آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 11
باردید دیروز : 47
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 3759
بازدید سال : 11077
بازدید کلی : 66989

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393
نظرات

چکیده

بر اساس ماده 630 ق.م.:«هرگاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کند و علم به تکمین زن داشته باشد،می تواند در همان حال آنان را به قتل برساند».این ماده اقتباس ناقصی از مساله ای در «تحریر الوسیله»امام خمینی (ره) است.زیرا فقط بخشی از مسأله که مربوط به عالم اخلاق می شود را به ماده 630 ق.م.ا تبدیل نموده و نسبت به بخش حقوقی که همان لزوم اقامه شهود برای اثبات زنان می باشد،سکوت اختیار کرده است.با انشای این ماده به جای ترغیب به گذشت و خویشتن داری،افراد را تشویق به قتل نموده است! در حالی که در کلام فقها چنین ایرادی نیست؛زیرا فقها اصل در این مسأله را بر قصاص نهاده اند و زوج برای تبرئه از اتهام قتل عمدی متسوجب قصاص باید یا شاهد بیاورد یا ولی دم،وی را تصدیق نماید،ولی در ماده 630 ق.م.ا اصل، بر جواز قتل در فراش است. در این نوشتار ضمن بیان کلام فقها  و تحلیل روایات، اشکال های قانونی این ماده بیان شده و در انتهای مقاله پیشنهاد اصلاح این ماده ارائه گردیده است.

فهرست مطالب

بخش اول: بررسی حقوق ماده 630 ق.م.ا – قتل در فراش ………………………………………………… 1

فصل اول:

مبحث اول : تحلیل ماده 630 ق.م.ا………………………………………………………………………………. 2

بند الف) توضیح ماده 630 ق.م.ا…………………………………………………………………………………. 2

بند ب) به قتل رساندن توسط مرد در حال مواقعه …………………………………………………………… 4

بند ج) مشاهده زنانی نامزد یا مرد دیگر ……………………………………………………………………….. 5

بند د) منظور از مرد اجنبی در ماده 630 ق.م.ا…………………………………………………………………. 6

 بند ه) حکم شرکت در قتل یا ضرب و جرح ………………………………………………………………… 6

مبحث دوم: شرایط مجاز بودن قتل ……………………………………………………………………………… 7

بند الف) 5 مورد از شرایط مجاز بودن قتل ……………………………………………………………………. 7

بند ب) وجود شروطی که مجوز قتل را صادر می کند………………………………………………………. 9

بندج) حق اقامه حد ………………………………………………………………………………………………… 11

فصل دوم :

مبحث اول: ماهیت حقوقی قتل در فراش از باب دفاع مشروع …………………………………………… 14

بند الف) دفاع مشروع ……………………………………………………………………………………………… 14

بند ب) بررسی حقوقی، تفاوت ماده 179 ق.م.ع و ماده 630 ق.م.ا………………………………………. 16

بند ج) مهدورالدم بودن مقتول و مصادیق مهدورالدم…………………………………………………………. 18

بند د) جایگاه جرم ماده 630 در قانون مجازات اسلامی ……………………………………………………. 18

بخش دوم: ارزیابی فقهی ماده 630 ق.م.ا………………………………………………………………………. 21

فصل اول :

مبحث اول: تحلیل فقهی قتل در فراش م (630)ق.م.ا……………………………………………………….. 22

بند الف) فقه قتل در فراش ……………………………………………………………………………………….. 23

بند ب) روایات و قتل در فراش ………………………………………………………………………………… 26

فصل دوم

مبحث اول: نظریه هایی در مورد شهود و قتل در فراش ……………………………………………………. 30

بند الف شهود و  قتل  در فراش ………………………………………………………………………………… 30

بند ب) قتل در فراش و احصان …………………………………………………………………………………. 33

بخش سوم: انتقادات و مسائل مربوط به ماده (630)ق.م.ا…………………………………………………… 36

فصل اول :

مبحث اول : انتقادات وارده بر ماده 630 ق.م.ا………………………………………………………………… 37

بند الف) انتقاد بر مشاهده زنا توسط مرد ………………………………………………………………………. 37

بند ب) انتقاد بر علم مرد بر عدم ارتکاب زنا از سوی همسر خویش ……………………………………. 38

مبحث دوم :رعایت نکردن جانب عدالت از سوی قانونگذار……………………………………………….. 38

بند الف): چرا فقط مرد می تواند در ماده 630 زن را به قتل برساند …………………………………….. 38

بند ب): انتقاد بر موراد رافع مسئولیت کیفری ………………………………………………………………… 40

بند ج) : پیشنهاد اصلاح قانون ……………………………………………………………………………………. 42

فصل دوم

 مبحث اول : مسائل مطرح شده در رابطه با موضوع م630 ………………………………………………… 44

بند الف) ثبوت وقوع زنا در لحظه ی قتل توسط مرد ………………………………………………………. 44

بند ب) مساله در مورد طلاق رجعی…………………………………………………………………………….. 45

بند ج) مسأله درمورد اکراه زن به زنان ………………………………………………………………………….. 45

بند د) مسأله در مورد قصاص مرد ………………………………………………………………………………. 46

نتیجه……………………………………………………………………………………………………………………. 47

منابع…………………………………………………………………………………………………………………….. 48

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 62
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

چکیده

در تاریخ 28 فوریه سال 1997م.(10 اسفند 1375خ.)زمین لرزه آسیب ر سانی به بزرگای 6.1 Mw در استان اردبیل باختر ایران زمین روی داد و 956 کشته و پیش از 2000 نفر مجروح بر جای گذاشت.مطالعات انجام شده در گستره کلان لرزه ای دلالت بر آن دارند که گسترده بیشترین شدت زمین لرزه در سوی جنوب خاور کوه آتشفشان سبلان قرار داشته و بیشترین آسیبها به سه روستای جوراب،گلستان و شیران وارد شده است.رشته پسلرزه های بزرگی که در خلال چند روز پس از تکان اصلی روی داد بر دامنه خسارتها افزود و سبب فرو ریزش بناهایی گردید که به هنگام تکان  اصلی خسارت دیده ولی پابر جا بودند.دو رستای جوراب و گلستان بکلی فرو ریختند،شیران بشدت خسارت دید و آسیب های قابل توجهی به شهر سرعین وارد آمد.شدت زمین  لرزه (و رشته پسلرزه های بزرگ دو روز بعد آن)در جوراب و گلستان VIII (در مقیاس MMI)،در اسلام آباد   WII+ و در شهر سرعین VI+ برآورد گردید.

ارزیابی میزان لنحراف چشمه از یک چشمه دو جفتی نشان می دهد که زمین لرزه اساساً زمین ساختی بوده و سهم مولفه های همگن ناچیز است.از اینرو به نظر نمی رسد که زمین لرزه در نتیجه فعالیتهای ماگماتیک در پوسته بالایی و فعالیت آتشفشانی کوه سبلان رخ داده باشد.

شیب،ضخامت و نوع رسوبات تاثیر قابل ملاحظه ای بر شدت تخریب داشته است.شیب کلی منطقه بین 2 تا 25 درجه متغییر است اکثر نقاط صرف نظر از ناهمواریهای موضعی ،شیب کمتر از 5 درجه دارند.بدین سبب پدیده زمین لغزش و سنگ ریزش در خلال زمین لرزه گسترش مهمی نداشته است.

خانه های روستایی اکثراً از مصالح نامناسب (نظیر گل)با کیفیت پایین ساخته شده اند.از قبیل ساختمانها در مناطق نزدیک به رو مرکز کاملاً تخریب شده و در مناطق دور تر دچار ترک خوردگیهای عمیق شده و ریزش های موضعی آنها مشاهده می شود.اکثر خانه های مسکونی شهری و برخی از ساختمانهای روستایی جزء ساختمانهای بنایی آجری بوده که در آنها نکات فنی آیین نامه زلزله رعایت شده است.آسیب دیدگی این قبیل ساختمانها نسبت به خانه های گلی کمتر است.تعداد معدودی ساختمانهای بنایی نیز در مناطق نزدیک رومرکز مشاهده شده که به دلیل رعایت پاره ای از نکات فنی تنها دچار آسیبهای جزئی غیرسازه ای شده اند.

فهرست

عنوان                                                                                                                   صفحه

فصل اول

بیان مساله………………………………………………………………………………………………….. 2

فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………. 4

اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………… 5

اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 6

پیشینه تحقیق ( لرزه خیزی)……………………………………………………………………….. 7

آشنایی با منطقه مورد مطالعه ……………………………………………………………………… 9

فصل دوم

روش پژوهش ………………………………………………………………………………………….. 12

مرحله استفاده از گزارشات و مطالعات قبلی………………………………………………. 12

بررسی ویژگیهای استان اردبیل…………………………………………………………………….

موقعیت جغرافیایی استان اردبیل………………………………………………………………… 13

تقسیمات و ویژگی های جمعیت استان اردبیل ………………………………………….. 13

ویژگی های اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل…………………………………………… 14

سابقه لرزه خیزی منطقه ……………………………………………………………………………. 16

بررسی ویژگیهای زلزله روز جمعه 10/12/1375 استان اردبیل…………………….. 20

مشخصات تکان اصلی زمین لرزه (شهرستان سرعین ) ………………………………. 25

بزرگا و گشتاور لرزه ای …………………………………………………………………………… 33

شدت……………………………………………………………………………………………………….. 33

عدم پیوند زمین لرزه در آتشفشانی سبلان …………………………………………………. 34

پی آمد زمین شناختی………………………………………………………………………………… 35

شکستگی های سطحی………………………………………………………………………………. 36

تغییر سطحی آبهای زیر زمینی ………………………………………………………………….. 36

نا پایداری های زمین ……………………………………………………………………………….. 37

بررسی ساختمانهای موجود ……………………………………………………………………… 38

زمین لرزه…………………………………………………………………………………………………. 40

انواع امواج زلزله………………………………………………………………………………………. 42

امواج سطحی …………………………………………………………………………………………… 43

بررسی انواع موج زلزله…………………………………………………………………………….. 45

امواج طولی………………………………………………………………………………………………. 45

 امواج برشی …………………………………………………………………………………………… 45

امواج لاو………………………………………………………………………………………………….. 47

امواج رایلی………………………………………………………………………………………………. 47

تضعیف امواج زلزله (Q) و پدیده های وابسته …………………………………………. 48

چکیده …………………………………………………………………………………………………….. 48

لرزه خیزی ایران ………………………………………………………………………………………. 49

علت زمین لرزه ……………………………………………………………………………………….. 51

زلزله………………………………………………………………………………………………………… 52

پهنه بندی…………………………………………………………………………………………………. 55

لرزه زمین  ساخت ، گسل های بنیادی جنبا و کواترنز در پهنه استان اردبیل… 61

گسل های مهم  پهنه اردبیل ……………………………………………………………………… 62

ویژگی های زمین ساختی پهنه زلزله زده 1375 اردبیل ………………………………. 63

زلزله فاجعه ای در کمین استان اردبیل……………………………………………………….. 66

زلزله از دید آمار ……………………………………………………………………………………… 67

بررسی خسارتهای جانی زلزله…………………………………………………………………… 67

خسارت مالی زلزله ………………………………………………………………………………….. 68

بررسی عوامل بروز زلزله…………………………………………………………………………… 68

زلزله و استان اردبیل ………………………………………………………………………………… 70

علت های آسیب پذیری …………………………………………………………………………… 71

فصل سوم

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………….. 74

پیوست ها………………………………………………………………………………………………… 80

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………….. 85

اشکال و عکس ها

شکل 1- نمایشی ساده شده از مسایر موجهای پیکری متغیرهای پژوهش ………… 42-2

شکل2- انواع امواج زلزله…………………………………………………………………………… 44 -2

شکل 3- موقعیت گسلهای بنیادی در پهنه استان اردبیل …………………………………. 58-2

شکل 4- موقعیت رو مرکز مه لرزه ای زمین لرزه های تاریخی در پهنه استان اردبیل…….. 58-2

شکل5- مانور امداد در زلزله روستای آق قلعه………………………………………………. 59-2

شکل 6- مانور امداد در زلزله روستای آق قلعه……………………………………………… 59-2

شکل 7- مانور امداد در زلزله  روستای آق قلعه ……………………………………………. 60-2

شکل8- مانور امداد در زلزله روستای آق قلعه………………………………………………. 60-2

شکل9- تصویر ماهواره ای بخش هایی از استان اردبیل…………………………………… 64-2

 

جداول

جدول1- توزیع جمعیت بر حسب جنیست و محل سکونت ………………………….. 16-2

جدول 2- توزیع جمعیت 6 ساله و بیشتر بر حسب جنس،وضع سواد و محل سکونت…. 18-2

جدول3- وضعیت خانوارها بر حسب دسترسی به رسانه های ارتباطی جمعی……………. 18 -2

جدول 4- وضعیت ساختمانها از نظر مصالح کاربردی……………………………………. 19-2

جدول 5- فهرست زمین لرزه های تاریخی و سده بیستم با در پهنه استان اردبیل…………. 23-2

جدول6- پیش بینی کل خسارتهای وارد شده بر مناطق زلزله زده استان اردبیل …………… 32 -2

جدول 7- روش های پهنه بندی خطرات زمین شناختی ناشی از رویداد زمینلرزه ……….. 57 -2

جدول 8- سرچشمه های خطی لرزه زا و میزان خطر تخیمن زده شده برای شهرهای مختلف استان اردبیل ……….. 65 -2

 

نقشه ها

نقشه1- نقشه ی تقسیمات سیاسی استان اردبیل……………………………………………. 15-2

نقشه 2- نقشه ی استان اردبیل به تفکیک شهرستان……………………………………….. 24 -2

نقشه 3- نقشه گسلها مهم استان اردبیل ……………………………………………………….. 27-2

نقشه 4- نقشه خطر لرزه ای ا یران …………………………………………………………….. 28-2

نقشه 5- نقشه مناطق زلزله زده استان اردبیل…………………………………………………. 29-2

نقشه 6- موقعیت زمین لرزه ای استانهای ایران ……………………………………………. 51-2

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 49
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 مقدمه

قرن بیستم را قرن انقلابهای بزرگ خوانده اند. قرنی که از نخستین سالها و دهه هایش تا پایان، شاهد خیزشها وقیامهای کوچک وبزرگ درجای جای کره خاکی بوده است. انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب چین، قیامهای متعدد در آفریقا و…شواهد این مدعایند. فصل مشترک این خیزشها، الگوپذیری از مکتب مارکسیسم و قرارگرفتن در قالب مبارزه طبقه ای علیه طبقه دیگر بود. وقوع انقلاب اسلامی ایران در دهه های آخر قرن بیستم با ویژگیهایی منحصر به فرد،آشکارا مکتبی جدید برای انقلاب به بشر عرضه کرد و واژه انقلاب را از انحصار یک مبارزه صرفاً طبقاتی نجات داد.

انقلاب اسلامی در ایران هرگز فریاد یک طبقه علیه طبقه ای دیگر نبود. جنگ کارگران بر ضد کارفرمایان، نبرد دهقانان علیه مالکان، و کارزار بین روستاییان و شهریان نبود. انقلاب اسلامی ایران فریاد اعتراض ملتی بزرگ بود علیه ظلم، بی عدالتی، بی دینی، وابستگی، استبداد، استعمار و…فریادی بود که همزمان از حلقوم میلیون ها انسان بر خاسته  و خواب از سر ستمگران ربود؛ انسانهایی که چونان صفی مرصوص بی هیچ واهمه ای راه عبور گلوله های آتشین را سد کرده بودند؛ و در این صف، سیمای مصمم و زنانی دیده می شد که نماینده همه طبقات شهری و روستایی بودند. معلم و دانش آموز، استاد و دانشجو، مجتهد و طلبه، کشاورز و کاسب، کارگر و کارمند و در آخر حتی نظامیانی که قرار بود رودروی این مردم بایستند. همه یک رهبر داشتند، امام خمینی(ره)، همه یک هدف داشتند، سرنگونی شاه و برپایی جمهوری اسلامی. اگر به شهرهای دورافتاده مرزی می رفتی، همان شعارها را از زبان مردم می شنیدی که در تهران شنیده بودی، اگر به روستاها می رفتی، همان عکس هایی را از محبوب دلها می دیدی که در قم و تهران دیده بودی. به طوریکه در نهایت تمامی مردمان این آب و خاک با مشت هایی گره کرده و سرهای پر شور بالا زده، سینه آسمان را شکافتند و با بیزاری از شاه ظالم انقلاب را به پیروزی رساندند.

فهرست مطالب                                                                                                                              صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………… 1

بیان مسئله………………………………………………………………………………………….. 2

اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………… 3

هدف های تحقیق…………………………………………………………………………………….. 4

سوال های تحقیق………………………………………………………………………………………4

فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………. 4

تعریف مفاهیم…………………………………………………………………………………………  5

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………….. 6

روش انجام تحقیق و ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………….. .6

سازماندهی تحقیق……………………………………………………………………………………… 7

فصل اول-چارچوب نظری تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………… 8

الف- نظریه پخش……………………………………………………………………………………….. 8

ب-انواع پخش………………………………………………………………………………………….. 8

1-    پخش جابه جایی……………………………………………………………………………………. 8

2-    پخش سلسله مراتبی…………………………………………………………………………………. 8

3-    پخش سرایتی یا واگیر دار……………………………………………………………………………. 8

ج -عوامل نظریه پخش……………………………………………………………………………………. 9

1-    حوزه یا محیط جغرافیایی…………………………………………………………………………….. 9

2-    زمان……………………………………………………………………………………………… 9

3-    موضوع پخش…………………………………………………………………………………… … 9

4-    مبدأ پخش………………………………………………………………………………………….. 9

5-    مقصد پخش………………………………………………………………………………………… 9

6-    مسیر حرکت……………………………………………………………………………………….. 9

د-عوامل کاهش دهنده پخش……………………………………………………………………………….. 10

1-    مسافت…………………………………………………………………………………………….10

2-    زمان………………………………………………………………………………………………10

3-    موانع تراوش………………………………………………………………………………………..10

جمع بندی………………………………………………………………………………………………. 11

فصل دوم: روند شکل گیری و ویژگی ها و کانون های انقلاب اسلامی

مقدمه…………………………………………………………………………………………………   12

الف-روند شکل گیری انقلاب اسلامی………………………………………………………………………… 13

1-    تعریف انقلاب اسلامی……………………………………………………………………………….. 13

2-    نظام حکومتی پهلوی و تأثیر آن بر روند شکل گیری انقلاب اسلامی………………………………………….. 14

3-    حوادث و جریان های زمینه ساز انقلاب اسلامی………………………………………………………….. 20

3-1- لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی……………………………………………………………………….. 20

3-2- ماجرای رفراندوم و مقاومت در برابر آن……………………………………………………………….. 22

3-3- تحولات انقلابی از سال 1342 تا 1356 ……………………………………………………………… 24

3-4- واقعه 19 دی قم و پیامدهای آن…………………………………………………………………………. 26

ب- ویژگیهای انقلاب اسلامی………………………………………………………………………………… 27

1-    دین(اسلام)،ایدئولوژی انقلاب……………………………………………………………………………  27

2-    قدرت رهبری و نفوذ معنوی امام خمینی(ره)……………………………………………………………..   31

3-    مردمی بودن انقلاب اسلامی…………………………………………………………………………….   33

4-    پایگاهها و کانونهای اصلی نهضت……………………………………………………………………….   35

4-1- مساجد و حسینه ها…………………………………………………………………………………… .  35

4-2-حوزة علمیه قم………………………………………………………………………………………..   37

4-3- بازار و بازایان………………………………………………………………………………………   39

4-4-دانشگاه……………………………………………………………………………………………..   41

5-    وحدت و هماهنگی همه مراکز الهام بخش انقلاب اسلامی……………………………………………………..   43

6-    پیشتاز بودن روحانیت مبارز…………………………………………………………………………….  43

جمع بندی…………………………………………………………………………………………………..  45

فصل سوم: موقعیت سیاسی، اجتماعی و تاریخی اردبیل تا دهه 1340

مقدمه………………………………………………………………………………………………………  46

الف- ویژگیهای جغرافیایی اردبیل……………………………………………………………………………….  47

1-    وجه تسمیه…………………………………………………………………………………………….. .47

2-    موقعیت جغرافیایی شهر…………………………………………………………………………………..  48

3-    موقعیت اقتصادی شهر……………………………………………………………………………………  49

4-    نژاد و زبان مردم اردبیل………………………………………………………………………………… . 51

ب- موقعیت تاریخی شهر اردبیل…………………………………………………………………………………  53

1-    سابقه تاریخی شهر اردبیل…………………………………………………………………………………. 53

2-    تاریخچه ای از دولت صفوی……………………………………………………………………………….. 55

3-    وضع اجتماعی-سیاسی اردبیل در زمان صفویه………………………………………………………………… 57

4-    خرابی اردبیل در عهد نادرشاه………………………………………………………………………………. 58

5-   موقعیت اجتماعی –سیاسی اردبیل در دورة قاجاریه……………………………………………………………… 59

5-1- اردبیل در مشروطیت ایران……………………………………………………………………………….. 61

5-2-اردبیل در دورة استبداد صغیر………………………………………………………………………………. 63

6-    موقعیت اجتماعی-سیاسی اردبیل در دورةپهلوی اول……………………………………………………………. 66

ج-موقعیت مذهبی شهر اردبیل…………………………………………………………………………………… 70

1-    ادیان قبل از اسلام………………………………………………………………………………………… 70

2-    ادیان و مذاهب دوره ی اسلامی……………………………………………………………………………… 71

3-    اردبیل پایگاه تشیع و تصوف در دورةصفویه………………………………………………………………….. 72

4-    اقلیت های دینی در اردبیل………………………………………………………………………………… .74

5-   اماکن مذهبی اردبیل………………………………………………………………………………………. 75

  • مساجد تاریخی شهر اردبیل………………………………………………………………………… …..75

5-1-        مسجد جامع اردبیل…………………………………………………………………………………… 75

5-2-        مسجد تیر پوش……………………………………………………………………………………… 75

5-3-        مسجد حاج فخر…………………………………………………………………………………….. 75

5-4-        مسجد میرزا علی اکبر مجتهد…………………………………………………………………………. 76

5-5-        مسجد میر صالح انواری……………………………………………………………………………… 77

5-6-        مسجد اعظم………………………………………………………………………………………… 77

  • ·       امامزاده های اردبیل……………………………………………………………………………… 78
  • ·       مدارس علمیه اردبیل……………………………………………………………………………… 78

5-7-        مدرسه صالحیه…………………………………………………………………………………….. 78

5-8-        مدرسه ملا ابراهیم…………………………………………………………………………………. 78

5-9-        مدرسه آقا میرزا علی اکبر…………………………………………………………………………… 78

ح- بازار اردبیل……………………………………………………………………………………………… 80

جمع بندی…………………………………………………………………………………………………….81

فصل چهارم: انقلاب اسلامی و فعالیت انقلابیون در شهر اردبیل

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….  83

الف- موقعیت شهر اردبیل دراوایل دهه چهل……………………………………………………………………….  84

1-    وضعیت اقتصادی و اجتماعی اردبیل در اوایل دهه 1340 ه.ش…………………………………………………  84

2-   وضعیت کانونهای مذهبی اردبیل……………………………………………………………………………  85

2-1- بازار در سالهای 43 و 1342………………………………………………………………………… . 86

2-2- روحانیت در سال 43 و 1342……………………………………………………………………….    87

ب-شیوه های انتقال عقاید انقلابی به اردبیل……………………………………………………………………….  90

1-   عقیده انقلابی……………………………………………………………………………………………. 90

2-   راههای انتقال عقاید انقلاب……………………………………………………………………………….. 91

2-1- انتقال به شیوه جابه جایی(فیزیکی)………………………………………………………………………… 91

2-2- انتقال به شیوه سرایتی………………………………………………………………………………….. 94

2-3- انتقال به شیوه سلسله مراتبی……………………………………………………………………………. ..95

3-    تشکیل اولین حلقه ها و جلسات انقلابی………………………………………………………………………. 96

4-   فعالان انقلابی و نقش آنها در اردبیل………………………………………………………………………..  97

1-    آیت الله حاج سید یونس یونسی اردبیلی………………………………………………………………………  97

2-    آیت الله حاج سید عبدالغنی اردبیلی…………………………………………………………………………  98

3-    آیت الله میرزا محمد مسائلی………………………………………………………………………………  99

4-    آیت الله حاج میرزا بیوک خلیل زاده(مروج)………………………………………………………………… 99

5-    آیت الله حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی……………………………………………………………….. 100

5-   کانونها و مکانهای نشر عقاید انقلابی در اردبیل……………………………………………………………..101

5-1-نقش مساجد در حوادث انقلابی اردبیل……………………………………………………………………. 102

5-2-نقش حوزة علمیه. در حوادث انقلابی اردبیل………………………………………………………………. 102

5-3- نقش دانشسرا و مدارس.. در حوادث انقلابی اردبیل………………………………………………………… 103

5-4- نقش بازار در حوادث انقلابی اردبیل……………………………………………………………………. 104

ج-تحولات انقلابی از سال 1354 تا اواخر 1356 ه.ش……………………………………105

1-    تکوین افکار انقلابی در جلسات مذهبی………………………………………………………………. 105

2-    سخنرانی های انقلابی در مساجد اصلی شهر…………………………………………………………..108

الف-سخنرانی علمای انقلابی بزرگ در سال 56…………………………………………………… 108

ب- واقعه 19 دی قم و 29 بهمن تبریز………………………………………………………………… 108

د-تحولات انقلابی از اوایل سال 1357 تا پیروزی انقلاب اسلامی……………………. 109

1-   فعالیتهای انقلابیون در بهار و تابستان 57……………………………………………. 109

1-1-        نخستین راهپیمایی ده هزار نفری اردبیل……………………………………………… 111

1-2-        نیمه شعبان سال 57 و سخنرانی شدیداللحن آیت الله مروج…………………………… 112

1-3-        رمضان سال 57 و تشدید اعتراضات و اوج گیری تظاهرات مردمی………………… 113

1-4-        نخستین شهید تظاهرات در شهر اردبیل…………………………………………………114

1-5-        اعتراض گسترده مردم………………………………………………………………….. 115

2-         فعالیت انقلابیون در پاییز 57……………………………………………………………… 115

3-         فعالیتهای انقلابیون از محرم تا بهمن 57……………………………………………….. 117

3-1-        دیماه سال 57 خونین ترین ماه انقلاب در اردبیل…………………………………………  119

3-2-سه شنبه 19/10/57 آتش سوزی در بازار اردبیل……………………………………………   121

3-2-        شنبه 23 دیماه 57 مجلس بزرگداشت شهدای نیارق………………………………………..  121

3-3-        بهمن ماه 57 ماه پیروزی انقلاب…………………………………………………………… 122

3-4-        حماسه 23 بهمن اردبیل………………………………………………………………… … 123

ر- موانع و مقاومتها در برابر جریان انقلاب اسلامی در شهر اردبیل………………………..  125

1-    موانع فکری………………………………………………………………………………….. . 125

2-    موانع سازماندهی شده توسط رژیم پهلوی………………………………………………………………….  126

2-1- نیروهای امنیتی………………………………………………………………………………………  126

2-1- حزب رستاخیز……………………………………………………………………………………… . 127

جمع بندی……………………………………………………………………………………………….. 127

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. 129

منابع………………………………………………………………………………………………………… 135

ضمایم ……………………………………………………………………………………………………. 139

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 27
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

تعريف طرح:

طرح يا پروژه عبارتست از مجموعه‌ عومل و اجزاء و برنامه‌هاي اجرائي زمانبندي شده براي يك واحد توليدي (صنعتي، معدني، كشاورزي و ساختماني) و خدماتي با بودجه‌اي لازم بمنظور توليد كالا و يا ارائه خدمات مشخص در جهت تأمين قسمتي از نياز جامعه (تقاضا) و اعتلاي سطح توليد و ارائه خدمات و ملا توسعه اقتصادي كشور.

مراحل اجرائي بررسي طرح:

در اجراي قانون عمليات بانكي بدون ربا و بمنظور مانع بانك و حصول اطمينان از اجراي صحيح طرح و سودآور بودن آن و بازيافت تسهيلات اعتباري مورد درخواست وهزينه‌هاي سرمايه‌اي در گردش در مدت زمان مورد نظر بانك،‌ ضرورتاً بايستي در امر بررسي و نظارت بر اجراي طرحها دقت كافي معمول گردد.

واحدهاي تأمين كننده منابع مالي طرحها بايستي علاوه بر اطمينان  از  برگشت  وجوه، و ملحوظ داشتن نقش آن واحد توليدي در توسعه اقتصاد جامعه، در بررسيهاي خود اطمينان حاصل نمايند كه:

1-   طرح از نطر در اوليت هاي تعيين شده قرار  داشته و تقاضا براي توليدات آن وجود دارد.

2-   طرح از لحاظ فني قابل اجراء بوده و حدود و مشخصات اجزاء آن متناسب با فعاليت و توليدات مربوطه باشد.

همچنين امكانات در نظر گرفته شده براي اجراي طرح با بودجه مشخص و زمان تعيين شده قابل دسترسي مي باشد.

3-  طرح از لحاظ مالي داراي سودآوري و بازدهي مناسب بوده و گردش وجود نقدي آن براي انجام تعهدات و بارپرداخت تسهيلات اعتباري درخواستي در سررسيدهاي تعيين شده كافي باشد.

پس از بررسي و تأييد صلاحيت مديران و مجريان طرح و موجه بودن اجري آن از لحاظ اقتصادي، فني ومالي و تعيين سهم هزينه هاي سرمايه اي و سرمايه در گردش قابل پرداخت توسط بانك، تسهيلات متناسب با هزينه‌هاي اجراي طرح تصويب و همزمان يا بعد از هزينه شده سهم هزينه هاي سرمايه اي مربوط به متقاضي  و با اعمال نظارت مستقيم و مستمر توسط كارشناسان و واحد ذيربط و به موازات پيشرفت فيزيكي طرح پرداخت خواهد شد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                              صفحه

تعریف طرح…………………………………………………………………………………………. 1

مراحل اجرائی بررسی طرح…………………………………………………………………….. 1

اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای بررسی طرح…………………………………………. 2

مفاهیم مورد نیاز در بررسی طرح……………………………………………………………… 3

الف- موافقت اصولی

ب- جواز تأسیس

ج- اجرای بهره برداری

د- کالاهای تولیدی

مبحث دوم- بررسی اقتصادی………………………………………………………………….. 7

عوارض مؤثر در عرضه………………………………………………………………………….. 9

عوامل مؤثر در تقاضا……………………………………………………………………………… 10

بررسیهای اقتصادی در گزارشهای توجیهی طرح…………………………………………. 10

الف- موضوع محصول

ب- جایگزین محصول

ج- بررسی بازار

عرضه

میزان تقاضای در گذشته

پیش بینی تقاضای آینده

پیش بینی امکانات تولید در آینده

مقایسه پیش بینی امکانات تولید و تقاضا در آینده

مواد اولیه

قیمت محصول و چگونگی توزیع آن

محاسبات اقتصادی

نقطه سربسر

ارزش افزوده داخلی

نحوه محاسبه ارزش افزوده

اشتغال زائی

درجه وابستگی

صرفه جوئی ارزی

توضیح

CIF (سیف)

FOB (فوب)

 C & F (سی اند اف)

مبحث سوم- بررسی فنی………………………………………………………………………… 20

1- شرکت و سابقه آن

2- محل اجرای طرح

3- مدیریت شرکت

4- جنبه های قانونی

5- طرح

الف- هدف از اجرای طرح

ب- ظرفیت تولیدی طرح

ج- مواد اولیه و امکانات تهیه آن

د- تولیدات طرح

هـ – بررسی تکنولوژی تولید و قراردادهای همکاری های فنی

و- روش تولید

ز- کنترل کیفیت

ح- برنامه زمان بندی اجرای طرح

ط- پیش بینی ظرفیت تولید در زمان بهره برداری

سرمایه گذاری

جدول خلاصه هزینه سرمایه گذاری

محوطه سازی

ساختمانها

تاسیسات الکتریکی

تأسیسات مکانیکی

هزینه تولید

هزینه مواد اولیه مصرفی

حقوق و مزایای کارکنان تولید

هزینه مصرف سوخت و انرژی

هزینه تعمیر و نگهداری

هزینه استهلاک

سرمایه در گردش

مبحث چهارم – بررسی و پیش بینی های مالی…………………………………………….. 39

توضیحات……………………………………………………………………………………………. 40

نسبت های مالی…………………………………………………………………………………….. 40

نسبتهای نقدینگی

نسبتهای فعالیت

نسبتهای نیروی مالی(اهرمی)

نسبت سودآوری

نتیجه گیری، پیشنهادات و شرایط مخصوص

شرایط مخصوص

حساب عملکرد و سود و زیان

پیش بینی ترازنامه

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 38
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

مقدمه
انسان از اوان تاريخ تحريري خود به موضوع رهبري علاقمند و كنجكاو بوده است و تاريخ اهميت رهبران خوب را در زندگي، رفاه، سعادت و ترقي ملت‌ها مبرهن مي‌سازد. در سده اخير نيز به جهت اهميت و ارزش موضوع بيش از سه هزار مطالعه و تحقيق تا سال 1980 درباره رهبري انجام گرفته است و تعداد پژوهش‌ها در دهسال گذشته در بيشتر رشته‌ها بيش از تعداد آن از تاريخ بشر تا آن زمان بوده است. از طرفي هر سال روشن و مبرهن مي‌گردد كه رهبري اثر بخش، در تمام سطوح جامعه و در تمامي سازمانها، براي حل و انطباق با مسائل اجتماعي و اقتصادي رو به رشدي كه جهان با آنها مواجه است، حياتي مي‌باشد. امروزه مهندسي مجدد ( باز انديشي بنيادين و طراحي نو و ريشه‌اي فرآيندها) براي دستيابي به بهبود و پيشرفتي شگفت‌انگيز در معيارهاي حساس، دستيابي به كيفيت جهاني ( استانداردهاي ISO 9000  ) و تشكيل واحدهاي فعال پژوهشي نوآوري در محصول و فرآيند) لازمه توليد و عرضه كالاهاي با كيفيت بهتر و قيمت مناسبتر به بازارهاي جهاني و منطقه‌اي است.
از سوي ديگر ساختارهاي گروهي سازمانها تا به آن حد پيشرفته‌اند كه جزء اصلي سازمانهاي نوين را به جاي « تك شغل سنتي » گروه‌هاي موضوع روز مقوله «تواناسازي» افراد و گروه‌ها و فلسفه «خود رهبري» است. و افزودن بهره‌وري مؤسسات تنها با توجه به استفاده از حداكثر توانايي‌هاي كاركنان، ترغيب آفرينندگي آنان، ارتقاء انگيزه و بكارگيري سبكهاي رهبري صحيح و كسب رضايت آنان ممكن مي‌باشد.
بنابراين، رهبري سازماني موضوع بسيار پراهميت و پيچيده‌اي است و پژوهشگران و انديشمندان كشورهاي توسعه يافته مساعي بسياري را صرف شناخت و بهبود آن مي‌نمايند. به عنوان مثال «پژوهشگران ژاپني با دقت بسيار روند مدلها و تئوري‌هاي رهبري سازماني را زير نظر دارند، وبه محض انتشار و ارائه مدلي جديد، آن را در سازمانهاي مدلها و تئوري‌هاي رهبري سازماني را زير نظر دارند، و به محض انتشار و ارائه مدلي جديد، آن را در سازمانهاي ژاپني آزمون مي‌كنند و نتايج حاصل ار با موشكافي به بحث مي‌گذارند، باشد كه گامهاي آنها را، در تمدن جهاني سرعت بخشد» ( نقل از خليلي، صفحه 183).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                       صفحه

فصل اول:

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 2

هدف پژوهش………………………………………………………………………………………. 5

فرضیه پژوهش……………………………………………………………………………………… 6

سبک رهبری……………………………………………………………………………………….. 6

رضایت……………………………………………………………………………………………….. 7

مدیریت………………………………………………………………………………………………. 7

رفتار…………………………………………………………………………………………………… 7

فصل دوم:

روش (متدولوژی) …………………………………………………………………………………  9

توصیف آزمودنی ها (جامعه و گروه نمونه) ……………………………………………….  9

روش گردآوری داده ها…………………………………………………………………………. 9

توصیف ابزارهای پژوهش………………………………………………………………………. 10

اعتبار روایی ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………. 11

فصل سوم: یافته های پژوهش (نتایج)

بررسی روشهای آماری………………………………………………………………………….. 16

فصل چهارم:

بحث و تفسیر……………………………………………………………………………………….. 21

پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… 28

خلاصه ای از مساله پژوهش، روش و یافته ها……………………………………………… 29

فهرست منابع………………………………………………………………………………………… 42

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

مقدمه
A-1-1- تئوري دو عامل انگيزشي هرزبرگ:
دهة 1960 يكي از دوره هاي بسيار پربار از نظر ارائه مفاهيم انگيزش بود در اين دهه سه نظريه ويژه ارائه شده كه عبارت از نظريه سلسله مراتب نيازها، نظريه هاي y , x نظريه بهداشت و انگيزش است.
اين نظريه ها سنگ زيربناي نظريه هايي هستند كه در اين سالها ارائه شده اند و در مرحله عمل و در سازمانها، مديران براي توجيه انگيزه كاركنان خود از اين نظريه و اصطلاحات فني مربوط به آن استفاده مي‌كنند.
فردريك هرزبرگ  استاد و رئيس گروه روان شناسي دانشگاه كيس وسترن ريزرو  كه سالهاي زيادي دربارة انگيزه مطالعه و تحقيق كرده است مي‌گويد: كوشش و تلاش بيروني مديران براي ايجاد قوه محركه دروني در كاركنان با ناكامي و شكست روبرو شده است.
فقدان محيط سالم از قبيل روابط صحيح بين رئيس و مرئوس و استفاده از مزاياي مادي باعث نارضايي كاركنان مي‎شود. تنها راه برانگيختن كاركنان اين است كه به آنها كاري ارجاع كنيم كه آنان را درگير كند، زيرا در مقابل اين درگيري است كه آنان تن به مسئوليت مي دهند.
جنبه هايي كه مربوط به عوامل انگيزش فردي و اجتماعي از قبيل نيازها، خواسته ها، آرزوها، ارزشها، تغييرات سني و رشد و پيشرفت يا هيجانات، تجربيات، اعتقادات و رويه هاي رواني و به طور كلي روابط اجتماعي فرد در خانواده و خارج از خانواده مي‎شود آثار اين انگيزه ها ممكن است به صورت مختلف مثبت يا منفي ظاهر شود.
تأمين معقول و درست نيازهايي مانند نياز اوليه يا فيزيولوژيكي، نياز به اهميت، نياز به پيشرفت و ارتقا شغلي موجب مي‎شود كه كاركنان از روحيه قوي و مثبت در محيط كار برخوردار بوده و در انجام وظايف و نيل به هدفهاي سازمان از خود تلاش و كوشش نشان دهند (هرزبرگ)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول- كليات پژوهش……………………………………………………………………….. 1

1-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. 2

A-1-1- تئوري دو عامل انگيزشي هرزبرگ:………………………………………………. 2

B-1-1- ضرورت بررسي ميزان رضايت شغلي مشاغل مختلف……………………. 3

2-1- بيان موضوع پژوهش و ضرورت آن………………………………………………… 4

A-2-1- ضرورت تربيت نيروي انساني مجرب و با انگيزه در عرصة
اطلاع رساني……………………………………………………………………………………………. 4

B- 2-1- بررسي ميزان رضايت شغلي خبرنگاران به عنوان عامل اجتماعي اثرگذار در ارتباطات امروز   6

C-2-1- موفقيت شغلي و افزايش كارآئي……………………………………………………. 8

D-2-1- سازمان وسايل جمعي:………………………………………………………………… 9

3-1- بيان موضوع…………………………………………………………………………………… 9

4-1- بيان مسئله……………………………………………………………………………………… 9

5-1- هدف پژوهش…………………………………………………………………………………. 10

6-1- فرضيات پژوهش…………………………………………………………………………….. 10

7-1- سوالات پژوهش……………………………………………………………………………… 10

8-1- متغيرهاي پژوهش…………………………………………………………………………… 10

9-1- تعاريف عملياتي………………………………………………………………………………. 11

فصل دوم- گسترة نظري پژوهش……………………………………………………………. 12

1-2- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. 13

2-2- تاريخچه و تعاريف انگيزش………………………………………………………………. 14

3-2- انگيزش چيست……………………………………………………………………………….. 17

4-2- انگيزش در سازمان ها…………………………………………………………………….. 18

5-2- نظرية 2 عاملي هرزبرگ…………………………………………………………………… 20

6-2- نظرية سلسله مراتب نياز مازلو…………………………………………………………. 22

7-2- نظرية x , y……………………………………………………………………………………… 24

8-2- رضايت شغلي…………………………………………………………………………………. 25

9-2- رضايت شغلي و كاركرد………………………………………………………………….. 27

10-2- شيوه ابراز نارضايتي…………………………………………………………………….. 31

11-2- عوامل مرتبط با رضايت شغلي……………………………………………………….. 32

12-2- نظريه هاي انگيزش شغلي………………………………………………………………. 34

13-2- نظريه محرك و پاسخ…………………………………………………………………….. 34

14-2- نظرية ميزان سازگاري………………………………………………………………….. 34

15-2- نظرية عقلي و استدلالي………………………………………………………………….. 35

16-2- لزوم وجود روزنامه نگاران/ خبرنگاران جامعة اطلاعاتي و اهميت
رسانه ها…………………………………………………………………………………………………. 35

فصل سوم- معرفي باشگاه خبرنگاران جوان…………………………………………….. 40

-         معرفي باشگاه…………………………………………………………………………………….. 41

-         نقاط قوت…………………………………………………………………………………………… 43

-         نقاط ضعف………………………………………………………………………………………… 43

فصل چهارم- روش شناسي و تجزيه و تحليل آماري………………………………… 46

جامعه پژوهش…………………………………………………………………………………………. 47

روش نمونه گيري……………………………………………………………………………………. 47

نمونه پژوهش………………………………………………………………………………………….. 47

جدول……………………………………………………………………………………………………… 47

ابزار اندازه گيري پژوهش………………………………………………………………………… 48

روائي و اعتبار ابزار اندازه گيري………………………………………………………………. 48

روش تجزيه و تحليل آماري………………………………………………………………………. 49

بررسي نتايج پرسشنامه……………………………………………………………………………. 49

توصيف داده ها ………………………………………………………………………………………. 50

10- آزمون فرضيه ها……………………………………………………………………………… 51

11- تجزيه و تحليل همبستگي آزمون فرضيه اول………………………………………… 52

12- تجزيه و تحليل همبستگي آزمون فرضيه دوم……………………………………….. 53

13- بررسي سوالات مربوط به عوامل بهداشتي………………………………………….. 55

14- بررسي سوالات مربوط به عوامل انگيزشي………………………………………….. 58

15- پيوست ها: جدول همة تجزيه و تحليل ها و نمودارهاي آن‌ها …………………. 58

فصل پنجم- نتيجه گيري…………………………………………………………………………. 62

1-   بحث و بررسي……………………………………………………………………………………. 63

2-   نتيجه گيري نهائي……………………………………………………………………………….. 65

3-   محدوديت هاي پژوهش……………………………………………………………………….. 66

4-   پيشنهادات………………………………………………………………………………………….. 68

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 36
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
نظرات
بيان مسئلهبا توجه به اين كه در كشور ما هنوز تجارت الكترونيك به طور كامل انجام نمي‌شود ونيز به دليل عدم شناخت مردم از اين روش تجاري ونيز با تاكيد بر اين موضوع كه دنياي امروز بر پايه استفاده از EDI,IT پيش مي‌رود، وارد نشدن به اين عرصه، مي‌تواند موجبات عقب ماندگي بيشتري اقتصاد كشوري را فراهم آورد لذا وارد شدن e-business , e- commerae يكي از واجبات هر سازمان با شركتي مي‌باشد.
اهميت مساله (نظري –عملي)با توجه به گسترش IT در دنياي امروز والكترونيكي شدن امور، ائم از تجارت آموزش، انتقال اطلاعات، تبليغات واينكه امروزه كوچكترين و پيش پا افتاده ترين كارها نيز از طريق اينترنت صورت مي‌گيرد، و با فراگير شدن استفاده از اينترنت در پيش رفتن به سمت الكترونيكي كارها از جمله تجارت، كه سابقه اي طولاني در سطح جهان دارد در كشور ما امري ضروري است.يافته‌هاي برخي از مهمترين پژوهشهاي انجام شده مربوط به مساله مورد پژوهش:

با توجه به جديد بودن و به روز بودن موضوع پژوهشهاي چنداني روي اين موضوع انجام نگرفته است. و از طرفي پژوهشهاي صورت گرفته نيز به صورت كلي بوده وبر فرهنگسازي تجارت الكترونيك و يا بررسي آن در ايران بوده است و هيچ پژوهش به صورت خاص و تخصصي بر اين موضوع متمركز نشده است، اما يافته‌هاي بدست آمده شامل مزايا و معايب e- commore نحوه‌هاي جابجايي پول، بحث امنيت، تبليغات و بررسي داشته اند.

مقدمه. 1

فصل اول- طرح تحقيق.. 2

عنوان كامل پژوهش… 3

هدف پژوهش… 3

بيان مسئله. 3

اهميت مساله (نظري –عملي) 3

سوال (ها) يا فرضيه‌ها (هاي) پژوهش… 4

تعريف علمي‌و متغيرهاي مورد بررس… 4

مشخص كردن مقياس اندازه گيري متغيرها 5

مشخص كردن نقش متغيرها (باز خور) 5

طرح پژوهش… 5

جامعه و گروه نمونه مورد بررسي.. 5

روش نمونه برداري.. 5

ابزارگر آوري داده‌ها 6

روش گرد آوري داده‌ها 6

روش تجزيه و تحليل داده‌ها 6

فصل دوم- ادبيات تحقيق.. 7

تعريف تجارت الكترونيكي (E Business)

سيستم‌هاي اطلاعاتي ارتباطات الكترونيكي (ECS)

مفاهيم BPR براي تجارت الكترونيكي.. 13

زمينه‌هاي BPR براي تجارت الكترونيكي.. 15

CRM و بازاريابي الكترونيكي.. 17

چرا به CRM نياز است؟. 18

سازگاري ERP با تجارت الكترونيكي.. 19

كاربردهاي ERP. 22

يكپارچه سازي سيستم‌هاي نرم افزاري معروف به EAI 23

ارتباط مديريت حلقه تامين (SCM) با تجارت الكترونيكي.. 25

يكپارچگي اطلاعات الكترونيكي.. 26

هم زماني الكترونيكي.. 26

همكاري جريان كار الكترونيكي.. 26

مدلهاي جديد تجاري.. 26

استفاده از فن آوري اطلاعات IT در حلقه تامين.. 27

تبليغات بازاريابي از طريق اينترنت.. 27

تشخيص مشتريهاي بالقوه. 28

تشخيص نياز مشتريهاي بالقوه. 29

جمع آوري اطلاعات نياز مشتري با استفاده از اينترنت.. 30

جمع آوري اطلاعات نياز مشتري با استفاده از فروشگاه الكترونيكي.. 30

اطلاعات رساني به مشتري‌هاي بالقوه. 30

فرايند فروش… 32

جمع آوري سفارش… 32

دريافت پول. 33

دريافت پول در فروشگاههاي الكترونيكي.. 33

دريافت پول از طريق كارتهاي اعتباري.. 34

توزيع محصول. 34

مدل فروش تاجربه تاجر (B2B)

1- كاهش هزينه‌هاي منابع و ابزار عملياتي.. 35

2- بهبود كنترل و مديريت منابع. 35

3- كاهش سيكل زمان عمليات.. 35

فرآيند خريد و انبارداري.. 36

خريد با استفاده از اينترنت.. 36

تعريف مبادله الكترونيك داده‌ها 41

مستندات مورد انتقال. 42

تفاوت باانتقال الكترونيك وجوه و پست الكترونيك.. 43

فناوريهاي مرتبط با مبادلـه الكترونيك داده‌ها 44

استانداردهاي مبادله الكترونيك داده‌ها 44

مزاياي مبادله الكترونيك داده‌ها 48

محدوديتهاي اجراي مبادله الكترونيك داده‌ها 50

بازاریابی الکترونیک چیست ؟. 53

عوامل موفقيت در بازاريابي الكترونيك(BONI):

بانكداري الكترونيك.. 60

موانع موجود براي گسترش سيستم‌هاي بانكداري الكترونيك در ايران.. 61

خلاصه اي از تاريخچه بانكداري اينترنتي.. 64

مروري بر ويژگي‌هاي بانكداري اينترنتي.. 66

مزاياي بانك‌هاي صددرصد اينترنتي.. 67

دستيابي در هر مكان و هر زمان.. 68

عدم هرگونه دردسر براي گشايش حساب.. 68

سهولت در پرداخت قبوض…. 69

معيب بانك‌هاي صددرصد اينترنتي.. 69

ملاقات حضوري در بانك را فراموش نكنيد. 69

واريز نمودن پول نقد در حساب‌ها را فراموش كنيد. 69

نبودن بعضي از خدمات ويژه. 69

مشاور مالي.. 70

مواظب هيولاي كارمزد باشيد! 70

ضرورت آشنايي با فناوري.. 70

انتظار چه كارمزدهايي را بايد داشته باشيد؟. 70

كاربري بانكداري اينترنتي.. 71

معامله كنندگان اينترنتي.. 71

پس انداز كنندگان.. 71

خريداران فوري.. 71

پرداخت قبوض…. 72

وام گيرندگان.. 72

كارمزد دستگاه‌هاي خودپرداز. 72

كشيدن چك و درخواست دسته چك.. 72

كارت‌هاي اعتباري.. 72

ساير خدمات بانكي.. 73

ساير كارمزدها 73

راه حلي براي برتري در بانكداري: شعبه اينترنتي.. 73

چهار اصل اساسي در ايجاد يك شعبه اينترنتي.. 74

شناخت اقتصاد اينترنتي.. 74

كاربري شعبه اينترنتي.. 75

ارائه يك برنامه سازگارتر با تحولات فناوري اينترنت.. 76

حسابگرهاي بهنگام اينترنتي: روشي ساده و عالي براي جذب مشتري.. 80

راهبرد الکترونیک، در بانکداری اسلامی.. 81

1- وجود حجم قابل قبول نهادها و مبادلات اسلامی.. 83

2- هماهنگی با جریان علمی مبادلات الکترونیک.. 85

3- کشش پذیری راهبردی، در مجامع اسلامی.. 89

4- وحدت رویه فقهی نسبت به تنوع عملیات.. 91

دولت الکترونيکى، فرصت‌ها، چالش‌ها و روند آينده. 94

تعريف دولت الکترونيکى : 94

مزاياى دولت الکترونيکى.. 94

دولت الکترونيکى در سرتاسر جهان : 95

چالش‌هاى آينده فراروى دولت الکترونيکى.. 95

آشنايى شهروندان با ارزش‌هاى دولت الکترونيکى.. 97

اطمينان از دسترسى به اطلاعات و خدمات مفيد. 97

هماهنگ سازى طرح‌هاى دولت الکترونيکى بومى، منطقه اى و ملى.. 98

فراهم کردن دسترسى به اينترنت و مخابرات مطمئن و با ثبات.. 99

مديريت مسائل مربوط به زبان و• ارتباطات.. 99

تحت پوشش قرار دادن معلولان در دولت الکترونيکى.. 100

دولت الکترونيکى در ايالات متحدة آمريکا 100

حفظ حريم شخصى.. 101

امنيت اطلاعات کامپيوترى.. 101

کلينگر، کوهن.. 101

مديريت تکنولوژى اطلاعات فدرال. 101

قانون توانبخشى.. 102

قانون حفاظت حريم شخصى کودکان در فضاى آنلاين.. 102

قانون تجارت الکترونيکى.. 102

فصل سوم- روش تحقيق.. 104

روش تحقيق.. 105

مصاحبه با مديران سايت.. 106

جامعه آماري.. 113

منابع اطلاعات.. 114

فصل چهارم- جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده‌ها 115

جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده ها 116

اطلاعات راجع به سايت بازاربيز. 116

بررسي فرضيه ها 117

فرضيه 1. 117

فرضيه 2. 117

فرضيه 3. 118

فرضيه 4. 118

تحليل يافته هاي مصاحبه اي.. 119

مديران.. 119

طراحان.. 120

برنامه نويسان.. 120

تبليغات.. 121

فصل پنجم-  نتيجه‌گيري و پيشنهادات.. 122

نتيجه گيري.. 123

نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 1. 123

نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 2. 124

نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 3. 125

نتايج به دست آمده در رابطه با فرضيه 4: 126

پيشنهادات.. 127

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 1: 127

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 2. 127

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 3. 128

پيشنهاد در رابطه با فرضيه 4: 128

ساير پيشنهادات.. 129

منابع وماخذ.. 131

ضمائم و نمودارها………………………………………………………………………………………. 141

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 42
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
نظرات
محدوده تحقیق و اهداف آن

    سلولهاي توليدي1 معمولا شامل يك گروه از ماشين آلات كه به توليد محدوده مشخصي از خانواده ها2 تخصيص داده شده اند مي باشد. يك خانواده يك مجموعه اقلام3 است كه نيازمندي مشتركي به لحاظ ابزار و توالي هاي عملياتي دارند. در اين محيط، توليد سلولي نيازمند سه فعاليت برنامه ريزي، قبل از توليد واقعي است. نخست گروهبندي ماشين آلات در سلولهاي توليدي مختلف (فرم دهي سلولها4). دوم، اقلام باید به ماشين آلات مشخص در سلولهاي توليدي، تخصيص داده شوند (بار دادن به ماشين آلات5). سوم، اقلام باید در هر سلول توليدي زمانبندي شوند [5 و 6]. اغلب چنين مسائل زمانبندي شامل سلولهاي توليدي چندتايي و احتمالا پيچيده است. بنابراين تلاشهايی در جهت توسعه مفهوم زمانبندي جهت يك سلول توليدي در يكزمان صورت گرفته است. اين بخش از تحقیق به مسئله زمانبندي چند سفارش1 دريافتي از چند مشتري در فضای جریان کارگاهی جایگشتی2 با فرض آنكه فعاليتهاي مرتبط با فرم دهي و بار دادن انجام گرفته، مي پردازد. هر سفارش مي تواند به عنوان يك خانواده و هر كار به عنوان يك قلم در نظر گرفته شود. البته يك تفاوت عمده وجود دارد و آن اين است كه همه سفارشات به ابزار و توالي هاي عملياتي يكساني نياز دارند.

فهرست مطالب

فصل 1
کلیات
مقدمه
افق بر نامه ریزی
محدوده تحقیق و اهداف آن
مرور ادبیات

فصل 2
مدلسازی و حل جنبه ای جدید از مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی
مقدمه
مدلسازی مسئله
شاخصه ها
پارامترها
متغيرهاي تصميم
الگوريتم ابتكاري جهت حل مسئله
مرحله ساخت
مرحله بهبود
نتایج محاسباتی
موارد تستي
كارآمدي روشهاي ابتكاري
نتيجه گيري

فصل 3
حل مسائل زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی با بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی
مقدمه
الگوریتم ژنتیک
مدل ریاضی
الگوریتم ژنتیک ترکیبی
جوابهای اولیه
بهبود
ارزیابی
انتخاب
عملگرهای ژنتیکی
درجه عبور
جهش ابتکاری
جهش وارونه
نتایج محاسباتی
بهینه سازی جامعه مورچگان
الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان ترکیبی
تشخیص اولیه
قانون انتقال
جستجوی محلی
به روز رسانی فرومون ها
معیار توقف
نتایج محاسباتی
الگوریتم الکترومغناطیس
الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی
نتایج محاسباتی
نتیجه گیری

فصل 4
مسئله فروشنده دوره گرد
مقدمه
تعريف مسئله
كاربرد و ارتباط با مسائل زمانبندي
مدل رياضي
روش حل
نتايج محاسباتي
نتیجه گیری

فصل 5
نتیجه گیری و پیشنهادات برای مطالعات و پژوهش های آتی
نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 165
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
نظرات

شركت بين المللي كوكا‌كولا:
كوكا‌كولا بزرگترين توليد‌كننده، توزيع كننده و بازارياب نوشيدني هاي بدون الكل و شربت در جهان است. مركز كوكاكولا در آتلانتا، جورجيا، و ايالات متحده امريكا است.
بر طبق گزارشات سالا 2005 شركت محصولاتش را به بيش از 200 كشور فروخته است. گزارشات اظهار مي‌كنند كه بيش از 5 بيليون از نوشيدني هاي خود را روزانه به مصرف‌كننده هاي جهاني ارائه كرده است.
نوشيدني‌هايي كه مارك كوكاكولا  و كك  را دارند 55% فروش سالانه را دارند.
بر طبق گزارشات سالانه 2005 وضعيت توزيع محصولات كوكا‌كولا در جهان به قرار زير است:
-    27% در امريكا
-    27% در مكزيك، برزيل، ژاپن و چين
-    49% در ساير قسمتهاي جهان
2- كارخانه‌هاي نوشابه سازي
شركت كوكاكولا  فعاليت فروش شربتهايش را متمركز كرده روي كارخانه‌هايي كه داراي امتياز فروش از كوكاكولا مي‌باشند. شركتهاي نوشابه سازي كه شربت را از شركت‌ كوكاكولا خريداري مي‌كنند آنها را در قوطي‌ها و بطري‌هايي مي‌ريزند و سپس محصول نهايي را به خرده‌فروش‌ها، ماشين‌هاي خودكار (كه با انداختن سكه در آن نوشابه را تحويل مي‌دهند)، رستورانها، و بشكه‌هاي توزيع غذا مي‌فروشند و در اين راستا بازاريابي مي‌كنند.
يك استثناي قابل توجه وجود دارد در خصوص روابط اصلي بين شركت كوكاكولا و شركتهايي كه داراي منبع شربي هستند در آمريكا جايي كه از راه ميانبر در شركتهاي بطري سازي بطري توليد مي‌كنند. اين شركتها كه مجوز دارند مسئولي براي ساخت و فروش به صورت مستقيم مي‌باشند و خودشان هم محصول را به خرده‌فروش و عمده‌فروش تخصيص مي‌دهند. شيوه اختصاص سرمايه‌ كوكاكولا به كشورهاي مختلف در سراسر جهان به قرار زير است:
-    36% از سرمايه كوكاكولا براي 78% مردم آمريكا، 98% كانادا، 100% بريتانيا، فرانسه، هلند، بلژيك، موناكو.
-    40% سرمايه‌گذاري براي 48% مردم مكزيك، 16% برزيل، 98% كولومبيا، 42% گواتمالا، 100% كاستاريكا، نيكاراگوئه، پاناما و ونزوئلا، 30% آرژانتين.
-    24% سرمايه گذاري براي 67% ايتاليا، 100% ارمنستان، اتريش، بلاروس، بوسني‌هرزگوين، بلغارستان، كرواتي، جمهوري چك، استوني، جمهوري يوگسلاوي، مقدوني، يونان، مجارستان، مونتاناگو، اسلواكي، اسلواني، سوئيس، اكراين.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

تاريخچه شركتهاي چند مليتي…………………………………………………………………….. 1

شركت بين المللي كوكاكولا

1- ليست فعاليتهاي كوكاكولا…………………………………………………………………….. 14

2- كارخانه هاي نوشابه سازي…………………………………………………………………. 16

3- محصولات كوكاكولا……………………………………………………………………………. 17

1-3- محصولات و ماركها………………………………………………………………………… 20

2-3- محصولاتي كه با شكست مواجه شده ……………………………………………….. 22

4- انتقادات……………………………………………………………………………………………… 23

1-4- انحصار طلبي………………………………………………………………………………….. 23

2-4- تمايز……………………………………………………………………………………………… 24

3-4- جزئيات………………………………………………………………………………………….. 24

4-4- كوكاكوكا در UK (اكراين)……………………………………………………………….. 25

1-4-4- تبليغات غذايي و چاقي كودكان……………………………………………………… 25

5-4- كوكاكولا در هند……………………………………………………………………………… 25

1-5-4- استفاده از مواد شيميايي……………………………………………………………… 26

2-5-4- استفاده از آب…………………………………………………………………………….. 27

6-4- شركتهاي نوشابه سازي كوكاكولا و واحدهاي تجاري………………………… 29

1-6-4- كلمبيا…………………………………………………………………………………………. 30

2-6-4- گواتمالا……………………………………………………………………………………… 34

7-4- جنگ جهاني دوم و نازيسم………………………………………………………………. 34

8-4- اشاره اي بر تجارت در اسرائيل و فلسطين………………………………………… 34

5- نكات تحسين………………………………………………………………………………………. 36

6- تاريخچه…………………………………………………………………………………………….. 37

1-6- جنگ جهاني دوم……………………………………………………………………………… 37

7- بابانوئل……………………………………………………………………………………………… 38

8- اعضاي هيئت مديره…………………………………………………………………………….. 38

9- سهام…………………………………………………………………………………………………. 38

شركت هاي بين المللي BP

1- كليات شركت………………………………………………………………………………………. 41

2- تاريخچه شركت………………………………………………………………………………….. 41

1-2- 1909 تا 1955………………………………………………………………………………… 43

2-2- 1960 و 1970………………………………………………………………………………… 46

3-2- 1980 و 1990………………………………………………………………………………… 46

4-2- در حال حاضر……………………………………………………………………………….. 47

3- تصاوير……………………………………………………………………………………………… 50

شركت هاي بين اللملي Bombardier

1- كليات شركت………………………………………………………………………………………. 52

2- زمينه فعاليت شركت……………………………………………………………………………. 52

3- تاريخچه شركت………………………………………………………………………………….. 53

4- عناوين ……………………………………………………………………………………………… 57

1-4- توسعه جهاني…………………………………………………………………………………. 58

2-4- انتقادات………………………………………………………………………………………….. 60

3-4- شخصيتهاي حقيقي و حقوقي شركت…………………………………………………. 60

5- ساير موارد………………………………………………………………………………………… 61

شركت بين المللي Microsoft

1- تاريخچه شركت………………………………………………………………………………….. 65

1-1- 1981- 1975………………………………………………………………………………….. 65

2-1- 1984- 1981………………………………………………………………………………….. 67

3-1- 1991- 1985………………………………………………………………………………….. 69

4-1- 1995- 1992………………………………………………………………………………….. 71

5-1- 1999- 1995………………………………………………………………………………….. 73

6-1- 2005-2000…………………………………………………………………………………… 76

7-1- 2006 و فراتر از آن………………………………………………………………………… 79

2- بخش هاي مختلف شركت…………………………………………………………………….. 80

1-2- بخش محصولات و خدمات نرم افزاري شركت…………………………………… 80

2-2- بخش تجاري شركت………………………………………………………………………… 83

3-2- بخش سرگرمي ها و ابزار شركت……………………………………………………… 84

3- فرهنگ……………………………………………………………………………………………….. 85

1-3- فرهنگ تجاري………………………………………………………………………………… 85

2-3- فرهنگ كاربران………………………………………………………………………………. 87

4- ساختار شركت……………………………………………………………………………………. 88

5- سهام…………………………………………………………………………………………………. 90

6- تساوي حقوق و گوناگوني……………………………………………………………………. 91

7- آرم و نشان شركت…………………………………………………………………………….. 92

8- انتقادات……………………………………………………………………………………………… 92

9- دشواري هاي قبلي………………………………………………………………………………. 94

راهكارهاي ورود ايران به بازارهاي بين المللي……………………………………………. 96

منابع………………………………………………………………………………………………………. 98

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 21
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
نظرات

مقدمه  :

انسان از اوان تاريخ تحريري خود به موضوع رهبري علاقمند و كنجكاو بوده است و تاريخ اهميت رهبران خوب را در زندگي، رفاه، سعادت و ترقي ملت‌ها مبرهن مي‌سازد. در سده اخيرنيز به جهت اهميت و ارززش موضوع بيش از سه هزار مطالعه و تحقيق تا سال 1980 درباره رهبري انجام گرفته است و تعداد پژوهش‌ها در دهسال گذشته در بيشتر رشته‌ها بيش از تعداد آن از تاريخ بشر تا آن زمان بوده است. از طرفي هر سال روشن و مبرهن مي‌گردد كه رهبري اثربخش، در تمام سطوح جامعه و در تمامي سازمانها، براي حل و انطباق با مسائل اجتماعي و اقتصادي رو به رشدي كه جهان با آنها مواجه است، حياتي مي‌باشد. امروزه مهندسي مجدد ( باز انديشي بنيادين و طراحي نو و ريشه‌اي فرآيندها) براي دستيابي به بهبود و پيشرفتي شگفت‌انگيز در معيارهاي حساس، دستيابي به كيفيت جهاني ( استانداردهاي ISO 9000[1] ) و تشكيل واحدهاي فعال پژوهشي نوآوري در محصول و فرآيند) لازمه توليد و عرضه كالاهاي با كيفيت بهتر و قيمت مناسبتر به بازارهاي جهاني و منطقه‌اي است.

بنابراين، رهبري سازماني موضوع بسيار پراهميت و پيچيده‌اي است و پژوهشگران و انديشمندان كشورهاي توسعه يافته مساعي بسياري را صرف شناخت و بهبود آن مي‌نمايند. به عنوان مثال «پژوهشگران ژاپني با دقت بسيار روند مدلها و تئوري‌هاي رهبري سازماني را زير نظر دارند، وبه محض انتشار و ارائه مدلي جديد، آن را در سازمانهاي مدلها و تئوري‌هاي رهبري سازماني را زير نظر دارند، و به محض انتشار و ارائه مدلي جديد، آن را در سازمانهاي ژاپني آزمون مي‌كنند و نتايج حاصل ار با موشكافي به بحث مي‌گذارند، باشد كه گامهاي آنها را، در تمدن جهاني سرعت بخشد» ( نقل از خليلي، صفحه 183).

در اين جا جنبه هاي روش شناسي اين پژوهش مورد بررسي قرار مي گيرد. ابتدا روش پژوهش، جامعه آماري، نمونه آماري، شيوه نمونه گيري، ابزارهاي تحقيق و ويژگي هاي آنها بررسي مي شود و در آخر شيوه اجرا و روش تجزيه و تحليل داده ها بررسي مي گردد.

فهرست……………………………………………………………………………………………… 2

مقدمه:………………………………………………………………………………………………. 4

-3-1 روش تحقيق…………………………………………………………………………….. 6

-3-2 جامعه مورد بررسي………………………………………………………………….. 7

3-3 حجم نمونه و روش نمونه گيري………………………………………………… 7

-3-4 ابزار جمع آوري داده ها…………………………………………………………… 8

مقياس عزت نفس كوپر اسميت ( فرم آموزشگاهي): ………………………. 8

مواد…………………………………………………………………………………………………… 9

G……………………………………………………………………………………………………… 9

مقياس سنجش مهارتهاي اجتماعي ماتسون……………………………………….. 10

تعداد سئوال………………………………………………………………………………………. 12

بررسي روايي و پايايي مقياس مهارتهاي اجتماعي……………………………… 12

آزمون عملكرد روان شناسي……………………………………………………………… 13

روش اجرا: ……………………………………………………………………………………….. 13

روش تجزيه و تحليل داده ها……………………………………………………………… 14

تعريف يادگيري مشاركتي………………………………………………………………… 16

تاريخچه يادگيري مشاركتي………………………………………………………………. 18

عناصر اصلي يادگيري مشاركتي………………………………………………………… 19

ويژگي هاي يادگيري مشاركتي………………………………………………………… 21

ديدگاه هاي اصلي در مورد يادگيري مشاركتي………………………………… 27

ديدگاه وابستگي اجتماعي…………………………………………………………………. 29

ديدگاه هاي شناختي…………………………………………………………………………. 31

ديدگاه هاي رشدي…………………………………………………………………………… 31

وظايف معلم در روسش يادگيري از طريق مشاركتي………………………… 33

سازماندهي يادگيري مشاركتي………………………………………………………….. 43

مزاياي يادگيري مشاركتي…………………………………………………………………. 45

عزت نفس………………………………………………………………………………………… 53

چهار شرط عزت نفس………………………………………………………………………. 55

محيط روش هاي تدريس و تأثير آن بر عزت نفس: ………………………… 56

عزت نفس تحصيلي و پيشرفت تحصيلي……………………………………………. 56

نفس يادگيري مشاركتي در رشد مهارتهاي اجتماعي………………………… 58

تعريف مهارتهاي اجتماعي………………………………………………………………… 62

مهارتهاي اجتماعي از نظر واكر و همكاران……………………………………….. 63

مهارتهاي اجتماعي از ديد اليس و والن……………………………………………… 63

ويژگي هاي مهارتهاي اجتماعي………………………………………………………… 65

بررسي پژوهش هاي انجام شده در زمينه يادگيري مشاركتي…………….. 67

خلاصه تحقيق……………………………………………………………………………………. 76

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 28
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود