آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 47
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 3763
بازدید سال : 11081
بازدید کلی : 66993

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

چکیده:

     پژوهش حاضر به منظور بررسي ارتباط ميان رضايت زناشويي وهوش همسران صورت گرفته است. طرح پژوهش از نوع پس رويدادي بود واز طريق نمونه‎گيري در دسترس، 60نفر زن وشوهر (30زوج ) انتخاب شدند .ابراز پژوهش شامل پرسشنامه 47سوالي رضايت زناشويي Enrich وماتريسهاي پيشرونده ريون بود.فرضيه تحقيق با استفاده از روش همبستگي پيرسون مورد بررسي قرار گرفت ونتيجه ،در سطح اطمينان 99%دو فرضيه تحقيق يكي مبني بر رابطه بين رضايت زناشويي وهوش مردان وديگري مبني بر رابطه رضايت زناشويي وهوش زنان رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد. دو فرضيه تحقيق بعدي با استفاده از روش t استودنت مورد بررسي قرار گرفت ونتيجه ،هردو در سطح اطمينان 99%رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد واين نتايج حاصل شد،بين رضايت زناشويي مردان وزنان وهمچنين بين هوش مردان وزنان تفاوت معناداري وجود ندارد.

فهرست مطالب

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

چكيده

مقدمه……………………………………………………………………………………….. 1

 

فصل اول :گستره علمي موضوع پژوهش

1- موضوع پژوهش…………………………………………………………………………… 4

2- هدفهاي پژوهش ……………………………………………………………………………. 4

3- امكان بررسي موضوع پژوهش واهميت آن …………………………………………………… 5

4- سؤالهاي پژوهش …………………………………………………………………………… 5

5- فرضيه‎هاي پژوهش………………………………………………………………………….. 6

6- متغيرها وتعريف عملياتي آنها…………………………………………………………………. 6

خلاصه…………………………………………………………………………………………. 8

 

فصل دوم:ادبيات وپيشينه تحقيق

تعريف رضايت…………………………………………………………………………………..10

تعريف رضايتمندي زناشويي………………………………………………………………………. 11

ازدواج ………………………………………………………………………………………… 12

تعريف ازدواج …………………………………………………………………………………… 12

فوائد ازدواج……………………………………………………………………………………… 13

ازدواج دختر وپسر ريشه‎هاي دوران كودكي ………………………………………. 14

افكار مسموم ……………………………………………………………….. 17

بهداشت رواني ………………………………………………………………. 17

بهداشت رواني از ديدگاه اسلام وعرفان ………………………………………….. 20

مهمترين عوامل براي ازدواجهاي موفق…………………………………………… 20

پختگي رواني ورشد عاطفي فكري طرفين………………………………………… 20

طرز تفكر وعقايد وتمايلات …………………………………………………….. 21

طرز تلقي ونگرشها …………………………………………………………… 22

عقايد مذهبي ……………………………………………………………….. 23

اختلافات طبقاتي ……………………………………………………………. 23

ميزان تحصيلات …………………………………………………………….. 24

توافق وطرز فكر درباره امورجنسي ……………………………………………… 24

تولد فرزند…………………………………………………………………… 25

تعداد فرزندان……………………………………………………………….. 26

اخلاق ……………………………………………………………………… 26

دخالت اطرافيان وبستگان ……………………………………………………… 27

تفاوت سني بين زن وشوهر …………………………………………………… 27

رابطه با اوليا ………………………………………………………………… 28

ويژگيهايي كه در امر زناشويي نقش منفي دارد…………………………………….. 29

وجوهي از اختلافات زناشويي………………………………………………………. 31

نيازهاي احساسي زن ومرد…………………………………………………….. 31

چگونه مي‎توان در زندگي خوشبخت بود…………………………………………………. 32

نياز اساسي ازدواج موفق…………………………………………………………… 33

نقش زن در زندگي امروز …………………………………………………………….. 35

زن در نقش همسري ………………………………………………………………….. 35

موقعيت زن در اسلام ………………………………………………………………… 36

ازدواج از نظر اسلام…………………………………………………………………. 37

سختگيري در مسئله ازدواج…………………………………………………………….. 38

اهداف والاي ازدواج در اسلام…………………………………………………………… 38

معيارهاي انتخاب همسر …………………………………………………………………. 40

خواستگاري…………………………………………………………………………….. 42

مهريه……………………………………………………………………………………. 42

جهيزيه ………………………………………………………………………………….. 43

عقد وعروسي…………………………………………………………………………….. 44

حقوق زن وشوهر…………………………………………………………………………. 45

رفتار……………………………………………………………………………………. 46

گفتار…………………………………………………………………………………… 46

هدف زندگي ازديد قرآن ……………………………………………………………………. 46

اساس رابطه زناشويي از نظر قرآن كريم ……………………………………………………. 47

خانواده………………………………………………………………………………….. 48

تيپهاي خانواده…………………………………………………………………………….. 49

خانواده متزلزل . …………………………………………………………………………. 50

خانواده متعادل……………………………………………………………………………. 50

خانواده متكامل……………………………………………………………………………. 50

ويژگيهاي ارتباط سالم زن و شوهر…………………………………………………………. 51

ويژگيهاي ارتباط ناسالم زن و شوهر…………………………………………………………. 52

توصيه‎هايي براي زن وشوهرها……………………………………………………………… 53

شيوه‎هاي كاربردي براي رسيدن به تفاهم ………………………………………………………. 53

طلاق…………………………………………………………………………………….. 54

خانواده گسسته …………………………………………………………………………… 56

اختلافات خانوادگي………………………………………………………………………….. 56

تاثير فروپاشي ازدواج وجامعه………………………………………………………………… 57

انواع عوارض بعد از طلاق…………………………………………………………………….. 58

تدابير اسلام براي پيشگيري از طلاق…………………………………………………………….. 59

هوش……………………………………………………………………………………….. 60

تعريف هوش…………………………………………………………………………………. 60

وضعيت هوش در سازمان واعمال ذهني …………………………………………………………. 63

هوش عملي وهوش نظري……………………………………………………………………….. 64

هوش واستعدادهاي ديگر………………………………………………………………………… 65

ماهيت عامل  ……………………………………………………………………………….. 67

تست هوش چيست……………………………………………………………………………… 67

بهره هوشي (هوشبهر )چيست………………………………………………………………….. 67

بهره هوشي وتوانائيهاي ديگر ذهني………………………………………………………………. 69

ماهيت هوش ………………………………………………………………………………….. 70

الف- هوش بعنوان توان درك رابطه………………………………………………………… 71

ب- هوش بعنوان توان سازگاري با موقعيتهاي جديد……………………………………………….. 71

پ- هوش بعنوان ظرفيت يادگيري ……………………………………………………………… 72

ت- هوش بعنوان قدرت وتفكر انتزاعي …………………………………………………………. 72

عوامل موثر در رشد هوش ……………………………………………………………………. 72

نقش محيط ووراثت در تشكيل هوش…………………………………………………………….. 73

1- وراثت وهوش…………………………………………………………………………….. 73

2- ازدواج ميان خويشاوندان وهوش ………………………………………………………… 75

3- هوش چگونه به ارث ميرسد……………………………………………………………….. 75

4- محيط وهوش……………………………………………………………………………. 75

5- نقش زمان در تشكيل هوش………………………………………………………………… 76

6- عوامل محيطي موثر در رشد هوش………………………………………………………… 77

آزمون استانداردشده هوش……………………………………………………………………. 78

آزمونهاي هوش …………………………………………………………………………….. 80

آزمونهاي گروهي………………………………………………………………………….. 81

آزمونهاي فردي هوش………………………………………………………………………. 82

ديدگاه نظري مختلف از مفهوم هوش…………………………………………………………….. 83

نظريه‎هاي معاصر هوش……………………………………………………………………… 84

الف: نظريه‎هاي عاملي هوش………………………………………………………………….. 85

نظريه دوعاملي اسپيرمن……………………………………………………………………… 86

نظريه سلسله مراتبي…………………………………………………………………………. 87

نظريه چند عاملي ترستون…………………………………………………………………….. 88

نظريه سه بعدي گيلفورد………………………………………………………………………. 89

نظريه كتل درباره هوش متبلور وهوش سيال……………………………………………………. 90

نظريه دوسطحي جنسن…………………………………………………………………….. 91

ب: نظريه‎هاي فرايند مداري هوش……………………………………………………………… 92

نظريه شناختي پياژه درباره هوش……………………………………………………………… 93

نظريه بازنمايي برونر………………………………………………………………………… 95

مروري بر نتايج تحقيقات به عمل آمده در زمينه رضامندي زناشويي درداخل وخارج كشور….. 95

