آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 75
باردید دیروز : 7
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 82
بازدید سال : 5052
بازدید کلی : 42974

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

چكيده:
مهم ترين وظيفه بورس اوراق بهادار، ايجاد يك بازار كارآ براي قيمت گذاري عادلانه اوراق بهادار مي باشد. اين وظيفه از طريق خبرگان مالي اعمال مي شود. خبرگان مالي اطلاعات مورد نياز براي قيمت گذاري را بر اسا س مدل هاي قيمت گذاري كه بر پايه مفروضات صحيح و مطابق بازار طراحي شده است به دست مي آورند. انواع اوراق بهاداري كه قابل معامله در بورس اوراق بهادار مي باشند شامل: سهام عادي، اوراق قرضه، اختيار معامله اوراق بهادار و قراردادهاي آينده در بورس اوراق بهادار، قيمت اوراق بهادار نسبت به تحولات و رويدادهاي مختلف حساسيت نشان مي دهد.
هدف اصلي اين تحقيق بررسي روش هاي قيمت گذاري سهام عادي تازه پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار ايران مي باشد كه در ابتدا تعريف سهام عام و حقوق آن آورده شده و سپس بحث اصلي كه نحوه قيمت گذاري سهام عادي مي باشد پرداخته مي شود و تجزيه و تحليل اصلي در ارزيابي سهام، نحوه تعيين قيمت در بورس تهران و در پايان كنترل قيمت توسط بورس را بيان خواهيم كرد.

فهرست مطالب:
چكيده:
مقدمه:
تاريخچه بورس اوراق بهادار در جهان                                                                       8
تاریخچه بورس اوراق بهادار در ایران                                                                       9
تاريخچه معاملات بورس اوراق بهادار تهران                                                            11
صنعت بورس                                      13
گروه اقتصادي                                                                                                         13
با ساختار بورس آشنا شويم                                                                                     17
جايگاه بورس اوراق بهادار در بازار سرمايه ايران                                                   18
ساختار سازماني بورس اوراق بهادار                                                                      19
اركان بورس عبارتند از :                 19
1- شوراي بورس                                                                                                  19
2- هيات پذيرش اوراق بهادار                                                                                 19
3- هيات داوري بورس                                                                                           19
4- سازمان كارگزاران بورس                                                                                 19
نحوه فعاليت كارگزاران در بورس                                                                           20
كارگزاران مي توانند خدماتی را ارائه دهند                                                            20
دستور خريد وفروش                                                                                            21
فرم درخواست فروش داراي مشخصات زير مي باشد                                             22
ساعت كار تالار بورس                                                                                         22
شاخص هاي اصلي بازار سهام                                                                          22
1- شاخص قيمت سهام                                                                                       23
2- شاخص قيمت و بازده نقدي                                                                           23
3- شاخص بازده نقدي سهام                                                                              23
ساختار بورس در ايران                                24
الف ـ ساختار قبلي بازار اوراق بهادار                                                                24
ب ـ ساختار بازار اوراق بهادار در قانون جديد                                                    25
بازار اوراق بهادار                       25
چگونگي پذيرش شركت‌ها در بورس                                                                 26
فرآيند پذيرش شركت‌ها در بورس اوراق بهادار                                                 28
شرايط عمومي پذيرش در بورس                         28
شرايط پذيرش در بازار نزدیك                                                                           29
اعضاي نزدیك                                                                                                  30
پذيرش آسان در فرا بورس                                                                               31
ارايه اطلاعات شفاف در فرابورس                                                                   32
شرایط كارایی بازار بورس اوراق بهادار                                                         32
شرایط كارایی بازار بورس                                                                             33
شرايط پذيرش اختيار معاملات در بورس                                                         35
شرايط اختصاصي پذيرش شركت‌هاي سرمايه‌گذاري                                        36
شرايط اختصاصي پذيرش انواع شركت‌ها در بورس                                        36
شركت‌هاي بيمه                                                                                             37
بانك‌ها و ساير موسسات اعتباري غيربانكي                                                    37
شركت‌هاي خدمات انفورماتيك                                                                        37
شركت‌هاي ليزينگ                                                                                        38
دستورالعمل پذيرش سهام دولت در بورس در جريان خصوصي‌سازي              38
مدارك و مستندات مورد نياز جهت بررسي درخواست پذيرش                         38
بررسي اجمالي عملكرد بورس اوراق بهادار تهران از شروع تا كنون                40
فن اوري اطلاعات : تنگناي رشد بورس                                                         45
ورودي هاي كنترل كننده در يك بورس كارآمد                                                 45
نارسايي سيستم معاملات                                                                               46
نارسايي هاي سيستم اطلاع رساني                                                                48
بازار سرمايه                    50
1- بازارهاي اوليه                                                                                       51
2- بازارهاي ثانويه                                                                                      51
تئوري بازار                                                                                                 51
شكل تئوري شرايط كافي براي وجود بازار كارا     52
شكل قوي بازار كارا                                                                                     52
شكل ضعيف بازار كارا                                                                                 53
شكل نيمه قوي بازار كارا                                                                             54
مفهوم نيمه كارا بودن بازار براي حسابداري                                                54
برخي مفاهيم نيمه قوي بازار كارا               54
الف ) ساير منابع اطلاعاتي وجود دارند                                                       54
ب ) سرمايه گذاران و تمايلات آنها                                                              55
ج ) سرمايه گذاران محافظت مي شوند                                                        55
بازارها تخصصي و پيچيده                                                                         55
محتواي اطلاعاتي قيمت سهام                                                                    56
آيين‌نامة شرايط و ضوابط پذيرش سهام در بورس اوراق بهادار                  58
مدلهاي تعيين ارزش سهام عادي                66
مدل بدون رشد                                                                                     67
مدل با رشد                                                                                          67
مدل رشد فوق العاده                                                                             69
تجزيه و تحليل اوضاع اقتصادي كشور                                                  70
عوامل مطلوب يك صنعت در تجزيه و تحليل اساسي 71
1) موقعيت رقابتي شركت                                                                     72
2) كيفيت مديريت                                                                                 72
3) كارآيي عمليات                                                                                73
4) تجزيه و تحليل ساختار مالي (بدهي هاي جاري و بلندمدت)               73
5) قابليت سوددهي                                                                              73
كنترل قيمت سهام توسط بورس                                                            75
روش پيشنهادي بورس تهران براي كنترل قيمت                                  76
ايرادهاي روش پيشنهادي در بورس تهران                                         76
بورس اوراق بهادار و اقتصاد کلان             78
چالش هاي حجم مبنا                                                                          79
فلسفه حجم مبنا                                                                                 80
تاثير حجم مبنا بر بازار                                                                      80
بازارگردانى                                                                                     83
عوامل تاثيرگذار بر فعاليت بازار گردان ها84
1- عرض بازار                                                                              84
2 – عمق بازار                                                                               84
3  – نسبت سرمايه گذاران اطلاعات مدار به نقدينه مدار                   85
آيين‌نامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار                      86
سبد اختصاصی اوراق بهادار                                                             86
مشاوره                                                                                            86
سبدگردانی                                                                                        86
مشاور و سبدگردان                                                                           86
سرمايه‌گذار                                                                                      87
شرايط اعطاي مجوز ارائة خدمات مشاوره و سبد گردانی اوراق بهادار  88
الزامات ارائة خدمات مشاوره و سبد گردانی اوراق بهادار                   88
اهم موارد لازم‌الرعایه در قراردادهای                                                88
نظارت و بازرسي                                                                               90
آيين‌نامة فعاليت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خريد در بورس اوراق بهادار92
شرايط اعطاي مجوز                                                                           93
الزامات و چگونگی ارائة خدمات “کارگزار معرف                              94
تهية “اميدنامه”                                                                              95
الزامات و چگونگی ارائة خدمات “کارگزار متعهد خريد”                     96
امتيازات “کارگزار معرف” و “کارگزار متعهد خريد”                         96
شرايط تعليق و لغو مجوز                                                           97
آيين‌نامة معاملات در سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار تهران   98
نتیجه گیری وخلاصه                                                               11
منابع  :                                                                                        112

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 38
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

اهداف تحقيق:

هدف از انجام اين تحقيق كه با دو روش “اسنادي” و پیمایشی صورت می پذیرد يافتن پاسخ‌هايي مناسب به سوالات تحقيق است. همچنين يافتن اين پاسخ‌ها مي‌تواند ما را در رسيدن، نگاهي واقع بينانه نسبت به بخشي از مسئله اجتماعي «بدحجابي» ياري دهد.

در اين فصل تلاش مي‌شود تا حاصل تحقيقات انجام شده در رابطه با اين موضوع كه تاكنون انجام شده و نتايج آن قابل استفاده و رهگشا در انجام اين تحقيق مي‌باشد گردآوري و ارايه ‌گردد:

    § پژوهشي در مجموعه WVS (پيمايش ارزش‌هاي جهاني) توسط “منصور معدل” از دانشگاه ميشيگان و «آزادارمكی» از دانشگاه تهران انجام شده است.

در اين پيمايش با نمونه‌هايي كه از سه كشور «مصر» ، «ايران» و «اردن» گرفته شده است به باورهاي ديني دينداري، هويت ملي و ايستارها نسبت به فرهنگ غرب، خانواده و روابط جنسيتي تحليل و مقايسه شده است.

نتيجه اصلي كه ايشان از تحقيق خود مي‌گيرند اين است كه «ماهيت رژيم حاكم» يك عامل مهم براي اختلاف جهان بيني مردم اين سه كشور است. بين اين سه كشور حكومت ايران، «حكومت تئوكراسي» و «دين سالاري» است. حكومت‌هاي مصر و اردن و خصوصاً حكومت مصر، سكولار است. به جهت اينكه اين حكومت‌ها در درجات متفاوتي از اقتدار طلبي هستند، گروه‌هاي مخالف بيانات فرهنگي خود را در واكنش به جهت گيري‌هاي فرهنگي رژيم‌هايشان تنظيم مي كنند. به همين علت در ايران جايي كه جامعه تحت تسلط رژيم كاملاً ديني اداره شده است مردم كمتر ديني. كمتر ضد غرب، بيشتر سكولار و بيشتر هوادار ارزش‌هاي مدرنيسم هستند تا مردم مصر و اردن كه حكومتشان سكولار و به طور قطعي هوادار غرب است.

پژوهشگران مذكور معتقدند يافته‌هاي تجربي آنها با پژوهش‌هاي تاريخي موجود همخواني دارد. شواهد تاريخي متعدد حاكي از آن است كه جهت‌گيري‌ها و خط مشي‌هاي فرهنگي دولت نقش تعيين‌كننده‌اي در روند فرهنگي جامعه دارد.

فهرست مطالب

فصل اول

کلیات ……………………………………………………………………………………………… 1

مقدمه ……………………………………………………………………………………………… 2

بیان مسأله  …………………………………………………………………………………………. 3

اهمیت مسأله  ……………………………………………………………………………………………… 3

اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. 4

تعریف مفاهیم ………………………………………………………………………………………………… 5

فصل دوم

پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………….. 6

فصل سوم

چهارچوب نظری ……………………………………………………………………………………… 13

فصل چهارم

بررسی اسنادی تعریف حجاب …………………………………………………………………………….. 23

فصل پنجم

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………. 49

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. 50

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………….. 50

حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………. 50

روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………. 50

روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………… 50

شاخص سازی …………………………………………………………………………………………………. 51

اعتبار سنجی …………………………………………………………………………………………………….. 52

فصل ششم

تحلیل یک متغیری …………………………………………………………………………………………….. 54

فصل هفتم

تحلیل دو متغیری …………………………………………………………………………………………………. 74

نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………….. 84

منابع ……………………………………………………………………………………………………………. 87

ضمائم

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 41
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

فصل اول

 بيوگرافي مختصري از زندگي امام سجاد (عَلیهِ السّلام):

 اين فصل شامل ولادت ، كنيه و القاب ، مادر و همسر و فرزندان و دوران كودكي ، نوجواني و جواني امام (عَلیهِ السّلام) مي شود . در كل زندگينامه امام سجاد (عَلیهِ السّلام) را به صورت خلاصه ذكر كرده ايم .

فصل دوم

 تبين نقش امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در عاشورا كه به بركت امام حسين (عَلیهِ السّلام) به سوي كربلا ، بعد از آن به بيماري امام (عَلیهِ السّلام) كه نقش زيادي در زنده ماندن امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در واقعه عاشورا داشت كه آن يك تقدير الهي براي استمرار امامت در جامعه اسلامي بود اشاره كرد . و رنج و مصيبت هايي كه امروزه در روز عاشورا بر امام سجاد (عَلیهِ السّلام) وارد شده حضور آن حضرت در قتلگاه پرداختيم .

فصل سوم

 بررسي نقش امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در اسارت :

 در اينجا همراه مي شويم با كاروان اسراء و با كاروانسالار آن ، امام سجاد (عَلیهِ السّلام) و با آن بزرگوار منزل به منزل مي رويم و حوادث آن دوره را ورق مي زنيم . در كوفه شهر مردمان حيله و ريا و در شام در مجلس يزيد ، خونخوارترين و ستمكارترين عنصر تاريخ در مدينه شهر رسول خدا ، شهر نور.

 

فصل چهارم :

 دعا و مناجات امام (عَلیهِ السّلام) بررسي عبادت هاي امام سجاد (عَلیهِ السّلام) ، بيان خضوع و فروتني امام سجاد  (عَلیهِ السّلام) و حضور قلب آن حضرت در نماز و بيان نمونه هايي از عبادت هاي آن حضرت

فصل پنجم

توضيحي پيرامون صحيفه سجاديه :

 همان كتابي كه انجيل اهل بيت و زبور آل محمد لقب گرفت . در اين فصل ابتدا تعريفي از

صحيفه سجاديه آورده ايم و به شرح هاي نگاشته شده بر صيحفه و سند و رجال آن پرداختيم و در ادامه امتيازات صحيفه سجاديه را متذكر شده ايم و در نهايت ابعاد صحيفه را ذكر كرده ايم

فصل ششم :

با چه سياستي امام سجاد (عَلیهِ السّلام) از عاشورا به نفع اسلام استفاده كرد :

در اين فصل به پيام رسانيها و سياست امام سجاد  (عَلیهِ السّلام) در زنده نگه داشتن ياد عاشورا را

اشاره كرديم . امام به دليل اينكه واقعه عاشورا از اذهان پاك نشود ، به افشاگري و بيان علل قيام امام حسين  (عَلیهِ السّلام) مي پرداخت .

فصل هفتم

 سياست امام سجاد (عَلیهِ السّلام) با حكومت هاي وقت :

 امام سجاد (عَلیهِ السّلام) با يزيدبن معاويه بن يزيد ، مروان بن حكم ، عبدالملك بن مروان ، وليد بن عبدالملك هم عصر بود . با هريك از اين حاكمان و ويژگي هاي حكومتي آن ها را به صورت جداگانه توضيح داديم و در مورد واقعه اسفبار حره ، هجوم يزيد به مكه و فتنه ابن زبير و برخورد امام سجاد (عَلیهِ السّلام) با هريك از اين ها مطالبي را در اين فصل گنجانديم .

فهـرست مطالـب

عنوان                                                                         صفحه
تقدیم ………………………………………………………………………………………………………………..    ج
تقدیر و تشکر ……………………………………………………………………………………………………………    د
چکیده ………………………………………………………………………………………………………………..    هـ
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………    1
كليات …………………………………………………………………………………………………………….    4
فصـــل اول: امام سجاد (عَلیهِ السّلام) و عاشورا
بخش اول : بيوگرافي مختصري از زندگي امام سجاد (عَلیهِ السّلام)     15
ولادت علي بن الحسين (عَلیهِ السّلام)………………………………………………………………………….    15
نام گذاري امام سجاد (عَلیهِ السّلام)…………………………………………………………………………….    16
كنيه و القاب امام سجاد (عَلیهِ السّلام)…………………………………………………………………………    17
دوران كودكي ……………………………………………………………………………………………    19
دوران نوجواني ………………………………………………………………………………………..    20
مادر امام سجاد (عَلیهِ السّلام)………………………………………………………………………………….    22
همسر و فرزندان امام (عَلیهِ السّلام)………………………………………………………………………………    24
قيام زيد …………………………………………………………………………………………………       25
شهادت امام سجاد (عَلیهِ السّلام)……………………………………………………………………………..    27
بخش دوم : بررسي نقش امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در عاشورا …………………………………       28
حركت امام حسين (عَلیهِ السّلام) از مدينه …………………………………………………………..       28
بيماري امام سجاد (عَلیهِ السّلام)……………………………………………………………………          30
عدم توان مبارزه ……………………………………………………………………………………………..        31
نشانه هاي جهاد در سيره امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در عاشورا …………………………………..        32
علل عدم قتل امام (عَلیهِ السّلام)………………………………………………………………….         35
حضور در قتلگاه …………………………………………………………………………………………..     35
فصــل دوم: امام سجاد (عَلیهِ السّلام) و کاروان اسراء
تبيين نقش امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در اسارت ………………………………………………………………….         38
ورود اسراء به كوفه ………………………………………………………………………………………………
38
امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در مجلس يزيد …………………………………………………………………………….         43
خطبه امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در مسجد اموي …………………………………………………………………        45
خواب ديدن همسر يزيد و نجات اهل بيت (عَلیهِ السّلام) از شام ………………………………………..        51
بازگشت به مدينه …………………………………………………………………………………………………         52
خطبه امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در مدينه ……………………………………………………………………………          54

فصـــل  سوم: عبادت و امام سجاد (عَلیهِ السّلام)
بخش اول : دعا و مناجات امام (عَلیهِ السّلام) ……………………………………………………………..          59
عبادت امام سجاد (عَلیهِ السّلام)…………………………………………………………………………………          59
امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در محراب عبادت و معنويت ……………………………………………….          60
نماز امام سجاد (عَلیهِ السّلام) ابلاغگر پيام شهيدان………………………………………………………          63
علي بن الحسين سيد الساجدين ………………………………………………………………………………….           63
امام سجاد (عَلیهِ السّلام) و عبادت ……………………………………………………………………………….           65
عبادت و آتش …………………………………………………………………………………………………..           67
سقوط فرزند در چاه ……………………………………………………………………………………………………..           67
امام و عبدالملك سروان ………………………………………………………………………………………………..           67
امام در مسجد كوفه ………………………………………………………………………………………………………          69
بخش دوم : صحيفه سجاديه ……………………………………………………………………………………………           70
تعريفي از صحيفه سجاديه ………………………………………………………………………………………..           70
شرح صحيفه سجاديه ………………………………………………………………………………………………..            73
سند و رجال صحيفه سجاديه ……………………………………………………………………………………            74
ابعاد صحيفه …………………………………………………………………………………………………….            83

فصــل چهارم: سیاست و امام سجاد (عَلیهِ السّلام)
بخش اول : با چه سياستي امام سجاد (عَلیهِ السّلام) از عاشورا به نفع اسلام استفاده كرد     90
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….
90
زنده نگه داشتن ياد و خاطره عاشورا …………………………………………………………………………..            90
جهاد در لباس اسارت ……………………………………………………………………………………….           93
افشاگريها …………………………………………………………………………………………………………..           94
بيان علل ………………………………………………………………………………………………………..            95
بخش دوم : سياست و برخورد امام سجاد(عَلیهِ السّلام)با حكومت هاي وقت ……….            96
برنامه سياسي كوتاه مدت …………………………………………………………………………………………            96
زندگي امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در خلافت يزيد ……………………………………………………..      99
واقعه اسفبار حرّه ………………………………………………………………………………………………………    99
امام سجاد (عَلیهِ السّلام) در واقعه حرّه …………………………………………………………………….    103
تحليلهاي نادرست …………………………………………………………………………………………………….    105
يزيد و هجوم به مكه …………………………………………………………………………………………………    110
دوران معاويه بن يزيد ………………………………………………………………………………………………..    105
دوران مروان بن حكم ……………………………………………………………………………………………….    117
انحطاط ديني و سياسي مردم ………………………………………………………………………………….      119
دوران حكومت سياه عبدالملك …………………………………………………………………………………    120
برخوردهاي امام سجاد (عَلیهِ السّلام) با عبدالملك …………………………………………………..    122
دوران وليد بن عبدالملك ………………………………………………………………………………………….    124
شيوه امام در افشاگري عليه حاكمان ناصالح ……………………………………………………………      125
نتايج ……………………………………………………………………………………………………….    128
پيشنهادات ………………………………………………………………………………………………………    134
فهرست منابع و ماخذ …………………………………………………………………………………………..    136

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 33
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

اهميت و ضرورت تحقيق

با توجه به فاصله ي بسيار طولاني که جامعه ي امروزي با عصر رسالت و امامت ائمه اطهار (ع) دارد ضرورت يادآوري و بررسي سيره ي عملي و رفتاري آنها در ادوار مختلف زندگي آن بزرگواران امري اجتناب ناپذير است .بررسي جنبه هاي مختلف زندگي آن پيشوايان معصوم در امور مخلفي چون سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اخلاقي و.. امري لازم وحياتي است تا با کمک از سيره ي اخلاقي و اجتماعي آنها بتوان بسياري از مسائل و مشکلات اخلاقي و… را در دنياي امروزي را برطرف ساخت.

مروری بر مطالعات انجام شده

در رابطه با سيره ي اخلاقي امام رضا (ع) کتب و مقالات متعددي تاليف شده است. اما کتب و مقامات بسياري که اينجانب مورد مطالعه قرار دادم همه جوانب و خصوصيات اخلاقي ايشان از قبيل اخلاق فردي و خانوادگي، اجتماعي و سياسي را به طور کامل و يک جا مشاهده نکرده ام. لذا در اکثر کتب مطالعه شده بيشتر به جنبه ي سياسي زندگاني امام رضا (ع) پرداخته شده است. از جمله کتاب تحليلي از زندگاني امام رضا (ع) از محمد صادق عارف که اين کتاب به 2 بخش گسترده تقسيم مي شود که تنها در صفحات محدودي از بخش اول به بعد اخلاقيات ايشان آن هم از نظر فردي و اجتماعي پرداخته شده و در ادامه آن و بخش دوم منحصر به زندگاني فکري و سياسي ايشان مي شود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

فصل اول: طرح تحقيق

1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………..

2- اهميت و ضرورت ……………………………………………………………………………………

3- پيشينه ي تحقيق ………………………………………………………………………………………

4- اهداف تحقيق …………………………………………………………………………………………..

5- روش تحقيق ……………………………………………………………………………………………

6- محدوديت هاي تحقيق و پيشنهادات ……………………………………………………………

7- معاني لغوي واژه ها ………………………………………………………………………………..

فصل دوم: يافته هاي تحقيق

بخش اول: اخلاق فردي ……………………………………………………………………………….

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….

1- عبادت ……………………………………………………………………………………………………

2- سخاوت ………………………………………………………………………………………………….

3- زهد و پرهيزگاري …………………………………………………………………………………..

4- ادب ……………………………………………………………………………………………………….

5- صبر و استقامت……………………………………………………………………………………….

بخش دوم: اخلاق سياسي…………………………………………………………………………….

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..

1- مسئوليت پذيري……………………………………………………………………………………….

2- رعايت امانت……………………………………………………………………………………………

3- التزام به تعهدات……………………………………………………………………………………….

4- برخوردهاي مودبانه با دستگاه حاکم …………………………………………………………

الف- عمل به سيره ي پيامبر اکرم…………………………………………………………………..

ب- موعظه……………………………………………………………………………………………………

1- رهنمودهاي اخلاقي امام به مامون……………………………………………………………..

2- رهنمودهاي اخلاقي امام به شيعيان…………………………………………………………….

3- احقاق حقانيت امور در حوزه ي سياسي……………………………………………………..

بخش سوم: اخلاق خانوادگي………………………………………………………………………..

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..

1- محبت و مهرورزي با اعضاي خانواده

2- محبت به خدمتکاران و غلامان……………………………………………………………………

3- تامين مخارج زندگي………………………………………………………………………………….

بخش چهارم: اخلاق مردمي………………………………………………………………………….

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..

1- حسن خلق نسبت به ديگران……………………………………………………………………….

2- همدلي امام (ع) با توده ي مردم………………………………………………………………….

الف- ناکامي مامون در سياست هاي عوام فريبانه…………………………………………….

ب- تلاش امام (ع) در جهت اعتلاي اسلام…………………………………………………………

فصل سوم:

جمع بندي و نتيجه گيري……………………………………………………………………………….

فهرست منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………..

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 35
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

فصل اول

کلیـات

    شهر مقدس مشهد در برهه ای مغفول از حکمت و فلسفه و در خلأ عالمان متعمق و حکیم ، مواجه بروز افکار حادّ و  خصمانه در مبارزه با حکمت شد ، چهره فلسفه ستیزان عنوان گرفته از عالمانی شد که خود را تنها وارث علم و دانش نبوی و طریقه سلوک علمی و عملی خود را انحصارا برگرفته از متن دین و معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت میدانستند و هر گونه تفسیر و برداشت خود را از آیات و روایات صرفا عین مراد شریعت و دین قلمداد می کردند .

    این بزرگان چنان خصومت زایدالوصفی با روش های فلسفی و عرفانی در قلمرو تفکر دینی ابراز می داشتند که تنها وجه ممیز خود را با سایر عالمان دینی که به تعمق و تفکر درباره متون فلسفی دین می پرداختند احیای فلسفه ستیزی و عرفان زدایی توسط استاد و شاگردانش با وجهه مذکور سرگذشت شنیدنی دارد . این سرگذشت توسط یکی از هواداران این مدرسه به کتابت درآمد و در اوایل دهه هفتاد شمسی به نام “مکتب تفکیک” منتشر شد ، البته این طرح گسترده تر از راه و رسم مرسوم و واقع این جریان بی نام تا آن زمان بود و فکر و ایده هایی بود که آن نگارنده برای تبلیغ و ترویج مشی دل داده خود به آن تعلیق کرده بود اما در مشی و مرام بزرگان و سایر همگنان او از اعمال این دقایق و ظرایف نه تنها خبری نیست که بر خلاف آن بسیار واضح ، مطلب وجود دارد . به هرصورت از آن زمان به بعد نام “تفکیک” عنوانی شد تا به این “مدرسه” و پیروانش تشخص بدهد و جمع این عالمان و مشی فکری آنها را نشانه ای باشد .

فـهرست مطالـب

عنوان                                                                                                                       صفحه

فصل اول

كليات ………………………………………………………………………………………………………………………..  4

فصل دوم

2-1- توصيف …………………………………………………………………………………………………………  11

2-1-1- عقلائيت و خرد ورزي ……………………………………………………………………………….  11

2-1-2- نفي اخباري گري ……………………………………………………………………………………….  12

2-1-3- نفي عقل فلسفي …………………………………………………………………………………………  13

2-1-4- مفهوم عقل در ديدگاه تفكيك …………………………………………………………………….  16

2-1-5- كيفيّت پيدايش معرفت ……………………………………………………………………………….  22

2-1-6- ارزش معلومات ………………………………………………………………………………………….  34

2-1-7- فلسفه ستيزي ……………………………………………………………………………………………..  38

نفي فلسفه به صراحت ………………………………………………………………………………………………  39

استدلال بر تباين كلّي فلسفه و شريعت ………………………………………………………………………  40

2-1-8- از افراط تا تعديل ( از فلسفه ستيزي تا فلسفه پذيري ) ………………………………..  47

2-2- تحليل …………………………………………………………………………………………………………….  61

2-2-1- واژه شناسي ………………………………………………………………………………………………..  61

معرفت شناسي ………………………………………………………………………………………………………….  61

2-2-2- پيشفرضها …………………………………………………………………………………………………..  62

2-2-3- پيشفرضهاي رقيب ……………………………………………………………………………………..  63

2-2-4- لوازم پيشفرضها ………………………………………………………………………………………….  64

2-2-5- نظام بحث ………………………………………………………………………………………………….  65

2-3- نقد وبررسي ……………………………………………………………………………………………………  67

2-3-1- نقد زباني ……………………………………………………………………………………………………  67

2-3-2- سازگاري دروني …………………………………………………………………………………………  68

2-3-3- سازگاري بروني ………………………………………………………………………………………….  70

2-3-4- سازگاري با واقع ………………………………………………………………………………………..  72

منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………………………  88

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 40
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
نظرات

مسجد جمعه و آرامگاه شيخ عبدالصمد

در وراي باغستانهاي سرسبز مركز شهر نطنز مناره اي سربفلك كشيده، و گنبدي هرمي شكل در كنار آن توجه هر تازه واردي را به سوي خود معطوف مي دارد. اين مناره بخشي از مجموعه بسيار نفيس مسجد جمعه و آرامگاه عالم رباني و عارف روشن ضمير سده هشتم هجري قمري شيخ نورالدين عبدالصمد اصفهاني نطنزي و سردر خانقاه او مي باشد، كه قسمتهايي از آن از دستبرد مصون نمانده و در نتيجه زينت بخش موزه هاي كشورهاي بيگانه گرديده است.

اين مجموعه كه شامل شبستان هشت ضلعي گنبددار مسجد (داراي بخشهاي گوناگون) – آرامگاه شيخ نورالدين عبدالصمد – سردر خانقاه و مناره مرتفعي است به استثناي شبستان گنبددار كه از بناهاي دوره ديلمي است، بقيه مربوط به دوره ايلخانيان مغول مي باشند كه در فاصله سالهاي 704 تا 725 هجري قمري بنا گرديده است.

فهرست مطالب

-بررسي كاليدي خانقاه

خانقاه شيخ احمد جام

خانقاه شيخ عبدالصمد اصفهاني

خانقاه چلبي اوغلو

خانقاه تقي داد

خانقاه تاج الدين

خانقاه شاه نعمت ا… ولي

-ويژگي هاي معماري خانقاه

-خانقاههاي خارج شهر

-بخش هاي خانقاهها

مشخصات ساختماني زاويه

خانقاههاي اوليه

نخستين خانقاه در ناحيه عبادان

روند تحول بناي خانقاه

رباطها و خانقاههاي منطقه بغداد

واژه‌ي رباط و كاربرد آن

نخستين رباط

خانقاههاي كشور مصر

خانقاههاي تركيه

خانقاههاي منطقه شام

تصوف در خراسان

خانقاههاي منطقه‌ي خراسان

تصوف در فارس

رباطهاي شيراز

اردبيل

كانونهاي خانقاهي

امور اقتصادي خانقاهها

امور فرهنگي خانقاهها

اعمال خانقاهي

آداب و رسوم خانقاهي

بررسي تفصيلي چند خانقاه

آرامگاه شيخ صفي الدين

مسجد جمعه و خانقاه شيخ عبدالصمد

آرامگاه بايزيد بسطامي

خانقاه چلبي اوغلو در سلطانيه

پلانها

نگاره ها

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 46
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
نظرات

مقدمه

امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک امر اجتماعی در موارد گوناگون جنبة ارشادی دارد و از این جهت نیز یک روش تربیتی اساسی است. انسان طبیعتاً ارشاد را بهتر از دستور دادن تحمل می کند. افراد در موارد گوناگون در برابر دستورها مقاومت و گاهی نیز میل دارند برخلاف دستور دیگران عمل کنند. ارشاد تماس دو نفر یا دو گروه را بصورتی انسانی در می آورد. کار مربی یا پدر و مادر نیز اگر جنبة ارشادی داشته باشد مؤثرتر از روشهای دیگر است. در موقع ارشاد مسئله روشنتر مطرح می گردد، جوانب امر مورد مطالعه قرار می گیرد، آثار و نتایج کار پیش بینی می شود، دو طرف تجربیات خود را مطرح می کنند و فرد تحت ارشاد خود متوجه بدی یا خوبی عمل شده و به کاری اقدام یا از انجام  کاری خودداری می کند.

امر به معروف و نهی از منکر وقتی بعنوان یک وظیفه تلقی شد هم بصورت انگیزة فردی در می آید و هم آثار اجتماعی دارد. فرد خود درصدد کنترل اعمال خویشتن برمی آید. علاوه بر این، پیش از آنکه دیگران به فرد تذکر دهند او خود به اصلاح وضع خویش اقدام می کند. روی این زمینه فرد در مورد رفتار خود شخصاً احساس مسئولیت می کند و پیش از آنکه دیگران او را بازخواست کنند خود درصدد بازخواست خویشتن بر می آید.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….. 1

جایگاه امر به معروف در قرآن……………………………………………………………………… 5

اولین وظیفه انبیاء ……………………………………………………………………………………….. 5

گروه ویژه …………………………………………………………………………………………………. 8

جایگاه آمرین به معروف و ناهیان منکر ……………………………………………………….. 10

تاریخچه، اهداف و وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره)…………………………………… 14

خط و مشی های اساسی این نهاد………………………………………………………………… 15

گروه های ویژه …………………………………………………………………………………………. 18

سالم سازی محیط……………………………………………………………………………………… 20

ایجاد فرهنگ کار و تلاش …………………………………………………………………………… 22

اندیشه های خطرناک با رنگ دینی ……………………………………………………………….. 23

برنامه اشتغال و خودکفایی مددجویان………………………………………………………….. 27

دگرگونی ارزشها……………………………………………………………………………………….. 29

نقش منکرات در سلب نعمتهای ……………………………………………………………………. 30

زمینه های دگرگونی ارزشهای اسلامی ………………………………………………………… 34

گرایش به فرهنگ بیگانگان…………………………………………………………………………… 35

عیب نهادن بر تعهد و پایبندی به ارزشهای مکتبی …………………………………………. 37

غیر حضوری و مکاتبه ای ………………………………………………………………………….. 38

خدمات فرهنگی و آموزشی………………………………………………………………………….. 40

احیای سرمایه های درونی برای پذیرش امر به معروف و نهی از منکر……………. 43

ارائه خدمات مددکار و مشاوره……………………………………………………………………. 53

عنوان                                                                                                                           صفحه

اهمیت شیوه ها …………………………………………………………………………………………. 55

برکات اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر …………………………………………….. 60

مشارکتهای مردمی، درآمدهای محلی، وجوهات امانی ……………………………………. 62

جشن عاطفه و جشن نیکوکاری …………………………………………………………………… 65

دایره امر به معروف و نهی از منکر …………………………………………………………….. 68

پیگیری مسائل حقوقی و قضایی مددجویان …………………………………………………… 70

توجه کردن به کرامت و ارزش انسان…………………………………………………………… 72

حل نشدن مشکلات اقتصادی ………………………………………………………………………. 75

خدمات حمایتی کمیته امداد طرح مددجوئی  ………………………………………………….. 79

طرح شهید رجائی ……………………………………………………………………………………… 81

طرح حمایت از ایتام (طرح اکرام)………………………………………………………………….. 82

اطعام و افطاریه محرومین…………………………………………………………………………… 83

امور بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی اقشار نیازمند…………………………………….. 84

خدمات عمرانی تأمین مسکن برای مددجویان ……………………………………………….. 86

طرح بازگشت مهاجرین……………………………………………………………………………….. 88

حمایت از محرومان خارج از کشور …………………………………………………………….. 90

مسائل اقتصادی ………………………………………………………………………………………… 91

برنامه ازدواج فرزندان و خانواده های تحت پوشش……………………………………….. 94

پرداخت و قرض الحسنه …………………………………………………………………………….. 95

نتیجه ……………………………………………………………………………………………………….. 97

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………….. 100

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
نظرات

مقدمه

قرآن کریم ،آخرین سروش آسمانی است که پیامبر اکرم (ص)آن را برای بشریت به ارمغان آورده است . این کتاب الهی ،از جهات مختلفی مانند فصاحت و بلاغت ،معارف عالی و قوانین استوار ،خبرهای غیبی و اعجاز علمی و. . . معجزه محسوب می شود . و در باب اعجاز علمی مباحثی چون فیزیک ،شیمی ،علوم پزشکی و . . . در آیات قرآن به چشم می خورد و آنچه در این تحقیق مطرح گردیده است مباحث مربوط به بهداشت جسم انسان است که امروزه از مهمترین شاخه های علوم پزشکی محسوب می شود . آن چه در این راستا قابل توجه است این است که اصولاً بهداشت جسمی و روحی در تعالیم انبیاء جایگاه و شیوه ای داشته است تا آن جا که پیشوایان دینی عقل سالم را در بدن سالم بیان نموده اند .

امروزه بهداشت جایگاه رفیعی در بین علوم پزشکی دارد چرا که توجه به امور مربوط به بهداشت موجب سلامت اقشار مختلف جامعه خواهد شد همه شاخه های متنوعی که در بهداشت امروز مورد مطالعه قرار گرفته است همگی در جهت توسعه سلامت و امنیت افراد قرار گرفته است .

اگر به بهداشت و اصول آن توجه کافی بشود بطور یقین اقتصاد جامعه رونق بخصوصی خواهد گرفت واز ناحیه این  عنایت و برنامه ریزی می توان به سمت قله های تمدن و توسعه انسانی قدم برداشت که سلامت و بهداشت جسم و روح زمینه ای برای عبادت و بندگی خداست که خود تکامل انسان محسوب می شود و بشر با آرامش خاطر بهتری می تواند در مسیر رضایت الهی گام بردارد .

در این پژوهش سعی شده است با کمک آیات و روایات بخشی از بهداشت جسم انسان در تعالیم الهی مورد بررسی قرار گیرد ،امید است که مورد رضایت حضرت حق واقع شود.

2- تعريف موضوع و لزوم پرداختن به آن

هميشه و در همه موارد پيشگيري بهتر از درمان است. بهداشت نيز يكي از موارد پيشگيري در بيماري‌ها است. لذا لازم دانسته شد كه به بهداشت جسم انسان پرداخته شود تا حداقل با آگاهي از اثر برخي موارد آن، به تندرستي و سلامت جسم كمك شود و با جسم و روح سالم است كه انسان مي‌تواند به عبادت خداوند بپردازد و از طرفي جلوه‌اي، از جلوه‌هاي همسويي علم و دين نشان داده شود.

3- مروري بر مطالعات انجام شده

تا‌ آنجا كه بنده جستجو كردم در جايي كتاب يا مقاله و يا پايان‌نامه‌اي با اين عنوان نديدم ولي پايان نامه و مقاله در مورد بعضي از بخش‌هاي تحقيق مثل شراب و نماز كار شده بود.

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقيق…………………………………………………………………………….. 5

1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 6

2- تعريف موضوع و لزوم پرداختن به آن……………………………………………………… 7

3- مروري بر مطالعات انجام شده………………………………………………………………… 7

4- اهداف تحقيق………………………………………………………………………………………….. 7

5- طرح سئوال و فرضيه……………………………………………………………………………… 7

6- روش تحقيق…………………………………………………………………………………………… 8

7- محدوديتها و پيشنهادات………………………………………………………………………….. 9

8- كليد واژه‌ها……………………………………………………………………………………………. 9

فصل دوم: يافته‌هاي تحقيق…………………………………………………………………… 11

بخش اول: بهداشت فردي…………………………………………………………………………… 12

1- وضو…………………………………………………………………………………………………… 13

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 13

2- غسل……………………………………………………………………………………………………. 21

الف – غسل جنابت……………………………………………………………………………………… 22

ب – غسل حيض………………………………………………………………………………………… 28

ج- پاداش غسل در روايات………………………………………………………………………….. 29

3-طهارت لباس………………………………………………………………………………………….. 30

اصول پوشش در اسلام……………………………………………………………………………… 31

الف – جنس لباس………………………………………………………………………………………. 31

ب- رنگ لباس……………………………………………………………………………………………. 34

ج – نظافت لباس…………………………………………………………………………………………. 36

بخش دوم: بهداشت غذايي…………………………………………………………………………. 38

1- دعوت به غذاهاي طيب…………………………………………………………………………… 40

2- ممنوعيت غذاهاي غيربهداشتي………………………………………………………………… 43

الف – مردار………………………………………………………………………………………………. 44

ب – خون …………………………………………………………………………………………………. 47

ج – گوشت خوك……………………………………………………………………………………….. 49

تغذيه و اخلاق……………………………………………………………………………………………. 52

د – ممنوعيت نوشيدن خمر…………………………………………………………………………. 54

معني لغوي و اصطلاحي……………………………………………………………………………… 54

مراحل برخورد قرآن با شرابخواري…………………………………………………………….. 56

مرحله اول: رزق نيكو ولي استفاده نادرست از آن…………………………………………. 56

مرحله دوم: اشاره به گناه شرابخوار……………………………………………………………. 57

مرحله سوم: نهي از نماز در حالت مستي………………………………………………………. 58

مرحله چهارم: حرمت شراب………………………………………………………………………… 60

آثار و نوشيدن شراب…………………………………………………………………………………. 63

الف – آثار زيانبار روحي و معنوي………………………………………………………………. 64

ب- آثار زيانبار جسمي و مادي……………………………………………………………………. 68

1- دستگاه گوارش…………………………………………………………………………………….. 69

2- دستگاه تنفس………………………………………………………………………………………… 69

3- خون……………………………………………………………………………………………………. 70

4- قلب و رگها…………………………………………………………………………………………… 70

5- عقل و روان………………………………………………………………………………………….. 70

6- نسل…………………………………………………………………………………………………….. 71

بخش سوم: بهداشت جنسي……………………………………………………………………….. 74

1- ممنوعيت آميزش با زنان در حالت عادت ماهيانه………………………………………. 75

ممنوعيت آميزش با زنان در حالت عادت ماهيانه از نظر پزشكي و علمي…………… 77

احكام حائض……………………………………………………………………………………………… 80

2- زنا………………………………………………………………………………………………………. 80

تعريف اصطلاحي……………………………………………………………………………………….. 81

مراحل نكوهش زنا در قرآن………………………………………………………………………… 81

مرحله اول: صفات زنا………………………………………………………………………………… 82

مرحله دوم: وعده‌ي عذاب اخروي………………………………………………………………… 83

مرحله سوم: زنا نكردن جزئي از يك پيمان عمومي………………………………………… 83

مرحله چهارم: مجازات زناكار……………………………………………………………………… 84

برخي از مفاسد زنا…………………………………………………………………………………….. 86

انتشار بيماري‌هاي آميزشي در جامعه………………………………………………………….. 87

الف – ايدز…………………………………………………………………………………………………. 89

ب – سفليس………………………………………………………………………………………………. 90

پ- آتشك يا شانكرنرم ………………………………………………………………………………. 90

ت- گرانوم آميزشي……………………………………………………………………………………. 91

ث- التهاب مهبل…………………………………………………………………………………………. 91

ج – سوزاك ……………………………………………………………………………………………… 91

روش حكيمانه اسلام در جلوگيري از بيماري‌هاي آميزشي……………………………… 93

3- لواط…………………………………………………………………………………………………….. 96

موارد بيان لواط در قرآن……………………………………………………………………………. 97

اول: احكام لواط………………………………………………………………………………………… 104

اسرار معنوي و علمي تحريم هم جنس‌گرايي…………………………………………………. 105

4- استمناء (خود ارضايي = جلق زدن)………………………………………………………… 106

بخش چهارم: بهداشت محيط زيست…………………………………………………………… 110

بخش پنجم: بهداشت رواني………………………………………………………………………. 111

تعريف بهداشت رواني………………………………………………………………………………… 115

فرق شفاء و رحمت……………………………………………………………………………………. 117

قرآن چگونه شفابخش است؟………………………………………………………………………. 117

فصل سوم:…………………………………………………………………………………………….. 121

نتيجه‌گيري………………………………………………………………………………………………… 122

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………….. 123

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 36
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
نظرات

اهمیت و ضرورت بحث:

با نگاهی اجمالی به سوره عصر می فهمیم که قرآن همه انسان ها را در خسران و زیانکاری اعلام کرده و در این میان جماعتی که ایمان آورده اند و عمل صالح انجام می دهند و تواصی به حق و صبر دارند،از آن مستثنی شده اند.

لذا این خود دلیلی است بر اهمیت و ضرورت مطلب که برای این جانب انگیزه ای گردید که به بررسی و تحقیق در موضوع خسران و آثار آن در قرآن بپردازم.

در این تحقیق مفهوم خسران و مصادیق و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار داده و عوامل آن را با استفاده از آیات قرآنی بیان کرده ام و همچنین راهکارهای قرآنی از ابتلا به خسران  آورده شده تا از نتایج سوء آن در دنیا و آخرت مصون مانده و به رشد و سعادت واقعی برسیم.

مروری بر مطالعات انجام شده:

این جانب پس از جستجوی منابع ،تنها دو مورد یافتم که در آنها به صورت خاص به موضوع خسران پرداخته شده بود که عبارتند از :

پایان نامه کارشناسی با عنوان «عوامل و پیامدهای خسران در آیینه قرآن و حدیث» از خانم اکرم دیانی که در هشت بخش تنظیم شده است:

بخش اول:کلیاتی در باب خسران

بخش دوم:حوزه های خسران

بخش سوم:تعابیر گوناگون خسران در قرآن کریم

بخش چهارم: شناخت خاسرین و ویژگیهای آنان

بخش پنجم:عوامل خسران از دیدگاه قرآن

بخش ششم: آثار و نتایج خسران

بخش هفتم:زمان بروز و ظهور خسران

بخش هشتم:راه های جلوگیری از خسر

 و همچنین در کتاب «حدیث هدایت» از علی لطفی که  در باب اول به بررسی معنای خسران و زیانکاران واقعی می پردازد.

فهرست مطالب

فصل اول:طرح تحقیق                                                                               4

مقدمه                                                                                                 5

اهمیت و ضرورت بحث                                                                     6

پیشینه تحقیق                                                                                     7

اهداف تحقیق                                                                                     8

سوالهای تحقیق                                                                                 9

فرضیه ها                                                                                          9

روش تحقیق                                                                                      10

فصل دوم:یافته های تحقیق                                                              11       

بخش اول:تعریف خسران،ویژگیها و مصادیق آن                             12

الف)بررسی معنای لغوی واژه خسران                                     12

ب) مصادیق خسران                                                   17

ج)ویژگیهای خاسرین                                                  22

بخش دوم:عوامل خسران و راههای جلوگیری از آن                    35

الف)عوامل خسران                                                     35

1-تکذیب و انکار                                              35

2- کفر                                                          44

3-باز داشتن مردم از راه خدا                                      52

4-ظلم کردن                                                   54

5-شرک ورزیدن به خدا                                    55

6-پذیرش ولایت شیطان                                    57

7-دروغ و افتراء به خداوند             62

8-آلوده کردن نفس و اطاعت از آن                      62

9-باطل اندیشی و باطل کاری                              64

10- شکستن پیمانها                                          67

11- قطع پیوندها                                              66

12- فساد در زمین                                          66

13-سوء ظن داشتن بخدا                                   66

14-مشغول شدن به دنیا و غفلت از یاد خدا            70

15- فرو رفتن در فسادو بهره برداری از امکانات مادی در مسیر گناهان                                                            72

16-عملکرد ضعیف در مسولیت                           73

17- درخواست بدون علم                                  74

ب:راههای جلوگیری از خسران:                                    77

1-ایمان آوردن                                                         79

2- انجام اعمال شایسته                                     81

3-سفارش کردن به حق                                    82

4- سفارش کردن به صبر                                 83

5- تزکیه نفس                                                 84

6-هدایت ویژه الهی                                          86

7- تسلیم در برابر خدا                                                86

بخش سوم:آثار و نتایج خسران:                                             87

الف)آثار خسران در دنیا                                              87

1-حسرت کشیدن و مغلوب شدن                         87

2- حبط اعمال                                                 89

3- ندامت و پشمیانی                                         90

4- نازل شدن عذاب الهی                                   91

5- گرفتار همنشین بد شدن در دنیا                      93

ب) آثار خسران در آخرت:                                           94

1- ورود به جهنم                                            95

2- عذاب شدید                                                          95

3- خلود در جهنم                                            97

4- خوار و ذلیل بودن در آتش جهنم                    98

5- فریادهای آنها را پاسخی نیست                       99

6- بر دوش کشیدن بار سنگین گناهان                            100

7- دچار حسرت گردیدن                                   101

8- زشت و بد منظر شدن                                  102

9- درخواست شفاعت و بازگشت به دنیا               103

10- نابود شدن خدایان و سخنان دروغین آنها 104

11- نهایت دوری از رحمت خداوند                      105

12- حبط اعمال                                               106

نتیجه گیری                                                                        109

فهرست منابع ومآخذ                                                                     110

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 41
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
نظرات

تعریف موضوع تحقیق

تحقیق در زمینه تعلیم و تربیت و روشهای آن در تاریخ تعلیم و تربیت انسان بخصوص جهان معاصر تازگی ندارد ولی با توجه به اهمیتی که روشها برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت دارند الخصوص از این نظر دیدگاه معصومین علیه السلام عنوان این تحقیق است.

قسمت عمده ای از مشکلات اخلاقی بر اساس روشهای تربیتی نادرست و غیر اسلامی ایجاد می گردد . مطالعه تاریخ تعلیم و تربیت در اسلام نشان می دهد تربیت انسان متقی، مؤمن متعهد و خداجو بر اساس روشهای اصول الهی. اسلامی امکان پذیر است. در منابع معتبر اسلامی آیات و روایات بسیاری در زمینه های اصول و روشهای تربیتی اسلام آمده است.

هدفهای کلی و آرمانی تحقیق

اهداف کلی و آرمانی این تحقیق به دو قسمت تقسیم می شود، خود موضوع تحقیق و پیشنهادها. از آنجا که اهداف تعلیم و تربیت یک کشور باید با توجه به فلسفه اجتماعی مردم و ارزشهای مورد توافق یک جامعه تدوین شود، لذا در این تحقیق روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه معصومین مورد بررسی قرار گرفته که بینش اسلام و قرآن و بینش انبیاء الهی است. با توجه به اینکه روشهای تعلیم و تربیت برگرفته از قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام می باشد. این روشها در جوامع اسلامی مخصوصاً ایران مورد استفادة نهادهای آموزشی پرورشی قرار می گیرد. و از سویی الگوهای واقعی تعلیم و تربیت اسلامی ائمه معصومین می باشد که سعی در پژوهش و بررسی روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه معصومین ضروری می باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول :                                                                                                            6

مقدمه                                                                                              7     تعریف موضوع تحقیق                                                                       8

سؤالهای ویژه تحقیق                                                                           9

روش تحقیق                                                                                      9

اهمیت و ارزش تحقیق                                                                        10

معنی لغوی تربیت                                                                             10

تربیت از نظر اصطلاحی                                                                     11

معنی تعلیم                                                                                      11

معنی لغوی الگو                                                                               11

معنی اصطلاحی                                                                               11

فصل دوم                                                                                                             12

سابقة موضوع تحقیق                                                                         13

ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت                                                            14

تعلیم و تربیت در اسلام                                                                       15

مهمترین مراکز تعلیم و تربیت                                                               16

دین چیست؟                                                                                     17

ویژگیهای روش اسلامی                                                                 19

تعریف تربیت                                                                               20

ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی                                                       21

تفاوتهای فردی از نظر قرآن کریم                                                      25

انواع وراثت                                                                                  27

ویژگیهای رفاقت جوانان                                                                 31

مراحل تربیت                                                                               32

اهمیت تربیت کودک در خردسالی                                                     33

پرورش ایمان و اخلاق                                                                             33

اهمیت رورش و تربیت اسلامی                                                                  34 احترام به شخصیت کودکان                                                                   35

نتایج کرامت و یا حقارت شخصیت                                                    37

تحولات فرهنگ و تعلیم و تربیت                                                        38

احتیاجات جامعه و تعلیم و تربیت                                                      40

فلسفه اجتماعی و تعلیم و تربیت                                                        41

تنبیه غیر بدنی                                                                                        42

تشویق                                                                                       46

نیاز کودکان به تحسین                                                                            49

آیا تربیت امکان پذیر نیست                                                              50

روش الگویی                                                                                52

تربیت در گذشته                                                                           53

تعلیم و تربیت نوین                                                                        54

بازیابی فکری                                                                               55

اجتماعی ساختن محیط تربیتی                                                          55

تحول تربیتی چگونه به وجود آمد؟                                                    56

پرورش اخلاقی                                                                                      58

تربیت اجتماعی                                                                                      59

نقش بازی در تربیت                                                                      60

مسؤولان تربیت و مسؤولیت سنگین آنها                                            61

عوامل مؤثر در تربیت و ضرورت هماهنگی بین آنها                              62

فصل سوم                                                                                                        64

روش تحقیق                                                                                65

روش جمع آوری اطلاعات                                                              65

فصل چهارم                                                                                                     66

یافته های تحقیق                                                                           67

فصل پنجم                                                                                                        68

پیشنهادها                                                                                   69

فهرست منابع                                                                               70

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 36
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود