حتی الامکان سعی می شود که کافو در وسط محل مورد نظر نصب شود تا تقریباً به صورت مسیر دایره ای شکل با پستها ارتباط داشته باشد تا طول کابلهای ارتباطی بین کافو و پست را به حداقل برسانیم .

هر ترمینال داخل کافو به یک پست م یرود (پست ۱۵ تایی)

کافو تیر مانند MDF در بخش داده که بوسیله سیم های رانژه بهم متصل شده اند.

فرض کنیم که از خروجی یکی از کافوها یک کابل بیرون آمده . هر کدام از این زوجها مستقیماً به پست مورد نظر انتقال داده نمی شود چون هزینه کابل کشی بالا می رود و مخابرات بیشترین هزینه را در کابل کشی دارد بنابراین این کابل بیرون آمده از کافو در مسیر خود به سر هر کویه ای که رسید یک زوج ۱۰ تایی ا زآن جدا می شود و به پست مربوطه می رود تا کل مسیر به همین صورت تحت پوشش قرار گیرد .

فهرست

بخشهای مرکز تلفن و مسیر ارتباط بین مرکزتا مشترک :

هر ترمینال داخل کافو به یک پست م یرود (پست ۱۵ تایی)

تقسیم بندی برای کابلها

کابل مرکزی

کابل آبونه :

کابل زمینی

کابل هوایی

گیرنده

روند کار یادگیری های کار آموز

اطلاعات

فرستنده

نگاهی کلی به صنعت مخابرات و عملکرد آن درجهان

خط مشترک یا تلفن

مرکز

ترمینال

انواع سوئیچ دور افتاده :

تاریخچه فیبر نوری

انواع فیبر نوری

فناوری ساخت فیبر نوری

پاس دادن مکالمه (Transfer)

سرویس های ویژه و انواع آن

ارتباط شهری

کاربردهای فیبر نوری

منتظر مکالمه (Call Waiting)

مزاحم نشوید(do not disturb) :

شماره گیری مجدد (Redial)

انتقال مکالمه (Call Forward)

انتقال مکالمه در حالت بلادرنگ (Call Forward Always)

رزرو خط شهری :

فراخوان عمومی (page) :

رزرو کردن داخلی و خط شهری (resevation) :

جواب تلفن دیگر (Call Pick up) :

دسترسی فوری (Hotline) :

بیدار باش (Wake up Service)

حالت کنفرانس (Conference) :

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 99
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 23 آبان 1393
نظرات

مقدمه

 امروزه دیگر از خودروهای پر سر و صدا که دود می کنند خبری نیست. دیگر صحبت از شتاب گیری ضعیف نیست. اکنون اول آلایندگی بعد شتاب و توان قابل قبول، مطرح است. امروزه استفاده از موتور دیزل در خودروها بشدت افزایش یافته و دیگر کسی با دید قبلی به این خودروها نمی نگرد، بلکه نام دیزل یک موتور کم مصرف، پاک و کم هزینه را تداعی می کند.

همه این ها مرهون سیستم های کنترل الکترونیک است که موتورهای دیزل را بهبود بخشیده است. البته اگر طراحی بهینه ای انجام شود سیکل دیزل به گونه ای است که همیشه حجم هوای اضافه در سیلندر موجود است. با استفاده از این موضوع و ایجاد شرایط احتراق کامل موتور دیزل فوق العاده موتور پاکی است در ضمن این سیکل این اجازه را می دهد تا از سوخت های دیگر مانند سوخت های گیاهی و سوخت های ترکیبی نیز استفاده نمود.

با این همه الکترونیک کار را بسیار آسان نموده است. در سیستم های جدید کنترل بهتر و محسوس تری انجام می گیرد که با بالا بردن فشار سوخت به احتراق بهتر و شتاب بیشتر کمک می نماید. برای جلوگیری از کوبش و کاهش صدای موتور از پیش پاشش یا پاشش ترتیبی استفاده می شود. در بعضی سیستم ها نیز می توان از پس پاشش بعنوان یک عامل برای کاهش آلایندگی استفاده کرد.

در این پروژه با چگونگی عملکرد سیستم های کنترل سوخت رسانی موتورهای دیزل (EDC) ، واحد کنترل الکترونیکی (ECU) (در خودرو به هر واحد هوشمند الکترونیکیECU گفته می شود. اما این واژه بیشتر در مورد کنترلر موتور بکار برده می شود.) ، برخی سنسورها و عملگرهای موتور دیزل که در خودروها و وسایل نقلیه تجاری کاربرد دارند و پیرامون این سیستم ها و اجزای مرتبط با آنها آشنا می شویم. این سیستم ها انحصاری است و قوی ترین، قدیمی ترین و کامل ترین آنها متعلق به شرکت بوش می باشد. البته شرکت های دیگری نیز وارد این عرصه شده اند مانند دلفی و غیره، ولی در ابتدای راه می باشند. شرکت بوش با توسعه پمپ های قدیمی (مکانیکی) خود و استفاده از الکترونیک در پمپ های جدید در دنیای دیزل حرف اول را می زند.

بطور خلاصه روش کار در موتورهای دیزل مجهز به EDC بدین صورت است که: ابتدا برخی کمیتها مانند دما ، فشار ، ضربه ، دور موتور و وضعیت پدال گاز توسط سنسورها دریافت و به EDC گزارش می شوند. سپس EDC با استفاده از جداول و فرمول های از پیش تعیین شده موجود در حافظه خود ، یک سری سیگنال‌های الکتریکی تولید کرده و به عملگرها می فرستد. عملگرها نیز به نوبه خود سیگنالها را به کمیت‌های غیر الکتریکی مانند مکانیکی در شیر برقی ، دما در هیتر و غیره تبدیل می‌کنند و در نهایت عملکرد موتور به بهترین شکل ممکن کنترل می شود.

اینجانب تلاش نمودم تا با جمع آوری و ترجمه متون شرکت بوش و اطلاعات سایت شرکت بوش مجموعه اطلاعات مفیدی را گردآوری نمایم، امیدوارم سودمند واقع گردد.

فصل اول

 کنترل الکترونیکی دیزل EDC(Electronic Diesel Control)

 هدایت الکترونیکی مدرن موتور دیزل امکان تغییر و تنظیم دقیق و با اختلاف کم مقادیر تزریق را فراهم می‌کنند. فقط این چنین خواسته‌های فراوان موتور امروزی می‌توانند برآورده شوند. کنترل الکترونیکی دیزل EDC

 (Electronic Diesel control)در سه گروه سیستم سنسورها، مقایسه‌کننده‌ها با مقادیر ایده‌آل (پردازنده) و عملگرها تقسیم‌بندی می‌شوند.

فهرست مطالب

مقدمه                                                                                                                                           ۱

فصل اول کنترل الکترونیکی دیزل EDC(Electronic Diesel Control)                                        ۳

۱-۱ نگاه اجمالی به سیستم                                                                                    ۴

۱-۲ الزامات                                                                                                      ۵

۱-۳ بخش های سیستم                                                                                         ۶

فصل دوم واحد کنترل الکترونیکی ECU(Electronic Control Unit)                                       ۱۴

۲-۱ وضعیت عملکرد                                                                                          ۱۴

۲-۲ طرح و ساختار                                                                                            ۱۵

۲-۳ پردازش داده ها                                                                                           ۱۶

۲-۴ عملکرد EDC                                                                                            ۲۲

۲-۵ انتقال اطلاعات به سیستم های دیگر                                                                   ۲۹

فصل سوم حسگرها (Sensors)                                                                                                   ۳۹

۳-۱ کاربردهای خودرویی                                                                                     ۳۹

۳-۲ حسگرهای دما                                                                                            ۴۱

۳-۳ حسگرهای فشار از نوع میکرومکانیکی                                                                 ۴۳

۳-۴ حسگرهای زاویه و دور موتور از نوع القایی                                                             ۴۷

۳-۵ حسگر مرحله از نوع هال HALL                                                                      ۴۹

۳-۶ حسگرهای پدال گاز                                                                                      ۵۱

۳-۷ اندازه گیر جرم هوا از نوع لایه داغ (فیلم داغ) HFM5                                               ۵۲

فصل چهارم عملگرها (Actuators)                                                                                             ۵۷

۴-۱ عملگرهای الکترونیوماتیک (برقی- بادی)                                                              ۵۷

۴-۲ شیر EGR                                                                                                ۵۹

۴-۳ دریچه گاز                                                                                                 ۵۹

۴-۴ دریچه مانیفولد ورودی                                                                                   ۶۰

۴-۵ سیستم های ترمز                                                                                        ۶۰

۴-۶ کنترل پروانه FAN                                                                                       ۶۲

۴-۷ سیستم های کمک استارت                                                                             ۶۲

نتیجه گیری نهایی و پیشنهادها                                                                        ۶۶

فهرست منابع و مراجع                                                                                            ۶۶

واژه نامه انگلیسی به فارسی                                                                                      ۶۷

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 79
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393
نظرات

فهرست

¨   فصل اول : تلفن سکه ای تکتا

                      بخش اول:

             شرح مدار

             صفحه کلید

            دریافت سکه ی بعدی

            سرویس دبیت کارت

            سرویس های رایگان

            مکالمه ی شهری عادی

            محدودیت تعداد شماره های تلفن

             تنظیم برد حس سکه

           بخش دوم:

               مکانیزم مدار تشخیص سکه

               مدار اصلی

                 بخش سوم:

               برنامه ریزی

               فعال و غیر فعال کردن برخی از خصوصیات تلفن

               عیب یابی و رفع عیب

               عیب یابی بر اساس روشن شدن LED و صدای بوق

 ¨   فصل دوم: تلفن سکه ای تکتا طرح قدیم

 ¨   فصل سوم: سوییچینگ

 ¨   فصل چهارم: شرحی درباره ی انواع ارتباطات

 

شرح مدار:

LED1 : نمایش دهنده ، دریافت سیگنال۱۶KHz و یا حالت برنامه ریزی.

LED2 : نمایش دهنده ، دریافت و قبول سکه و یا اشکال دربرد حس کننده سکه .

 

JP1: انتخاب زمان باز و بسته شدن کلید شماره گیر درحالت پالس .

(Make/Break ratio selector jumper) درحالت ۶۰/۴۰ باید به ۶۰/۴۰=۳+۲    ۷٫۶۶/۳٫۳۳=۲+۱

JP2: انتخاب نوع شماره گیر در شروع شماره گیری  (Tone/Pulse) Tone=3+2   Pulse=2+1

JP3: کلید انتخاب حالت برنامه ریزی و یاحالت عادی (Write protet) Norm= 2+1

(Write enable) programming mode=3+2

 

صفحه کلید

اتصال کابل صفحه کلید دوردیف است . یک ردیف برای صفحه کلید های بااتصال هفت پین و ردیف دیگر برای صفحه کلید های بااتصال ده پین میباشد . بافشار هر کلید مجاز صدای بیپ کوتاهی شنیده  می شود .

کلیدهای(*،۰،#) کلیدهای ردیف صفحه شماره گیر(#  ، ۰   ، *)   درشروع شماره گیری ( دردوحالت پالس و تن) کار نمی کنند . بعدازواردکردن اولین شماره تلفن غیرازصفر، فقط کلید o باز می شود و کلیدهای باقی مانده درصورت فعال بودن شماره گیر تن بعداز دریافت سیگنال۱۶KHz بازمیشود .

 دریافت سکه بعدی

درصورتی که بخواهید بعداز پایان زمان مکالمه شهری و بادریافت سیگنال۱۶KHz بادریفت سکه دیگری اجازه ادامه مکالمه داده شود . کد ۱۰۱ رادرحالت برنامه ریزی وارد کنید ( پیش تنظیم = غیرفعال) درصورت نیاز ، تایمر مکالمه شهری   (پیش تنظیم = صدوهشتاد ثانیه ) و با زمان بین دو سیگنال ۱۶KHz را تنظیم کنید .                  ( پیش تنظیم = صدونود ثانیه) در پایان زمان و یا بادریافت سیگنال ۱۶KHz صدای بیپ مخصوصی اطلاع میدهد که سیگنال ۱۶KHz دریافت شده و یا زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه اجازه خداحافظی و یادرصورت قعال بودن دریافت سکه بعدی، با انداختن سکه در تلفن در محدوده زمانی ده ثانیه ادامه مکالمات بدهند .

سرویس دبیت کارت

باوراد کردن شماره ۱۳۲( کد سرویس دبیت کارت ) و درپی ان بادریافت سیگنال و یابدون دریافت سیگنال ۱۶KHz ( پیش تنظیم = بدون ۱۶KHz باصدای بیپ مخصوصی شماره گیر تن فعال میشود و سکه به صندوق نمیرود ( مکالمه رایگان است) ( پیش تنظیم = فعال) . بدون محدودیت زمانی (پیش تنظیم = بدون محدودیت تایمر= سی دقیقه ) درپایان مکالمه درصورتی که تایمر فعال باشد ، صدای بیپ مخصوصی ، اطلاع میدهد که زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه برای خداحافظی باقی مانده است . باگذاشتن گوشی در بستر گوشی سکه رااز دریچه دریافت، بردارید .

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 82
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393
نظرات
شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال
  1.        ۱٫         شرکت توزیع نیروی برق خراسان

توزیع نیروی برق در حوزه عملیاتی شرکت توسعه، تعمیر و نگهداری و تاسیسات توزیع تا سطح ولتاژ ۲۰ کیلو وات، انجام کلیه خدمات فنی و اداری بالغ بر۱۶۵۰۰۰۰مشترک برق بر عهده این شرکت توزیع نیروی برق خراسان است.

  1.        ۲٫         شرکت مدیریت تولید برق طوس

بهره برداری از تاسیسات نیروگاه حرارتی طوس به منظور فروش به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۳٫         شرکت مدیریت تولید برق شهر

بهره برداری از تاسیسات نیروگاه مشهد به منظور فروش برق به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۴٫         شرکت فنی طوس نیرو

طراحی و احداث شبکه ها و پست های هوائی و زمینی توزیع برق به همراه طراحی و ساخت کالاهای برق و غیر برقی مورد نیاز بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۵٫         شرکت احداث تاسیسات انتقال نیرو (اتانیر)

احداث ساختمان خطوط و پست های فشار قوی و سایر خدمات وابسته بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۶٫         شرکت نصب و تعمیرات نیروی خراسان

طراحی و برنامه ریزی و نصب تعمیرات توربورژنراتورها، دیزل ژنراتورها و تاسیسات وابسته بر عهده این شرکت است.

واحد رلیاژ که جزئی از امور انتقال می باشد، امور مربوط به کنترل و حفاظت سیستم ها را انجام می دهند و شامل قسمت های زیر می باشد:

       ·واحد محاسبات

       ·کنترل و حفاظت پست ها

       ·کنترل و حفاظت نیروگاه ها

       ·آزمایشگاه رلیاژ

 

برق استان خراسان به طور مستقل از شبکه سراسری توسط پنج نیروگاه بزرگ و چندین نیروگاه دیزلی کوچک و متوسط تامین می گردد.

انرژی تولیدی نیروگاه ها به جز در دو نقطه منفرد کلات نادر و نهبندان توسط دو شبکه انتقال ۱۳۲KVمستقل از یکدیگر به مراکز مصرف منتقل می گردد.

شبکه شمال از مرزهای شمالی استان شروع و تا مرکز استان(روستاهای مهند از توابع فیض آباد تربت حیدریه) امتداد دارد، شرق و غرب استان را نیز تحت پوشش قرار می دهد و فقط شهر کلات نادر (به دلیل موقعیت خاص جغرافیائی و کمی مصرف در این نقطه ) تحت پوشش نبوده و توسط نیروگاه دیزلی منفرد برق آن تامین می شود.

شبکه جنوب از شهرستان گناباد شروع شده و به جز شهرستانها،نهبندان (به دلیل بعد مسافت و کمی مصرف ) بقیه شهرهای جنوب استان را دربر می گیرد.

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 102
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393
نظرات

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تاریخچه سازمان

این سازمان یا بعنوان دیگر شرکت از سال ۱۳۷۶ آغاز بکار کرده است. با نام شرکت نیرو ترانس سپاهان و هدف از تشکیل این شرکت تولید و تعمیرات انواع ترانسفورماتورها است.

این شرکت دارای گواهی نامه فعالیت صنعتی از سازمان صنایع در زمینه ترانسفورماتورهای فشار قوی دارد. با مدیریت یک کارشناس رشته برق در زمنه قدرت.

هم اکنون این سازمان در اصفهان در حال انجام فعالیت صنعتی است و از انواع دانشجویان رشته های برق و جوشکاری کارآموز می پذیرد.

نوع محصولات تولیدی خدماتی واحد صنعتی

با توجه به نیاز مبرک مملکت و جامعه ما به سوی خودکفایی و صنعت مستقل ملی این واحد صنعتی با نام شرکت نیرو ترانس سپاهان اقدام به تولید و تعمیر انواع ترانس های کوچک و بزرگ کرده است.

امروزه کمتر مرکزی وجود دارد که یکی از انواع ترانسفورماتورهای کوچک و بزرگ در آن مورد استفاده قرار نگیرد. گسترش کاربرد این دستگاه ساده ایجاب می­کند که اطلاعات فنی و دقیقی در اختیار تولید کنندگان ، دست اندرکاران و علاقه مندان گذاشته شود تا بتوانند برای ساختن ترانسفورماتور، مانند هر دستگاه الکتریکی دیگر ابتدا طراحی و محاسبه نمایند، سپس به امر تولید اقدام نمایند.

ساخت ترانسفورماتورها وقتی می تواند با موفقیت همراه باشد که دستگاه ساخته شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و هزینه ساخت آن برای عرضه به بازار مناسب باشد.

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 101
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393
نظرات

ابزارهای اندازه گیری دقیق :

تقسیمات کسری از تقسیم یک اینچ به قسمتهای ۲/۱ ،۴/۱ ، ۸/۱، ۱۶/۱ ، ۳۲/۱ ، ۶۴/۱ حاصل می شد این تقسیمات برای اندازه گیری کارهای دقیق که در کارگاه ماشینهای ابزار صورت می گیرد کافی نخواهد بود .بهمین منظور برایایجاد دقت بیشتر در کارها و اندازه گیری قطعات نیاز بیشتری به اندازه های دقیقتر یعنی اندازه های کوچکتر از اندازه های شرح داده شده در بالا  می باشد . بنابراین می بایستی از سیستم اعشاری نیزاستفاده شود. بطور کلی ابزارهای اندازه گیری که برای مدرج کردن آنها از سیستم اعشاری استفاده شده بمراتب دقیقتر از سیستم کسری می باشند .در این صورت اندازه هایی که برای کارگاه ماشین در نظر گرفته اند غالباً بر حسب اعشاری تعیین می شوند . این نوع کارها را می بایستی با تلرانس های مشخصی که در حدود یک هزارم اینچ ویا کمتر هستند تراشید .

در سیستم اعشاری یک اینچ را به دو قسمت مساوی تقسیم نموده که فاصله هر خط برابر یک دهم اینچ و نیز یک دهم اینچ را مجدداً به ده قسمت مساوی تقسیم کرده که فاصله هر خط برابر یک صدم اینچ و چنانچه اندازه دقیقتر نیز لازم باشد می توان یک صدم اینچ را به ده قسمت مساوی تقسیم نموده که فاصله هر خط برابر یک هزارم اینچ خواهد بود.

اندازه گیری به وسیله اتصال :

صفحات صاف و مسطح بوسیله ابزارهای معمولی مانند خط کش فولادی و عمق سنج که قبلاً بحث شده اند اندازه گیری می شوند قطعات مدور و استوانه ای بوسیله تماس ابزارهای غیر دقیق مثل پرگار فنر دار و یا پرگار پیچی که نوکهای پرگار به طرفین محیط کار تماس پیدا می کند اندازه گیری می شوند .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                       صفحه
ابزارهای اندازه گیری دقیق                                                                                           ۱

تعریف اعداد اعشاری                                                                                                   ۲

حدود اندازه ها                                                                                                             ۵

تلرانس                                                                                                                         ۶

جدول اعشاری                                                                                                             ۷

سیستم اندازه گیری متریک                                                                                           ۸

گونیای مرکب                                                                                                              ۹

انواع مختلف عمق سنج                                                                                                ۱۰

اندازه گیری به وسیله اتصال                                                                                          ۱۴

پرگارها                                                                                                                        ۱۵

فیوزها                                                                                                                          ۱۷

برقگیرها                                                                                                                       ۱۹

تستهای دوره ای تجهیزات کلیدخانه های فشار قوی                                                      ۲۲

چک کردن رله بوخهلتز                                                                                               ۲۹

زمین حفاظتی در تجهیزات الکتریکی                                                                            ۳۰

بازرسی و تست شبکه اتصال زمین                                                                                 ۳۵

کابلهای قدرت سه فاز                                                                                                  ۳۶

استفاده از فیلتر ترموسیفون در ترانسفورماتور                                                                 ۳۹

سکسیونر                                                                                                                      ۴۲

سکسیونرهای قابل قطع زیر بار                                                                                      ۴۵

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 98
برچسب‌ها: کارآموزی در شرکت ,
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393
نظرات

تاریخچه صنعت برق :

     صنعت برق در ایران از سال ۱۲۸۳ شمسی با بهره‌برداری از یک دیزل ژنراتور ۴۰۰ کیلو واتی که توسط یکی از تجار ایرانی بنام حاج حسین‌ امین‌الضرب تهیه و در خیابان چراغ‌برق تهران (امیر کبیر) فعلی گردیده بود آغاز می شود.

هیتر :

     گرمکن یا هیتر دستگاههایی هستند که توسط آن آب ورودی به بویلر را گرم می‌کنند تا درجه حرارت آب بالا رود تا به تجهیزات و لوله‌های بویلر آسیب نرسد، این عمل توسط هیترها انجام می‌شود، هیترها به دو صورت وجود دارند :

۱ـ هیترهای باز

۲ـ هیترهای بسته

هیترهای باز : هیترهایی هستند که حرارت را مستقیم به آب منتقل می‌کنند.

هیترهای بسته : هیترهایی هستند که حرارت را از طریق لوله‌ها و محیط به آب منتقل می‌کنند.

     به هیترهایی که قبل از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشار ضعیف گفته می‌شود و به هیترهایی که بعد از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشارقوی گفته می‌شود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                صفحه

مقدمه                                                                                       آ

تاریخچه صنعت برق                                                                     ۱

هیتر                                                                                           ۲

بویلر                                                                                          ۳

توربین                                                                                                ۷

ژنراتور                                                                                        ۹

ترانسفورماتور                                                                              ۱۴

پست های فشار قوی                                                                 ۱۸

کلیدهای قدرت                                                                          ۱۹

پست های برق قدرت                                                                ۲۲

پست                                                                                                 ۲۵

اجزای تشکیل دهنده پست ها                                                     ۳۲

خصوصیات برقگیر                                                                        ۳۴

ترانسفورماتور                                                                              ۴۰

استقامت الکتریکی روغن                                                          ۴۱

ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ                                                    ۴۴

ترانسفورماتورهای تغذیه داخلی                                                     ۴۶

سکسیونر قیچی ای                                                                     ۴۷

نکاتی در مورد نصب پایه ها و ترانس                                            ۵۰

تعویض پایه فیوز سوخته                                                               ۵۲

چند نکته ای در مورد آزمایش اتصالات ایمنی ترانس                    ۵۳

کنتاکتور                                                                                      ۵۴

STOP & START                                                                  

چراغ های سیگنال                                                                     ۵۹

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 81
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 14 آبان 1393
نظرات

ترانسهای جریان خشک برای سطوح ولتاژ ۳۶-۱۲ کیلو وات :

اصولاً کاربرد این ترانسها به منظور جدا سازی مدارهای حفاظتی و اندازه گیری از قسمت فشار قوی و تبدیل مقادیر جریان به میزان مورد نیاز دستگاههای اندازه گیری و حفاظتی استفاده می شود .

استانداردها :

این ترانسها بر اساس استانداردهای BS,ANSI , VDE , IEC و استانداردهای دیگر ساخته می شود .

اجزاء اصلی :

ترانسهای فوق به دو صورت با نسبت تبدیل در اولیه (۱: ۲) یا بدون آن ساخته می شود . هسته های بکار رفته در این ترانس ها بسته به کلاس دقت آنها از دو نوع ورق مغناطیسی ساخته می شود .

و همانطور که می دانیم هر ترانس تشکیل شده است از دو سیم پیچ که یکی اولیه و دیگری ثانویه می باشد . و در این نوع ترانس سیم پیچ اولیه (فشار قوی )طوری طراحی شده است که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود . جنس هادیها از نوع مس الکترولیتی است . و سیم پیچ ثانویه ، (فشار ضعیف) به صورت چند لایه به همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است .که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود.جنس هادی از نوع مس الکترولیتی است. وسیم پیچ ثانویه‏‎(فشار ضعیف) به صورت چندن ته همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است.

عایق اصلی این ترانس ها رزین اپوکسی ریخته گری شده تحت خلا با خواص عایقی و مکانیکی برتر است و ترانسی دارای دو ترمینال اولیه وثانویه است که ترمینالهای اولیه از جنس مس یا برنج است و ترمینالهای ثانویه توسط درپوش و بکارگیری پیچهای اب بندی کننده بطور کامل پوشیده میشود .

 

دانلود فایل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 105
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 14 آبان 1393
نظرات

چگونگی برق و آثار آن

برق در همه جا حتی در بدن انسان نیز وجود دارد زمانی برق در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت الکتریسته جاری باشد هیچگاه برق بچشم دیده نمی شود . چون سرعت آن (حرکت الکترون ها) فوق العاده زیاد است. بنابراین از آثار آن پی به وجودش می بریم . مانند روشن شدن یک چراغ یا گرم شدن یک اتو که روشنایی چراغ و گرمائی اطو وجود برق را به ما می شناساند. سرعت جریان برق تقریباً برابر است با سرعت نور و معادل است با ۱۵۶۰۰۰ مایل در ثانیه که هر مایل مساوی با ۱۷۶۰ یارد است.

 انواع الکتریسته :

۱- الکتریسته ساکن          ۲- الکتریسته جاری

الکتریسیته ساکن ، الکتریسیته ای است که در اثر مالش یا اصطکاک بوجود می آید مانند برخورد ابرها وکشیدن شانه بر سر.

الکتریسته جاری ،الکتریسیته ای است که ا زحرکت الکترونها از قطبی به قطب دیگر بوجود می آید مانند برق باطری یا مولد.

 تعریف مدار و انواع آن :

هرگاه جریان برقی از نقطه ای شروع بحرکت کند و مجدداً‌ به همان نقطه بگردد تشکیل یک مدار داده است که به آن مدار ساده گویند. مدار بر دو نوع است ،مدار باز یا ناقص و مداربسته یا کامل .

مدار باز OPEN CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای شروع بحرکت کند ولی بهمان نقطه برنگردد آنرا مدار باز گویند مانند سیم کشی یک چراغ .

مدار بسته SHOT CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای حرکت کند و باز به همان نقطه برگردد آنرا مدار بسته یا کامل گویند.

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 95
موضوعات مرتبط: کارآموزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود