مقدمه: امروزه و به ویژه پس از بحران ورشکسته شدن بانکها در دهه ۱۹۹۰ ساختار سرمایه و نسبت سرمایه بانکها یکی از موضوعات مهم در عرصه بانکداری است و قانون گذاران را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده و به جهت حفظ سلامت نظام مالی و پولی داخلی و بین المللی تدابیری در این خصوص اتخاذ نمایند. در همین راستا کمیته بال در سال ۱۹۸۸ مشخص کرد که سرمایه بانک بایستی حداقل ۸ درصد ارزش موزون داراییهای ریسک دارش باشد. یکی از دلایل مهم بالابردن نسبت سرمایه در بانکها توانمند ساختن آنها برای مقابله با خطر عدم باز پرداخت تسهیلات بانکی از طرف وام گیرندگان ( ریسک اعتباری ) است. زیرا در شرایط بحرانی بانک از سرمایه خود به عنوان یک سپر در مقابل ورشکستگی استفاده مینماید. این هدف یعنی تضمین سلامت بانک در مقابل خطر ورشکستگی و حداکثر کردن سود سهامداران آن باعث شده است که موضوع بهینه کردن ساختار سرمایه بانک ( حداقل کردن خطر ورشکستگی و حداکثر کردن سود سهامداران) مورد توجه اندیشمندان مالی و بانکداری قرار گیرد. از اینرو برای بهینه کردن ساختار سرمایه بانک درک و شناخت منابع مختلف مالی بانکها و هزینه هایی که بانکها به جهت تامین آنها متقبل می شوند و همچنین محاسبه میزان هزینه هریک از آنها برای مدیران مالی بانکها در خصوص تصمیم گیری در زمینه تأمین مالی و جهت دهی به گرایش بانک برای جذب ارائه کنندگان منابع خاص ( ارزان و کم ریسک ) بمنظور حداکثر کردن ارزش بانک دارای اهمیت فراوانی است .
فهرست مطالب
عنوان ………………………………………………………………………………………………. صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………
بیان مسئله تحقیق ………………………………………………………………………………..
ضرورت و اهمیت انجام تحقیق ……………………………………………………………..
«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست، او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته ایم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما به خدمتی که به مشتری ارائه می دهیم، به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق، فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف و التفات می نماید.»
«ماهاتما گاندی» (بهرامی رخی- ۱۳۷۸- ص ۴)
تاریخ تمدن بشر، نشان می دهد که دوره های مختلف به اقتضای مجموعه ای پیوسته از شرایط آغاز می شود و عوامل مختلف تشکیل دهنده این شرایط نیز به نوبه خود براساس اصل غیرقابل تغییر «همیشگی بودن تغییر» تغییر می کنند تا جایی که ارتباط بین این عوامل، شرایط جدیدی را به وجود آورد و شرایط جدید، دورة نوینی را آغاز نکند. در بررسی تاریخ طبیعی، متوجه می شویم که اصل انتخاب اصلح، دوران مختلف طبیعی را هدایت کرده و به دوران بعدی رسانده است (مدیریت، شماره ۶، ص ۹) در تاریخ تمدن، اصلی که تکامل بر مبنای آن صورت گرفته است، «کیفیت» است. بنابراین انگیزه هر اختراع، اکتشاف و پیشرفتی، «کیفیت» است. نیاز به کیفیت به اعماق تاریخ برمی گردد و پرداختن به کیفیت، بحث جدیدی نیست. بحث جدید، ابزار تحقق کیفیت و سیاست های مدیریت کیفیت می باشد و با سیاستگذاری و مدیریت مناسب، می توان بر تغییرات ناشی از تکنولوژی، اقتصاد و نیروهای اجتماعی غلبه کرد.
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………………. صفحه فصل اول
مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱- بیان مساله …………………………………………………………………………………….. ۴
۱-۲- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ……………………………………………………. ۶
«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست، او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته ایم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما به خدمتی که به مشتری ارائه می دهیم، به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق، فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف و التفات می نماید.»
«ماهاتما گاندی» (بهرامی رخی- ۱۳۷۸- ص ۴)
تاریخ تمدن بشر، نشان می دهد که دوره های مختلف به اقتضای مجموعه ای پیوسته از شرایط آغاز می شود و عوامل مختلف تشکیل دهنده این شرایط نیز به نوبه خود براساس اصل غیرقابل تغییر «همیشگی بودن تغییر» تغییر می کنند تا جایی که ارتباط بین این عوامل، شرایط جدیدی را به وجود آورد و شرایط جدید، دورة نوینی را آغاز نکند. در بررسی تاریخ طبیعی، متوجه می شویم که اصل انتخاب اصلح، دوران مختلف طبیعی را هدایت کرده و به دوران بعدی رسانده است (مدیریت، شماره ۶، ص ۹) در تاریخ تمدن، اصلی که تکامل بر مبنای آن صورت گرفته است، «کیفیت» است. بنابراین انگیزه هر اختراع، اکتشاف و پیشرفتی، «کیفیت» است. نیاز به کیفیت به اعماق تاریخ برمی گردد و پرداختن به کیفیت، بحث جدیدی نیست. بحث جدید، ابزار تحقق کیفیت و سیاست های مدیریت کیفیت می باشد و با سیاستگذاری و مدیریت مناسب، می توان بر تغییرات ناشی از تکنولوژی، اقتصاد و نیروهای اجتماعی غلبه کرد.
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………………. صفحه فصل اول
مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱- بیان مساله …………………………………………………………………………………….. ۴
۱-۲- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ……………………………………………………. ۶
شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت میگیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی را در نظر دارد، در حقیقت میتوان گفت مجموعهای از شرایط هستند که نیاز وانتظار مشتری را شکل میدهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در آینده با اقبالی بیشتر مواجه میشود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر (Ineffective) بوده و چشماندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت مینماید با مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا میکند کالا یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه فصل اول: مقدمه بخش اول) مقدمه ۲ - کیفیت چیست؟ ۳ - مدیریت کیفیت فراگیر ۷ - اصول مدیریت کیفیت فراگیر ۸ - متدولوژی تحقیق حاضر ۱۵ فصل دوم : شش سیگما بخش اول) مقدمه ۱۸ - چرا شش سیگما؟ ۱۸ - پدیده شش سیگما ۲۱ بخش دوم) تاریخچه ۲۵ - تاریخچه ۲۵ - بیل اسمیت پدر شش سیگما ۲۹ بخش سوم) شش سیگما چیست؟ ۳۳ - لزوم اجرای شش سیگما ۳۳ - شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟ ۳۷ - اهداف نهایی شش سیگما ۳۸ - برخی فوائد اجرای شش سیگما ۳۹ - برخی فوائد مدیریتی شش سیگما ۴۲ بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما ۴۴ - اجرای استراتژیک شش سیگما ۴۵ - اجرای تاکتیکی شش سیگما ۴۸ - DMAIC چیست؟ ۵۰ - فاز اول: تعریف ۵۰ - فاز دوم: اندازه گیری ۵۴ - فاز سوم: تحلیل ۵۶ - فاز چهارم: بهبود ۵۹ - فاز پنجم: کنترل ۶۰ - سایر موارد ۶۲ - DMADV چیست؟ ۶۵ - اشکال مختلف اجرای شش سیگما ۶۸ بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما ۷۲ - مقدمه ۷۲ - توزیع نرمال ۷۵ - توزیع نرمال استاندارد ۷۶ - توزیع نرمال در حالت کلی ۷۸ - محاسبة سطح سیگما ۸۳ بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما ۸۸ - سخت افزار شش سیگما ۸۸ ۱) ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات ۸۹ ۲) ابزار جمع آوری اطلاعات ۹۴ ۳) ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها ۱۰۱ ۴) ابزارهای تحلیل آماری ۱۱۳ - نرم افزار شش سیگما ۱۱۵ بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما ۱۲۶ - چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟ ۱۲۷ - یادگیری سایر مهارتها ۱۳۲ بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما ۱۳۶ - کمربند سیاه ۱۳۶ - کمربند سیاه ارشد ۱۳۷ - حامی یا قهرمان ۱۳۸ - کمربند سبز ۱۴۰ - رهبری اجرائی ۱۴۱ - صاحبان فرایند ۱۴۲ بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی ۱۴۳ - محور مدیریت ۱۴۴ - محور کارکنان ۱۴۸ بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما ۱۵۰ - علت اول: مشتری گرائی ۱۵۱ - علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت ۱۵۱ - علت سوم: مدیریت براساس حقایق ۱۵۲ - علت چهارم: علاج قبل از وقوع ۱۵۲ - علت پنجم: تیم و مشارکت بی حد و مرز ۱۵۳ - علت ششم: بازیافت سرمایه ۱۵۳ - سایر علل ۱۵۴ فصل سوم : مهندسی ارزش بخش اول ) مقدمه ۱۵۷ بخش دوم ) تاریخچه ۱۶۳ - تاریخچه مهندسی ارزش ۱۶۳ - تاریخچه مهندسی ارزش در ایران ۱۶۹ بخش سوم ) ارزش و پارامترهای آن ۱۷۲ - تعریف ارزش و انواع آن ۱۷۲ - هزینه وانواع آن ۱۷۴ - کارکرد و انواع آن ۱۷۷ - کیفیت ۱۸۱ - ارزش از دیدگاههای متفاوت ۱۸۲ - سایر تعاریف مرتبط ۱۸۴ بخش چهارم) مهندسی ارزش ۱۸۶ - تعریف مهندسی ارزش ۱۸۶ - فرایند مهندسی ارزش ۱۹۲ ۱) روش تحلیلی ۱۹۴ ۲) روش خلاقیت ۱۹۶ - برخی دستاوردهای به کارگیری مهندسی ارزش ۱۹۸ بخش پنجم ) زمان اجرای مهندسی ارزش ۲۰۰ بخش ششم ) روند اجرائی مهندسی ارزش ۲۰۵ - برنامه کار پیشنهادی انجمن بین المللی ارزش ۲۰۶ - مطالعات مقدماتی ۲۰۸ - مطالعات ارزش ۲۱۰ - مطالعات تکمیلی ۲۱۶ - بررسی برنامه کار هفت مرحلهای مهندسی ارزش ۲۱۶ ۱) فاز انتخاب ۲۱۸ ۲) فاز بررسی یا اطلاعات ۲۲۵ ۳) فاز خلاقیت ۲۳۹ ۴) فاز ارزیابی ۲۴۶ ۵) فاز بسط و توسعه ۲۶۰ ۶) فاز ارائه ۲۶۲ ۷) فاز اجرا و ممیزی ۲۶۸ فصل چهارم : مهندسی مجدد بخش اول) مقدمه ۲۷۵ - مقدمه ۲۷۵ - مهندسی مجدد؛ دگرگون سازی ۲۷۹ بخش دوم) مهندسی مجدد چیست؟ ۲۸۳ - تعریف و واژه های کلیدی ۲۸۳ - دلائل نیاز به مهندسی مجدد در دگرگون سازی ۲۸۹ ۱) مشتریان دگرگون شده اند ۲۹۰ ۲) رقابت تنگاتنگ ۲۹۵ ۳) دگرگونی ها پیوسته اند ۲۹۷ - مهندسی مجدد سازمانها چیست؟ ۳۰۷ بخش سوم) روند اجرائی مهندسی مجدد ۳۱۶ - گام اول؛ بدانید چه می خواهید ۳۱۸ ۱) درک نیاز و توان دگرگون کردن ۳۲۰ ۲) تحلیل ذی نفعان کلیدی و نیازهای آنها ۳۲۲ ۳) چارچوبی برای موفقیت ۳۴۰ - گام دوم: برنامه ریزی کنید ۳۴۵ ۱) فرایند برنامه ریزی ۳۴۷ - گام سوم: اجرا کنید ۳۵۲ ۱) تکنیک های فنی ۳۵۲ ۲) تکنیک های فرهنگی ۳۵۹ - گام چهارم: سنجش و ارزیابی کنید ۳۷۶ ۱) کنترل و بازبینی عملیات ۳۷۷ ۲) کنترل نتایج ۳۸۳ فصل پنجم : مقایسه و نتیجه گیری بخش اول ) مرور رویکردها ۳۹۱ - خلاصه ۳۹۲ ۱) شش سیگما چیست؟ ۳۹۲ ۲) مهندسی ارزش چیست؟ ۳۹۳ ۳) مهندسی مجدد چیست؟ ۳۹۴ بخش دوم ) مقایسه رویکردها ۳۹۵ - شباهت ها ۳۹۵ - تفاوت ها ۳۹۷ - نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ۴۰۲ فصل ششم : منابع و مآخذ - منابع فارسی ۴۰۵ - منابع لاتین ۴۰۶
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر “stoner” می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد .
فلیپو “Flippo” مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد .
فهرست مطالب
۱-… تشخیص مفاهیم : ۳
۱-۱- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها ۳
۱-۲- انواع سبکهای مدیریتی : ۶
۱-۳- آموزش و انواع آن. ۹
۱-۴- سیستم ، انواع و کارکردهای آن ( نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی ) ۱۱
۱-۵- سازمان ، انواع و کارکردهای آن ( نظریه های سازمان مدیریت ) ۱۵
۲-.. برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها : ۱۹
۲-۱- برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه ها ۱۹
۲-۲- فرآیند برنامه ریزی آموزشی.. ۲۰
۲-۳- اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی.. ۲۱
۲-۴- اصولا تحلیل محتوای دوره آموزشی.. ۲۳
۲-۵- ویژگیهای اساسی آموزش پودمانی.. ۲۳
۳-. ارزشیابی از دوره های آموزشی. ۲۷
۳-۱- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن. ۲۷
۳-۲- اصول ارشیابی جامع و فراگیر. ۲۸
۳-۳- اصول ارزشیابی از اثر بخشی آموزشی.. ۳۰
۴-. نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه. ۳۷
۴-۱- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری.. ۳۷
۵-. برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات.. ۳۹
۵-۱- اصول برقراری روابط انسانی.. ۳۹
۵-۲- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن. ۴۰
۵-۳- عوامل مؤثر ارتباطی و سدها و موانع ارتباط.. ۴۲
۵-۴- اصول روانشناسیعمومی.. ۴۵
۵-۵- اصول جامعه شناسی عمومی : ۴۸
۶-.. نظارت بر امور مالی آموزشگاه : ۵۱
۶-۱- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. ۵۱
۶-۲- مفاهیم و اصطلاحات حسابداری ( دارایی ها و بدهی ها ) ۵۴
۶-۳- اصول عمومی حسابداری.. ۵۷
۶-۴- ثبت معاملات حساب ها ( شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری ) ۵۹
۶-۵- انواع گزارشهای حسابداری ( تراز آزمایشی ، ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت حساب ) ۶۵
۷-. تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر: ۸۱
۷-۱- خلاقیت ، نوآوری و فنون آنها ۸۱
۷-۲- شیوه های تفکر خلاق.. ۸۶
۷-۳- موانع خلاقیت ونوآوری درسازمانها: ۹۰
۸-. نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار : ۹۳
۸-۱- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار. ۹۳
۸-۲- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار. ۱۰۴
۸-۳- عوارض جانبی و اصول کمکهای اولیه. ۱۰۸
۸-۴- آتشسوزی و اصول انجام آتش نشانی.. ۱۱۳
۸-۵- آسیبهای الکتریکی.. ۱۱۶
۸-۶- اقدامات در وضعیتهای اورژانس: ۱۱۹
تشخیص مفاهیم:
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر “stoner” می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد .
فلیپو “Flippo” مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد .
فهرست مطالب
۱-… تشخیص مفاهیم : ۳
۱-۱- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها ۳
۱-۲- انواع سبکهای مدیریتی : ۶
۱-۳- آموزش و انواع آن. ۹
۱-۴- سیستم ، انواع و کارکردهای آن ( نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی ) ۱۱
۱-۵- سازمان ، انواع و کارکردهای آن ( نظریه های سازمان مدیریت ) ۱۵
۲-.. برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها : ۱۹
۲-۱- برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه ها ۱۹
۲-۲- فرآیند برنامه ریزی آموزشی.. ۲۰
۲-۳- اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی.. ۲۱
۲-۴- اصولا تحلیل محتوای دوره آموزشی.. ۲۳
۲-۵- ویژگیهای اساسی آموزش پودمانی.. ۲۳
۳-. ارزشیابی از دوره های آموزشی. ۲۷
۳-۱- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن. ۲۷
۳-۲- اصول ارشیابی جامع و فراگیر. ۲۸
۳-۳- اصول ارزشیابی از اثر بخشی آموزشی.. ۳۰
۴-. نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه. ۳۷
۴-۱- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری.. ۳۷
۵-. برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات.. ۳۹
۵-۱- اصول برقراری روابط انسانی.. ۳۹
۵-۲- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن. ۴۰
۵-۳- عوامل مؤثر ارتباطی و سدها و موانع ارتباط.. ۴۲
۵-۴- اصول روانشناسیعمومی.. ۴۵
۵-۵- اصول جامعه شناسی عمومی : ۴۸
۶-.. نظارت بر امور مالی آموزشگاه : ۵۱
۶-۱- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. ۵۱
۶-۲- مفاهیم و اصطلاحات حسابداری ( دارایی ها و بدهی ها ) ۵۴
۶-۳- اصول عمومی حسابداری.. ۵۷
۶-۴- ثبت معاملات حساب ها ( شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری ) ۵۹
۶-۵- انواع گزارشهای حسابداری ( تراز آزمایشی ، ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت حساب ) ۶۵
۷-. تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر: ۸۱
۷-۱- خلاقیت ، نوآوری و فنون آنها ۸۱
۷-۲- شیوه های تفکر خلاق.. ۸۶
۷-۳- موانع خلاقیت ونوآوری درسازمانها: ۹۰
۸-. نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار : ۹۳
۸-۱- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار. ۹۳
۸-۲- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار. ۱۰۴
مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی به شمار می روند و کشورهای که با فقر منابع طبیعی دارای اقتصادی کار آمد و تاثیر گذار می باشند و البته فاکتور اصلی و مهم دیگری به نام مدیریت نیز به کمک می آید.
مدیریتی، یک مدیریت صحیح محسوب می شود که یک مدیریت موثر می باشد. مدیریت موثر جزء منابع اصلی توسعه ملتها شده است و مهمترین منابع لازم برای توسعه ملتها است. اعمال مدیریت توسط مدیر در موفقیعت یک سازمان نقش بسزایی دارد هر چه سازمان پیچیده تر باشد نقش مدیریت دشوار تر خواهد شد. مدیریت یعنی تصمیم گیری در زمان مناسب با افراد مناسب در جای که فعالیت در آن جریان دارد.
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………….. ۱
موضوع تحقیق: بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان………………. ۲
مقدمه: ………………………………………………………………………………………………… ۲
فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵
هدف تحقیق: ……………………………………………………………………………………….. ۵
ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………… ۷
محدودیت ها و مشکلات تحقیق………………………………………………………………… ۸
تعریف واژه ها و اصطلاحات……………………………………………………………………. ۹
فصل دوم: ادبیات موضوع…………………………………………………………………………. ۱۱
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .
سالیان متمادی است که برنامه های کاربردی مورد استفاده در سازمان به صورت مجزا و جزیره ای ارائه می شود که این برنامه ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و بطور مستقل وظایف خود را انجام می دهند.
امروزه با توسعه سازمان ها و ضرروت های ایجاد شده در زمینه دقت، صحت و دسترسی تمامی افراد در کلیه سطوح سازمان به اطلاعاتی یکپارچه استفاده از سیستمی جامع و کامل که تمامی این خصوصیات را بطور یکجا فراهم سازد امری اجتناب ناپذیر است. در این زمینه با کمک پدیده ای به نام ERP می توان به این مهم نائل گردید.
با رشد فکری انسانها انتخاب فعالیتها و فرآیندهای عملیاتی به شیوة تهیه و استفاده بهینه مواد اولیه کمیاب، روشهای تصمیمگیری و ماحصل کار تکامل بسزا یافتند ، در یک مقطع از زمان دیگر انسان مجبور نبود روزانه به شکار برود نیازمندیهای آنی خانواده را فراهم سازد همفکری و همکاری و رقابت به آنها قدرت داد تا وسیعتر و عمیقتر فکر کند ، به سرعت بیاموزند با شتاب به کار گیرند با احتیاط با آزمایش بگذارند با تأمل نتایج را بررسی کنند و با تفکر در بهبود ماحصل کار اقدام ورزند در این راستا سطح خدمات رو به بهبودی رفت کالاها مرغوبیت چشمگیری بدست آوردند و نیازمندیها به سرعت فراهم گردید.
فهرست مطالب
عنوانصفحه
پیشگفتار …………………………………………………………………………………………۱
مقدمه …………………………………………………………………………………………… ۲
فصل اول : تاریخچة شرکت سایپا …………………………………………………………… ۴
فصل دوم : نظریه ها و روش های موجود در کنترل کیفیت فرآیند …………………. ۳۷
فصل سوم : مراحل فرآیند تولید در سایپا ……………………………………………… ۱۸۹
فصل چهارم : تعیین کیفیت فرآیند تولید ……………………………………………… ۲۱۶
جمع بندی و نتیجه گیری ……………………………………………………………….. ۲۸۱
پیشنهادات و نظرات ………………………………………………………………………. ۲۸۴
امروزه بررسی راهبردی سازه ها و ساز وکارهای اثر بخشی از موارد مسلم تحول آفرینی و استقرار نظام بهبود فرایندهای کار قلمداد می شود عامل انسانی از دو زاویه متعارض یکی خلاقیت ، جمود ، و دیگری کار آفرینی – انهدام بازده سازمانها ، نقش زیر بنایی در موفقیت واثر بخشی سازمان و مدیریت دارد .
مقاله حاضر درصدد شناسایی بافت درونی ، تعبیه اسکلت پیکره اثر بخشی و ارائه راهکارهای هدایت مولفه های بهبود اثر بخشی سازمانی است .
زندگی امروز در حالی ادامه می یابد که سایه افکنی شرایط عدم اطمینان بر کلیه امور ،به علل مختلف فرایند تصمیم گیری را به کلی متحول ساخته است .تغییرات قیمت کالاهای اساسی ،تغییر نرخ سود و همچنین قیمت سهام مواردی هستند که سازمانهای امروزی دائما ًبا آن دست به گریبانند .این تغییرات در کنار سایر تغییرات محیطی سازمانها ،باعث ظهور نظریات جدید علمی در حوزه مدیریت شده است.
در تصمیم گیری های مدیریتی هیچ مبحثی ضروری تر و مهمتر از ارزیابی و مدیریت ریسک نیست. قیمت سهام تا حدودی از میزان ریسکی که سرمایه گذار برای ماندن در شرکت آن را می پذیرد متأثر میشود و شرکتها معمولاً سعی میکنند ترکیب مناسبی میان ریسک و بازده ایجاد کنند بطوری که بتوانند ثروت سهامداران را به حداکثر برسانند .منظور پیدا کردن یک راه حل سرمایه گذاری قابل قبول نیست بلکه تعیین یک وضعیت مناسب برای معیار ریسک و بازده است.
تحقیق برای افزایش صادرات غیرنفتی که در کشور ما امری الزامیاست. دراین مورد گرچه در مقاطعمختلف زمانی چه قبل و چه بعد از انقلاب تحقیقاتی انجام شده است اما اقدامات مؤثری آنچنانکه باید و شایدهنوز صورت نگرفته است. تجربه کشورهای موفق در امر توسعه اقتصادی نشان داده که تجارت خارجی نقشبسیار مهم و تعیین کنندهای در فرایند توسعه این کشورها ایفا کرده و به طور قطع میتوان گفت که هیچکشورتوسعه یافته و تازه صنعتی شدهای را نمیتوان یافت که بدو توسعه تجارت و تکیه بر صادرات خود به اینامر نایل شده باشد.
فهرست مطالب
فصل اول
۱-۱ مقدمه ۲
۲-۱ ضرورت و اهمیت مسئله ۵
۳-۱ اهداف تحقیق. ۸
۴- ۱ فرضیات تحقیق. ۸
۵-۱ کاربردهای انجام تحقیق. ۹
۶-۱ پیشینه تحقیق. ۹
تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی ۹
فصل اول
بخش اول. ۱۷
۱-۲ مقدمه ۱۷
۲-۲ تاریخچه ۱۸
۳-۲ خصوصیات گیاهشناسی زیره سبز. ۱۸
۱-۳-۲ ویژگیهای عمومی. ۱۸
۲-۳-۲ ارقام زیره سبز. ۲۰
۳-۳-۲ زیستگاه و پراکنش… ۲۰
۱-۴-۲ مصارف خوراکی و ارزش غذایی. ۲۵
۲-۴-۲ اهمیت دارویی. ۲۶
۵-۲ سایر کاربردهای زیره سبز. ۲۶
۶-۲ ویژگیها وروشهای کشت زیره سبز. ۲۷
۱-۶-۲ کاشت.. ۲۹
۳-۶-۲ داشت.. ۳۰
۳-۶-۲ برداشت.. ۳۱
۷-۲ آفات و امراض… ۳۲
۸-۲ خصوصیات زرشگ.. ۳۳
۹-۲ تاریخچه زرشک.. ۳۴
۱۰-۲ خصوصیات گیاهشناسی و پراکنش جنس زرشک.. ۳۵
۱-۱۰-۲ ویژگیهای عمومی. ۳۵
۲-۱۰-۲ گونههای زرشگ.. ۳۵
۳-۱۰-۲ زیستگاه و پراکنش… ۳۸
۱۱-۲ مصارف خوراکی، ارزش غذایی و اهیمت دارویی زرشک.. ۳۹
۱-۱۱-۲ مصارف خوراکی و ارزش غذایی: ۴۰
۲-۱۱-۲ اهمیت دارویی. ۴۰
۱۲-۲ سایر کابردهای زرشک: ۴۱
۱۳-۲ ویژگیها و روشهای پرورش زرشک بیدانه ۴۲
۱-۱۳-۲ کاشت و تکثیر. ۴۴
۲-۱۳-۲ داشت.. ۴۵
۳-۱۳-۲ برداشت.. ۴۶
۱۴-۲ آفات و امراض زرشک.. ۴۸
بخش دوم ۵۱
۱-۲ تعریف بازار ۵۱
۲-۲ طبقه بندی بازارهای مختلف.. ۵۱
۱-۲-۲ طبقه بندی بازار بر اساس موضوع مبادلات: ۵۱
۲-۲-۲ بازارها بر اساس وضعیت مکانی: ۵۲
۳-۲ تعریف بازاریابی. ۵۲
۴-۲ ابعاد مختلف بازاریابی. ۵۵
۱-۴-۲ بازاری گرائی. ۵۶
۲-۴-۲ بازار شناسی. ۵۶
۳-۴-۲ بازاریابی. ۵۶
۴-۴-۲ بازار رسانی. ۵۷
۵-۴-۲ بازار گردی. ۵۷
۶-۴-۲ بازار سنجی. ۵۷
۷-۴-۲ بازار داری. ۵۸
۸-۴-۲ بازار گرمی. ۵۸
۹-۴-۲ بازار گردانی. ۵۸
۵-۲ عناصر قابل کنترل و موثر بر بازاریابی. ۵۹
۶-۲ تاریخچه بازاریابی. ۵۹
۷-۲ مفاهیم اساسی بازاریابی. ۶۲
۸-۲ عوامل موثر در بازاریابی. ۶۳
۱-۸-۲ فروشندگان اولیه ۶۳
۲-۸-۲ واسطههای بازاریابی. ۶۴
۱-۲-۸-۲ دلالان. ۶۴
۲-۲-۸-۲ واحدهای توزیع فیزیکی. ۶۴
۳-۲-۸-۲ آژانسهای خدمات بازاریابی. ۶۵
۴-۲-۸-۲ واسطههای مالی. ۶۵
۳-۸-۲ مشتریان. ۶۵
۴-۸-۲ رقبا ۶۶
۵-۸-۲ جوامع. ۶۷
۹-۲ مفهوم جدید بازاریابی. ۶۷
۱۰-۲ تئوریهای رفتار خریدار ۶۸
۱-۱۰-۲ تئوری اقتصاد خرد (Microevonmic theory) 68
2-10-2 تئوری روان شناسی (psychogical) 69
1-2-10-2 مراحل تصمیم گیری خریدار ۶۹
۱-۱-۲-۱۰-۲ شناخت اشکال. ۶۹
۲-۱-۲-۱۰-۲ جستجو برای اطلاعات.. ۷۰
۳-۱-۲-۱۰-۲ ارزیابی کردن خط مشیهای مختلف (عمل تصمیم گیری) ۷۱
۱۱-۲ مفهوم بازاریابی محصولات کشاورزی. ۷۲
۱۲-۲ اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی. ۷۳
۱۳-۲ عملیات بازاریای. ۷۵
۱-۱۳-۲ فعالیتهای مبادله ای. ۷۵
۲-۱۳-۲ فعالیتهای فیزیکی. ۷۶
۱۴-۲ سازمان بازاریابی. ۷۸
۱۵-۲ فعالیتها و وظایف بازاریابی محصولات کشاورزی. ۸۰
به ارزیابی عملکرد سازمانی در طی سالهای اخیر موجب گسترش چارچوبها و متدولوژی هایی نظیر کارت امتیازدهی متوازن، مدلهای تعالی سازمانی، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و … گردیده که هر یک مزایای گسترده ای را ارائه نموده اند اما مبحث ذی نفعان چندگانه در بخش دولتی در مقایسه با بخش خصوصی که بیشترین توجه را برمشتریان متمرکز می کنند موجب بروز مشکلاتی در بکارگیری این تکنیکهای جدید در بخش دولتی گشته است که با ارزیابی مدلهای مختلف مدیریت عملکرد، چارچوب منشور عملکرد قادر است تا نیازهای ذی نفعان چندگانه را در بخش دولتی پوشش دهد.
از طرفی یکی از متدهای موثر در برخورد با انبوه داده ها و تخمین کارایی «تحلیل پوششی داده ها» می باشد که با وجود برخی محدودیتها، یک متدولوژی توانمند، استاندارد و شفاف است که به مدیران اجازه می دهد تا تعداد نسبتا زیادی ورودی و خروجی، با مقیاس های متفاوت را بطور همزمان مورد تحلیل قرار دهند.
در این تحقیق، عملکرد مناطق عملیات انتقال گاز بعنوان یکی از سازمانهای تابعه شرکت ملی گاز ایران مورد بررسی قرار گرفته است که با توجه به مزایا و معایب مدلها و چارچوبهای گوناگون در زمینه ارزیابی عملکرد سازمانی، مدل منشور عملکرد بعنوان چارچوب کلی انتخاب شاخص ها مورد استفاده قرار گرفته و از دیگر تحقیقات در زمینه انتخاب شاخص ها نیز کمک گرفته شده است.از آنجا که هر یک از مناطق عملیات انتقال گاز دارای تعدادی ایستگاه تقویت فشار بعنوان سازمانهایی وابسته هستند، به منظور تحلیل اطلاعات بدست آمده و اندازه گیری کارایی هر یک از واحدها و زیر واحدها، از مدلی تحت عنوان «مدل شبه DEA واحدهای چند بخشی» استفاده شده است که به منظور رتبه بندی کامل واحدها و زیرواحدها، این مدل با برنامه ریزی چندهدفه تلفیق گردیده است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………
مساله اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………
تشریح و بیان موضوع …………………………………………………………………………………..
ضرورت انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته………………………………………………………………
در رقابتهاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمىتوانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است.
مقدمه
۲
فصل اول
تعریف مدیریت زنجیره تامین
۵
طرح کلی یک زنجیره تامین
۷
فرآیند اصلی
۸
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین
۱۰
انقلاب زنجیره تامین
۱۱
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند
۱۴
فصل دوم
مدیریت موجودی کالا
۱۷
تدارکات
۱۸
ارسال به موقع کالا
۲۰
نکات کلیدی که باید آموخت
۲۳
فصل سوم
رقابت پذیری
۲۵
موضوعات کلیدی
۲۵
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی
۲۶
فرمان های راهبردی
۲۷
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت
۲۹
فصل چهارم
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین
۳۲
چشم انداز مدیریت راهبردی
۳۵
مزیت رقابتی پایدار
۳۶
تمرکز راهبردی
۳۷
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید
۳۸
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید
۳۹
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید
۳۹
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید
۴۰
سیستم های پشتیبانی کار تیمی
۴۷
راهبردهایی برای مزیت رقابتی
۴۹
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند
۵۱
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری
۵۲
مدیریت توسعه دانش فرایند
۵۳
مدیریت دانش راهبردی
۵۴
الگوهای اندیشه و عمل
۵۵
فناوری و الگو ها
۵۶
انفورماتیک شناختی
۵۷
پشتیبانی فناوری از الگوها
۵۹
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر
۶۰
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت
۶۲
فرست برای لجستیک
۶۳
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری
۶۴
فصل پنجم
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین
۶۷
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک
۶۸
موانع پیاده سازی SCM
69
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز
۷۰
ساختار شبکه تامین
۷۰
ابعاد ساختاری شبکه
۷۲
ارتباطات اطلاعات درون شبکه
۷۲
فرایند های شبکه تامین
۷۴
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟
۷۶
مراحل یکپارچه سازی
۷۷
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین
۷۸
۱۰ مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین
۸۲
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین
۸۸
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین
۹۳
مسیر تکامل گروه های همیار
۹۳
امکان بهبود کیفیت در جبهه IT
94
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل
۹۵
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی
۹۶
فصل ششم
حمل و نقل الکترونیکی
۹۸
تدارکات الکترونیکی
۹۹
وضعیت تدارکات الکترونیکی
۱۰۰
دسترسی الکترونیکی به منابع
۱۰۰
تهیه الکترونیکی مواد اولیه
۱۰۱
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی
جی ای گرونیک نظریه پرداز معاصر روابط عمومی را مدیریت ارتباط بین یک سازمان در این رشته و همگان هایی میداند که با آن سروکار دارند.
رکس هارلو که از پیشقدمان روابط عمومی در جهان است و تالیفات گوناگونی در این رشته دارد این تعریف را پیشنهاد میکند:
روابط عمومی عبارت است از دانشی که بوسیله آن سازمان ها آگاهانه میکوشند به مسئولت اجتماعی خویش عمل نمایند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند بدست آورند.
درواقع روابط عمومی هنری است که به کمک آن میتوان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام کارمندان، مشتری ها و مردمی که با آن سروکار دارند قرار داد. روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است. عملی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن افراد و سازمان ها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند بدست آورند.
فهرست مطالب
تعریف روابط عمومی.. ۱
فصل اول- اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی.. ۲
فصل دوم – انجمن ها و نهادهای حرفه ای و تخصصی روابط عمومی در ایران و جهان. ۶
هدف… ۷
اهداف انجمن های روابط عمومی.. ۸
اهداف انجمن های روابط عمومی.. ۸
انواع روابط عمومی.. ۱۰
عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی.. ۱۲
انجمن های روابط عمومی در جهان. ۱۳
انجمن های بین المللی روابط عمومی.. ۱۴
تاریخ روابط عمومی در ایران. ۱۴
جمع بندی.. ۱۵
فصل سوم – انجمن ها و مؤسسات و شراکت های بزرگ روابط عمومی در جهان. ۱۷
JITیک فلسفه مدیریت ژاپنی است که ازاوایل دهه ۱۹۷۰دربسیاری از موسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرارگرفت. این فلسفه اولین بار توسط «تائیچی اونو» درشرکت تویوتا به عنوان ابزاری برای برآورده ساختن خواسته مشتری باحداقل تاخیرمعرفی وبه کارگرفته شد. به همین دلیل تائیچی اونواغلب پدرنظام بهنگام نامیده می شود.کارخانجات تویوتا اولین محلی بودندکه نظام بهنگام درآن مطرح گردید. این نظام دربحران نفتی سال۱۹۷۳ مورد حمایت وسیعی قرار گرفت وپس ازآن توسط بسیاری سازمانهای دیگر انتخاب گردید.
فهرست مطالب
موضوع صفحه
فصل اول:معرفی JIT ———————————————— 5
تاریخچه وتکامل تولید بهنگام ——————————————– ۶
تعریف نظام بهنگام —————————————————— ۹
نظام بهنگام دریک نگاه ————————————————- ۱۰
مبانی تولید بهنگام ——————————————————- ۱۴
اجزای تولید بهنگام —————————————————— ۱۵
اهداف تولید بهنگام ——————————————————– ۱۸
مزایاومحدودیتهای JIT ————————————————— 20
منطق اجرایJIT ———————————————————23
پیش نیازهای یک برنامه JIT ——————————————–26
برنامه ریزی نظام تولید بهنگام ——————————————- ۲۷
فصل دوم:اجرای برنامه JIT —————————————– 36
مقدمه ——————————————————————– ۳۷
۱- ایجاد یک استراتژی اجرایی —————————————— ۳۸
۲- یک برنامه عملیاتی برای اجرا ————————————— ۴۰
۱-۲-وقتی فعالیتهای اجرای JITتکمیل می شود————————- ۴۲
۲-۲-چگونه فعالیتهای اجرایی JITانجام می شود ———————- ۴۳
۳- سیستمهای جمع آوری وسنجش داده ها ——————————- ۴۳
۴- پروژه های آزمایشی(راهنما) —————————————- ۴۷
۵- بحث درمورد مقاومت کارکنان واتحادیه ها —————————- ۴۸
۱-۵- مقاومت کارکنان ———————————————– ۴۹
۲-۵- اتحادیه ها —————————————————- ۵۰
۶- فرایند اجرای JIT —————————————————- 52
فصل سوم:کنترل JIT ————————————————- 54
کنترل تولیددرنظام بهنگام ————————————————- ۵۵
سیستم کانبان ————————————————————– ۵۶
وظایف کانبان ————————————————————- ۵۶
تولید یکنواخت ———————————————————— ۵۷
کاهش زمان عملیات وزمان چرخه —————————————– ۶۰
اجرای سیستم کانبان ——————————————————- ۶۱
وظایف کانبان ————————————————————– ۶۳
انواع جریان مواد ———————————————————- ۶۴
گردش کانبان ————————————————————– ۶۷
وسعت عمل کانبان ——————————————————– ۶۹
فصل چهارم :ابداع کننده JIT / شرکت تویوتا ———————— ۷۱
رهبری و مدیریت سازمانها در کشورمان با چالتهای فراوانی روبروست شمارش معکوس برای پیوستن ما به منظومه تجارت جهانی آغاز شده است پیوستی که چندان نیز از روی اختیار نیست. چشمهای خبرگان صنعت و اقتصاد این خاک نگران آثار این پیوستن است. آیا سازمانهای صنعتی ما توان رقابت در این فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمان ما چگونه باید باشد تا در رقابت پیروز میدان باشیم؟ تفاوت سازمان ما با یک سازمان سرآمد درمقیاس جهانی چیست؟
موضوع مورد بحث در این تحقیق بررسی ارزیابی کاروزمان خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران می باشد. آنچه که درباره اهمیت موضوع می توان به آن اشاره کرد ، تحقق اهداف ارزیابی روش و کارسنجی به عنوان فنون ارزیابی کار است که می تواند از موارد کاربرد تحقیق حاضر باشد. هدف اصلی این تحقیق بررسی خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران به منظور محاسبه زمان تولید محصول در یک دوره کاری می باشد . که برای تحقق این هدف در فصل اول سه سوال مطرح شده است که عبارتند از :
۱- نسبت زمان حمل و نقلها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟
۲- نسبت زمان عملیاتها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟
۳- زمان لازم برای تولید محصول از ابتدا تا انتها چقدر است ؟
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………. صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………….
فصل اول – کلیات تحقیق
پیشگفتار ………………………………………………………………………………………… ۱
مقدمه ……………………………………………………………………………………………. ۳
تعریف موضوع تحقیق …………………………………………………………………….. ۴
اهمیت و کاربرد تحقیق ……………………………………………………………………. ۴
به عنوان نیمی از منابع انسانی، زنان نه تنها موضوع وهدف هر نوع توسعهای هستند بلکه اهرم موثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی واجتماعی میباشند.تجهیز مهم وبه کارگرفتن صحیح و مطلوب آن نه نتها نیل به اهداف توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی را آسانترمیکند بلکه از نظر تحقق هدفهای مربوط به توزیع عادلانهتر درآمدها و بالابردن سطح رفاه خانواده تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.
ضرورت والزام اقتصادی- اجتماعی مشارکت مولد زنان دربرنامه های توسعه، در تکامل تاریخ و پیشرفت جوامع بشری همیشه مطرح بوده است. لیکن هنوز در جوامع عقب مانده در حال توسعه،تعادل مطلوب و قابل قبول در امر مشارکت عادلانه زن ومرد دوفعالیتهای اقتصادی و استفاده منصفانه ازفرصتهای مشارکت وبروز خلاقیت و استعداد برتر برقرار نشده است.
فهرست مطالب صفحه
پیشگفتار …………………………………………………………………………… ۱
مقدمه………………………………………………………………………………… ۲
بخش اول: بررسی اشتغال زنان از دیدگاههای مختلف فصل اول: اشتغال زنان از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی…………………… ۸ گفتار اول : وضعیت اشتغال زنان از نگاه آمار………………………………………… ۹
بند اول: اشتغال زنان در دنیا………………………………………………………………….. ۱۲
بند دوم: اشتغال زنان در ایران……………………………………………………………….. ۲۲ گفتار دوم: موانع اشتغال زنان………………………………………………………………. ۳۰
بند سوم: موانع اقتصادی……………………………………………………………………….. ۳۹ فصل دوم: اشتغال زنان از دیدگاه اسلام و اسناد بینالمللی……………. ۴۳ گفتار اول: اشتغال زنان در اسلام…………………………………………………………… ۴۳
بند اول: کار در اسلام……………………………………………………………………………. ۴۴
بند دوم: موضع اسلام در خصوص وضعیت شغلی زنان…………………………… ۴۹ گفتار دوم: اشتغال زنان در اسناد بینالمللی…………………………………………… ۵۹
بند اول : مقاوله نامههای سازمان بینالمللی کار (ILO)………………………………. 60
بند دوم: اسناد بینالمللی حقوق بشر…………………………………………………………. ۶۴
بخش دوم: بررسی اصول مرتبط با حق اشتغال زنان در کنوانسیون(CEDAW) و قوانین موضوعه ایران فصل اول: بررسی اصل عمومی مرتبط با حق اشتغال زنان……………. ۷۲ گفتار اول: حق اشتغال بعنوان یک حق لاینفک حقوق انسانی…………………….. ۷۲
بند اول: حق اشتغال در کنوانسیون (CEDAW)…………………………………………. 72
بند دوم: حق اشتغال در قانون اساسی ایران…………………………………………….. ۷۷ گفتار دوم: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسان…………………………. ۸۱
بند اول: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسیان در کنوانسیون(CEDAW) ۸۱
بند دوم: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسان در قوانین موضوعه ایران ۸۲ گفتار سوم: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل………………………………………….. ۸۶
بند اول: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل در کنوانسیون(CEDAW)……………. 86
بند دوم: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل در قوانین موضوعه ایران…………… ۸۸
بند سوم: محدودیتهای موجود بر آزادی انتخاب شغل زنان……………………… ۸۹ گفتار چهارم: حق برخورداری برابر از ارتقاء مقام و امنیت شغلی……………. ۹۴
بند اول: حق برخورداری از اتقاء مقام……………………………………………………… ۹۴
بند دوم: حق برخورداری برابر از امنیت شغلی…………………………………………. ۹۸ گفتار پنجم: حق دریافت مزد مساوی و برخورداری از تامین اجتماعی……… ۱۰۱
بند اول: حق دریافت مزد مساوی در مقابل کار مساوی……………………………… ۱۰۱
بند دوم: حق برخورداری از تامین اجتماعی برابر……………………………………… ۱۰۵ فصل دوم: بررسی اصول اختصاصی مرتبط با حق اشتغال زنان….. ۱۱۴ گفتار اول: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان……………….. ۱۱۵
بند اول: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان درکنوانسیون(CEDAW).. 115
بند دوم: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان در قوانین موضوعه ایران ۱۱۷
گفتار دوم: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان ۱۱۸
بند اول: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان در کنوانسیون(CEDAW)……………………………………………………………………………………………………………. 119
بند دوم: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان در قوانین موضوعه ایران……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲ گفتار سوم: ارائه خدمات حمایتی به والدین…………………………………………….. ۱۳۳
بند اول: ارائه خدمات حمایتی به والدین در کنوانسیون(CEDAW)……………….. 133
بند دوم: ارائه خدمات حمایتی به والدین در قوانین موضوع ایران……………….. ۱۳۷ گفتار چهارم: حمایت در زمان بارداری……………………………………………………. ۱۴۲
بند اول: برخورداری از حمایت در زمان بارداری در کنوانسیون (CEDAW).. 142
بند دوم: برخورداری از حمایت در زمان بارداری در قوانین موضوعه ایران.. ۱۴۳
منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………… ۱۴۵
یکی از مهمترین مباحث در کشورهای در حال توسعه توسعه یافته و یا جوامع بشری جهان امروز مسئله مبادرت ورزیدن به کاری مفید وسازنده برای افرادآن جامعه است.شغل مرتبط باتواناییهاواستعدادهای ذاتی هرفردامری است که هرشخص لزوما با آن در زندگی روزمره اش مواجه خواهدشد . اما مشکل زمانی به وجود میاید که فرد شغل دلخواه خود را پیدا نکند وبه او لفظ بیکار تعلق گیرد. بیکاری یکی ازمعضلات کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۶- ۵
اشتغال وبیکاری وکشورهای درحال توسعه ۸-۷ تعریف بیکاری و انواع آن ۱۲- ۹ ضرورت نگرش نو به مفهوم اشتغال ۱۲
ابهام ذهنی بودن مفهوم کنونی اشتغال ۱۵-۱۲
نتایج ابهام مفهوم اشتغال ۱۶-۱۵
نگرشی به مفهوم جدید اشتغال ۱۸- ۱۶
عوامل موثر بر آرزوهای شغلی ۲۰-۱۸
آموزش و اشتغال
چالشهای اشتغال فارغ التحصیلا ن کشور ۲۱
تحولات اشتغال بر اساس تخصص ۳۵-۲۲
توزیع شاغلان درسال ۱۳۷۵به تفکیک سطوح تحصیلی ۳۸-۳۶
مسائل اشتغال زنان در ایران ۴۳-۳۸
نظریه های تفاوت اشتغال زنان ومردان ۴۶-۴۴
سهم زنان دراشتغال ایران ۴۷
علل بیکاری ۵۳-۴۸
آسیب های ناشی ازعدم وجود شغل ۵۷- ۵۴
تحولات اشتغال وبیکاری ۶۱-۵۷
تحولات بیکاری ۶۶-۶۱
وضعیت فعلی اشتغال وبیکاری درکشور ۶۸-۶۷
بیکاری در استان یزد ۶۹
بررسی و تحلیل روند تغییرات نرخ فعالیت و بیکاری استان طی دوره ۸۱ – ۱۳۷۵ ۱۱۶-۷۰
بیان مساله: تمامیاتاقهای بازرگانی در سراسر دنیا، تاثیرگذاری زیادی بر شاخصهای اقتصادی کشور دارند ودر مجموع به اقتصاد ملی یاری میرسانند و البته اتاق بازرگانیایران نیز از این امر مستثنی نیست. براساس قانون، هدف از تاسیس اتاق بازرگانی کمک به فراهم نمودن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور، تبادل افکار و بیان آراء و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی میباشد. لذا به منظور بررسی جایگاه واقعی اتاق بازرگانی و تاثیر مهم آن بر اقتصاد کشور و رهنمود دادن به آن جهت بسط فعالیت خود موضوع پایان نامه خود را در این رابطه برگزیده ام. همچنین سوالات تحقیق عبارتنداز: ۱- آیا اتاق بازرگانی تاثیرگذاری زیادی بر شاخصهای اقتصادی کشور دارد؟ ۲- آیا اعضاء (اشخاص حقیقی و حقوقی) در فعالیتهای اتاق بازرگانی مشارکت زیادی دارند؟ ۳- آیا اعضاء از عملکرد اتاق بازرگانی رضایت دارند؟
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار…………………………………………………………………………………………………. ۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. ۳ فصل اول: کلیات تحقیق
موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۴
بیان مساله…………………………………………………………………………………………… ۴
اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۴
اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۴
پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۵
فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵
قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۶
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۶
روشهای جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………. ۶
جهان و جامعه بشری گرفتار شکاف و دو پارگی ژرف و عمیقی است: دوپارگی و شکاف بین بخش پیشرفته و بخش کم رشد و توسعه نایافته. گروه توسعه یافتگان صنعتی در غرب و شرق، به امکانات و تسهیلاتی همچون دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته، نیروی انسانی ماهر ون متخصص، ماشین ها و کالاهای سرمایه ای توانمند، مواد خام و انرژی زیاد و ارزان، شبکه حمل و نقل گسترده داخلی و خارجی، وسعت بازارهای ملی و یبن المللی و توانائی رقابت در بازارهای جهانی دست یافته اند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه………………………………………………………………………………………..
فراگرد توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی…………………………………………………….
تحولات صادرات کشور………………………………………………………………………
صادرات نفت و گاز………………………………………………………………………….
صادرات کالاهای غیرنفتی (صنعتی و سنتی)…………………………………………………..
امکانات و محدودیتهای بالقوه توسعه صادرات…………………………………………………
بازرگانی بینالمللی و توسعه صنعتی………………………………………………………….
دیگاههای نظری حاکم بر تجارت خارجی کشورهای در حال توسعه………………………………
واقعیات حاکم بر تجارت جهانی……………………………………………………………….
خود اکتائی صنعتی………………………………………………………………………….
مسئله انتخاب و انتقال تکنولوژی………………………………………………………………
تقسیم کار جهانی……………………………………………………………………………..
شرکتهای فراملیتی…………………………………………………………………………….
تولید نوعی نظام جدید در اقتصاد جهانی……………………………………………………
ظهور و گسترش اقتصاد نمادی در برابر اقتصاد واقعی………………………………….
مقیاس اقتصادی و خود اتکائی صنعتی………………………………………………………………
توسعه سیستم تکنواکونومیک………………………………………………………………………………
جدولها………………………………………………………………………………………………….
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………..
مقیاس اقتصادی و خود اتکائی صنعتی……………………………………………………………………
توسعه سیستم تکنواکونومیک……………………………………………………………………
تئوری حاکمیت شرکت پیش بینی می کند که قدرت نفوذ، هزینه های عامل را تحت تأثیر قرار میدهد و به این ترتیب کارآیی شرکت نیز تحت تأثیر قرار داده می شود. روش جدیدی برای تست این تئوری پیشنهاد می کنیم.
در این روش از کارآیی سود نیز استفاده می شود و یا اینکه سودهای شرکت چقدر به کمک شرکتی با بهترین عمل که با شرایطهای خارجی مشابه مواجه است،نزدیک هستند. ما در ابتدا، مدل معادلات همزمان را بکار می بریم که خسارات یا ضایعات معکوس از کارآیی گرفته تا ساختمان سرمایه را به حساب می آورد. ما همچنین مقیاس های ساختمان مالکیت را در تست ها کنترل می کنیم. در می یابیم که داده های راجع به صنعت بانکداری با تئوری ثابت هستند و نتایج از لحاظ آماری عمده هستند و از لحاظ اقتصادی نیز چشمگیر و قوی میباشند.
فهرست
خلاصه……………………………………………………………………………………………….. ۱
۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳
۲- مقیاس های کارآیی، خسارت معکوس و استفاده از ساختمان مالکیت……… ۱۰
همیشه پیشرفت اقتصادی منطقه ای به حفظ و افزایش درصد شغل ها ، محصولات ، تولیدات ناحیه ای و ثروت کمک کرده است سیاست ها و برنامه هایی که به منظور دستیابی به این اهداف ترتیب داده می شوند در ثبات و شکل گیری حرفه ، سختی و ملایمت سرمایه زیربنایی و سازماندهی مجدد آن تأکید دارد هیچ از یک از اینها تغییر پذیر نیستند اما یک تجدید سازمانی کیفی یا تغییر در تأثیر نمایان آن ضروری است به طرزی روزافزون تأکید و تأثیر بر ثبات شکل گیری و سیاستهای توسعه سرمایه بیشتر می شود
فهرست
عنوان صفحه
۱- مقدمه : …………………………………………………………………………………………. ۱
۲- سیاست تغییر توسعه اقتصاد منطقه ای : دلایل (علتها) ………………………….. ۲
۳- تغییر سیاست توسعه یافته اقتصاد منطقه ای : برخی از ابزارهای سیاستی….. ۷
۴- رهبری و توسعه اقتصاد منطقه ای : …………………………………………………… ۹
۵- آگاهی و دانش ضرورت دارد : …………………………………………………………. ۱۳
۵٫۱ (تحلیل چند بخشی (چندگانه) (msI) ……………………………………………….
5-2- مطالعه و تحقیق در مورد مثال ؟(؟ شمالی ) ……………………………………. ۱۶
۵٫۳ پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : طراحی اقتصاد منطقه ای ………………… ۲۴
۵٫۴ پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : فهرستهای انطباقی و پیشتاز: …………… ۲۶
۵-۵ سیستم های اطلاعات ژئوگرافی : ……………………………………………………. ۲۸
۶- خلاصه و نتیجه گیری : …………………………………………………………………… ۳۳
چکیده: تحقیق فوق در خیابان مسجد جامع انجام شد و هدف کلی آن شناخت تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد بود و هدف دیگر آن انجام یک کار دانشجویی است. نوع تحقیق توصیفی تحلیلی و از روش پرسش نامه ای برای جمع اوری اطلاعات و داده های آماری استفاده شد.
فهرست چکیده: ۲ کلید واژگان: ۲ مقدمه : ۳ فصل اول: مقدمه ای بر مشخصات تحقیق ۴ ۱-۱- بیان موضوع و تشریح آن: ۴ ۱-۲- اهمیت و ضرورت مطالعه ۵ ۱-۳- محدودة مورد مطالعه ۶ ۱-۴- سؤالات تحقیق: ۶ ۱-۵- متدولوژی ۶ ۱-۶- محدودیت ها و امکانات تحقیق ۷ فصل دوم: ۸ خلاصه ای از شرایط جغرافیایی شهر یزد ۸ ۲-۱- شرایط طبیعی ۸ ۲-۱- موقع جغرافیایی- حدود وسعت ۸ الف) موقع ریاضی ۸ ب) موقع نسبی ۸ ج) حدود و مرزها ۱۰ ۲-۱-۲- زمین شناسی ۱۰ ۲-۱-۳- اقلیم حاکم و مشخصات آن ۱۱ ۲-۱-۴- منابع آب ۱۱ ۲-۱-۵- نتیجه گیری و بیان کلی شرایط طبیعی ۱۲ ۲-۲- مشخصات اجتماعی، انسانی و اقتصادی: ۱۳ الف: وجه تسمیه یزد ۱۴ ۲-۳- پیشینه تاریخی شهر یزد (یا اشاره به مسجد جامع) ۱۹ فصل سوم: ۲۲ ۳-۱- پیشینه ی تاریخی مسجد جامع یزد ۲۲ ۳-۲- موقع و جایگاه مسجد جامع ۲۹ فصل چهارم ۳۴ ۴-۱- جایگاه مسجد جامع یزد در جذب توریسم و نتایج اقتصادی حاصل از آن: ۳۴ ۴-۱-۱- اقتصاد گردشگری ۳۵ ۴-۱-۲- فرصت های شغلی و مشارکت اقتصادی: ۳۶ ۴-۲- فعالیت بخش تجاری خیابان مسجد جامع یزد ۴۲ ۴-۲-۱- جدول ها و نمودارها ۴۴ سؤالات تشریحی ۵۴ ۴-۲-۲- نتیجه گیری ۵۵ ۴-۲-۳- راهکارها : ۵۶ ۴-۳- فعالیت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی استان یزد ۵۶ خلاصه مطالب و نتیجه گیری ۶۰ ارائه پیشنهادات: ۶۲ منابع و مأخذ ۶۵
پیشگفتار بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد.صنعت کوچک و خدمات بزرگ می شود .مدیران موٌسسات تولیدی و خدماتی در کلیه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به تدریج پی می برند که تنها کیفیت محصول نمی تواند موجب تمایز آن ها از دیگران شود بلکه باید کانون توجه را از بازار گرایی به مشتری گرایی تغییر داد.
فهرست ۱ پیشگفتار ۳ “مقدمه” ۵ بیان مسئله: ۶ هدف: ۶ فرضیه تحقیق: ۷ روش تحقیق: ۷ مروری بر تاریخچه مساله و موضوع تحقیق ۱۰ تعریف خدمات ۱۰ ۲-۱ خصوصیات خدمات ۱۱ ۳-۱ ارتباط خدمات و کالا ۱۲ ۴-۱ کانالهای توزیع در بخش خدمات: ۱۵ ۵-۱ توزیع خدمات: ۱۵ ۶-۱ بررسی نیازهای خدماتی مصرف کنندگان: ۱۶ ۷-۱- بازار یابی خدمات: ۱۷ ۸-۱- کالا: ۱۸ ۹-۱- مراحل فرایند پذیرش کالا : ۱۸ ۱۰-۱ کیفیت خدمات : ۲۰ مبانی نظری تحقیق ۲۳ ۱-۲ نظریه ها ۲۳ ۲-۲ بررسی چند دیدگاه : ۲۳ ۱-۲-۲- تجزیه تحلیل دوره زمانی فروش : ۲۳ ۲-۲-۲- تجزیه تحلیل اماری تقاضا: ۲۶ ۳-۲- نتیجه : ۲۷ مروری بر سابقه مطالعاتی تحقیق ۲۹ مقاله بازاریابی مبنی بر انسان ۲۹ ۲-۳- کشور های پیشرفته به ازای هر دلار سرمایه گذاری در تولید یک دلار در خدمات سرمایه گذاری می کنند ۳۰ ۳-۳- هفت کلید استراتژی خدمات ۳۲ ۴-۳ بازاریابی مدیریت بازار ۳۳ ۵-۳- بررسی راهبردی عناصر آمیخته بازار یابی شرکت های موفق ایرانی ۳۴ روش آزمون فرضیه: ۳۵ ۶-۳ نتیجه ۳۷ ۱-۳- تعاریف و مفاهیم ۴۰ ۲-۳- تعیین عوامل ومتغیر ها : ۴۰ ۳-۳- تعیین روابط بین متغیر ها: ۴۱ ۱-۴:مقدمه: ۶۱ ۲-۴- نتایج تحقیق: ۶۱ ۳-۴- پیشنهادات : ۶۳ فهرست منابع و ماًخذ: ۶۸