خلاصه …………………………………………………………………………………… 107


فصل سوم: فرايند روش شناختي بررسي تجربه موضوع

1-انتخاب نمونه………………………………………………………………………………. 114

1-1- جامعه مورد بررسي……………………………………………………………………. 114

2-1 روش نمونه گيري ……………………………………………………………………. 115

3-1 نمونه منتخب…………………………………………………………………………… 115

2-ابزار وروش اجراي پژوهش………………………………………………………………. 115

1-1 ابزار پژوهش …………………………………………………………………………. 115

2-2 آزمون رضايتمندي زناشويي ENRICH………………………………………………………..

3-2روش نمره گذاري پرسشنامه رضايتمندي زناشويي ENRICH……………………………………….

4-2آزمون ماتريسهاي پيشرونده ريون RAIVEN………………………………………..

5-2شيوه نمره گذاري ماتريسهاي پيشرونده ريون RAIVEN……………………………

6-2 روش اجراي پژوهش………………………………………………………………………. 121

3-طرح پژوهش وروشهاي آماري…………………………………………………………………. 121

1-1- معرفي طرحهاي پژوهش ……………………………………………………………………. 121

1-2-روشهاي آماري وتحليل داده‎ها ……………………………………………………………… 121

خلاصه…………………………………………………………………………………………. 122

 

فصل چهارم:ارائه وتحليل نتايج كمي

1-يافته‎هاي توصيفي ………………………………………………………………………… 123

2-يافته‎هاي مربوط به تحليل نتايج در چار چوب فرضيه‎ها ………………………………………… 126

خلاصه ……………………………………………………………………………………… 128

 

فصل پنجم : بحث ونتايج كمي

1-بحث وبررسي درباره يافته‎ها ………………………………………………………………….. 130

2-تفسير نهايي …………………………………………………………………………………. 131

3-محدوديتهاي پژوهش ……………………………………………………………………….. 137

4-پيشنهادات…………………………………………………………………………………….. 138

منابع…………………………………………………………………………………………… 139

 

پيوستها

جدول داده‎هاي خام مردان……………………………………………………………………… 142

جدول داده هاي خام زنان…………………………………………………………………. 143

جدول نمرات رضايت زناشويي وهوش مردان……………………………………………… 144

 جدول نمرات رضايت زناشويي وهوش زنان…………………………………………………. 146

پرسشنامه رضايت زناشويي …………………………………………………………………………. 148

برگ نمره گذاري ماتريسهاي پيشرونده ريون………………………………………………………….. 150

 

فهرست جدولها

فهرست نمودارها

فهرست جدولها

عنوان ………………………………………………………………..  صفحه

جدول 1-1- تفسير كيفي معادلهاي هوشبر آزمون ماتريسهاي پيشرو…………………….. 7

جدول 1-4- يافته‎هاي توصيفي نمرات رضايت زناشويي وهوش مردان …………………. 123

جدول 2-4 – يافته‎هاي توصيفي نمرات رضايت زناشويي وهوش زنان…………….. 123

جدول 3-4- يافته‎هاي توصيفي نمرات رضايت زناشويي مردان وزنان …………………… 124

جدول 4-4- يافته‎هاي توصيفي نمرات هوش مردان وزنان …………………………………….. 125

جدول 5-4- ضريب همبستگي بين رضايت زناشويي وهوش مردان……………………………….. 126
جدول 6-4- ضريب همبستگي بين رضايت زناشويي وهوش زنان ……………………………… 127

جدول 7-4- نتايج آزمون  tمستقل براي رضايت زناشويي مردان وزنان …………………………. 128

جدول 8-4- نتايج آزمون t مستقل براي هوش مردان وزنان  …………………………………. 128

فهرست نمودارها

عنوان …………………………………………………………. صفحه

نمودار 1-4…………………………………………………….. 124

   ميانگين نمرات رضايت زناشويي وهوش مردان وزنان

نمودار 2-4…………………………………………………………………. 125

    ميانگين نمرات رضايت زناشويي مردان وزنان

نمودار 3-4………………………………………………………………….. 126

    ميانگين نمرات هوش مردان وزنان

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 23
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

مقدمه

امروز جامعه در حال پيشرفت، نيازمند افرادي مسئول و خودكفا است و آموزش مسئوليت پذيري به كودكان نيازمند جوي خاص در خانه و مدرسه است.

بایستي شرايطي فراهم كرد تا كودكان و نوجوانان، ابزارهاي نگرش و ارزشيابي پيدا كنند تا به كمك آنها بتوانند بهتر تصميم گيري كنند. تصميماتي كه آنان را در اين دنياي پيچيده به سوي زندگي بارور و رضايت بخش رهنمون كند. انسانهاي امروز بيش از بيش نيازمند پذيرش مسئوليت براي زندگي و سرنوشت خود هستند و اين امر ميسر نمي شود مگر اينكه مبناي آموزش و پرورش آنها مبتني بر افزايش درك كودكان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعيين سرنوشت و ساخت كيفيت زندگيشان باشد و براي رسيدن به اين اهداف، سعي و كوشش و برنامه ريزي دقيق لازم است.

آغاز زندگي اجتماعي كودك                   

همانطور كه مي دانيم انسان اجتماعي متولد شده و از زماني كه كودك به مادرش مهر مي ورزد و يا به ديگران احساس عشق  ، حد و يا دشمني مي كند ، اجتماعي است . روان شناسان تربيت اوليه را در شكل گیري شخصيت كودك بسيار مؤثر دانسته اند .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول : تعاریف و مفاهیم

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 2

آغاز زندگی اجتماعی کودک……………………………………………………………………… 3

مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی کودکان از نظر مید…………………………….. 5

جامعه پذیری…………………………………………………………………………………………. 6

عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری……………………………………………………………….. 7

عوامل دیگر ………………………………………………………………………………………….. 8

هدفهای جامعه پذیری……………………………………………………………………………… 9

اجتماعی شدن……………………………………………………………………………………….. 10

پاسخ به این سؤال که آیا انسان اجتماعی است؟……………………………………………… 12

گونه های اجتماعی شدن…………………………………………………………………………… 13

تأثیر هنجارها بر اجتماعی شدن فرد…………………………………………………………….. 13

اهداف اجتماعی شدن………………………………………………………………………………. 14

عوامل اجتماعی شدن……………………………………………………………………………….. 14

خانواده………………………………………………………………………………………………… 14

روابط همسالان………………………………………………………………………………………. 17

مدارس………………………………………………………………………………………………… 19

رسانه های همگانی…………………………………………………………………………………. 20

سایر عوامل اجتماعی شدن………………………………………………………………………… 22

باز اجتماعی شدن…………………………………………………………………………………… 23

روشهای پرورش مسئولیت پذیری و رشد عزت نفس……………………………………… 24

فصل دوم : چهارچوب عملی تحقیق

موضوع تحقیق……………………………………………………………………………………….. 27

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………… 27

هدف کلی…………………………………………………………………………………………….. 27

هدف جزئی………………………………………………………………………………………….. 27

طرح مسئله تحقیق………………………………………………………………………………….. 28

فرضیات………………………………………………………………………………………………. 29

جامعه آماری…………………………………………………………………………………………. 29

واحد آماری………………………………………………………………………………………….. 30

روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………………. 30

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………. 30

تعاریف و مفاهیم…………………………………………………………………………………….

اجتماعی شدن……………………………………………………………………………………….. 31

جامعه پذیری…………………………………………………………………………………………. 31

خانواده………………………………………………………………………………………………… 31

مدرسه…………………………………………………………………………………………………. 31

معلم……………………………………………………………………………………………………. 31

شخصیت اجتماعی………………………………………………………………………………….. 32

مسئولیت پذیری…………………………………………………………………………………….. 32

پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………. 33

فصل سوم : توصیف یافته های آماری

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات

فصل پنجم : ضمائم

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………… 92

محدودیت ها………………………………………………………………………………………… 94

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………. 95

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

مقدمه
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آينده ديد انعطاف پذيري ندارند. آنها احتمالاً بيشتر از افراد غير افسرده آينده خود را منفي مي بينند و به نظرشان احتمال دستيابي به تجارب خوشايند كمتر است به همين دليل افراد افسرده به جاي تلاش براي دستيابي به موفقيت هاي با ارزش در آينده تمام نيروي خود را صرف اجتناب از موقعيت هاي ناخوشايند موجود مي كنند ( ورتهايم   ، 1983).
افراد افسرده احساس غمگيني مي كنند چون مشكلات خود را پايدار   ، كلي   و دروني   تلقي مي كنند ( هايمبرگ ، ورميليا، دوج   ، بيگر . و پارلو 1987؛ پترسون و سليگمن ، 1987؛ رپس   ، پترسون ،‌رينمارد، ابرامسون   و سليگمن   1982؛ سوييني   و همكاران 1986) :
پايداري : افراد افسرده رويدادهاي منفي زندگي شان را هميشگي و پايدار تلقي مي كنند، يعتي تغيير دادن آنها را بعيد مي دانند. افراد غير افسرده تجارب منفي را به عنوان موانع موقتي كه زياد هم طول نمي كشد در نظر مي گيرند.
كلي نگري : افراد افسرده غرق در مشكلات خود مي شوند و آنها را به همه چيز تعميم مي دهند. افراد غير افسرده مي توانند مسايل را از خود دور كنند . آنها قادرند بين رويدادهاي منفي و مثبت زندگي خود تعامل ايجاد كنند.
دروني بودن : افراد افسرده خودشان را مسئول مشكلات خود مي دانند. غير افسرده ها مسئوليـــت چيزهايــي را كه مي‌توانند تغيير دهند مي پذيرند اما خود را مسئول كامل نبودن خود نمي دانند.
به نظر جروم فرانك ( 1973) يكي از بهترين كارهايي كه روان درمانگرها مي توانند براي مراجعان خود انجام دهند كمك به آنها براي غلبه بر يأس و نا اميدي شان است . در هر مقطع معيني از زمان 20-15 درصد بزرگسالان در سطح قابل توجهي ازنشانه هاي افسردگي رنج مي برند و حدس زده مي شو دكه حدود 75 درصد بيماران بستري در بيمارستان هاي رواني را موارد افسردگي تشكيل مي دهند ( فنل۱ 1989).
در مورد اختلال افسردگی اساسی , مطالعات کلی در ممالک مختلف انجام شده است که ميزان شيوع آن  را در زنان دو برابر مردان نشان می دهد. دليل چنين اختلافی ممکن است استرسهای متفاوت , زايمان , درماندگی آموخته شده   واثرات هورمونی باشد ( کاپلان   و سادوک   , 1988).

فهرست مطالب :

فصل اول : چارچوب کلی پژوهش
1-1                   مقدمه
2-1      بيان مسأله پژوهش
3-1     اهميت نظری و عملی پژوهش
4-1      اهداف پژوهش
5-1      سئوال ها و فرضیه های پژوهش
6-1      متغیرهای پژوهش
7-1       تعریف متغیرها واصطلاحات
افسردگی
بهنجار
سبک حل مساله
فصل دوم
ادبيات و پيشينة پژوهش
فصل سوم : روش پژوهش
1-3 طرح پژوهش
2-3  جامعه آماری
3-3  روش نمونه برداری و حجم نمونه
4-3 ابزارهای پژوهش
1-4-3  مقیاس سبک حل مساله
2-4-3 پرسشنامه افسردگی بک BDI
3-4-3 خودسنجی افسردگی
5-3 روش اجرا
6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزيه و تحليل آ ماري
فصل پنجم
خلاصه پژوهش
بحث و نتيجه گيري
منابع فارسی
Refrence

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 39
برچسب‌ها: افسردگی , عوامل بروز ,
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

فهرست مطالب

عنوان                                                                                  صفحه

خلاصه فارسی

مقدمه……………………………………………………………………………………. 1

فصل اول: كليات

1-1- اكسيم‌ها و كاربرد آنها………………………………………………………………… 2

1-1-1- اثر اكسيم به عنوان آنتي دوت………………………………………………….. 4

الف) ساختار شيميائي و ويژگي اكسيم‌ها………………………………………………… 11

ب) فارماكوكينتيك اكسيم‌ها…………………………………………………………………… 14

ج) سميت اكسيم‌ها…………………………………………………………………………… 15

د) خاصيت فعاليت بخشي مجدد در In- Vitro……………………………………………

هـ) خاصيت احياكنندگي در In-Vivo……………………………………………………….

و) اثربخشي درماني اكسيم‌ها………………………………………………………………… 25

ز) توصيه‌هاي باليني………………………………………………………………………… 30

1-1-2- اثر اكسيم‌ها به عنوان آنتي دوت سموم ارگانو فسفره…………………. 32

الف) مكانيزم عمل آفت كش‌هاي ارگانو فسفره………………………………………… 32

ب) تابلوي باليني مسموميت با آفت كش‌هاي ارگانو فسفره………………………… 34

ج) درمان مسموميت با آفت كش‌هاي ارگانو فسفره………………………………….. 37

1-1-3- اكسيم با كاربرد علف‌كش………………………………………………………… 38

1-1-4- اثر ضد قارچي اكسيم‌ها…………………………………………………………… 39

الف) معرفي قارچ‌ها……………………………………………………………………….. 39

ب) شيمي درماني بيماري‌هاي قارچي……………………………………………………… 41

ج) آزول‌هاي ضد قارچ………………………………………………………………………….. 43

د) فارماكوفور آزول‌هاي ضد قارچي……………………………………………………… 44

هـ) مكانيزم اثر آزول‌ها………………………………………………………………………… 48

و) طراحي آزول‌هاي جديد ضد قارچ  (آنالوگ هاي اكسي كونازول)…………… 51

1-1-5- اثر اكسيم در درمان بيماري انگلي لشمانيوز………………………………. 55

1-1-6- تركيبات آنتي‌بيوتيك با ساختار اكسيم………………………………………… 57

الف) تعريف آنتي‌بيوتيك‌ها……………………………………………………………………… 57

ب) منابع آنتي‌بيوتيك‌ها………………………………………………………………………….. 60

ج) مكانيزم اثر آنتي‌بيوتيك‌ها………………………………………………………………….. 60

د) آنتي‌بيوتيك‌هاي بتالاكتام……………………………………………………………………. 63

1-1-7- اثر اكسيم در درمان بيماري آلزايمر…………………………………………. 67

الف) علت‌شناسي بيماري آلزايمر……………………………………………………………. 68

ب) درمان بيماري آلزايمر……………………………………………………………………… 68

1-1-8- مشتقات اكسيم با خاصيت ضد تشنج…………………………………………. 70

الف) فيزيوپاتولوژي صرع…………………………………………………………………….. 72

ب)اتيولوژي صرع………………………………………………………………………………… 74

ج) دارو درماني صرع…………………………………………………………………………… 75

1-1-9- مشتقات اكسيم با خاصيت مهار كنندگي پمپ سديم ـ پتاسيم………… 78

1-1-10- اكسيم با خاصيت مهاركنندگي آنزيم Cytp450…………………………….

فصل دوم: بخش نظري

2-1- تلاش براي سنتز 2-(4-ترسيوبوتيل-1- سيكلوهگزنيل)-4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون از 4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون. 81

2-1-1- روش سنتز 2-(4- ترسيوبوتيل-1-سيكلوهگزنيل)-4-ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون از 4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون در محيط اسيدي 82

2-1-2- روش سنتز 2-(4- ترسيوبوتيل-1-سيكلوهگزنيل)-4-ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون از 4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون در محيط اسيدي با حلال تولوئن82

2-1-3- روش سنتز 2-(4- ترسيوبوتيل-1-سيكلوهگزنيل)-4-ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون از 4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون در محيط بازي. 83

2-1-4- روش خالص سازي كتون سنتز شده………………………………………… 84

الف) انتخاب حلال………………………………………………………………………………… 85

ب) انحلال……………………………………………………………………………………………. 86

ج) صاف كردن محلول داغ……………………………………………………………………. 87

د) تبلور………………………………………………………………………………………………. 87

هـ) صاف كردن…………………………………………………………………………………… 88

و) خشك كردن بلور‌ها………………………………………………………………………….. 89

2-2- تلاش براي سنتز اكسيم از 2-(4- ترسيوبوتيل-1- سيكلوهگزنيل)-4-ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون   90

3-1- روش سنتز 2-(4- ترسيوبوتيل-1-سيكلوهگزنيل)-4-ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون از 4- ترسيوبوتيل سيكلوهگزانون در محيط بازي. 91

3-2- عمل جداسازي كتون مورد نظر توسط كريستال‌گيري مجدد……………. 92

3-3- طيف‌هاي كتون سنتز شده……………………………………………………………. 95

3-4- بررسي و نتيجه گيري…………………………………………………………………. 106

3-5- تلاش براي سنتز اكسيم از كتون ساخته شده در مرحله 3-1-…………. 107

3-6- عمل جداسازي اكسيم مورد نظر توسط كريستال‌گيري مجدد…………… 108

3-7- طيف‌هاي اكسيم سنتز شده…………………………………………………………… 110

3-8- بررسي و نيتجه‌گيري…………………………………………………………………… 115

خلاصه انگليسي…………………………………………………………………………………… 116

منابع…………………………………………………………………………………………………… 117

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 27
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

بیان مسئله:

همه ما چه مرد و چه زن قطعا گاهگاهي با مساله وزن و تغييرات آن برخورد
داشته ايم . و حتي ـ به ويژه در دوره نوجواني و جواني ـ در اين باره متحمل هزينه هاي هنگفتي شده ايم . هر چند كه مساله وزن ، چاقي و لاغري مساله اي تازه در جامعه بشري نيست اما تغييرات فرهنگي جديد ، رسانه ها ، مدها و… همگي سبب حساسيت مردم در اين باره شده است . فرهنگ جديد با تاكيدي كه برلاغري و زيبايي اندام دارد . و با بهره گرفتن از ابزارهايي چون رسانه ها بويژه تلويزيون و سالن هاي مد و آكتورهاي سينما و غيره توانسته است تاثير فراواني بر تفكر بشر امروزي گذاشته و او را بيش از پيش نسبت به وزن بدن و وضعيت ظاهري خود حساس نمايد. حتي گاهي اهل علم نيز دراين جريان تاثير داشته اند مثلا تاكيد زياد پزشكان و پژوهشگران بر اينكه چاقي و اضافه وزن سبب بسياري از بيماريهاي قلبي ـ عروقي ، ديابت و… مي گردد ، در اين مورد چندان بي تاثير نبوده است. البته رابطه چاقي و بيماريهاي مختلف بوسيله بسياري از پژوهش ها مورد اثبات قرار گرفته است ، اما مساله اين است كه توجه عادي با توجه بيمار گونه و حساسيت بيش از حد متفاوت است . بر اثر همين حساسيت هاي بي مورد است كه بيماريهاي رواني با عنوان اختلالات خوردن ( Bulimia , Anorexicuu) به وجود مي آيند.

گرد آورنده اين مبحث بخاطر اهميتي كه اين مساله در جامعه كنوني ما پيدا كرده است و نوجوانان و جوانان به ويژه دختران وقت و انرژي و هزينه زيادي را صرف رسيدگي به آن مي كنند ، بر آن شد كه درباره پايه و اساس اين مساله ( وزن و تغييرات آن ) كه به نظريه نقطه تثبيت (Set point theory)  معروف شده است ، اطلاعاتي كسب نمايد .

ادبیات پژوهش:

هر چند كه كتابهاي بسياري در زمينه فربهي ، لاغري و اختلالات خوردن ( بي اشتهايي و پرخوري عصبي ) مطالب زيادي آورده اند ، اما درمورد پايه و اساس اين تغييرات يعني نظريه نقطه تثبيت (Set point theory) دركمتر كتابي به طور مستقيم اشاره شده است ، بنابراين در بخش ادبيات پژوهش ، مطالبي كه تلويحا به اين موضوع اشاره داشته نيز آورده شده و كمتر به حيطه خود اختلالات خوردن پرداخته شده است .

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

چکیده:

هدف ما از اين بررسي ارائه راهكارهايي براي كنترل بهتر و بيشتر اين بيماري است. چون اين بيماري درمان قطعي ندارد خواستار اين شديم كه روش هاي مناسب رژيم درماني را در كنار انواع درمان هاي ديگر (دارو درماني، گروه درماني، خانواده درماني، …) اجرا كنيم. براي اين كار با تهيه‌ي پرسش نامه اي اين بيماران را روان سنجي كرديم و ميزان متغيرهاي مختلف را در آنها بررسي كرديم. (كه تعدادي از بيماران اسكيزوفرني بيمارستان رواني سعادت آباد مورد بررسي قرار گرفته اند).

بيماران اسكيزوفرني، بيماران حاد رواني هستند كه مهم ترين اختلال آن‌ها اختلال در تفكر است. بيماري اسكيزوفرني يك بيماري مغزي حاد است كه در اين تحقيق اين بيماري را هم از لحاظ زيستي- شيميايي مورد بررسي قرار داده ايم و هم از لحاظ عوامل محيطي و بيروني.

با قرار دادن اين افراد در گروه هاي تغذيه اي خاص خود (با توجه به نوع اسكيزوفرني آن‌ها) مي‎توان در همان مراحل اوليه‌ي بيماري تأثير چشم گيري را مشاهده كرد به طوريكه در بعضي از بيماران كه اسكيزوفرني آن‌ها حاد نبوده است توانسته اند به طور كلي دارو درماني را كنار گذاشته و با رژيم درماني به بهبودي و سلامتي كامل برسند.

تحقيقات نشان مي دهند كه به مسئلة تغذيه‌ي اين افراد توجه خاصي نمي‎شود و با مسئله‌ي تغذيه‌ي اين بيماران مانند ساير افراد عادي برخورد مي‎شود. با توجه به مسئله‌ي كم اشتهايي اين افراد، پزشك بايد بتواند با ايجاد يك رابطه‌ي كاملاً صميمانه بين خود و بيمار، با اين مسئله مبارزه كند و با ارائه‌ي رژيم درماني در كوتاه مدت تاثيرهاي شگرف آن را ببيند و بتواند دنياي واقعي را در ذهن آن‌ها تداعي كند و زندگي واقعي را به آنها نشان دهد. تا اين بيماران بتوانند مانند ساير افراد سالم ديگر زندگي كنند (در دنياي واقعي كه وجود دارد نه دنياي خيالي خود).

به اميد آن روز كه به بيماران رواني توجه بيشتري شود زيرا كه روح آدمي با ارزش‌‌ترين چيز موجود در اين دنياست.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

چكيده

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 2

اسكيزوفرني…………………………………………………………………………………………. 3

تاريخچه‌ي اسكيزوفرني………………………………………………………………………….. 4

همه گيري شناسي…………………………………………………………………………………. 6

سن و جنس…………………………………………………………………………………………. 6

فصلي بودن تولد……………………………………………………………………………………. 7

توزيع جغرافيايي……………………………………………………………………………………. 7

ميزان توليد مثل…………………………………………………………………………………….. 7

بيماري جسمي……………………………………………………………………………………… 8

خودكشي در بيماران اسكيزوفرني………………………………………………………………. 8

مصرف و سوء مصرف توأم مواد……………………………………………………………….. 8

تراكم جمعيت……………………………………………………………………………………… 9

ملاحظات فرهنگي اجتماعي- اقتصادي……………………………………………………….. 9

بي خانماني در اين بيماران……………………………………………………………………….. 10

سبب شناسي………………………………………………………………………………………… 10

مدل استرس- دياترز………………………………………………………………………………. 11

 

فصل دوم

ماهيت اسكيزوفرني و انواع آن………………………………………………………………….. 13

فرضيه ها (تئوري ها)………………………………………………………………………………. 14

جواب فرضيه ها:…………………………………………………………………………………… 14

اهداف رژيم درماني در بيماران اسكيزوفرني…………………………………………………. 17

گروه هاي High Histamine…………………………………………………………………….

گروه Low Histamine…………………………………………………………………………..

گروه Pyrroluria…………………………………………………………………………………..

عوامل زيست شناختي…………………………………………………………………………….. 22

صرع پارسيل مركب Epilepsy (Complex Partial)………………………………………..

پتانسيل هاي فراخوانده (Evoked Potentiaks)………………………………………………

اختلال حركت چشم……………………………………………………………………………… 31

توارث……………………………………………………………………………………………….. 32

عوامل رواني اجتماعي…………………………………………………………………………….. 33

وابستگي مضاعف (duble bind)………………………………………………………………..

گسستگي (schism) و خانواده هاي مورب (skewed)………………………………………

خانواده هاي دوسويه كاذب- شبه خصمانه…………………………………………………… 36

 

فصل سوم

انواع اسكيزوفرني………………………………………………………………………………….. 39

اسكيزوفرني ساده………………………………………………………………………………….. 39

هبه فرني…………………………………………………………………………………………….. 40

اسكيزوفرني كاتاتوني…………………………………………………………………………….. 40

اسكيزوفرني پارانوئيد……………………………………………………………………………… 40

اسكيزوفرني شبه نوروزي (پسودونوروتيك)………………………………………………….. 41

كاتاتوني دوره اي …………………………………………………………………………………. 41

پارافرني ديررس……………………………………………………………………………………. 42

تشخيص……………………………………………………………………………………………… 42

انواع در DSM-IV…………………………………………………………………………………

ويژگي هاي باليني ………………………………………………………………………………… 52

علائم و نشانه هاي پيش از بيماري……………………………………………………………… 52

معاينه وضعيت رواني………………………………………………………………………………. 53

يافته هاي عصبي……………………………………………………………………………………. 57

آزمون هاي روانشناختي…………………………………………………………………………… 58

 

فصل چهارم

تشخيص افتراقي……………………………………………………………………………………. 61

اختلالات ثانوي و ناشي از مواد…………………………………………………………………. 61

تمارض و اختلالات ساختگي…………………………………………………………………… 61

اختلالات خلقي……………………………………………………………………………………. 62

اختلالات شخصيتي……………………………………………………………………………….. 62

اختلالات اسكيزوافكتيو…………………………………………………………………………… 62

ارتباط بين افسردگي و اسكيزوفرني…………………………………………………………….. 63

سير و پيش آگهي…………………………………………………………………………………. 63

كناره گيري…………………………………………………………………………………………. 64

اختلال جريان فكر…………………………………………………………………………………. 65

تغييرات عاطفي…………………………………………………………………………………….. 66

آشفتگيهاي رفتاري و اعمال حركتي…………………………………………………………… 67

تشكيل هذيان و وضعيت پارانوئيدي……………………………………………………………. 68

اختلالهاي ادراكي ………………………………………………………………………………… 69

درمان………………………………………………………………………………………………… 70

 

فصل پنجم

سندرم كاپ گرا…………………………………………………………………………………… 81

سبب شناسي اسكيزوفرني………………………………………………………………………… 81

تأثير عوامل ارثي و محيطي در اسكيزوفرني…………………………………………………… 81

ساختمان بدني……………………………………………………………………………………… 83

عوامل مربوط به غده هاي مترشح داخلي و سوخت و ساز…………………………………. 83

مكانيسم دوپامينرژيك در اسكيزوفرني………………………………………………………… 84

رابطة كودك- مادر يا كودك- والدين در سالهاي اول……………………………………. 85

طبقة اجتماعي………………………………………………………………………………………. 86

عوامل خارجي……………………………………………………………………………………… 86

عوامل اجتماعي و محيطي………………………………………………………………………… 86

استرس هاي مقارن و تاثيرهاي خانواده………………………………………………………… 87

همگوني و ناهمگوني در اسكيزوفرني…………………………………………………………. 88

تشخيص……………………………………………………………………………………………… 89

تشخيص افتراقي حالتهاي پارانوئيد……………………………………………………………… 90

پيش آگهي…………………………………………………………………………………………. 91

 

فصل ششم

درمان اسكيزوفرني………………………………………………………………………………… 94

اقدامات عمومي…………………………………………………………………………………….. 94

روشهاي درماني فيزيكي………………………………………………………………………….. 94

اختلالات …………………………………………………………………………………………… 97

اسكيزوفرني 1………………………………………………………………………………………. 98

علائم…………………………………………………………………………………………………. 99

علائم منفي………………………………………………………………………………………….. 99

علائم مثبت………………………………………………………………………………………….. 100

علت بيماري جنون جواني (اسكيزوفرني)……………………………………………………… 100

جنون جواني………………………………………………………………………………………… 100

چه وقت به دنبال پزشك برويم؟……………………………………………………………….. 100

تشخيص……………………………………………………………………………………………… 101

درمان………………………………………………………………………………………………… 101

داروهاي ضدجنون (ننورولپتيك)……………………………………………………………….. 101

مهارت هاي سازگاري……………………………………………………………………………. 102

گروه هاي حمايتي………………………………………………………………………………… 102

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………….. 103

نتيجه…………………………………………………………………………………………………. 116

منابع………………………………………………………………………………………………….. 117

مشكلاتي كه در انجام اين پروژه وجود داشت……………………………………………….. 118

معرفي سايت‌ها و ايميل‌ها و پزشكان براي اطلاع رساني به مراجعه‌كنندگان……………. 119

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 27
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

مقدمه‌ (بيان‌ مسئله‌، توجيه‌ اهميت‌ موضوع‌):

سوء استفاده از دارو يك پديده جهاني است. اين پديده تقريبا برهمه كشورها تاثيردارد با اين تفاوت  كه وسعت و ويژگي هاي آن ازيك ناحيه به ناحيه ديگر فرق مي كند .اين خطرمتوجه سراسر جهان است به خصوص درميان جوانان و در چندين دهه گذشته مشكل بزرگي بوده است .بيشترين دارويي كه به طور وسيع در سراسر جهان استفاده مي شود حشيش بوده است كه سه- چهارم گزارش كشورها  راجع به سوءاستفاده از دارو در مورد هروئين و دو-سوم آنها در مورد كوكائين بوده است(2)  .

در سالهاي اخير،در ايران اعتياد به هروئين بيشترين استفاده را نسبت به داروهاي ديگر داشته است .در ايران 000/60 نفر سوءاستفاده كننده  از دارو يعني تقريبا10 % از جمعيت كل كشور وجود دارد (3).

هروئين يك داروي اعتياد آور است و استفاده از آن يك مشكل جدي درآمريكا به شمار مي رود ،مطالعه اي كه اخيرا انجام شده بيانگر اين مطلب است كه مشكل به سطح اپيدميك رسيده و برطبق بررسي ملي سال 2002 در مورد سوءاستفاده از دارو و سلامتي :گزارش شده است كه تقريبا 7/3 ميليون نفر آمريكايي12ساله و مسن تر حداقل يك با ر در طول زندگيشان مصرف هروئين داشته اند كه  6 /1% جمعيت در سن 12سالگي و بيشتر بوده اند ، در سال گذشته تقريبا 000/404 نفر(2/0%)  مصرف كننده هروئين و در طول  ماه  گذشته 000 /166نفر(1/0%) گزارش شده  است (4). سيستم مديريت اطلاعات معتادين به هروئين (HAIMS ) سيستمي است كه اطلاعات معتادين به هروئين را ثبت ،جمع آوري ،ذخيره ،بازيابي ،تحليل ،توزيع و به منظور پيشگيري و درمان استفاده مي كند .

                                                    فهرست مطالب

مقدمه‌ (بیان‌ مسئله‌، توجیه‌ اهمیت‌ موضوع‌)
دلایل انتخاب موضوع اعتیاد
چرا اعتیاد به هروئین انتخاب شده است
وسعت استفاده
دسترسی آسان
ارزانی
خطرات هروئین برای سلامتی
جنایت (بزهکاری)
تعریف‌ واژه‌ها
تعریف نظری معتاد
تعریف عملیاتی معتاد
تعریف نظری هروئین
هدف کلی
اهداف اختصاص
اعتیاد به  هروئین در شهرستان اصفهان
سؤالات‌ پژوهشی‌ یا فرضیه
نوع مطالعه
جامعه پژوهش(نمونه)
منبع اطلاعاتی
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل اطلاعات
معیارهای قابل قبول برای ورود
معیارهای قابل قبول برای خروج
روایی و پایایی
مشکلات اجرایی در انجام طرح و روش حل مشکلات
نتایج پژوهش
تشریح مشخصات جامعه مورد پژوهش
فهرست جداول
توزیع درصد فراوانی جامعه موزد پژوهش برحسب نوع جنس
توزیع درصد فراولنی جامعه مورد مطالعه بر حسب سطح تحصیلات
توزیع درصد فراوانی جامعه مورد پژوهش برحسب رشته تحصیلی
توزیع درصد فراولانی جامعه مورد پژوهش برحسب محل کار
پراکندگی سوابق کاری نمونه های موجود در جامعه آماری سوال پژوهش شماره 1
توزیع درصد فراوانی سازمانهای مسئول ثبت اطلاعات معتادین به هروئین از دیدگاه جامعة مورد پژوهش سوال پژوهش  شماره 2
سازمانهای مسئول جمع آوری اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 3
سازمانهای مسئول نگهداری
اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 4
سازمانهای مسئول بازیابی اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 5
سازمانهای مسئول تحلیل اطلاعات سوال پژوهش شماره 6
سازمانهای مسئول استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین
سازمانهای فعلی مسئول و متولی پیشگیری از اعتیاد به سوال پژوهش  شماره 7
سازمانهایی که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین هستنتد سوال پژوهش  شماره 8
سازمانهایی که باید مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین باشند سوال پژوهش  شماره 9
سازمانهایی که فعلاً مسئول درمان معتادین به هروئین هستند سوال پژوهش شماره 10
سازمانهایی که بایستی مسئول درمان معتادین به هروئین باشدسوال پژوهش شماره 11
میزان تاثیرگذاری اطلاعات هویتی و علی معتادین به هروئین در برنامه ریزی های پیشگیری از اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 12
توزیع فراوانی نظرات جامع مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت  درمان از اعتیاد به سوال پژوهش شماره 13
توزیع فراوانی نظرات جامعه مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت پیشگیری ودرمان اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 14
موارد پیشنهادی در مورد بهبود کیفیت در ثبت، جمع آوری، نگهداری، بازیابی، تفسیر و استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 15
نظرسنجی در مورد فرم ثبت اطلاعات معتادین به هروئین ( اقلام اطلاعاتی مورد نیاز(
نتایج
پیشنهادات وکاربرد یافته های طرح

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

خلاصه:

بيماري هوچكين يك نوع بدخيمي مربوط به سيستم لنفورتيكولر است كه در گروه لنفوم جاي دارد. در دوران كودكي بعد از لوسمي و تومورهاي مغزي ، لنفوم ها مقام سوم را دارا هستند.

ميزان شيوع لنفوم ها معادل 13% كل بدخيمي ها مي باشد، در افراد زير 15 سال 43% از كل لنفوم ها را هوچكين تشكيل مي‎دهد. اين بيماري قبل از سن 5 سالگي نادر است.

تحقيق حاضر پيرامون بررسي اطفال مبتلا به بيماري هوچكين طي 10 سال گذشته (از سال 1373 تا 1382) در بيمارستان شهداي تجريش مي‎باشد.

از نتايج قابل ذكر اين تحقيق مي‎توان به اين مطالب اشاره كرد:

-         از ميان 53 كودك مبتلا به هوچكين بررسي شده در بخش اطفال بيمارستان شهداي تجريش

-         34 نفر مذكر و 19 نفر مونث بودند كه نسبت بروز در افراد مذكر به مونث بدست آمد.

-         علامت شايع در اين بررسي لنفودنوپاتي بود (4/75%) ، به خصوص لنفودنوپاتي گردني.

-         ميانگين سن شروع بيماري 5/10-5/7 سالگي بود.

-    شايعترين فرم هوچكين در اين بررسي Mixed cellularity بود و كمترين فرم هوچكين lymphocyte predominant بود.

-         در زمان تشخيص 5/58% در stage IV بودند و 5/24% در stage III بودند.

-    از 53 بيمار 4/58% در فاز بهبودي كامل هستند و 34% در آخرين مراجعه در فاز بهبودي بوده اند اما مراجعه بعدي نداشتند (در كل 4/92% در فاز بهبودي كاملند).

مقدمه:

بيماري هوچكين يك نوع بدخيمي مربوط به سيستم لنفورتيكولر است كه در گروه لنفوم ها جاي دارند. در دوران كودكي بعد از لوسمي و تومورهاي مغزي، لنفومها (اعم از هوچكين و غيرهوچكين) مقام سوم را دارا مي باشند. ميزان شيوع لنفوها معادل 13% كل بدخيمي ها مي‎باشد و در افراد زير 15 سال 43%  از كل لنفوم ها را بيماري هوچكين تشكيل مي‎دهد.

ميزان بروز اين بيماري در نقاط مختلف جهان متفاوت است و آمار آن بين يك تا 10 مورد در هر 100000 نفر متغير است.

با توجه به شيوع نسبي بيماري هوچكين در ميان خردسالان و بزرگسالان و تحولاتي كه طي سالهاي اخير در درمان اين بيماري پيدا شده است، بر آن شديم كه كليه اطفال مبتلا به بيماري هوچكين (زير 14 سال) را كه از سال 1373 تا 1382 به بيمارستان شهداء تجريش مراجعه كرده اند را طي يك مطالعه گذشته نگر مورد بررسي قرار دهيم، كه نتايج زير حاصل شد:

از سال 1373 تا سال 1382 (طي يك دوره 10 ساله) 53 كودك مبتلا به هوچكين به اين مركز مراجعه كرده اند كه در بخش اطفال تحت نظر و درمان قرار گرفته اند.

شايعترين علامت لنفودنوپاتي بدون درد (4/75%) بود كه بيشتر در نواحي گردن بوده است. نسبت بروز بيماري مذكر به مونث  بود، ميانگين سن شروع بيماري 5/10-5/7 سالگي بود. در زمان تشخيص 5/58% در stage IV بودند و 5/24% در stage III بودند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 1

تاريخچه و تعريف…………………………………………………………………………………….. 2

اپيدميولوژي…………………………………………………………………………………………….. 3

بيولوژي………………………………………………………………………………………………….. 4

پاتولوژي…………………………………………………………………………………………………. 5

علائم باليني……………………………………………………………………………………………… 6

مقاطع آزمايشگاهي…………………………………………………………………………………… 7

تشخيصهاي افتراقي………………………………………………………………………………….. 7

بررسي هاي تشخيصي……………………………………………………………………………… 8

مرحله بندي…………………………………………………………………………………………….. 9

درمان بيماري هوچكين…………………………………………………………………………….. 10

عود بيماري…………………………………………………………………………………………….. 13

عوارض درمان………………………………………………………………………………………… 13

اهداف تحقيق……………………………………………………………………………………………. 16

مقياس سنجش تحقيق……………………………………………………………………………….. 17

روش تحقيق و اجرا …………………………………………………………………………………. 18

نمودار…………………………………………………………………………………………………….. 19

مقالات…………………………………………………………………………………………………….. 26

نتيجه و بحث……………………………………………………………………………………………. 29

منابع………………………………………………………………………………………………………. 31

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 39
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

چکیده:

مقدمه: امروزه اضافه وزن و چاقی به شکل اپیدمی جهانی درآمده است. این بیماری از عوامل مهم مرتبط با اختلال لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم است و همه آنها از عوامل خطرساز بیماریهای قلبی-عروقی (که خود اولین علت مرگ و میر است)، محسوب می شوند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دریافت بالای کلسیم می تواند تاثیری مطلوب بر لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم داشته و نیز موجب کاهش وزن شود. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر مکمل یاری کلسیم به مقدار 1 گرم در روز و به مدت 30 روز بر پروفایل لیپیدی و بعضی نمایه های چربی بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بود.

مواد و روشها: این پژوهش به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده دوسوکور انجام گردید. چهل و چهار زن غیریائسه (سن: 6±25  سال) مبتلا به اضافه وزن یا چاقی (kg/m225≤BMI ) به مدت 30 روز 1000 میلی گرم مکمل کلسیم عنصری به شکل کربنات کلسیم (24=n) یا دارونما (20=n) دریافت کردند. نمونه خون پس از حداقل 12 ساعت ناشتا و اندازه های تن سنجی شامل وزن، قد و چربی زیر پوستی در 4 نقطه قبل از شروع مداخله و پس از آن گرفته شد. BMI از تقسیم وزن بر مربع قد و درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی های زیر پوستی در 4 نقطه برآورد شد. کلسترول تام، کلسترول HDL و تری گلیسرید به روش آنزیماتیک و آپولیپوپروتئینهای A-Ι و B به روش Nephelometry اندازه گیری شدند. کلسترول LDL با استفاده از فرمول  Freidwald و کلسترول VLDL یک پنجم TG محاسبه شد. مقدار دریافت انرژی و کلسیم غذا با استفاده از 3 روز یادآمد 24 ساعته خوراک محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارش آماری SPSS (ویرایش 9) انجام شد. آزمون های آماری به صورت دودامنه انجام و مقدار P کمتر از 05/0 از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.

یافته ها: تفاوت معنی داری بین مشخصات پایه، دریافت انرژی، کلسیم و همچنین پروفایل لیپیدی بین دو گروه پیش از مداخله مشاهده نشد. TG، کلسترول تام، کلسترول LDL و کلسترول VLDL در هر دو گروه افزایش و کلسترول HDL کاهش نشان داد اما، از نظر آماری افزایش TG وکلسترول VLDL تنها در گروه مکمل کلسیم و افزایش کلسترول تام تنها در گروه دارونما معنی دار بود. افزایش کلسترول LDL و کاهش کلسترول HDL در هر دو گروه معنی دار بود. لازم به ذکر است تفاوت معنی داری بین هیچ کدام از متغیرها بین گروهها در انتهای مداخله مشاهده نشد.

نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه هرچند مکمل کلسیم تاثیری پیشگیری کننده بر افزایش کلسترول تام نسبت به دارونما نشان داد، اما با توجه به تغییرات آپولیپوپروتئین B، احتمالا موجب کاهش اندازه ذرات LDL شده است. همچنین با توجه به افزایش معنی دار TG در گروه مکمل کلسیم، در مجموع به نظر نمی رسد مصرف مکمل کلسیم تاثیر مطلوب بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی داشته باشد. افزون بر آن هر چند مکمل کلسیم کاهشی معنی دار در وزن و BMI نسبت به گروه دارونما نشان داد اما نتوانست درصد چربی بدن را به شکل معنی دار کم کند. با توجه به اینکه تفاوت معنی داری در متغیرهای مورد مطالعه بین گروهها در انتهای مداخله وجود نداشت، به طور کلی تاثیر مطلوب قابل توجهی از دریافت مکمل کلسیم در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.

                                                                     فهرست مطالب

عنوان

مقدمه……………………………………………………………………………………..

اهداف و فرضيات………………………………………………………………………….

هدف اصلي………………………………………………………………………………..

اهداف ويژه…………………………………………………………………………………

هدف كاربردي………………………………………………………………………………

فرضيات……………………………………………………………………………………

جدول متغيرها……………………………………………………………………………….

فصل اول: كليات…………………………………………………………………………….

مقدمه‌اي بر كلسيم…………………………………………………………………………….

نياز (DRI) و مسموميت……………………………………………………………………..

مهمترين عملكردهاي كلسيم…………………………………………………………………….

منابع غذايي و دريافت………………………………………………………………………….

ارتباط دريافت پائين كلسيم با بيماري های مزمن……………………………………………………

استئوپورز…………………………………………………………………………………….

فشارخون بالا………………………………………………………………………………….

سنگ كليه……………………………………………………………………………………..

سرطان………………………………………………………………………………………..

ليپيدهاي خون…………………………………………………………………………………..

تري آسيل گليسرول ها (تري گليسريدها)………………………………………………………….

كلسترول………………………………………………………………………………………

ليپوپروتئين‌ها………………………………………………………………………………….

متابوليسم ليپوپروتئين‌ها………………………………………………………………………..

بيماري‌هاي قلبي- عروقي (CHD) و ارتباط آن با ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها…….

DRI كلسيم بزرگسالان مرد و زن……………………………………………………………..

محدوده طبيعي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌هاي اندازه‌گيري شده…………………………..

فصل دوم: مروري بر پژوهش‌هاي پيشين……………………………………………………….

ارتباط كلسيم با ليپيدها و ليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………..

ارتباط كلسيم با وزن و بعضی نمایه های چربی بدن………………………………………………..

فصل سوم: مواد و روش‌ها…………………………………………………………………….

نوع پژوهش……………………………………………………………………………………

افراد مورد مطالعه………………………………………………………………………………

معيارهاي ورود به مطالعه………………………………………………………………………..

معيارهاي خروج از مطالعه……………………………………………………………………….

برآورد حجم نمونه…………………………………………………………………………………

نمونه‌يابي…………………………………………………………………………………………

مكمل كلسيم و دارونما……………………………………………………………………………..

اندازه گيري محتواي كلسيم كپسول‌ها…………………………………………………………………

اندازه‌گيري‌هاي تن سنجي…………………………………………………………………………..

نمونه‌هاي خون…………………………………………………………………………………….

اندازه‌گيري ليپيدها و ليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………………..

اندازه‌گيري آپوليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………………………

تجزيه و تحليل آماري………………………………………………………………………………

محاسبه كلسيم و انرژي رژيم غذايي……………………………………………………………….

ملاحظات اخلاقي…………………………………………………………………………………

فصل چهارم: يافته‌ها……………………………………………………………………………..

ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي زمينه‌اي گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله…………….

ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله…………

ميانگين و انحراف معيار دريافت انرژي و كلسيم گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله……..

ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پيش از مداخله………………….

مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و شاخص‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و شاخص‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل دارونما

مقايسه ميانگين هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

مقايسه ميانگين هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

مقايسه ميانگين‌هاي متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پس از مداخله………………….

مقايسه ميانگين‌هاي پروفايل ليپيدي گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله…………………………..

جمع‌بندي نتايج…………………………………………………………………………………….

فصل پنجم: بحث…………………………………………………………………………………

مقايسه گروه های مكمل كلسيم و دارونما در ابتدای مطالعه……………………………………………..

تأثير مكمل ياري كلسيم بر ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها……………………………………..

تأثير مكمل ياري بر وزن و چربي بدن……………………………………………………………..

پيشنهادات………………………………………………………………………………………..

پیوست و ضمائم………………………………………………………………………………….

چكيده انگليسي…………………………………………………………………………..

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………….

فهرست جداول

عنوان

جدول متغيرها……………………………………………………………………………………….

جدول 1-1- DRI كلسيم بزرگسالان مرد و زن………………………………………………………..

جدول 2-1- محدوده طبيعي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌هاي اندازه‌گيري شده…………

جدول 1-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي زمينه‌اي گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله

جدول 2-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله

جدول 3-4- ميانگين و انحراف معيار دريافت انرژي و كلسيم گروه‌هاي مكمل كلسيم و دارونما ….

جدول 4-4- ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه‌های مکمل کلسیم و دارونما پيش از مداخله

جدول 5-4- مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و نمایه ‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

جدول 6-4- مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و نما یه ‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

جدول 7-4- مقايسه ميانگين‌هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

جدول 8-4- مقايسه ميانگين‌هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

جدول 9-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پس از مداخله

جدول 10-4- ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله


فهرست پیوست و ضمائم:

پیوست 1: رضایت نامه کتبی ………………………………………………………………….

پیوست 2: محاسبه درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی زیر پوستی در چهار نقطه ……….

پیوست 3: پرسشنامه 3 روز یاد آمد خوراک ……………………………………………………

پیوست 4: واژه های اختصاری …………………………………………………………….

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

مقدمه
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آينده ديد انعطاف پذيري ندارند. آنها احتمالاً بيشتر از افراد غير افسرده آينده خود را منفي مي بينند و به نظرشان احتمال دستيابي به تجارب خوشايند كمتر است به همين دليل افراد افسرده به جاي تلاش براي دستيابي به موفقيت هاي با ارزش در آينده تمام نيروي خود را صرف اجتناب از موقعيت هاي ناخوشايند موجود مي كنند ( ورتهايم   ، 1983).
افراد افسرده احساس غمگيني مي كنند چون مشكلات خود را پايدار   ، كلي   و دروني   تلقي مي كنند ( هايمبرگ ، ورميليا، دوج   ، بيگر . و پارلو 1987؛ پترسون و سليگمن ، 1987؛ رپس   ، پترسون ،‌رينمارد، ابرامسون   و سليگمن   1982؛ سوييني   و همكاران 1986) :
پايداري : افراد افسرده رويدادهاي منفي زندگي شان را هميشگي و پايدار تلقي مي كنند، يعتي تغيير دادن آنها را بعيد مي دانند. افراد غير افسرده تجارب منفي را به عنوان موانع موقتي كه زياد هم طول نمي كشد در نظر مي گيرند.
2-1 بيان مسأله پژوهش
افراد با وقايع تنش زای زندگی , ناکامی ها و نااميدی ها روبرو می شوند؛ بعضی افراد قادرند از تجربه های ناخوشايند زندگی استفاده کنند, در حالی که ديگران در افسردگی خود باقی می مانند؛ کسانی که خود را از افسردگی نجات می دهند واجد نوعی تفکر زیر بنایی هستند بنحویکه از تدابير و راهبردهای موثرتری سود می جویند. تعدادی از پژوهشگران عوامل مشترکی را در افرادی که به احتمال زياد افسرده می شوند و هم چنين نوع مداخله آنان در حل مسائل و مشکلات زندگيشان را شناسايی کرده اند و دريافتند که از طريق سنجش همبستگی بين پاسخ های رويارويی ترجيح داده شده افراد افسرده و مقايسه راه حل های آنان با افراد غير افسرده می توان راهبردهای مؤثر مقابله با افسردگی را شناسايی کرد.
هم چنين افرادی که مهارت مسأله گشای خوبی دارند در مقايسه با افرادی که فاقد اين مهارت هستند کمتر احتمال دارد افسرده شوند.  عدم توانايی در اتخاذ تصميم يکی از مشخصات عمده افراد افسرده است اين ناتوانی را می توان نوعی بی کفايتی در استفاده از مهارت های موثر در تصميم گيری يا حل مسأله به شمار آورد .دزوريلا و گلدفريد  )1971)  حل مسأله را بعنوان فرايندی رفتاری شناختی تعريف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعيت های دشوار در اختيار افراد قرار دهد. بدين جهت از اهداف آموزش به مراجعان در مهارت های حل مسأله اين می باشد که يک راهبرد جهت سازگاری کلی در اختيار آنان قرار دهد.

فهرست مطالب

فصل اول : چارچوب کلی پژوهش

مقدمه

2-1      بيان مسأله پژوهش

3-1     اهميت نظری و عملی پژوهش÷

4-1      اهداف پژوهش

5-1      سئوال ها و فرضیه های پژوهش

6-1      متغیرهای پژوهش

7-1       تعریف متغیرها واصطلاحات

افسردگی

بهنجار

سبک حل مساله

فصل دوم

ادبيات و پيشينة پژوهش

فصل سوم : روش پژوهش

1-3 طرح پژوهش

2-3  جامعه آماری

3-3  روش نمونه برداری و حجم نمونه

4-3 ابزارهای پژوهش

1-4-3  مقیاس سبک حل مساله

2-4-3 پرسشنامه افسردگی بک BDI

3-4-3 خودسنجی افسردگی

5-3 روش اجرا

6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم

تجزيه و تحليل آ ماري
فصل پنجم

خلاصه پژوهش

بحث و نتيجه گيري

پیشنهادها

منابع فارسی

Reference

جهتت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 44
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود