آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 47
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 3756
بازدید سال : 11074
بازدید کلی : 66986

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 29 دی 1393
نظرات

مقدمه

وقت و زمان از اصلي ترين عناصر در توليد و بهره وري مي باشد از اين رو توجه به گذر آن وجلوگيري از اتلاف زمان از ديرباز مدنظر بزرگان وانديشمندان بوده است زمان مي گذرد و نمي توان از عبور آن ممانعت نمود پس براي باطل شدن آن بايد از هر لحظه و دم بهره جست.

موضوع مورد بحث در اين پروژه كارسنجي وزمان سنجي است.

در فصل اول، موضوع پروژه، اهداف انجام آن و محدوده زماني و مكاني پروژه آشنا مي شويد.

در فصل دوم، شناخت كامل از موضوع پروژه و تعريف و اهداف موضوع، پردازش خواهد شد.

در فصل سوم،شركت مورد نظر و فعاليت ها و اقدامات انجام شده در آن مكان در رابطه با موضوع پروژه شرح داده خواهد شد.

در فصل چهارم ، از نتايج حاصل از انجام پروژه ، پيشنهادات و راهكارها آگاه مي شويد.

فصل پنجم ، فصل ضمايم و پيوست ها مي باشد.

موضوع زمان يعني موضوعي كه اميد است در تمام مراحل ولحظات زندگي ما، مورد توجه و التفات واقع شود تا به اميد حق، از عمر كه بزرگترين نعمت الهي است در مفيدترين كار و بهترين وجه استفاده نماييم.

در سازمان ها وادارات ، موضوع زمان در سرفصل ارزيابي كار وزمان قرار مي گيرد و منظور از انجام مطالعات دراين زمينه ، دست يافتن و بهره وري وكاهش هزينه ها و حذف خستگي و كسالت نسبت به كار مي باشد.

                                فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
مقدمه
تعريف موضوع
اهداف انجام پروژه
محدوده زماني و مكاني انجام پروژه
نكاتي كلي قابل توجه در مطالعه كار
فصل دوم : ادبيات تحقيق
مقدمه
تاريخچه كارسنجي و زمان سنجي
چند تعريف از بهره وري
روشهاي كلي براي اندازه گيري بهره وري
بهره وري عوامل توليد و كارسنجي و روش سنجي
روش تعيين كل زمان كار
ارزيابي كار
هدف كارسنجي
موارد استفاده كارسنجي
فنون كارسنجي
مطالعه كار
فوايد مطالعه كار
كارسنجي
مراحل اصلي مطالعه كار
مطالعه روش
اهداف مطالعه روش
ابزارهاي مرحله ثبت مطالعه روش
علائم مورد استفاده در نمودارهاي مربوط به فرآيند
تربلينگ ها
زمان سنجي
مقدمات زمان سنجي
اهداف زمان سنجي
تكنيك هاي مختلف زمان سنجي
مراحل اساسي زمان سنجي
انتخاب كار مورد مطالعه و انجام زمان سنجي
طرز برخورد با كارگر و انجام زمان سنجي
كسب و ثبت اطلاعات وانجام زمان سنجي
بررسي روش در انجام زمان سنجي
مراحل زمان سنجي به روش Stop watch
تقسيم سيكل عمليات به اجزا و مناسب كاري
انواع عناصر كاري
انواع كرونومتر
روشهاي ثبت نتايج زمان سنجي با كرونومتر
مشكلات ثبت زمان
محاسبه تعداد سيكل هاي مورد مشاهده
ضريب عملكرد
روش و ستينگ هاوس
روش توازن اجراي كار
الونس
محاسبه زمان استاندارد
سيستم هاي زمان سنجي پيشرفته خانواده MTM
كاربرد، مزايا و معايب روش MTM
واحد زمان در سيستم MTM
انواع MTM
حركت بسيط در سيستم MTM
روش زمان سنجي MOST
كاربرد انواع سيستم هاي زمان سنجي MOST
فصل سوم : بررسي وضعيت موجود
مقدمه
معرفي شركت
شهردارو در يك نگاه
محدوده مكاني شركت شهردارو
تاريخچه شركت داروسازي شهردارو
نمودار سازماني شركت شهردارو
چارت سازماني شركت «مديريت»
خطوط توليدي شركت لابراتورهاي شهردارو
ليست تجهيزات جامدات
معرفي واحدي كه پروژه در آن انجام شده
بررسي مراحل اصلي كار در قسمت مايعات با استفاده از فلوچارت
نمودار OPC توليد قطره
نمودار FPC ساخت قطره
بررسي وضعيت سازمان از لحاظ موضوع تحت بررسي
نقشه جريان
نمودار جريان فرآيند
جدول زمان بندي
فصل چهارم: تجزيه و تحليل و ارائه پيشنهادات
مقدمه
نقاط قوت
نقاط ضعف
پيشنهادات
توصيه هايي جهت كارآمدتر شدن نيروي انساني
پيشنهاداتي در خصوص بهبود شرايط
شش عامل بهينه كننده‌ي زمان‌بندي
چند نكته مهم
منابع مورد استفاده

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 74
برچسب‌ها: کارسنجی , زمان سنجی ,
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

1-1 مقدمه:
تكريم  انسان به عنوان متعالي ترين مخلوق پروردگار در قرآن كريم بدان اشاره شده است آدمي به لحاظ دارا بودن قوة ناطقه افضل موجودات است و برتراز آنان مي‎باشد زيرا در پرتو اين خصيصه ذاتي ارتباط با عالم ماده و معنا و همنوع خود پيدا مي‎كند.
ضرورت برآورده شدن احتياجات بشر تعامل و ارتباط بين آنان را پديد مي‎آورد و از همين زمان بود كه ارزشها و هنجارها رفته رفته جاي خود را به عنوان يك ركن و استوانه مهم در جوامع مستحكم نمود. امروزه به جد دريافته ايم احترام به ديگران چه در محيط خانواده، جامعه، اداره و … مستلزم تكريم و جلب رضايت طرفين مي‎باشد.
در نظام اداري كشور ما برآورده نمودن خواسته و امورات مراجعه كننده همواره مورد تأكيد مسئولين امر و كارمندان شريف دولت بوده است كه اين مهم در برنامه سوم توسعه اقتصادي سياسي و برنامه هاي هفتگانه تحول اداري به عنوان يكي از ضروري ترين اهداف اجراي برنامه هاي مذكور در سطح نظام اداري دولت پاسخگو و خدمتگزار مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است.
2-1 بيان مسأله‌ي پژوهش
تكريم ارباب رجوع به عنوان كليد واژه‌ي اين پژوهش است. يكي از هدف هاي اصلي هر سازمان جلب رضايت مشتريان و خدمات گيرندگان از طريق ارايه خدمات با كيفيت مطلوب است. در نظريه هاي نوين مديريت، توجه به اصل مشتري مداري  و جلب رضايت متقاضيان خدمات به عنوان يكي از جهت گيريهاي اصلي تلقي مي‎شود و مولفه هايي از قبيل سرعت، صحت و دقت در انجام كار مراجعان، چگونگي رفتار و برخورد با خدمت گيرندگان و اطلاع رساني مناسب، عواملي هستند كه موجب رضايتمندي خدمت گيرندگان و مراجعين دستگاههاي دولتي مي‎شوند.
تاكنون مقوله رضايت  خدمت گيرندگان در نظام اداري كشور كمتر مورد توجه بوده است و دستگاههاي اجرايي اغلب بازخوردي از خدمات ارايه شده دريافت نكرده اند و گردآوري ديدگاههاي مراجعان و اعمال آن در فرايند كار، جايگاهي نداشته است. همين نكته موجب آن شده است كه شيوه هاي سنتي انجام كار كمتر مورد تجديدنظر قرار گيرد و به خصوص در زمينه اطلاع رساني  به خدمات گيرندگان و آگاه كردن آنان از چگونگي انجام خدمات و اسناد و مدارك لازم، اقدام موثري انجام نگرفته است و مراجعان اغلب با رفت و آمدهاي مكرر به دستگاه خدمت دهنده موفق شده اند خدمات موردنظر خود را دريافت كنند. به دليل اينكه روش هاي انجام كار مستند نشده است. كاركنان دستگاههاي اجرايي در برخي موارد قوانين و مقررات را به ميل خود تفسير كرده اند و دشواريهايي در زمينه خدمت دهي ايجاد شده است.

فهرست مطالب
عنوان     صفحه
فصل اول: مقدمه ي پژوهش (كليات)‌
1-1مقدمه    2
2-1بيان مسأله پژوهش     2
3-1موضوع  و سئوال اصلي پژوهش     4
4-1اهميت وضرورت پژوهش     5
5-1اهداف پژوهش     8
6-1كاربردهاي پژوهش     8
7-1فرضيه هاي پژوهش     9
8-1استفاده كنندگان از نتيجه پايان نامه     10
9-1جنبه جديد بودن و نوآوري طرح     10
10-1روش انجام تحقيق     10
11-1روش وابزار گردآوري اطلاعات     11
12-1جامعه آماري وتعداد نمونه     11
13-1روش نمونه گيري     11
14-1روش تجزيه وتحليل اطلاعات     11
15-1 محدوديت هاي پژوهش    12
فصل دوم:‌ ادبيات و پيشينه ي پژوهش
1-2 تعريف تكريم     14
2-2 اهداف تكريم     14
3-2 تعريف ارباب رجوع (مشتري)     15
4-2 انواع دسته بندي مشتريان     15
5-2 تعريف رضايت مشتري     15
6-2 مزاياي رضايت مشتري     16
7-2 تعريف مشتري مداري     17
8-2 تقسيم بندي كرامت انساني ومشتري مداري     17
9-2 تعريف شفاف ومستند سازي     18
10-2 مراحل مستند سازي     18
11-2 مفاهيم اطلاع رساني     22
12-2 پايگاههاي اطلاع رساني     23
13-2 طبقه بندي شيوه هاي اطلاع رساني     25
14-2 اهم شيوه هاي اطلاع رساني     29
15-2 تعريف باز مهندسي واصلاح مجدد    30
16-2 مفروضات باز مهندسي     30
17-2 اصول باز مهندسي     31
18-2 مراحل اصلاح وبهبود سيستم ها و روش هاي انجام كار    32
19-2 تعريف منشور اخلاقي     40
20-2 هدفهاي منشور اخلاقي     40
21-2 تدوين منشور اخلاقي سازمان در ارتباط با مردم     41
22-2 مشكلات اجراي منشور اخلاقيات     42
23-2 تعريف فرم نظر سنجي     43
24-2 مروري بر پژوهش انجام شده در مورد تكريم ارباب رجوع (مشتري مداري)‌    44
1-    مطالعات نظري     44
2-     مطالعات تجربي     45
2-1 پژوهش هاي انجام شده در خارج از ايران     45
2-2 پژوهش هاي انجام شده در ايران     50
فصل سوم: روش تحقيق
1-3  مقدمه     57
2-3 روش وابزار پژوهش     57
3-3 جامعه ونمونه ي آماري وحجم نمونه     58
4-3 روش نمونه گيري     60
5-3 تعريف عملي ونظري متغيرها     60
6-3 روايي وپايايي پرسشنامه     65
7-3 روش گرد آوري داده ها     68
8-3 روش تجزيه وتحليل داده ها     69
9-3 تاريخچه وزارت كار وامور اجتماعي     69
10-3 وظايف وزارت كار وامور اجتماعي     70
11-3 توصيف معاونتها در وزارت كاروامور اجتماعي     75
12-3 وظايف معاونتها در وزارت كاروامور اجتماعي     76
13-3 وظايف دفتر ارزيابي عمـــلكرد و پاسخگويي به شكــــايات در خصوص
پاسخگويي به شكايات و راهنماي ارباب رجوع     94
14-3 تمهيدات واقدامات انجام شده در زمينه تكريم دروزارت كار وامور اجتماعي     98
فصل چهارم :‌يافته هاي تحقيق
1-4 توصيف مشخصات فردي وشغلي مربوط به مراجعين     105
2-4 توصيف مشخصات فردي و شغلي وسازماني مربوط به كاركنان     108
3-4 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع)‌برحسب فرضيه ها     112
4-4 رابطه بين ميزان تكريم ارباب رجوع و فرضيه ها( پرسشنامه مشتريان)    116
5-4 سنجش رابطه بين تكريم ارباب رجـــــوع ومتـــغيرهاي وابسته از طـــريق
آزمـــــــون T (پرسشنامه مشتريان)‌    122
6-4 مقدار ضـــــــــريب همبستگي پيرسون بين طرح تــــكريم ارباب رجوع و
فرضيه ها(پرسشنامه ارباب رجوع)    123
7-4 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌بر حسب فرضيه ها     124
8-4 رابطه بين تكريم ارباب رجوع وفرضيه ها ( پرسشنامه كاركنان)     130
10-4    سنجش رابطه تكريم ارباب رجوع و متغيرهاي وابســــــــــــته ازطريق آزمونT
(پرسشنامه كاركنان)‌    137
10-4 مقدار ضريب همبستگي پيرسون بين طرح تكريم ارباب رجوع  و فرضيه ها
(پرسشنامه كاركنان)     139
فصل پنجم:‌جمع بندي و نتيجه گيري
1-5 مقدمه    142
2-5 نتيجه گيري     142
3-5 پيشنهادات مرتبط با موضوع پژوهش     148
4-5 پيشنهادات براي تحقيقات آتي     149
5-5 خلاصه پژوهش     150
فهرست منابع     154
پيوستها
پيوست 1- داده هاي تحقيق
پيوست 2- پرسشنامه
چكيده انگليسي

فهرست جداول
عنوان     صفحه
4-1 توزيع فراواني  و درصد آزمودني ها برحسب محل اشتغال (مراجعين)     105
4-2 توزيع فراواني و در صد آزمودني ها برحسب سن(مراجعين)‌    106
4-3 توزيع فراواني  و درصد آزمودني ها برحسب جنس (مراجعين)     106
4-4 توزيع فراواني ودرصد آزمودني ها برحسب تحصيلات(مراجعين)‌    107
4-5 توزيع فراواني ودرصد آزمودني ها برحسب وضعيت تأهل (مراجعين)‌    108
4-6 توزيع فراواني ودرصد آزمودني ها برحسب واحد اشتغال (كاركنان)‌    108
4-7 توزيع فراواني ودرصد آزمودني ها برحسب سن (كاركنان)‌    109
4-8 توزيع فراواني ودرصد‌آزمودني ها برحسب جنس (كاركنان)‌    110
4-9 توزيع فراواني و درصد آزمودني ها برحسب تحصيلات (كاركنان)‌    110
4-10 توزيع فراواني و درصد آزمودني ها برحسب وضعيت تأهل (كاركنان)    111
4-11 توزيع فراواني و درصد آزمودني ها بر حسب تاريخ استخدام(كاركنان)    112
4-12 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع )‌برحـــــسب جلوگيري از اتلاف
وقت وترددهاي اضافي     113
4-13 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع) برحسب اطلاع رساني مناسب     113
4-14 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع)‌برحسب ايجاد منشور اخلاقي به
منظور برخود مشفقانه با ارباب رجوع     114
4-15 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع)‌برحسب جلوگيري ازسردرگمي
وصرف هزينه اضافي     115
4-16 توزيع فراواني پاسخگويان (ارباب رجوع) برحسب جــــــلوگيري از حس
بد بيني درارباب رجوع    115
4-17 توزيع فـــــــراواني پاسخگويان (اربــــــاب رجوع)‌برحسب متغير مستقل
(طرح تكريم)     116
4-18 سنجش رابطه بين ميزان تكريم ارباب رجوع  و جلوگيري از اتلاف وقت و
ترددهاي اضافي (پرشنامه مشتريان)‌    117
4-19 سنجش رابطه بين ميـــــزان تكريم ارباب رجوع واطلاع رساني مناسب به
مراجعين (پرسشنامه مشتريان)‌    118
4-20 رابطه بين ميزان تكريم ارباب رجوع وايجاد منشور اخلاقي ( پرســشنامه
مشتريان)‌    119
4-21 رابطه بين ميزان تكريم ارباب رجوع و جلـــوگيري از سردرگمي وصرف
هزينه هاي اضافي (پرسشنامه مشتريان)     120
4-22 رابطه بين ميزان تكريم وارباب رجوع و جلوگيري از حس بدبيني در ارباب
رجوع ( پرسشنامه مشتريان)‌    121
4-23 سنجش رابطه بين تكريم اربــــــــاب رجوع ومتغيرهاي وابســــته ازطريق
آزمون T (پرسشنامه مشتريان)‌    122
4-24 ضريب همبستگي پيرسون بين طرح تكريم ارباب رجوع و فرضيه ها
(پرسشنامه ارباب رجوع)    123
4-25 توزيع فراواني پاسخگويان ( كارمندان)‌برحسب جلوگيري از اتلاف وقت و
ترددهاي اضافي    124
4-26 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌برحسب اصلاح ومهندسي‌مجدد در
روشهاي انجام كار.     125
4-27 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌برحسب اطلاع رساني مناسب به ارباب
رجوع     126
4-28 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان )‌برحسب ايجاد منشور اخلاقي     126
4-29 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌برحسب نظرسنجي از مراجعان    127
4-30 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌ برحسب تشويق كـــــاركنان متعهد
وتنبيه كاركنان خطا كار     128
4-31 توزيع فـراواني پاسخگويان (كارمندان)‌بر حسب جلوگيري از سردرگمي و
صرف هزينه هاي اضافي     128
4-32 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌برحسب جلوگيري ازحس  بدبيني در
ارباب رجوع.     129
4-33 توزيع فراواني پاسخگويان (كارمندان)‌بر حسب متغير مستقل (تكريم ارباب
رجوع )‌    130
4-34 سنجش رابطه بين تكــــريم ارباب رجوع و جلــــــوگيري از اتلاف وقت و
ترددهاي اضافي (پرشسنامه كاركنان)‌    130
4-35 – رابطــــــه بين تكريم ارباب رجوع  واصلاح ومهندسي مجدد در روشهاي
انجام كار( پرسشنامه كاركنان)‌    131
4-36 –رابطه بين تكريم ارباب رجوع  و اطلاع رساني منــــــاسب به ارباب رجوع
(پرسشنامه كاركنان)‌    132
4-37- رابطه بين تكريم ارباب رجوع  وايجاد منشور اخلاقي به منـظور برخورد
مشفقانه با ارباب رجوع (پرسشنامه كاركنان)‌    133
4-38 رابطه بين تكــــريم ارباب رجوع وجلوگيري وايـــــجاد نظر سنـــــجي از
مراجعان ( پرسشنامه كاركنان)‌    133
4-39 سنجش رابطه بين تكريم ارباب رجوع و تشويق كاركنان متعهد با برخورد
با كاركنان خطاكار    134
4-40 رابطه بين تكـــــــريم ارباب رجوع وجلوگيري از سردرگمي وصرف هزينه
اضافي (پرسشنامه كاركنان )‌    135
4-41 رابطـــــه بين تكريم ارباب رجـــــوع و جلوگيري از حس بدبيني در ارباب
رجوع (پرسشنامه كاركنان)‌    136
4-42  سنجش رابطه بين تكريم ارباب رجوع و متغـــــــيرهاي وابسته از طريق
آزمون T (كاركنان)‌    137
4-43 ضريب همبستگي پيرسون بين طرح تكريم ارباب رجوع و فرضيه ها
(پرسشنامه كاركنان)    139

فهرست اشكال
عنوان     صفحه
2-1 انواع دسته بندي مشتريان     15
2-2 روز تحولات تاريخي تئوريهاي مديريت     45
2-3 سه جهت گيري استراتژيك     46
2-4 شاخص هاي تعيين رضايتمندي مشتريان در صنعت بانكداري     55
3-1 نمودار تشكيلاتي وزارت كار و امور اجتماعي     73

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 46
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

چكيده:

اين تحقيق  با هدف بررسي ارتباط تعهد سازمانی با ویژگیهای شخصی کارکنان دانشگاه تربیت معلم سبزواردر سال87-88 به انجام رسيد.نوع تحقيق با توجه به هدف، كاربردي و از نظر ماهيت وروش توصيفي مي باشدكه با استفاده از مطالعات ميداني به بررسي وضعيت موجود پرداخته است.جامعه آماري مورد نظر كليه كارمندان دانشگاه تربيت معلم سبزوار شامل 140نفر بوده، كه از اين تعداد براساس فرمول محاسبه حجم نمونه كرجسي و مورگان (1970)  تعداد 103 نفر به عنوان جامعه نمونه انتخاب شده اند. ابزار اندازه گيري، پرسشنامه 15 سوالي (OCQ) موداي،پورتر و استيرز به همراه سوالات ويژگيهاي فردي و شخصي بوده است كه با ضريب آلفاي كرونباخ 0.764 پايايي آن اثبات و روايي آن نيز طبق نظر اساتيد فن مورد تاييد واقع شده است. در تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق از شيوه هاي توصيف آماري از قبيل: جداول توزيع فراواني،شاخصهاي مركزي و شاخصهاي پراكندگي و در بخش استنباطهاي آماري از روش آزمون t  براي نمونه هاي مستقل و روش ANOVA   ورگرسيون خطي ساده يك متغيره براي بررسي فرضيات تحقيق استفاده شده است. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل  يافته ها نشان مي دهد كه رابطه معناداري بين تعهد سازماني با سن ، جنسيت، سطح تحصيلات ، وضعيت تأهل و ميزان حقوق و دستمزد وجود نداشته و تنها بين سابقه خدمت تعهد سازماني و رابطه معني دار ديده مي شود..

                                                  فهرست مطالب

       عنوان                                                                                    صفحه                                                                                    

فصل اول:كليات تحقيق   ………………………………………………….  1

         1-1 مقدمه     ………………………………………………………………..2

        1-2 بیان مساله تحقيق   …………………………………………………….3

         1-3 اهمیت وضرورت موضوع تحقيق   ……………………………………..4

        1-4 اهداف تحقيق ……………………………………………………………6

        1-5 چارچوب نظري تحقيق  ………………………………………………… 7

       1-6 فرضيه هاي تحقيق  ……………………………………………………….11

       1-7 قلمرو تحقيق      ………………………………………………………… 12

       1-8 تعاریف و مفاهیم واژه ها   ………………………………………………. 13

       1-9 متغيرهاي تحقيق:     …………………………………………………….. 14

فصل دوم:ادبيات تحقيق    ………………………………………………… 15

       2-1 مقدمه    …………………………………………………………………. 16

       2-2 تعاریف و مفاهیم تعهد سازماني   ………………………………………..18

       2-3 مراحل توسعه تعهد سازماني   ………………………………………….. 21

       2-4 اجزاء تعهد سازمانی   ………………………………………………….. 23

       2-5 اهمیت تعهد سازمانی   ……………………………………………….. 27

                                                    (يك)

 2-6عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی    ……………………………………….. 28

      2-7 ابعاد تعهد سازمانی   …………………………………………………. 30

      2-8 دیدگاه‌های تعهد سازمانی   ………………………………………….. 32

      2-9 مدل‌ها و الگوهای تعهد سازمانی   …………………………………….. 34

      2-10 برخی تحقیقات انجام شده در خصوص تعهد سازمانی   …………….. 40

فصل سوم:روش شناسي تحقيق  ……………………………………….. 42

      3-1 مقدمه    …………………………………………………………………..  43

      3-2 نوع تحقيق   ………………………………………………………  44

     3-3 جامعه آماري   ……………………………………………………..  45

     3-4 حجم نمونه   ……………………………………………………….  46

     3-5 روش نمونه گيري   ……………………………………………….  47

     3-6 شرح پرسشنامه   ………………………………………………….   48

     3-7 روايي پرسشنامه   ………………………………………………..   49

     3-8 اعتبار( پايايي )پرسشنامه   ………………………………………   50

فصل چهارم: روشهاي آماري و تجزيه و تحليل مشاهدات (داده‌ها) …….  53

     4-1 مقدمه  …………………………………………………………….   54

     4-2 آمار توصيفي   …………………………………………………..    55

     4-3 فرضيه 1  ………………………………………………………..    59

     4-4 فرضيه2  …………………………………………………………..     60

     4-5 فرضيه3   ………………………………………………………….   61

                                                                    (دو)

  4-6 فرضيه 4   …………………………………………………………  63

     4-7 فرضيه 5   …………………………………………………………   64

     4-8 فرضيه6   …………………………………………………………   67

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات  ………………………..  68 

     5-1 نتيجه گيري   ……………………………………………………..   69

      5-2 پيشنهادات   ………………………………………………………  70

   منابع و مآخذ   ……………………………………………………………. 72

   ضمائم  …………………………………………………………………..  71

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 78
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

خلاصه تحقيق :

با توجه به تئوري هاي موجود در زمينه ارزش اوراق بهادار و اينكه قيمت اوراق بهادار برابر با ارزش فعلي جريان هاي نقدي آينده ( و آنچه مورد انتظار دارندگان اوراق بهادار است) مي باشد  و  براي آزمون محتوايي اطلاعاتي سود حسابداري اعلام  شده  از سوي شركت ها و بررسي ميزان توجه خريداران و فروشندگان سهام در بازار بورس اوراق بهادار تهران به سود حسابداري اقدام به انجام اين تحقيق شد.

از ديد سرمايه گذاران نقش بورس از جنبه سود مناسب، مشاركت در مالكيت ، اداره امور شركت از طريق اعمال حق راي ، نقدينگي دارايي ، پوشش در مقابل تورم و معافيت هاي مالياتي ، قابل تامل مي باشد .

هدف اوليه از سرمايه گذاري در سهام شركت ها، همچون بسياري ديگر از فرصت ها و امكانات سرمايه گذاري كسب سود مي باشد . سرمايه گذاري در اوراق سهام ، مشكل تقسيم ناپذيري طرح هاي بزرگ را حل كرده و بورس اوراق بهادار نيز ، سرمايه گذاري در اوراق بهادار را تسهيل مي كند . مشكل ديگر سرمايه گذاري در دارايي هاي فيزيكي يعني قابليت نقدينگي پايين تر ، از طريق سرمايه گذاري در اوراق سهام حل مي شود .

در فصل دوم كلياتي در زمينه سود حسابداري ، مفاهيم و تئوري هاي موجود در زمينه سود ، همچنين خلاصه اي از تحقيقات انجام شده در زمينه بررسي ارتباط بين سود حسابداري و قيمت سهام ارائه گرديد ، در زمينه رفتار قيمت سهام نيز مطالبي عنوان گرديد . هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط و همبستگي بين تغيير در سود و تغيير قيمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران در سال هاي 83 – 80 مي باشد .

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول    1
1-1- مقدمه    1
2-1- تعريف موضوع    2
3-1- اهميت تحقيق    3
4-1- هدف و علت انتخاب موضوع    3
5-1- سوابق مربوط    4
6-1- فرضيات تحقيق    5
7-1- قلمرو مكاني تحقيق    5
8-1- قلمرو زماني تحقيق    5
9-1- روش تحقيق    5
10-1- ساختار تحقيق    5
فصل دوم    7
1-2- مقدمه    7
2-2- كليات    7
3-2- بازار سرمايه در ايران    8
4-2- مزاياي وجود بورس اواق بهادار    9
1- از ديدگاه كلان    9
2- از ديدگاه شركتهاي پذيرفته شده در بورس    9
3- از نظر سرمايه گذاران    9
5-2- سودمندي در پيش بيني معياري براي ارزيابي اطلاعات    10
6-2- استفاده كنندگان صورتهاي مالي    11
7-2- هدفهاي گزارشگري مالي    12
8-2- انتخاب نظريه سود    13
9-2- استدلال انتخاب نظريه سود    14
10-2- مكاتب فكري پيرامون اندازه گيري سود    15
11-2- سود تحققي و سود غير تحققي    16
12-2- فوايد سود براي سرمايه گذاران    20
13-2- حلقه هاي ارتباطي سود و قيمت سهام    21
14-2- تحليل سود    23
15-2- پيش بيني سودهاي آتي از روي سودهاي جاري    24
16-2- قيمتها و سودها    24
17-2- ويژگي بازار حقيقي و كامل    24
18-2- ارتباط بين سودهاي حسابداري دائمي و سودهاي دائمي كه بعنوان مفهوم ارزيابي مي باشند    25
19-2- مروري بر تحقيقات انجام شده ذر رابطه با سود-قيمت    26
فصل سوم    33
1-3- مقدمه    33
2-3- انواع روشهاي تحقيق    34
3-3- مراحل مختلف تنظيم تحقيق توصيفي    35
4-3- مراحل پژوهش علمي در تحقيق    35
1- تعيين هدف    35
2- جمع آوري داده ها    36
3- تجزيه و تحليل داده ها    36
4- بيان يافته ها    36
5-3- فرضيات تحقيق    37
6-3- تئوري فرضيه تحقيق    38
7-3- جامعه آماري    38
8-3- نمونه و نمونه گيري    39
9-3- نحوه جمع آوري داده ها و روشها و تكنيكهاي آماري و محاسبات آنها    41
10-3- آماره تست فرضيات    43
11-3- ضريب تشخيص (ضريب تعيين)    44
12-3- محاسبه ضريب رگرسيون    44
فصل چهارم    46
1-4- مقدمه    46
2-4- تجزيه و تحليل يافته ها    46
3-4- ضريب تعيين    48
4-4- محاسبه ضرايب رگرسيون و معادله خط آنها    48
5-4- بررسي همبستگي بين قيمت و سود نقدي    52
1- ضريب همبستگي    52
2- نتايج آزمون فرض    52
3- ضريب تعيين    54
4- محاسبات مربوط به ضراب رگرسيون    54
فصل پنجم    57
1-5- خلاصه تحقيق    57
2-5- ارزيابي نتايج آزمون فرض    58
3-5- محدوديت هاي تحقيق    58
4-5- پيشنهادات    59
5-5- توصيه براي تحقيقات آتي    60

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 55
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

چكيده


هدف اين مقاله بهبود درك مفاهيم فناوري، داد و ستد سنتي و الكترونيكي سهام در بازار بورس ايران مي باشد. اين مقاله، تاثير فناوري اطلاعات در توسعه بازار سرمايه را مورد بررسي قرار مي دهد. بكار گيري صحيح اين‌ فناوري موجب توسعه فرايند دادوستد الكترونيك سهام خواهد بود. بدون شك فرهنگ سازي و درك مفاهيم تكنولوژي اطلاعات و بكار گيري آن در زمينه فوق الذكر موجبات افزايش كارايي بازار بورس را فراهم مي آورد.

مقدمه:

توسعه‌ و پیشرفت‌ فناورى‌ اطلاعات‌‌ و پیدایش عصر مجازی، شدیدترین‌ موج‌ تغییر را در زندگى‌ بشر سبب‌ شده‌ است. در این‌ میان‌ تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ عنوان‌ یکى‌ از ضروریات‌ پیشرفت‌ اقتصادى‌ کشورها بیش‌ از همه‌ رخ‌ مى‌نماید. تجارت‌ الکترونیکى‌ فعالیت‌هاى‌ گوناگونى‌ از قبیل‌ مبادله‌ الکترونیکى‌ کالا و خدمات، تحویل‌ فورى‌ مطالب‌ دیجیتال، انتقال‌ الکترونیکى‌ وجوه، مبادله‌ الکترونیکى‌ سهام، بارنامه‌ الکترونیکی، طرح‌هاى‌ تجاری، طراحى‌ و مهندسى‌ مشترک، منبع‌ یابی، خریدهاى‌ دولتی، بازاریابى‌ مستقیم‌ و خدمات‌ پس‌ از فروش‌ را در بر مى‌گیرد. امروزه‌ دیگر اهمیت‌ تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ عنوان‌ یکى‌ از ضروریات‌ پیشرفت‌ اقتصادى‌ کشورها نیاز به‌ توصیف‌ ندارد.در این‌ میان‌ برخى‌ سازمان‌هاى‌ بین‌المللى‌ و از جمله‌ مهم‌ترین‌ آنها، کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد نسبت‌ به‌ تصویب‌ قوانین‌ مرتبط‌ با ترویج‌ و تسهیل‌ تجارت‌ الکترونیک‌ اقدام‌ نمودند.

قانون‌ نمونه‌ آنسیترال‌ در مورد تجارت‌ الکترونیکى در سال‌ 1996 توسط‌ کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد پذیرفته‌ شد. این‌ قانون‌ در پاسخ‌ به‌ یک‌ تغییر اساسى‌ در ابزارهاى‌ برقرارى‌ ارتباطات‌ با استفاده‌ از کامپیوتر یا سایر تکنیک‌هاى‌ جدید در انجام‌ تجارت‌ و به‌ عنوان‌ یک‌ نمونه‌ براى‌ کشورها جهت‌ ارزیابى‌ و نوسازى‌ دیدگاه‌ها و رویه‌هاى‌ حقوقى‌ در زمینه‌ روابط‌ تجارى‌ که‌ مستلزم‌ استفاده‌ از کامپیوتر یا سایر تکنیک‌هاى‌ جدید ارتباطى‌ است‌ تهیه‌ شد. پس‌ از پذیرش‌ قانون‌ نمونه‌ آنسیترال‌ در مورد تجارت‌ الکترونیک، کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد تصمیم‌ گرفت‌ تا موضوعات‌ مربوط‌ به‌ امضاى‌ الکترونیکى‌ و مراجع‌ گواهى‌ را در دستور کار خود قرار دهد.

                                    فهرست مطالب

چكيده     …………………………………….
مقدمه    …………………………………….
بخش اول
تاریخچه، تعاریف و اصطلاحات    …………………………………….
تاریخچه بورس در جهان    …………………………………….
تاریخچه‌ی بازار اوراق بهادار ایران    …………………………………….
تعاریف و اصطلاحات    …………………………………….
بخش دوم
مباني بورس    …………………………………….
چرخه خرید سهام    …………………………………….
درخواست فروش    …………………………………….
ساعت انجام معامله    …………………………………….
نحوه انجام معامله    …………………………………….
ورود سفارش به سامانه معاملاتی    …………………………………….
سازوکار معاملات    …………………………………….
تسویه و پایاپای    …………………………………….
روشهای تحلیل گری قیمت سهام    …………………………………….
بخش سوم    …………………………………….
بورس الكترونيك    …………………………………….
مبادلات الكترونيك در بازار هاي مالي    …………………………………….
نگاهي به ساختار بازار هاي الكترونيك    …………………………………….
گسترش شبكه هاي ارتباطي الكترونيك    …………………………………….
سيستم هاي الكترونيك در ساير بازارها     …………………………………….
آيا بازار هاي الكترونيك اجتناب ناپذيرند    …………………………………….
نحوهء عملكرد بورس الكترونيك    …………………………………….
مشكلات سرمايه‌گذاري آنلاين    …………………………………….
جوانب حقوقی خرید و فروش الکترونیک سهام    …………………………………….
بخش چهارم    …………………………………….
مقايسه،راهكارها و نتيجه گيري    …………………………………….
نقش فن‌آوري اطلاعات در بازار سرمايه ايران     …………………………………….
گيري فن آوري اطلاعات در بورس هاي جهان    …………………………………….
بازار بورس ايران از سنتي تا الكترونيكي    …………………………………….
راهكارهاي توسعه فناوري اطلاعات در بورس ايران    …………………………………….
نتيجه‌گيري و پينشهادات     …………………………………….
منابع و مآخذ    …………………………………….

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 45
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

فصل اول :
مديريت – فرايند اساسی مديريت

مدیریت به عنوان رشته ای مجزا و متفاوت، پس از انقلاب صنعتی به وجود آمد. دامنه نقش و تئوری های اساسی آن در طی سالیان تغییر کرده. اما مقصود آن – حصول اطمینان از دستیابی به هدفهای موسسه یا سازمان و به حداکثر رساندن بهره وری و کارایی همچنان باقی مانده است .
مدیریت
عبارت است از کارکردن با و از طریق دیگران برای رسیدن به هدفهای سازمان و هدف های کارکنان.
مدیریت هنر انجام امور به وسیله دیگران، جهت نیل به اهداف یک سازمان می باشد.

تاکید این تعریف :
در این تعریف به سه نکته تاکید شده است.
•    تاکید بر انسان ها در سازمان
•    توجه به هدفها و نتیجه ها
•    ادغام هدف های فردی اعضاأ با هدفهای سازمان
•    مدیریت کار کردن  با منابع مالی و منابع فیزیکی است جهت دستیابی به اهداف سازمان توسط برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل عملیات .

سازمان و نیاز به مدیریت
بیشتر مردم عضو یک سازمان هستند، مثل دانشکده، تیم ورزشی، یک گروه موسیقی ، برخی از این سازمانها به صورت رسمی سازمان یافته اند – شرکتهای بزرگ اقتصادی، سازمانهای آموزشی ( دانشکده ها ) و بعضی ها ساختار غیر رسمی دارند، مثل یک تیم فوتبال محلی، حال سازمانها چه رسمی باشند چه غیر رسمی ، از افرادی تشکیل می شوند که گرد هم می آیند و گروه تشکیل می دهند. زیرا آنها منافع خود را در این
می بینند که همکاری کنند و در جهت تامین یک هدف مشترک به پیش بروند . . .  بنابراین هدف   یا مقصود یکی از ارکان رسمی هر سازمانی است . هدف ها متفاوتند – مثل پیروزی در یک مسابقه، سرگرم کردن مردم، فروش یک کالا. و هر سازمانی برای تامین هدف دارای یک روش است که آن را برنامه   می گویند. برنامه به صورت چگونگی آماده  سازی یک تیم، تبلیغ یک محصول. پس بدون برنامه نمی توان کاری کرد.

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 55
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 24 دی 1393
نظرات

مقدمه:

کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شديد آن، افزايش جمعيت کشور، کاهش قدرت خريد، درآمدهاي نفتي در نتيجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوري صنعتي و پيشرفته در راه تجارت با کشورهاي جهان سوم و از همه مهتر پايان پذير بودن منابع طبيعي و از جمله نفت بايد زنگ خطر را براي ما و خصوصاً برنامه ريزان و سياست گذاران اقتصادي کشور به صدا در آورده و ما را به اين باور رسانده باشد که توسعه صادرات غيرنفتي و رهايي يافتن از اقتصاد تک محصولي متکي به درآمد هاي نفتي ضرورتي اجتناب ناپذير است. امروز توسعه صادرات غيرنفتي تنها افزايش درآمدهاي ارزي از طريق صدور انواع کالاهاي ساخته شده و خدمات محدود نمي شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتري را به عنوان يک استراتژي رشد و توسعه اقتصادي به عهده دارد. در اجراي استراتژي توسعه صادرات بخشهاي مختلف اقتصادي شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزي، و غيره…. مورد توجه قرار مي گيرد.

با توجه به نکته که کشورمان به دليل شرايط خاص اقليمي و جغرافيايي جزء محدود کشورهاي دنيا است که قابليت بالايي در توليد محصولات کشاورزي داراست و از نظر تنوع در بخش باغداري و محصولات باغي سومين کشور دنيا پس از کشورهاي چين (اول) و ترکيه و آمريکا (مشترکاً دوم) مي باشد. مي توان به عنوان بخشي از استراتژيهاي توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزي و باغداري معطوف شد و با توليد انواع محصولات کشاورزي و باغي علاوه بر تامين نيازهاي داخل به صدور اين محصولات و درآمدي که ارزي حاصل از آن چشم داشت.

 

فهرست مطالب

فصل اول. 1

1-1 مقدمه: 2

2-1 تعريف موضوع. 2

3-1 اهميت موضوع. 3

4-1 هدف از انتخاب موضوع. 4

فصل دوم – ادبيات موضوع. 4

2-1 ساير مطالعات انجام شده 5

2-2 تاريخچه مرکبات.. 5

2-3 مشخصات کلي مرکبات.. 8

2-4 درجه بندي جهاني مرکبات.. 9

2-5 شرايط آب و هوايي مناسب کشت و پرورش مرکبات: 10

2-6 احتياجات غذايي درختان مرکبات.. 11

2-7 بررسي وضعيت سطح زير کشت و توليدات مرکبات کشور: 11

2-8 توليد جهاني مرکبات.. 14

2-9 فرآيند صادرات مرکبات.. 16

2-15-1 مراحل قبل از صدور 16

2-10 مراحل اداري صادرات ميوه 19

2-12 بسته بندي. 22

2-13 حمل و نقل. 24

2-14 بازاريابي. 25

فصل سوم – روش تحقيق.. 28

1-3 مقدمه : 29

1-3- جامعه آماري: 29

2-3 فرضيات تحقيق. 30

3-3 روشهاي جمع آوري اطلاعات.. 30

4-3 پرسشنامه: 30

فصل چهارم – تجزيه و تحليل يافته ها 32

فصل پنجم – نتيجه گيري و پيشنهادات.. 35

منابع و مأخذ. 50

پرسشنامه: 50

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 52
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 24 دی 1393
نظرات

تعاريف:
تعريف متغيرهاي مورد بررسي: توليد پسته : اين بخش شامل باغداري و پرورش پسته ونحوه باروري وچيدن آن مي باشد كه پس از قسمت باغداري و باغ شامل شستشوي پسته وپوست كندن آن يا تفت وآماده سازي براي فروش وارائه به بازارداخلي وخارجي مي باشد. توزيع داخلي (در اينجا بازار داخل كشور مد نظر مي باشد) توزيع خارجي (كه شامل بازارهاي خارج از كشورمي باشد كه پسته ايران به آن كشورها صادر مي شده يا مي شود.

طرح تحقيق:

با توجه به اينكه وضعيت پسته ايران تا بحال به صورت تمام صنعتي واتوماتيك نبوده است و نيز هم اكنون ما با تكنولوژيهاي جديد ومتد مدرن روز كار نمي كنيم در نتيجه نمي توانيم كارخانه يا قسمت خاصي را براي پژوهش تعيين كنيم در نتيجه باتوجه به اينكه جامعه آماري ما تمام صنعت پسته ايران اعم از باغات و كارخانجات مي باشد ونيز با توجه به گستردگي در سراسر كشور ما تحقيق را در ابتدا بصورت كتابي براي (پيشينه ي تحقيق) ودر ادامه بصورت مصاحبه اي ادامه خواهيم داد.

ابزارها و روش گردآوري داده ها:

روش گردآوري اطلاعات در اين تحقيق بصورت ميداني بوده است ولي در ابتدا براي جمع آوري اطلاعات محيطي و تاريخي از روش كتابخانه اي استفاده شده وسپس براي كسب اطلاعات بيشتر وتجزيه وتحليل مطالب از ابزار مصاحبه استفاده نموده ايم.
نتيجه گيري و پيشنهادات
با توجه با اطلاعات گردآوري شده و مطالب آموخته مي توان گفت كه بازاريابي براي پسته ي ايران در حال حاضر بسيار كار سختي مي باشد كه دليل اينكه پسته ي توليدي ايران داراي استاندارد بين المللي از نظر سم افلاتوكسين نيست و لذا براي اينكه در آينده اي نه چندان دور بتوانيم برروي بازاريابي پسته ي كشورمان و رائه ي استراتژي براي آن نظر دهيم بايستي هم اكنون به فكر اصلاح در نحوه ي باغداري و صنايع تبديلي مربوط ي آن باشيم و از شيوه ي سنتي به صنعتي روي آوريم و اين به جز كمك و ياري و آگاهي رساندن به باغداران توسط دولت از طريق اداره ي صنايع و معادن ميسر نمي باشد ما بايستي كلاسهاي توجيه كننده اي براي باغدارانمان در نحوه ي آبياري ، نگهداري ، و چيدن محصول پسته و همچنين پس از آن در نحوه ي نگهداري پسته و شستشوي آن بگذاريم .

بخش ديگري از اين صنعت را صاحبان صنايع تبديلي تشكيل مي دهند كه اين بخش چون از لحاظ امكانات تكنولوژيكي و پيشرفته پايين مي باشد توليدات آن نيز از كيفيت بالايي برخوردار نمي باشد لذا دولت مي تواند با ارائه ي تسهيلات لازم براي خريد دستگاههاي تمام اتوماتيك در كيفيت توليد اين محصول مهم صنعتگران را ياري كند و نيز بازرگانان به دليل مسائل و مشكلات صادرات محصول از ايران و يا سهل انگاري در امر انبارداري اين محصول باعث ايجاد سم افلاتوكسين در آخرين مرحله ي توليد و فروش مي شوند كه اين سهل انگاري براي بازرگان و ايران بسيار گران تمام مي شود.

فهرست مطالب

فصل اول- طرح تحقيق.. 1

مقدمه. 2

سؤال يا فرضيه هاي تحقيق: 2

تعاريف: 2

طرح تحقيق: 3

ابزارها وروش گردآوري داده ها: 3

فصل دوم- ادبيات تحقيق.. 4

تاريخچه پسته. 5

1- مبدا درختان پسته. 5

اظهار نظر متاخران در مورد منشا درختان پسته. 9

نتيجه گيري درباره مبدا درختان پسته و نخستين مواضع پرورش آنها 13

نام ارقام پسته رفسنجان در سال 1335ش… 27

نخستين مشكلات و توصيه ها و تبليغات در باب بهبود صادرات پسته و خشكبار ايران.. 32

مبارزه با آفت پروانه چوبخوار پسته. 37

پروانه جوانه خوار پسته. 38

پروانه گلبرگ خوار پسته. 38

پروانه پوسته خوار ميوه پسته. 39

مينوز پسته. 39

پسيل پيچيده برگ پسته. 39

كپك فرنگي پسته، يا قارچهاي مولد زهرابه افلاتوكسين.. 40

توصيه هايي در جهت پيشگيري.. 44

آفات انباري پسته. 46

پروانه هندي.. 47

پيشگيري و مبارزيه با آفات انباري پسته. 47

فصل سوم- روش تحقيق.. 49

بازرگاني خارجي و ارزش و ميزان پسته ايران از سال 1268 تا پايان سال 1367(يك قرن) 50

نخستين مشتريان پسته ايران در يك قرن گذشته. 50

ميزان و ارزش صادرات پسته در مقايسه با خشكبار و ارزش كل صادرات مواد غيرنفتي در يك صدسال گذشته  51

رقباي پسته ايران در بازارهاي جهاني.. 52

امكاناتي كه آمريكايي ها در صادرات پسته براي رقابت با ايران در اختيار دارند. 59

دو اقدام منفي عليه بازار جهاني پسته ايران توسط امريكا بعد از قطع روابط سياسي و اقتصادي ايران با امريكا 60

مسائل و مشكلات پسته ايران.. 61

چند نكته ي مهم در زمينه پايين آوردن ميزان افلاتوكيس پسته: 62

آمار مقايسه اي صادرات خشكبار ايران.. 63

(مصاحبه اي با آقاي كاظمي يكي از صادركنندگان پسته ايران به آمريكا) 64

فصل چهارم- تجزيه وتحليل داده‌ها 66

بين مشكلات پسته و ميزان فروش آن در داخل همبستگي وجود دارد. 67

بين مشكلات توليد پسته و ميزان فروش پسته در خارج (صادرات) رابطه وجود دارد. 68

كاهش مشكلات توليد پسته مي تواند موجب افزايش صادرات پسته گردد. 69

فصل پنجم- نتيجه گيري و پيشنهادات.. 70

نتيجه گيري و پيشنهادات.. 71
منابع. 73

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 46
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 24 دی 1393
نظرات

چكيده:

در اين تحقيق سعي شده است به اين سؤالات پاسخ داده شود كه در گذر از فضاي دولتي حاكم بر صنعت بيمه كشور به سمت فضاي رقابتي و به بيان ديگر گسترش خصوصي سازي و فراهم نمودن عنوان زمينه هاي آزادسازي در اين صنعت، تركيب دارايي ها و سرمايه گذاري هاي شركت هاي بيمه اي، به چه نحو تغيير پيدا خواهد كرد. در اين تحقيق فرض بر اين است كه آزادسازي و تسهيل مقررات به منظور حضور شركتهاي بيمه خصوصي فراهم مي باشد و ما بدنبال تغييرات در تركيب دارايي ها و سرمايه گذاري ها مي باشيم.

در اين پژوهش پس از بيان مفاهيم خصوصي سازي و اهداف آن، خلاصه اي از عملكرد شركتهاي بيمه دولتي ايران، البرز، آسيا و دانا را بررسي كرديم و همچنين به بررسي تجارت خصوصي سازي در كشورهاي منتخب پرداختيم.

و نيز در تركيب سرمايه گذاري ها پس از خصوصي سازي تلاش در جهت كاهش سرمايه گذاري به صورت موجود نزد بانكها، سرمايه گذاري در طرحهاي پر بازده، عدم علاقه به سرمايه گذاري دولتي، علاقه به سرمايه گذاري‌هاي خويش فرما، عدم علاقه به خريد اوراق مشاركت دولتي و علاقه به حضور پررنگتر در بورس ديده مي شود.

                                                                            فهرست مطالب

 فصل اول: كليات

1-1)عنوان تحقيق………………………………………………………………………………….. 2

2-1)بيان مسأله…………………………………………………………………………………… 2

3-1)اهميت انجام تحقيق……………………………………………………………………………. 4

4-1)اهداف تحقيق………………………………………………………………………………… 5

5-1)سؤالات تحقيق……………………………………………………………………………….. 6

6-1)فرضيه هاي تحقيق……………………………………………………………………………. 6

7-1)روش انجام تحقيق……………………………………………………………………………. 6

8-1)روش جمع آوري اطلاعات……………………………………………………………………. 6

9-1)محدوديت هاي تحقيق…………………………………………………………………………. 7

10-1)سازماندهي مطالب………………………………………………………………………….. 7

فصل دوم: ادبيات خصوصي سازي با رويكرد صنعت بيمه

1-2)مقدمه………………………………………………………………………………………. 10

2-2)تعريف خصوصي سازي در صنعت بيمه……………………………………………………….. 10

3-2)مكاتب اقتصادي و جايگاه بخش خصوصي……………………………………………………… 13

4-2)اهداف خصوصي سازي……………………………………………………………………… 16

الف-كاهش حوزه فعاليت بخش دولتي……………………………………………………………….. 17

ب-انتقال مالكيت و كنترل اقتصادي………………………………………………………………….. 18

ج)افزايش كارايي…………………………………………………………………………………. 18

د)كاهش كسر بودجه و بدهي هاي مالي……………………………………………………………… 19

ه)تعديل سوبسيدها و اختلال قيمت ها……………………………………………………………….. 19

ز)افزايش رقابت…………………………………………………………………………………. 20

ح)ايجاد دلبستگي و علاقه در شاغلين شركت ها…………………………………………………….. 21

ط)گسترش بازار سرمايه………………………………………………………………………….. 21

ي)تأمين منافع مصرف كنندگان…………………………………………………………………….. 21

5-2)مراحل خصوصي سازي و ملاحظات مربوط به آن……………………………………………… 22

6-2)خصوصي سازي صنعت بيمه آثار اقتصادي خصوصي سازي صنعت……………………………… 24

الف)نقاط ضعف صنعت بيمه………………………………………………………………………… 25

ب)نقاط قوت صنعت بيمه……………………………………………………………………………. 26

ج)فرصت هاي خصوصي سازي……………………………………………………………………. 26

د)تهديدهاي خصوصي سازي…………………………………………………………………………. 28

7-2)انواع مقررات نظارت بر شركتهاي بيمه اي………………………………………………………. 30

الف- مقررات نظارت بر توانگري مؤسسات بيمه اي……………………………………………………. 30

ب)مقررات نظارت بر بازار…………………………………………………………………………. 31

8-2)ضرورت نقش نظارتي بيمه مركزي در شرايط خصوصي سازي صنعت بيمه………………………… 31

9-2)روشهاي خصوصي سازي و بيان مشكلات عملياتي صنعت بيمه كشور……………………………… 32

الف)عرضه سهام واحد به بخش خصوصي……………………………………………………………. 33

ب)فروش دارايي هاي واحدي دولتي…………………………………………………………………… 33

ج)ادامه روند شركت هاي بيمه دولتي……………………………………………………………………. 35

11-2)مشاركت بخش خصوصي خارجي و نحوه فعاليت آنان در داخل كشور(مورد صنعت

بيمه)…………………………………………………………………………………………………. 43

12-2)تجربه چند كشور منتخب در امر خصوصي سازي با رويكرد صنعت بيمه………….. 43

الف)تجزيه خصوصي سازي بيمه انگلستان……………………………………………………………….. 43

ب)تجربه خصصي سازي بيمه در سري لانكا………………………………………………………………. 44

ج)تجربه خصوصي سازي بيمه در شيلي………………………………………………………………….. 47

د)تجربه خصوصي سازي بيمه در مصر………………………………………………………………….. 49

هـ)تجربه خصوصي سازي بيمه در هند…………………………………………………………………… 51

13-2)نتيجه گيري…………………………………………………………………………………….. 53

فصل سوم: پيدايش صنعت بيمه و آثار اقتصادي آن

1-3)مقدمه……………………………………………………………………………………………. 56

2-3)پيدايش بيمه………………………………………………………………………………………. 56

3-3)مفهوم بيمه……………………………………………………………………………………….. 57

4-3)تقسيم بندي بيمه ها و اصول حاكم بر آنها……………………………………………………………… 59

5-3)تفاوت مؤسسات بيمه اجتماعي و بيمه بازرگاني……………………………………………………… 62

الف-محاسبات حق بيمه………………………………………………………………………………….. 62

ب-بيمه اتكائي…………………………………………………………………………………………… 62

ج-مقررات حقوقي……………………………………………………………………………………….. 63

د-جنبه اختياري بودن…………………………………………………………………………………….. 63

ه-تحصيل سود………………………………………………………………………………………….. 64

6-3)سير تحول بيمه در جهان……………………………………………………………………………. 64

الف)تاريخچه بيمه دريايي (باربري)……………………………………………………………………….. 65

    ب)تاريخچه بيمه آتش سوزي……………………………………………………………………………. 66

    ج)تاريخچه بيمه عمر………………………………………………………………………………….. 67

    د)تاريخچه بيمه حوادث…………………………………………………………………………………. 68

7-3)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………… 71

فصل چهارم: بررسي عملكرد شركتهاي بيمه دولتي و خصوصي در ايران

1-4)مقدمه………………………………………………………………………………………………. 71

2-4)معرفي نسبت هاي مالي و معيارهاي سنجش عملكرد در تجزيه و تحليل صورت هاي

مالي…………………………………………………………………………………………………….. 71

3-4)تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي شركتهاي بيمه………………………………………………………….. 76

4-4)بررسي عملكرد شركتهاي بيمه داخلي………………………………………………………………….. 78

5-4)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………….. 81

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات…………………………………………………………………………. 83

1-5)خلاصه……………………………………………………………………………………………… 83

2-5)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………….. 84

3-5)پيشنهادات…………………………………………………………………………………………… 87

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 35
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 24 دی 1393
نظرات

چكيده:

در اين تحقيق سعي شده است به اين سؤالات پاسخ داده شود كه در گذر از فضاي دولتي حاكم بر صنعت بيمه كشور به سمت فضاي رقابتي و به بيان ديگر گسترش خصوصي سازي و فراهم نمودن عنوان زمينه هاي آزادسازي در اين صنعت، تركيب دارايي ها و سرمايه گذاري هاي شركت هاي بيمه اي، به چه نحو تغيير پيدا خواهد كرد. در اين تحقيق فرض بر اين است كه آزادسازي و تسهيل مقررات به منظور حضور شركتهاي بيمه خصوصي فراهم مي باشد و ما بدنبال تغييرات در تركيب دارايي ها و سرمايه گذاري ها مي باشيم.

در اين پژوهش پس از بيان مفاهيم خصوصي سازي و اهداف آن، خلاصه اي از عملكرد شركتهاي بيمه دولتي ايران، البرز، آسيا و دانا را بررسي كرديم و همچنين به بررسي تجارت خصوصي سازي در كشورهاي منتخب پرداختيم.

و نيز در تركيب سرمايه گذاري ها پس از خصوصي سازي تلاش در جهت كاهش سرمايه گذاري به صورت موجود نزد بانكها، سرمايه گذاري در طرحهاي پر بازده، عدم علاقه به سرمايه گذاري دولتي، علاقه به سرمايه گذاري‌هاي خويش فرما، عدم علاقه به خريد اوراق مشاركت دولتي و علاقه به حضور پررنگتر در بورس ديده مي شود.

                                                                           فهرست مطالب

 فصل اول: كليات

1-1)عنوان تحقيق………………………………………………………………………………….. 2

2-1)بيان مسأله…………………………………………………………………………………… 2

3-1)اهميت انجام تحقيق……………………………………………………………………………. 4

4-1)اهداف تحقيق………………………………………………………………………………… 5

5-1)سؤالات تحقيق……………………………………………………………………………….. 6

6-1)فرضيه هاي تحقيق……………………………………………………………………………. 6

7-1)روش انجام تحقيق……………………………………………………………………………. 6

8-1)روش جمع آوري اطلاعات……………………………………………………………………. 6

9-1)محدوديت هاي تحقيق…………………………………………………………………………. 7

10-1)سازماندهي مطالب………………………………………………………………………….. 7

فصل دوم: ادبيات خصوصي سازي با رويكرد صنعت بيمه

1-2)مقدمه………………………………………………………………………………………. 10

2-2)تعريف خصوصي سازي در صنعت بيمه……………………………………………………….. 10

3-2)مكاتب اقتصادي و جايگاه بخش خصوصي……………………………………………………… 13

4-2)اهداف خصوصي سازي……………………………………………………………………… 16

الف-كاهش حوزه فعاليت بخش دولتي……………………………………………………………….. 17

ب-انتقال مالكيت و كنترل اقتصادي………………………………………………………………….. 18

ج)افزايش كارايي…………………………………………………………………………………. 18

د)كاهش كسر بودجه و بدهي هاي مالي……………………………………………………………… 19

ه)تعديل سوبسيدها و اختلال قيمت ها……………………………………………………………….. 19

ز)افزايش رقابت…………………………………………………………………………………. 20

ح)ايجاد دلبستگي و علاقه در شاغلين شركت ها…………………………………………………….. 21

ط)گسترش بازار سرمايه………………………………………………………………………….. 21

ي)تأمين منافع مصرف كنندگان…………………………………………………………………….. 21

5-2)مراحل خصوصي سازي و ملاحظات مربوط به آن……………………………………………… 22

6-2)خصوصي سازي صنعت بيمه آثار اقتصادي خصوصي سازي صنعت……………………………… 24

الف)نقاط ضعف صنعت بيمه………………………………………………………………………… 25

ب)نقاط قوت صنعت بيمه……………………………………………………………………………. 26

ج)فرصت هاي خصوصي سازي……………………………………………………………………. 26

د)تهديدهاي خصوصي سازي…………………………………………………………………………. 28

7-2)انواع مقررات نظارت بر شركتهاي بيمه اي………………………………………………………. 30

الف- مقررات نظارت بر توانگري مؤسسات بيمه اي……………………………………………………. 30

ب)مقررات نظارت بر بازار…………………………………………………………………………. 31

8-2)ضرورت نقش نظارتي بيمه مركزي در شرايط خصوصي سازي صنعت بيمه………………………… 31

9-2)روشهاي خصوصي سازي و بيان مشكلات عملياتي صنعت بيمه كشور……………………………… 32

الف)عرضه سهام واحد به بخش خصوصي……………………………………………………………. 33

ب)فروش دارايي هاي واحدي دولتي…………………………………………………………………… 33

ج)ادامه روند شركت هاي بيمه دولتي……………………………………………………………………. 35

11-2)مشاركت بخش خصوصي خارجي و نحوه فعاليت آنان در داخل كشور(مورد صنعت

بيمه)…………………………………………………………………………………………………. 43

12-2)تجربه چند كشور منتخب در امر خصوصي سازي با رويكرد صنعت بيمه………….. 43

الف)تجزيه خصوصي سازي بيمه انگلستان……………………………………………………………….. 43

ب)تجربه خصصي سازي بيمه در سري لانكا………………………………………………………………. 44

ج)تجربه خصوصي سازي بيمه در شيلي………………………………………………………………….. 47

د)تجربه خصوصي سازي بيمه در مصر………………………………………………………………….. 49

هـ)تجربه خصوصي سازي بيمه در هند…………………………………………………………………… 51

13-2)نتيجه گيري…………………………………………………………………………………….. 53

فصل سوم: پيدايش صنعت بيمه و آثار اقتصادي آن

1-3)مقدمه……………………………………………………………………………………………. 56

2-3)پيدايش بيمه………………………………………………………………………………………. 56

3-3)مفهوم بيمه……………………………………………………………………………………….. 57

4-3)تقسيم بندي بيمه ها و اصول حاكم بر آنها……………………………………………………………… 59

5-3)تفاوت مؤسسات بيمه اجتماعي و بيمه بازرگاني……………………………………………………… 62

الف-محاسبات حق بيمه………………………………………………………………………………….. 62

ب-بيمه اتكائي…………………………………………………………………………………………… 62

ج-مقررات حقوقي……………………………………………………………………………………….. 63

د-جنبه اختياري بودن…………………………………………………………………………………….. 63

ه-تحصيل سود………………………………………………………………………………………….. 64

6-3)سير تحول بيمه در جهان……………………………………………………………………………. 64

الف)تاريخچه بيمه دريايي (باربري)……………………………………………………………………….. 65

    ب)تاريخچه بيمه آتش سوزي……………………………………………………………………………. 66

    ج)تاريخچه بيمه عمر………………………………………………………………………………….. 67

    د)تاريخچه بيمه حوادث…………………………………………………………………………………. 68

7-3)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………… 71

فصل چهارم: بررسي عملكرد شركتهاي بيمه دولتي و خصوصي در ايران

1-4)مقدمه………………………………………………………………………………………………. 71

2-4)معرفي نسبت هاي مالي و معيارهاي سنجش عملكرد در تجزيه و تحليل صورت هاي

مالي…………………………………………………………………………………………………….. 71

3-4)تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي شركتهاي بيمه………………………………………………………….. 76

4-4)بررسي عملكرد شركتهاي بيمه داخلي………………………………………………………………….. 78

5-4)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………….. 81

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات…………………………………………………………………………. 83

1-5)خلاصه……………………………………………………………………………………………… 83

2-5)نتيجه گيري………………………………………………………………………………………….. 84

3-5)پيشنهادات…………………………………………………………………………………………… 87

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 54
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود