آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 17
باردید دیروز : 8
بازدید هفته : 3681
بازدید ماه : 3695
بازدید سال : 11013
بازدید کلی : 66925

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 3 آبان 1393
نظرات

۱-۲-مقدمه :

تهیه مستندات برای هر اقدامی در همه زمینه ها همواره مفید بوده است . در زمینه تهیه یک سیستم نیز نباید همه چیز در قلب و یاد تهیه کننده باقیمانده و در نهایت در آنجا به فراموشی سپرده شود .سیستمی که دارای مستندات صحیح و اصولی باشد همواره نفرات دیگر با مطالعه مختصر می توانند براحتی ادامه دهنده کار نفر قبل باشند .

و اما در ارتباط با این مستندات لازم است بیان نمایم که بر اساس اطلاع یکی از دوستان در شرکت «لادن» که کار حسابداری آنان بطور دستی انجام می شد و مشکلاتی در این زمینه نیز داشتند تصمیم گرفتیم که به اتفاق موضوع را بررسی و در صورت امکان نسبت به تهیه سیستم مورد نیاز آنان اقدام نمائیم . لذا پس از چند تماس تلفنی و هماهنگی لازم مراجعات متعددی به شرکت مزبور داشته و در نهایت اقدام به تهیه سیستم بشکلی که در صفحات آتی نوشته و شرح داده شده است نمودیم .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                     صفحه

 

فصل اول (مقدمه) …………………………………………………………………………… ۱

۱-۱-قدردانی و تشکر ………………………………………………………………… ۱

۱-۲-مقدمه …………………………………………………………………………… ۲

فصل دوم (شناخت سیستم موجود) ……………………………………………………………. ۳

۲-۱-قبل از مصاحبه ……………………………………………………………………. ۳

۲-۲-بعد از مصاحبه …………………………………………………………………….. ۴

۲-۳-شرح و وضعیت سیستم موجود ……………………………………………………. ۴

۲-۴-شرح فعالیت افراد و امکانات موجود ……………………………………………… ۵

۲-۵-مشکلات و نیازمندی های سیستم موجود ……………………………………… ۵

فصل سوم (امکان سنجی) …………………………………………………………………. ۷

۳-۱-راه حل و چگونگی روش پیشنهادی ………………………………………………. ۷

۳-۲-معایب و محاسن سیستم جدید ………………………………………………………. ۸

فصل چهارم (طراحی) ……………………………………………………………………… ۹

۴-۱-شرح مشخصات سیستم پیشنهادی ……………………………………………….. ۹

۴-۲-توضیح نمودار CPM…………………………………………………………… 9

عنوان                                                                                     صفحه

۴-۳-نمودار DFD…………………………………………………………………….. 11

4-4-نمودار سطح سیستم ………………………………………………………………. ۱۱

۴-۵-توضیح نمودار Gantt……………………………………………………………… 12

4-6-توضیح نمودار Top Down Design……………………………………………… 13

4-7-شرح ورودیهای سیستم………………………………………………………………… ۱۵

۴-۸-شرح خروجیهای سیستم ………………………………………………………………. ۱۵

۴-۹-منوهای اصلی سیستم ………………………………………………………………….. ۱۶

۴-۱۰-نام برنامه ها و شرح هرکدام ……………………………………………………… ۱۸

۴-۱۱-نام فایلها و شرح آنها و فایل های ایندکس آنها ………………………….. ۱۹

۴-۱۲-مشخصات و سخت افزار مورد نیاز جهت اجرای سیستم …………… ۲۱

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 91
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 3 آبان 1393
نظرات

مقدمه:

وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یکی از ارکان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است .

صاحبان سهام ، اعتبار دهندگان ، دولت و سرمایه گذاران بالقوه در جهت تصمیم گیری در زمینه های خرید ، فروش ، نگهداری سهام ، اعطای وام ، ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی و سایر تصمیمات مهم اقتصادی به اطلاعات مالی معتبر ، مربوط و قابل فهم نیاز دارند .

اگر چه اطلاعات مالی از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهای مالی ، هسته اصلی منابع اطلاعات مالی را تشکیل می دهد و بنابر این باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد . تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به عنوان ضوابط معتبر ، تضمین کیفیت مطلوب صورتهای مالی است . روح حاکم در تدوین استانداردهای حسابداری ایجاد الزاماتی در جهت ارائه شفاف نتایج عملکرد واحدهای اقتصادی در قالب اطلاعات مالی است .

حسابداری مستقل صورتهای مالی ،ارزیابی‌رعایت‌استانداردهای حسابداری

در صورتهای مزبور بوده و اظهار نظر « مقبول » نماد رعایت این استانداردها و در نهایت معیار اعتبار صورتهای مورد اشاره در زمینه اطلاعات مالی می باشد .

فهرست

عنوان                                                                 صفحه

فصل اول……………………………………………………………………………………  ۵
مقدمه: …………………………………………………………………………………..  ۶
تاریخچه : ……………………………………………………………………………….. ۹
ویژگیهای صنعت برق : ………………………………………………………………… ۱۱
زمان بری زیاد در اجرای پروژه ها : …………………………………………………  ۱۲
ضرورت تداوم تأمین برق : ……………………………………………………………  ۱۲
نظارت و کنترل : ………………………………………………………………………  ۱۲
انحصار : …………………………………………………………………………..  ۱۳
آماده کردن زمینه ها برای استفاده از بخش دولتی در اداره صنعت برق………………….  ۱۳
اجرای سیاستهای عدم تمرکز : ……………………………………………………………….  ۱۴
هزینه یابی : …………………………………………………………………………..  ۱۴
توجه به منابع و فروش برق : …………………………………………………………………  ۱۴
حذف بخشهای امانی و خدماتی………………………………………………………………  ۱۵
ظرفیت سازی : ……………………………………………………………………….  ۱۵
تفکیک فعالیت های برق………………………………………………………………………..  ۱۵
اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری: ………………………………………………..  ۱۵
تشکیل شرکت های توزیع نیروی برق : …………………………………………………..  ۱۶
تشکیل شرکتهای پشتیبانی فنی مانند تعمیرات و تأمین قطعات : …………………  ۱۶
اقدامات انجام شده در زمینه توسعه : ……………………………………………………….  ۱۷
« صنعت برق در برنامه های عمرانی »…………………………………………………….  ۱۹
صنعت برق در برنامه دوم عمرانی : ………………………………………………………..  ۲۰
صنعت برق در برنامه سوم عمرانی : ………………………………………………………. ۲۲
تغییر مؤسسات و کاهش فایده صورتهای مالی : ………………………………………..  ۲۵
فصل دوم…………………………………………………………………………  ۲۸
تبصره های مربوط به وظایف شرکتهای دولتی : ………………………………………..  ۲۹
بند « الف » تبصره ۱۵ : ……………………………………………………………..  ۳۱
استانداردهای حسابداری : ……………………………………………………………………..  ۳۴
ثبت تأسیسات برق بر اساس قیمت تما م شده : ………………………………………..  ۳۴
حسابهای معین تأسیسات برق : ……………………………………………………………..  ۴۰
۲ – تأسیسات تولید برق با نیروی آب : …………………………………………………..  ۴۲
فصل سوم…………………………………………………………………………….  ۴۵
تناوب تجدید ارزیابی : ………………………………………………………………………….  ۴۸
تعیین مبلغ تجدید ارزیابی : ……………………………………………………………………  ۴۹
فصل چهارم……………………………………………………………………………  ۵۰
مدلهای نقدینگی در مدیریت مالی صنعت برق . ……………………………………….  ۵۱
چرخه نقدی در بخش توزیع برق و شیوه های بهبود بخشیدن به آن : ………………….  ۵۴
حسابداری وجوه نقد در شرکت های برق : ……………………………………………..  ۵۶
کنترل های داخلی وجوه نقد در شرکتهای برق منطقه ای…………………………….  ۵۹
راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق – دیسپاچینگ وجوه : ………………………  ۶۰
۱ ـ تعریف راهبری متمرکز وجوه : ………………………………………………………..  ۶۱
۲ ـ انواع راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق : ………………………………………  ۶۱
الف : راهبری متمرکز وجوه منطقه ای : …………………………………………………..  ۶۲
هدفها ی گزارشگری در برنامه ریزی : ……………………………………………………  ۶۴
انواع گزارشهای نقدینگی : ……………………………………………………….  ۶۵
نکات مورد توجه در حساب سپرده ویژه : ………………………………………………..  ۶۶
فصل پنجم…………………………………………………………………………….  ۶۸
هزینه ها در صنعت برق…………………………………………………………………………  ۶۹
تخصیص و تسهیم  : …………………………………………………………………………….  ۷۰
فصل ششم…………………………………………………………………………………  ۷۲
هدف از ترخیص و طبقه بندی اطلاعات در صورتهای مالی : ……………………..  ۷۳
بررسی روند نسبتهای مالی صنعت برق : …………………………………………………  ۷۵
نقاط ضعف و قوت نسبت های مالی : …………………………………………………….  ۷۶
روند نسبت های نقدینگی : …………………………………………………………………..  ۷۸
نسبت های مالی در صنعت برق : …………………………………………………………..  ۸۰
نسبت های مالی : ……………………………………………………………………..  ۸۱
جدول شماره ۲ حد متوسط بالا و پایین نسبت های مالی در صنعت برق………………  ۸۶
رویداد های بعد از تاریخ ترازنامه : ………………………………………………………….  ۸۹
صورت سود (زیان) انباشته : …………………………………………………………………..  ۹۰
صورت گردش وجوه نقد : ……………………………………………………………………  ۹۴
جریان ورود و خروج وجه نقد : …………………………………………………………….  ۹۴
یادداشتهای همراه صورتهای مالی…………………………………………………………….  ۱۰۰
سرمایه : …………………………………………………………………………………..  ۱۰۳
اندوخته قانونی……………………………………………………………………….  ۱۰۴
سایر اندوخته ها……………………………………………………………………  ۱۰۵
یادداشتهای همراه صورتهای مالی…………………………………………………………….  ۱۰۷
یادداشتهای همراه صورتهای مالی…………………………………………………………….  ۱۰۸
یادداشتهای همراه صورتهای مالی…………………………………………………………….  ۱۱۰
هزینه های توزیع و فروش : …………………………………………………………………..  ۱۱۴
یادداشتهای همراه صورتهای مالی…………………………………………………………….  ۱۱۷

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 84
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 3 آبان 1393
نظرات

پیشگفتار

منظور از طرح سیستم اطلاعاتی انبار در کارخانه ، بطور کلی ایجاد روشی سیستماتیک و منطقی است برای اجرای عملیات مربوط به کالاهای موجود در انبار و همچنین اعمال کنترلهای لازم روی مراحل مختلف این عملیات .

جزئیات سیستمهای طرح شده در واحدهای مختلف صنعتی با توجه به نوع فعالیت و سازمان داخلی آنها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد ولی نتایج زیر از طرح هر سیتم اطلاعاتی انبار عاید می گردد :

۱)     ایجاد رابطه های بهتر و منطقی تر در داخل کارخانه برای تبادل اطلاعات .

۲)     تسریع عملکرد قسمتهای مختلف به کمک طرح فرمهای مناسب .

۳)     انجاد کنترلهای بهتر در کارخانه .

۴)     کمک به شناسائی بهتر کالاهای موجود در انبار با توجه با تنوع آنها .

۵)     طرح فرمهای مناسبتر برای نگهداری حساب موجودیهای انبار ( مثل کـارت انبـار و…  ) .

۶)       طرح فرمهای بهتر برای نقل و انتقالات کالاهای موجود انبار ( مثل برگ درخواست جنس از انبار و …. ) .

۷)  نگهداری اطلاعات بروز درآمده از وضع موجودیهای انبار که در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ( مثلاً برای محاسبه قیمت تمام شده و …. ) .

۸)      سفارش به موقع کالا و به میزان مورد نیاز به آن .

۹)     افزایش اطلاعات مدیریت از میزان کالاهای موجود در انبار ، مصرف آنها و مسائل مشابه .

۱۰)  ایجاد اطمینان در مدیریت از عدم وجود سوءاستفاده در موجودیهای انبار .

۱۱) کاهش اشکالات احتمالی ناشی از غیبت افراد شاغل در سیستم ، بخصوص انباردار .

۱۲) کاهش هزینه ها و کارهای زائد اداری از طریق حذف فرمها و یا عملیات غیرضروری.

۱۳) شناسائی کالاهائی که بعلل مختلف به صورت بلااستفاده در انبار باقیمانده اند و سبب اتلاف فضای انبار و راکد نگهداشتن قسمتی از سرمایه کارخانه میشوند.

فهرست مطالب
عنوان     صفحه

پیشگفتار     ۱
فصل اول : کلیات
تاریخچه شرکت     ۲
انبارها     ۳
کدینگ    ۳
نحوه ورود و خروج کالا از انبار     ۳
فرمهای مورد استفاده در انبارهای شرکت تجهیزات ایمنی راهها     ۴
انبارگردانی     ۵

فصل دوم : شناسایی انبار
مقدمه     ۷
هدف و اهمیت انبارداری     ۸
انبار و انواع آن     ۱۰
انبارهای سازمانهای تولیدی و صنعتی     ۱۳
موجودیهای انبار ( انواع انبار )     ۱۵
محل سازمانی و تشکیلات داخل انبار     ۱۹
مشخصات انباردار     ۲۰
اهم وظایف انباردار     ۲۱
رعایت اصول ایمنی و حفاظت در انبار     ۲۲
انبار اسقاط یا انبار لوازم فرسوده     ۲۳
واحد کنترل انبار یا کنترل اقلام     ۲۴

فصل سوم : طبقه بندی کالاها ، کدگذاری و تنظیم کالاها در انبار
طبقه بندی کالاها     ۲۵
محاسن طبقه بندی کالاها     ۲۵
خصوصیات طبقه بندی صحیح     ۲۶
مبانی طبقه بندی کالاها     ۲۶
کدگذاری کالاها     ۲۷
ضرورت و شرایط کدگذاری     ۲۸
خصوصیات یک نظام کدگذاری صحیح     ۲۹
علل استفاده از نظام کدگذاری     ۲۹
روشهای کدگذاری     ۳۲
کدگذاری بر اساس طبقه بندی کالاها     ۳۳
کد میله ای ( خط نما )     ۳۳
استقرار کالاها در انبار     ۳۵
چیدن و استقرار کالاها در انبار     ۳۵
استفاده از حداکثر فضای انبار     ۳۶
وسایل کار در انبار     ۳۸
نظامهای خروج کالا از انبار     ۳۸
روشهای انبارکردن کالا     ۴۰

فصل چهارم : نظام نظارت بر انبار
وسایل و ابزار نظارت بر عملیات انبار     ۴۴
دفاتر انبار     ۴۴
کارت انبار     ۴۴
کاردکس حسابداری     ۴۷
مهمترین کارتهای انبار     ۴۸
طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار     ۵۳
نتایج حاصل از استقرار نظام صحیح اطلاعاتی انبار     ۵۴
وظایف اطلاعاتی انباردار     ۵۵
طراحی فرمهای انبار     ۵۵
نمودار حرکت فرمها     ۵۶
تعریف فرم     ۵۷
فرمهای مورد نیاز انبار     ۵۸
گردش عملیات در سیستم تدارکات     ۵۹
دریافت و صدور کالاها     ۶۱
روشهای اجرای کار در انبار     ۶۲
عملیات حسابداری خرید و انبار     ۶۴
روشهای درخواست و دریافت کالا از انبار     ۶۴
روشهای صدور و درخواست خرید و ورود کالا به انبار     ۶۶
روش برگشت کالا به انبار     ۶۷

فصل پنجم : نظام نظارت بر موجودی
استقرار نظام نظارت بر موجودی جنسی در سازمان     ۶۸
هدف و فواید نظارت بر موجودی     ۶۸
اهمیت و فواید نظام نظارت بر موجودی     ۶۹
دسته بندی کالاهای مختلف     ۷۰
ارزش یابی کالاها    ۷۰
هزینه های مربوط به موجودی     ۷۱
نظام موجودی صفر     ۷۵

فصل ششم : شیوه های ریاضی نظارت بر موجودی
شیوه های ریاضی نظارت بر نظام موجودی     ۷۷
عوامل مؤثر در تعیین موجودی     ۸۰
انبارگردانی     ۸۴

فصل هفتم : نحوه انبارگردانی در شرکت تجهیزات ایمنی راهها
مقدمه     ۸۶
انبار     ۸۶
تقسیم انبار     ۸۶
سیستم انبار     ۸۸
فرمهای مورد استفاده در انبار    ۸۸
نحوه ورود جنس به انبار     ۹۰
نحوه خروج جنس از انبار     ۹۰
نحوه نگهداری موجودی حساب کالا در انبار     ۹۰
کدینگ ( شماره کالاهای انبار )     ۹۱
حفاظت فیزیکی از انبار     ۹۲
انبارگردانی     ۹۲
جمع آوری برگه های شمارش     ۹۲
لیستهای مغایرت     ۹۲
نحوه انبارگردانی     ۹۳
منابع و مأخذ
پیوست

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 97
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

هزینه یابی مراحل عمل یا هزینه یابی مرحله ای

روشهای هزینه یابی اصولاً برد و نوعند

۱-   هزینه یابی سفارش کالا

۲-   هزینه یابی مرحله ای

در روش هزینه یابی سفارش کار ، هر شماره کار به منزله واحد مستقلی تلقی می شود و هزینه اولیه  ( مواد و دستمزد ) و سربار ساخت آن جداگانه محاسبه و در برگ خلاصه هزینه مربوط ثبت می شود بطوری که هویت هر سفارش در سرتاسر دوره تولید مشخص می ماند. در نتیجه امکان دارد که برای مثال ، هزینه یک سفارش تکمیل شده با هزینه سفارش تکمیل شده دیگری که همانند آن است تفاوت داشته باشد.

روش هزینه یابی مرحله ای ( یا هزینه یابی مراحل عمل ) باهزینه یابی سفارش کار تفاوت دارد و در مواردی به کار می رود که تولید به طور مداوم یا به شکل تولید عمده جریان داشته باشد و محصولات از واحدهای مشابه با مشخصات یکسان تشکیل شده باشند که همگی یا هر نوع از آنها از مراحل عمل مشخص و مشترکی می گذرد و به این جهت نمی توان تمایزی بین واحدهای مختلف انواع محصول به منظور هزینه یابی قائل شد و هویت هر یک را جداگانه در نظر گرفت. چه هر واحد در حقیقت جزء تفکیک ناپذیری از یک مرحله عمل است. چون در روش تولید مرحله ای ، محصولات به طور مداوم در یک یا چند مرحله عمل ساخته می شوند هزینه یابی مرحله ای را هزینه یابی پیوسته نیز نامیده اند . با کار برد این روش ، هزینه یابی یک واحد مشخص از محصول ناممکن است و به این جهت می یابد یک دورة زمانی مبنای احتساب هزینه قرار گیرد و جمع هزینه های هر دوره به جمع محصول تولید شده در همان دوره تقسیم شود تا « هزینه متوسط واحد تولید» آن دوره به دست آید.

فهرست:

توضیح مختصری از هزینه یابی مرحله ای

موارد استفاده از هزینه یابی مرحله ای

مشخصا ت عمومی

ویژگی های سیستم هزینه یابی مرحله ای

هزینه یابی ازطریق دوایر

جریان گردش محصول

هزینه مواد

هزینه دستمزد

سربار کارخانه

گزارش هزینه تولید

دایره مخلوط کن

معادل آحاد تکمیل شده

بهای تمام شده یکواحد کالای ساخته شده

انتقال هزینه دایره

ضایعات

دایره تصفیه

وقوع ضایعات دردوایری غیر ازدایره اول

دایره تکمیل وبسته بندی

افت وضایعات مراحل عمل

سوالات

سوالات چهارگزینه ای

تمرینات

مسائل

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 86
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

مقدمه :

امروزه دانش هواشناسی به عنوان بستر مناسبی در برنامه ریزیهای علمی و فنی ضرورت یافته است و  کاربرد این علم در زمینه هائی نظیر ، صنعت توریسم ـ کشاورزی ـ بهداشت عمومی ـ انرژیهای نو ـ شهرسازی ـ توسعه پایدار ـ ترابری جاده ای دریائی  و هوائی ـ راهسازی ـ راهداری ـ کاهش آثاربلایای طبیعی  کاملاً روشن  و مشهود می باشد.

امروزه ارزش بهره گیری ازآمار و اطلاعات هواشناسی در زمینه های گوناگون برکسی پوشیده نیست و تقریباً در تمامی طرحها و پروژه های ملی از داده های مختلف آمار هواشناسی استفاده بعمل می آید.

سازمان هواشناسی  در راستای تاُمین نیازهای آماری  فعالیت مستمر انجام داده ، و می دهد ، و یکی از اهداف بنیادی خود را ارتقاء سطح کیفی  و کمی داده ها و اطلاعات هواشناسی  در سطح کشور قرار داده است .

اداره کــل هواشنـــاسی استــان اردبیل  نیز یکی از زیر مجموعه های سازمان هواشناسی کشور است که در گوشه ای از کشور عزیزمان در دامنه کوه همیشه برافراشته سبلان  انجام وظیفه می نماید.

فهرست مطالب

عنوان                                               صفحه

مقدمه : ۱

فصل اول : ۲

تاریخچه و فعالیت های مستمر. ۲

تاریخچه. ۳

فعالیتهای مستمر و روتین.. ۳

فصل دوم : ۶

اهداف و وظایف… ۶

اهداف و وظایف اداره کل هواشناسی اردبیل.. ۷

فصل سوم : ۸

وضعیت نیروی انسانی و ساختار مالی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۸

وضعیت نیروی انسانی: ۹

چارت سازمانی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۹

شکل چارت سازمانی اداره امور اداری و مالی.. ۹

مدیریت هواشناسی استان. ۱۰

اداره پیش‌بینی و تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی.. ۱۰

کارگروه هواشناسی کشاورزی.. ۱۱

کارگروه هواشناسی جاده‌ای.. ۱۱

اداره امور دیده‌بانی.. ۱۲

اداره امور فنی و مهندسی.. ۱۲

اداره امور اداری و مالی.. ۱۲

شرح وظایف برخی از پست‌های اداره‌ی امور اداری و مالی به این صورت است: ۱۳

شرح وظایف رئیس: ۱۳

شرح وظایف کارشناس امور اداری و مالی: ۱۴

شرح وظایف حسابدار: ۱۵

شرح وظایف کارپرداز: ۱۵

فصل چهارم : ۱۷

فرایند تهیه اسناد و صورتهای مالی.. ۱۷

بخش اول: حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۸

عملیات حسابداری طول سال مالی مربوطه حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۹

یاد‌آوری: ۳۱

عملیات مربوط به بستن حسابها‌ی بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۳۵

توضیحات: ۳۵

قبل از بستن حساب به رعایت نکات مشروحه زیر توجه شود: ۳۵

ـ  عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای بودجه ای, ۳۶

بخش دوم ـ حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۳

بخش دوم: حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه. ۴۵

ثبت عملیات حسابداری در طی سال مالی مربوط به حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۵

روش اول: ۴۵

روش دوم: ۴۶

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای اعتبارات هزینه: ۴۸

افتتاح حساب عملیات گروه سنواتی اعتبارات هزینه. ۵۱

بخش سوم: حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه. ۵۳

عملیات حسابداری مربوط به حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه در طول سال مالی: ۵۳

توضیحات: ۵۷

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۵۸

بخش چهارم: حسابهای سنواتی اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه: ۶۲

واگذاری دارائیهای مالی ارسالی  بدهکار. ۶۵

(برگشتی از پرداختهای سال گذشته) ۶۵

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۶۷

بخش پنجم: حسابهای دریافت و پرداخت وجوه سپرده: ۶۹

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای در افت و پرداخت وجوه سپرده ۷۲

عملیات حسابداری بستن حسابهای استرداد کسور بازنشستگی.. ۷۵

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای بازنشستگان و موظفین در طول دوره مالی.. ۷۶

عملیات مربوط به بستن حسابهای بازنشستگان و موظفین.. ۷۹

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای خانه‌های سازمانی در طول دوره مالی.. ۸۰

عملیات حسابداری بستن حسابهای خانه‌های سازمانی.. ۸۳

روند کلی تهیه اسناد مالی وصورت‌های مالی.. ۸۵

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 68
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقدشوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت(متغیر مستقل(مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۱۳۸۳/۶ /۳۱ تا۲۹۱۳۸۵/۱۲/ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                      فهرست مطالب

عنوان                                                            صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق.. ۱

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲ هدف تحقیق : ۳

۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق : ۴

۱-۴ فرضیه‌های تحقیق: ۵

فصل دوم پیشینه پژوهش…. ۶

۲-۱ پیشگفتار: ۷

۲-۲ تعریف سهام شناور آزاد. ۸

۲-۳ علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس…. ۱۱

۲-۴ رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۳

۲-۵ رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۴

۲-۶ سهام شناور آزاد در بورس تهران.. ۱۷

۲-۷ طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران.. ۲۰

۲-۹ رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۰

۲-۱۰   اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۱

۲-۱۱ تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۳۳

۲-۱۲ رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۳۵

۲-۱۳ مفهوم بازده ۳۶

۲-۱۴ عوامل موثر بر بازدهی.. ۳۷

۲-۱۵ تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۳۹

۲-۱۶ مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم.. ۴۰

۲-۱۷ مفهوم نسبت P/E.. 42

2-18 تفسیر نسبت P/E.. 42

خلاصه فصل دوم: ۴۴

فصل سوم:روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها ۴۵

۳-۱ نمونه آماری.. ۴۶

۳-۲ روش تحقیق.. ۴۸

۳-۳ فرضیه ها: ۴۹

۳-۴ متغیرهای تحقیق.. ۵۱

۳-۵ روش جمع آوری داده‌ها ۵۲

فصل چهارم:داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۵۴

۴-۱ جمع آوری داده‌ها ۵۵

۴-۲ آزمون فرضیه ۱٫ ۵۵

۴-۳ آزمون فرضیه ۲٫ ۵۶

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۵۹

۴-۵ آزمون فرضیه ۴٫ ۶۳

فصل پنجم:نتیجه گیری.. ۶۹

۵-۱ محدودیت‌های پژوهش: ۷۰

۵-۲ نتایج: ۷۰

۵-۳ پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۷۱

فهرست منابع: ۷۲

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 85
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

مقدمـه

پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه‌های متنوعی مانند سد سازی، راه‌سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می‌دهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می‌شود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه می‌یابد.

مهم‌ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه‌های پیمان به دوره‌هایی است که در آن دوره‌ها عملیات موضوع پیمان اجرا می‌شود.

اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دوره‌های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی‌دهد.

استاندارد حسابداری شماره ۹ برای حسابداری پیمان‌های بلند مدت در صورت‌های مالی پیمانکار بکار گرفته می‌شود و برای حسابداری در صورت‌های کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) و شماره ۸(موجودی مواد و کالا) تبعیت می‌کند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول می‌انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.

تعـاریف

پیمان بلند مدت: پیمانی است که برای طراحی، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می‌شود و مدت زمان لازم برای تکمیل پیمان چنان است که فعالیت پیمان در دوره‌های مالی متفاوت قرار می‌گیرد.

پیمان مقطوع: پیمان بلند مدتی است که به موجب آن پیمانکار با یک مبلغ مقطوع برای کل پیمان یا یک نرخ ثابت برای هر واحد موضوع پیمان که در برخی موارد ممکن است بر اساس مواردی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد توافق می‌کند.

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج): پیمان بلند مدتی است که به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان به پیمانکار تادیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق‌الزحمه ثابتی نیز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

فهرست

عنوان                                                                  صفحه

 مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱

تعاریف……………………………………………………………………………………………….. ۲

مراحل اجرای طرح………………………………………………………………………………. ۵

ارجاع کار به پیمانکار……………………………………………………………………………. ۶

انعقاد قرارداد……………………………………………………………………………………….. ۹

دفاتر پیمانکار………………………………………………………………………………………. ۱۰

دفتر کارفرما…………………………………………………………………………………………. ۱۱

تحویل و تجهیز کارگاه………………………………………………………………………….. ۱۱

اجرای عملیات اصلی…………………………………………………………………………….. ۱۲

تهیه صورت وضعیت کارهای انجام شده………………………………………………….. ۱۳

تحویل موقت……………………………………………………………………………………….. ۱۴

تهیه صورت وضعیت قطعی…………………………………………………………………… ۱۴

صورتحساب نهایی……………………………………………………………………………….. ۱۵

روش حسابداری پیمانهای بلند مدت………………………………………………………. ۱۵

مخارج قبل از انعقاد پیمان……………………………………………………………………… ۱۶

مخارج اجرای پیمان……………………………………………………………………………… ۱۶

مخارج پیمانکار جزء(دست دوم)…………………………………………………………….. ۱۶

مخارجی برآوردی تکمیل پیمان……………………………………………………………… ۱۶

تهیه صورت وضعیت…………………………………………………………………………….. ۱۸

درآمد پیمان…………………………………………………………………………………………. ۲۲

نحوه اندازه گیری درصد پیشرفت پیمان………………………………………………….. ۲۲

نحوه ارائه در صورتهای مالی………………………………………………………………….. ۲۴

مواد و مصالح پای کار…………………………………………………………………………… ۲۵

شناسایی زیان مورد انتظار………………………………………………………………………. ۲۶

ناممکن بودن اندازه گیری ما حصل پیمان به گونه اتکا پذیر………………………… ۲۹

تجزیه و ترکیب پیمانها………………………………………………………………………….. ۳۰

تجزیه پیمان…………………………………………………………………………………………. ۳۱

تغییر در برآورد…………………………………………………………………………………….. ۳۱

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 122
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

چکیده:

اولین باری که نظریه پرفسور نوریاکی کانو و همکارانش در دانشگاه توکیوریکای ژاپن مطرح گردید، نظر بسیاری از متخصصان کیفیت را به خود جلب نمود. نظریه کانو درباره طبقه بندی عوامل کیفی یک محصول و روش او در ترتیب نمودن (sort) این عوامل، که برآمده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان است. فهمی عمیقی از الزامات مشتری را تبیین می نماید.

این متد چنان ساده و کارا بود، که بسیاری از مجموعه ها پس از طرح این نظریه از آن به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته این ابزار نیز مانند سایر شیوه هایی از این دست برای موفقیت در کاربرد، نیاز به مهارت و تجربه ای کافی دارد.

در واقع اگر بخواهیم متد کانو را معرفی نمائیم می توان این گونه گفت که، شیوه ای است برای تعیین پارامترهای کیفی یک محصول، از دیدگاه مشتریان آن محصول، هم اکنون این متد در شرکتهای فراوانی در سطح دنیا به کار گرفته شده و تجربیات و مهارتهای زیادی در این زمینه بدست آمده و به این متد الحاق گردیده است.

هدف از فراهم آوری این مقاله ایجاد یگ نگرش کاربردی، اما دقیق نسبت به متد کانو،

طرح بخشی از نکات و تجربیات در به کارگیری این متد و بحث در مورد پاره ای از نکات زیر است، که استفاده کنندگان می بایست از آنها آگاه باشند.

 

۱-مقدمه:

امروزه محور اصلی حرکت همه سازمانها و شرکتهای موفق در سراسر دنیا، مشتری بوده و این شرکتها تمام هم و غم خود را بر روی مشتری متمرکز نموده اند. در واقع در دنیای امروز سرمایه ها نیستند که بقای سازمان را تداوم می بخشتند، بلکه میزان خلاقیتها و نوآوری های جهت یافته به سمت برآوردن هر چه بیشتر نیازهای مشتریان است که بقای سازمان را اعتبار می بخشد.

این امر تا به انجا مهم جلوه می کند که این شرکتها حتی برای نوآوری و توسعه محصول دست به طراحی فرآیندهایی زده اند تا هرچه سریعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شرکتهای موفق دنیا رقابت بر سر نوآوری در محصول نیست بلکه رقابت بر روی اثر بخشی و کارایی هرچه بیشتر نوآوریهای است. از این روست که مباحثی همچون توسعه محصول جدید (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پایه چنین علومی استخراج دقیق و صحیح نیازهای مشتری به منظور پاسخگویی هرچه موثرتر به این نیازهاست. در این میان ابزارهایی نیز وجود دارند که علیرغم عمر طولانی هنوز هم مفید بوده و از توان بالایی در این حوزه برخوردارند. متد کانو یکی از ابزارها برای استخراج خواسته ها و الزامات مشتذی و طبقه بندی این الزامات است. این طبقه بندی به سازمان کمک می نماید تا بواسطه یک فرآیند
تصمیم گیری (decision making)  به الزامات مستری اولویت توسعه بدهد این متد مسیر رشد محصول را به میزان زیادی کوتاه و گامهای توسعه را تا حد زیادی بهینه
می سازد. برای سازمانهای بسیار مهم است که سرمایه خود را برای کدام جنبه محصول صرف نمایند تا بیشترین بهره برداری را از بازار فروش ببرند.

در این مقاله سعی شده تا با یک نگرش کاربردی در چندین بخش به تشریح ابعاد گوناگون متد کانو پرداخته شود برای حصول این منظور نیز مثالهایی معتبر و مفیدی جمع آوری شده و به مباحث اضافه گردیده تا بر غنای هرچه بیشتر مطالب افزوده شود.

فهرست مطالب

 چکیده ————————————————-۳

مقدمه ————————————————–۴

معرفی متد کانو ——————————————-۵

پیاده سازی بررسی کانو————————————–۱۴

مراجع————————————————–۲۹

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 88
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

مقدمه:

با توجه به نگرشی که اسلام از جهان و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد، انسان باید با بهره برداری از دو بعد معنوی و مادی دنیا که مبانی ارزشی اسلام بر آن صحه می گذارد، تأمین معاش نماید تا در طول دوران زندگی خود سربار دیگران نباشد. تمام دست اندرکاران مسائل اقتصادی اعتقاد دارند که اگر زندگی مادی و معیشتی انسان تأمین نگردد به کارهای ناپسند روی می آورد و از آنجایی که گرایش به مفاسد ریشه در تنگدستی و نیازمندیها دارد باید جهت جلوگیری از شیوع این مفاسد تلاش شود تا نیازهای اساسی افراد در جامعه را بصورت معقول و بصورت آبرومندانه ای برآورده شود. با توجه به مبانی و اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی کشور لازم است زمانی که می خواهیم مراحل نظام پرداخت را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهیم به اصول و مبانی ارزش، بطور خاص نیز توجه کنیم. به استناد آیه ی شریفه ی قرآن کریم «ان لیس الانسان الا ما شعر و ان سعید سوف یری.» (باید از هرگونه یکسان نگری به مشاغل مختلف حتی الامکان پرهیز کرد) پس بر اساس این اصل باید به مشاغل مختلف ارزش متفاوتی قائل شویم. بایستی با اعمال روش ارزشیابی در پرداخت حقوق، اگر بازدهی کارکنان بیش از حد استاندارد باشد از سیستم تشویق مانند: اعطای ارتقاء تشویقی استفاده کرد و برعکس اگر چنانچه بازدهی کارکنان در حد استاندارد نباشد سیستم تنبیهی اعمال شود.امروزه باید مدیران سازمان ها و شرکت های جدید با قدرت خلاقانه ی فکری خود فعالیتهای پرثمری را در اجرای یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب انجام دهند، تا بخوبی بتوانند همه اعضاء سازمان را برای انجام کار مؤثر برانگیزد و در عینحال افزایش میزان کارآیی کارکنان و بهداشت روانی آن ها را نیز فراهم سازد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه: ۶

تاریخچه سازمان بازگانی : ۶

تعریف حقوق و دستمزد : ۷

گروههای حقوق بگیر در کشور: ۸

هزینه های دستمزد: ۹

دوایرکنترل کننده سیستم حقوق ودستمزد: ۱۰

عوامل نظریه های حقوق و دستمزد: ۱۴

کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد. ۱۴

مزایای طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل.. ۱۸

مراحل ایجاد طبقه بندی و ارزیابی.. ۱۸

بخش نامه های اداره بازرگانی: ۱۹

۱- جدول حق شغل: ۱۹

۲- فوق العاده مدیریت: ۲۱

۳- حق شاغل: ۲۲

۴- فوق العاده ایثارگری: ۲۳

۵- نشان‌های دولتی: ۲۴

کمک هزینه عائله مندی و اولاد: ۲۵

ماموریت: ۲۵

۲-۱-۳- نحوه تطبیق وضع کارمندان با جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمت کشوری.. ۲۶

تطبیق با جدول حق شغل: ۲۶

تطبیق رتبه های شغلی.. ۲۷

تطبیق فوق العاده مدیریت: ۲۸

مدارک تحصیلی: ۲۸

تطبیق و افزایش حقوق و مزایای کارمندان با قانون خدمات کشوری: ۳۰

مرحله اول: ۳۰

مرحله دوم: ۳۰

۳-۱-۳ سایر مقررات… ۳۱

۴-۱-۳- اضافه کار. ۳۲

حق التحقیق، حق التدریس، حق الترجمه و حق التالیف… ۳۳

دستورالعمل پرداخت کمک های رفاهی کارمندان دولت… ۳۵

کسورات: ۳۶

معافیت های درآمد حقوق : ۳۷

۱-۲-۳- نکات توضیحی در مورد حکم کارگزینی و فیش حقوقی: ۴۲

۱-۳-۳- نحوه‌ی ثبت در نرم افزار و حکم کارگزینی: ۴۷

۲-۳-۳- نحوه ی ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد: ۴۸

نتیجه‌گیری: ۵۱

منابع: ۵۲

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 85
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نظرات

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقد شوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت)متغیر مستقل (مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۳۱/۶/۱۳۸۳ تا۲۹/۱۲/۱۳۸۵ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                    فهرست مطالب :

عنوان ……………………………………. صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲- هدف تحقیق : ۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق : ۵

۱-۴- فرضیه‌های تحقیق: ۶

فصل دوم :پیشینه پژوهش

۲-۱- پیشگفتار. ۹

۲-۲- تعریف سهم : ۱۰

۲-۳- تعریف سهام شناور آزاد. ۱۰

۲-۴- علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس… ۱۴

۲-۵- رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۶

۲-۶- رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۸

۲-۷- سهام شناور آزاد در بورس تهران. ۲۳

۲-۸- طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران. ۲۷

۲-۹- حجم مبنا و سهام شناور. ۲۹

۲-۱۰- رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۸

۲-۱۱- اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۹

۲-۱۲- تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۴۲

۲-۱۳- رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۴۴

۲-۱۴-مفهوم بازده ۴۶

۲-۱۵- عوامل موثر بر بازدهی.. ۴۷

۲-۱۶- تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۵۰

۲-۱۷- مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم. ۵۱

۲-۱۸- مفهوم نسبت P/E. 53

2-18-1-تفسیر نسبت P/E. 54

فصل سوم : روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها

۳-۱- جامعه آماری.. ۵۸

۳-۲- نمونه آماری.. ۵۹

۳-۳- روش تحقیق.. ۶۱

۳-۴- فرضیه ها: ۶۱

۳-۵- متغیرهای تحقیق.. ۶۴

۳-۶- روش جمع آوری داده‌ها ۶۶

فصل چهارم. ۶۸

داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۶۸

۴-۱- جمع آوری داده‌ها ۶۹

۴-۲- آزمون فرضیه ۱٫ ۶۹

۴-۳- آزمون فرضیه ۲٫ ۷۰

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۷۳

۴-۵- آزمون فرضیه ۴٫ ۷۷

فصل پنجم:نتیجه گیری

۵-۱- محدودیت‌های پژوهش: ۸۵

۵-۲- نتایج: ۸۵

۵-۳- پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۸۵

منابع و مأخذ : ۸۷

فهرست جداول :

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

جدول ۲-۱- صورت خلاصه معیارهای طبقه بندی……………………………………. ۲۹

جدول ۳-۱- لیست شرکت‌های نمونه تحقیق………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۱ ………………………………………………………………….. ۶۹

جدول ۴-۲…………………………………………………………………….. ۷۱

جدول ۴-۳…………………………………………………………………………… ۷۴

جدول ۴-۴………………………………………………………………….. ۷۸

شکل ۴-۵……………………………………………………………………….. ۸۱

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 105
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود