در این تحقیق به بررسی سه عقد شرکت عاریه و وکالت می پردازیم این قراردادها را نبایستی به طور پراکنده و جدای از هم مطالعه کرد بیگمان نظمی این نام های آشنا را به هم مربوط می کند.ابزارهای قراردادی نشانه وجود نیازهای اجتماعی است وگاه نیازی مشترک چند وسیله حقوقی را بر می انگیزد اصول حقوقی نیز از همین نیازها مایه می گیرند باید کوشید تا این اصول را استخراج کرد و عقودی را که جوهر مشترک دارند در کنار هم و زیر سایه اصول حاکم بر آنها گذارد این تلاش تنها از تکرار بیهوده مطالب نمی کاهد مبانی را نیز بدست می دهد و به تفسیر هماهنگ و درست قانون نیز کمک می کند.
به بررسی عاریه و شرکت و وکالت می پردازیم نگاه اجمالی به این عقود نشان می دهد که تا چه اندازه به هم ارتباط دارند.چندان که ماهیت پاره از مصداق ها را به دشواری می توان باز شناخت اثر مستقیم و بی واسطه همه آنها اذن است نه تعهد و التزام در نتیجه اجرای اذن به وجود می آید.
مقدمه همپاي تحولاتي كه در مفهوم، دامنه، نوع و كيفيت « جرم » و « بزهكاري » در سدههاي اخير رخ داده و دولتها را با بزهكاري نوين كه پيچيده و متفاوت از گذشته است؛ روبرو كرده ، « واكنش اجتماعي عليه جرم » نيز به تناسب شاهد دگرگونيهاي وسيعي بوده است. در اين ميان، زندان به مثابهي مهم ترين شكل واكنش اجتماعي عليه جرم و فرد اجراي كيفرهاي اصلاح كننده ، دستخوش دگرگونيهايي شده است. در ادوار بسيار دور ، ضمانت اجراهاي كيفري در قالب مجازاتهاي شديد بدني و ترذيلي اعمال ميشد. در اين دوره ، مجازات بر پايه انتقام و سركوبي مجرم استوار بود و به شكل مجازاتهاي بدني قهرآميز ـ بويژه اعدام ـ و ساير مجازاتهاي غيرانساني و خشن متظاهر شد. هر چند مجازات زندان از عهد كهن و باستان وجود داشته است، به دليل استفادة محدود و جزئي از آن نميتواند در رديف مجازاتهاي شايع آن اعصار تلقي شود؛ اما زندان با گذشت زمان به تدريج بعنوان مجازات وارد زرادخانهي كيفري شد. در ابتدا، جانشيني مجازات زندان، با وجود وضعيت نامناسب و رقت بار زندان، بجاي مجازاتهاي شديد بدني بسيار اميدوار كننده بود. ولي، به مدور اصلاح طلبان اجتماعي در جهت بهبود شرايط نامطلوب و وضعيت وخيم آن اقدامهاي مهمي انجام دادند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1 فصل اول : جايگاه زندان در ميان ساير مجازاتها 3 فصل دوم : معايب و ضرورت مجازاتهاي جايگزين 5 فصل سوم : فوايد عدم توسل به زندان 8 فصل چهارم : جانشينهاي مجازات 9 فصل پنجم : سياست تقنيني ايران در تحديد مجازات زندان 13 فصل ششم : راهكارهاي تحديد مجازات زندان 14 فصل هفتم : علل توجه سيستم قضايي به مجازات هاي جايگزين 16 فصل هشتم : چارچوب نظري لايحه مجازاتهاي جايگزين 18 فصل نهم : متن لايحه قانوني مجازاتهاي جايگزين 26 باب اول : مواد عمومي 26 باب دوم : مجازاتهاي اجتماعي 29 بخش نخست : دورة مراقبت 29 بخش دوم : خدمات عمومي 31 بخش سوم : جزاي نقدي روزانه 33 بخش چهارم : محروميت از حقوق اجتماعي 35 باب سوم : مواد متفرقه 38 فصل دهم : جايگاه مجازات هاي جايگزين در ساير كشورها و ايران 39 فصل يازدهم : گزارش توجيهي مواد لايحه 41 نتيجه گيري 83 منابع و مآخذ 87
مقدمه: امروزه و به ویژه پس از بحران ورشکسته شدن بانکها در دهه ۱۹۹۰ ساختار سرمایه و نسبت سرمایه بانکها یکی از موضوعات مهم در عرصه بانکداری است و قانون گذاران را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده و به جهت حفظ سلامت نظام مالی و پولی داخلی و بین المللی تدابیری در این خصوص اتخاذ نمایند. در همین راستا کمیته بال در سال ۱۹۸۸ مشخص کرد که سرمایه بانک بایستی حداقل ۸ درصد ارزش موزون داراییهای ریسک دارش باشد. یکی از دلایل مهم بالابردن نسبت سرمایه در بانکها توانمند ساختن آنها برای مقابله با خطر عدم باز پرداخت تسهیلات بانکی از طرف وام گیرندگان ( ریسک اعتباری ) است. زیرا در شرایط بحرانی بانک از سرمایه خود به عنوان یک سپر در مقابل ورشکستگی استفاده مینماید. این هدف یعنی تضمین سلامت بانک در مقابل خطر ورشکستگی و حداکثر کردن سود سهامداران آن باعث شده است که موضوع بهینه کردن ساختار سرمایه بانک ( حداقل کردن خطر ورشکستگی و حداکثر کردن سود سهامداران) مورد توجه اندیشمندان مالی و بانکداری قرار گیرد. از اینرو برای بهینه کردن ساختار سرمایه بانک درک و شناخت منابع مختلف مالی بانکها و هزینه هایی که بانکها به جهت تامین آنها متقبل می شوند و همچنین محاسبه میزان هزینه هریک از آنها برای مدیران مالی بانکها در خصوص تصمیم گیری در زمینه تأمین مالی و جهت دهی به گرایش بانک برای جذب ارائه کنندگان منابع خاص ( ارزان و کم ریسک ) بمنظور حداکثر کردن ارزش بانک دارای اهمیت فراوانی است .
فهرست مطالب
عنوان ………………………………………………………………………………………………. صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………
بیان مسئله تحقیق ………………………………………………………………………………..
ضرورت و اهمیت انجام تحقیق ……………………………………………………………..
«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست، او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته ایم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما به خدمتی که به مشتری ارائه می دهیم، به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق، فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف و التفات می نماید.»
«ماهاتما گاندی» (بهرامی رخی- ۱۳۷۸- ص ۴)
تاریخ تمدن بشر، نشان می دهد که دوره های مختلف به اقتضای مجموعه ای پیوسته از شرایط آغاز می شود و عوامل مختلف تشکیل دهنده این شرایط نیز به نوبه خود براساس اصل غیرقابل تغییر «همیشگی بودن تغییر» تغییر می کنند تا جایی که ارتباط بین این عوامل، شرایط جدیدی را به وجود آورد و شرایط جدید، دورة نوینی را آغاز نکند. در بررسی تاریخ طبیعی، متوجه می شویم که اصل انتخاب اصلح، دوران مختلف طبیعی را هدایت کرده و به دوران بعدی رسانده است (مدیریت، شماره ۶، ص ۹) در تاریخ تمدن، اصلی که تکامل بر مبنای آن صورت گرفته است، «کیفیت» است. بنابراین انگیزه هر اختراع، اکتشاف و پیشرفتی، «کیفیت» است. نیاز به کیفیت به اعماق تاریخ برمی گردد و پرداختن به کیفیت، بحث جدیدی نیست. بحث جدید، ابزار تحقق کیفیت و سیاست های مدیریت کیفیت می باشد و با سیاستگذاری و مدیریت مناسب، می توان بر تغییرات ناشی از تکنولوژی، اقتصاد و نیروهای اجتماعی غلبه کرد.
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………………. صفحه فصل اول
مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱- بیان مساله …………………………………………………………………………………….. ۴
۱-۲- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ……………………………………………………. ۶
«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست، او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته ایم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما به خدمتی که به مشتری ارائه می دهیم، به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق، فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف و التفات می نماید.»
«ماهاتما گاندی» (بهرامی رخی- ۱۳۷۸- ص ۴)
تاریخ تمدن بشر، نشان می دهد که دوره های مختلف به اقتضای مجموعه ای پیوسته از شرایط آغاز می شود و عوامل مختلف تشکیل دهنده این شرایط نیز به نوبه خود براساس اصل غیرقابل تغییر «همیشگی بودن تغییر» تغییر می کنند تا جایی که ارتباط بین این عوامل، شرایط جدیدی را به وجود آورد و شرایط جدید، دورة نوینی را آغاز نکند. در بررسی تاریخ طبیعی، متوجه می شویم که اصل انتخاب اصلح، دوران مختلف طبیعی را هدایت کرده و به دوران بعدی رسانده است (مدیریت، شماره ۶، ص ۹) در تاریخ تمدن، اصلی که تکامل بر مبنای آن صورت گرفته است، «کیفیت» است. بنابراین انگیزه هر اختراع، اکتشاف و پیشرفتی، «کیفیت» است. نیاز به کیفیت به اعماق تاریخ برمی گردد و پرداختن به کیفیت، بحث جدیدی نیست. بحث جدید، ابزار تحقق کیفیت و سیاست های مدیریت کیفیت می باشد و با سیاستگذاری و مدیریت مناسب، می توان بر تغییرات ناشی از تکنولوژی، اقتصاد و نیروهای اجتماعی غلبه کرد.
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………………. صفحه فصل اول
مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱- بیان مساله …………………………………………………………………………………….. ۴
۱-۲- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ……………………………………………………. ۶
شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت میگیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی را در نظر دارد، در حقیقت میتوان گفت مجموعهای از شرایط هستند که نیاز وانتظار مشتری را شکل میدهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در آینده با اقبالی بیشتر مواجه میشود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر (Ineffective) بوده و چشماندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت مینماید با مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا میکند کالا یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه فصل اول: مقدمه بخش اول) مقدمه ۲ - کیفیت چیست؟ ۳ - مدیریت کیفیت فراگیر ۷ - اصول مدیریت کیفیت فراگیر ۸ - متدولوژی تحقیق حاضر ۱۵ فصل دوم : شش سیگما بخش اول) مقدمه ۱۸ - چرا شش سیگما؟ ۱۸ - پدیده شش سیگما ۲۱ بخش دوم) تاریخچه ۲۵ - تاریخچه ۲۵ - بیل اسمیت پدر شش سیگما ۲۹ بخش سوم) شش سیگما چیست؟ ۳۳ - لزوم اجرای شش سیگما ۳۳ - شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟ ۳۷ - اهداف نهایی شش سیگما ۳۸ - برخی فوائد اجرای شش سیگما ۳۹ - برخی فوائد مدیریتی شش سیگما ۴۲ بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما ۴۴ - اجرای استراتژیک شش سیگما ۴۵ - اجرای تاکتیکی شش سیگما ۴۸ - DMAIC چیست؟ ۵۰ - فاز اول: تعریف ۵۰ - فاز دوم: اندازه گیری ۵۴ - فاز سوم: تحلیل ۵۶ - فاز چهارم: بهبود ۵۹ - فاز پنجم: کنترل ۶۰ - سایر موارد ۶۲ - DMADV چیست؟ ۶۵ - اشکال مختلف اجرای شش سیگما ۶۸ بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما ۷۲ - مقدمه ۷۲ - توزیع نرمال ۷۵ - توزیع نرمال استاندارد ۷۶ - توزیع نرمال در حالت کلی ۷۸ - محاسبة سطح سیگما ۸۳ بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما ۸۸ - سخت افزار شش سیگما ۸۸ ۱) ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات ۸۹ ۲) ابزار جمع آوری اطلاعات ۹۴ ۳) ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها ۱۰۱ ۴) ابزارهای تحلیل آماری ۱۱۳ - نرم افزار شش سیگما ۱۱۵ بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما ۱۲۶ - چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟ ۱۲۷ - یادگیری سایر مهارتها ۱۳۲ بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما ۱۳۶ - کمربند سیاه ۱۳۶ - کمربند سیاه ارشد ۱۳۷ - حامی یا قهرمان ۱۳۸ - کمربند سبز ۱۴۰ - رهبری اجرائی ۱۴۱ - صاحبان فرایند ۱۴۲ بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی ۱۴۳ - محور مدیریت ۱۴۴ - محور کارکنان ۱۴۸ بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما ۱۵۰ - علت اول: مشتری گرائی ۱۵۱ - علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت ۱۵۱ - علت سوم: مدیریت براساس حقایق ۱۵۲ - علت چهارم: علاج قبل از وقوع ۱۵۲ - علت پنجم: تیم و مشارکت بی حد و مرز ۱۵۳ - علت ششم: بازیافت سرمایه ۱۵۳ - سایر علل ۱۵۴ فصل سوم : مهندسی ارزش بخش اول ) مقدمه ۱۵۷ بخش دوم ) تاریخچه ۱۶۳ - تاریخچه مهندسی ارزش ۱۶۳ - تاریخچه مهندسی ارزش در ایران ۱۶۹ بخش سوم ) ارزش و پارامترهای آن ۱۷۲ - تعریف ارزش و انواع آن ۱۷۲ - هزینه وانواع آن ۱۷۴ - کارکرد و انواع آن ۱۷۷ - کیفیت ۱۸۱ - ارزش از دیدگاههای متفاوت ۱۸۲ - سایر تعاریف مرتبط ۱۸۴ بخش چهارم) مهندسی ارزش ۱۸۶ - تعریف مهندسی ارزش ۱۸۶ - فرایند مهندسی ارزش ۱۹۲ ۱) روش تحلیلی ۱۹۴ ۲) روش خلاقیت ۱۹۶ - برخی دستاوردهای به کارگیری مهندسی ارزش ۱۹۸ بخش پنجم ) زمان اجرای مهندسی ارزش ۲۰۰ بخش ششم ) روند اجرائی مهندسی ارزش ۲۰۵ - برنامه کار پیشنهادی انجمن بین المللی ارزش ۲۰۶ - مطالعات مقدماتی ۲۰۸ - مطالعات ارزش ۲۱۰ - مطالعات تکمیلی ۲۱۶ - بررسی برنامه کار هفت مرحلهای مهندسی ارزش ۲۱۶ ۱) فاز انتخاب ۲۱۸ ۲) فاز بررسی یا اطلاعات ۲۲۵ ۳) فاز خلاقیت ۲۳۹ ۴) فاز ارزیابی ۲۴۶ ۵) فاز بسط و توسعه ۲۶۰ ۶) فاز ارائه ۲۶۲ ۷) فاز اجرا و ممیزی ۲۶۸ فصل چهارم : مهندسی مجدد بخش اول) مقدمه ۲۷۵ - مقدمه ۲۷۵ - مهندسی مجدد؛ دگرگون سازی ۲۷۹ بخش دوم) مهندسی مجدد چیست؟ ۲۸۳ - تعریف و واژه های کلیدی ۲۸۳ - دلائل نیاز به مهندسی مجدد در دگرگون سازی ۲۸۹ ۱) مشتریان دگرگون شده اند ۲۹۰ ۲) رقابت تنگاتنگ ۲۹۵ ۳) دگرگونی ها پیوسته اند ۲۹۷ - مهندسی مجدد سازمانها چیست؟ ۳۰۷ بخش سوم) روند اجرائی مهندسی مجدد ۳۱۶ - گام اول؛ بدانید چه می خواهید ۳۱۸ ۱) درک نیاز و توان دگرگون کردن ۳۲۰ ۲) تحلیل ذی نفعان کلیدی و نیازهای آنها ۳۲۲ ۳) چارچوبی برای موفقیت ۳۴۰ - گام دوم: برنامه ریزی کنید ۳۴۵ ۱) فرایند برنامه ریزی ۳۴۷ - گام سوم: اجرا کنید ۳۵۲ ۱) تکنیک های فنی ۳۵۲ ۲) تکنیک های فرهنگی ۳۵۹ - گام چهارم: سنجش و ارزیابی کنید ۳۷۶ ۱) کنترل و بازبینی عملیات ۳۷۷ ۲) کنترل نتایج ۳۸۳ فصل پنجم : مقایسه و نتیجه گیری بخش اول ) مرور رویکردها ۳۹۱ - خلاصه ۳۹۲ ۱) شش سیگما چیست؟ ۳۹۲ ۲) مهندسی ارزش چیست؟ ۳۹۳ ۳) مهندسی مجدد چیست؟ ۳۹۴ بخش دوم ) مقایسه رویکردها ۳۹۵ - شباهت ها ۳۹۵ - تفاوت ها ۳۹۷ - نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ۴۰۲ فصل ششم : منابع و مآخذ - منابع فارسی ۴۰۵ - منابع لاتین ۴۰۶
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر “stoner” می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد .
فلیپو “Flippo” مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد .
فهرست مطالب
۱-… تشخیص مفاهیم : ۳
۱-۱- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها ۳
۱-۲- انواع سبکهای مدیریتی : ۶
۱-۳- آموزش و انواع آن. ۹
۱-۴- سیستم ، انواع و کارکردهای آن ( نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی ) ۱۱
۱-۵- سازمان ، انواع و کارکردهای آن ( نظریه های سازمان مدیریت ) ۱۵
۲-.. برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها : ۱۹
۲-۱- برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه ها ۱۹
۲-۲- فرآیند برنامه ریزی آموزشی.. ۲۰
۲-۳- اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی.. ۲۱
۲-۴- اصولا تحلیل محتوای دوره آموزشی.. ۲۳
۲-۵- ویژگیهای اساسی آموزش پودمانی.. ۲۳
۳-. ارزشیابی از دوره های آموزشی. ۲۷
۳-۱- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن. ۲۷
۳-۲- اصول ارشیابی جامع و فراگیر. ۲۸
۳-۳- اصول ارزشیابی از اثر بخشی آموزشی.. ۳۰
۴-. نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه. ۳۷
۴-۱- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری.. ۳۷
۵-. برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات.. ۳۹
۵-۱- اصول برقراری روابط انسانی.. ۳۹
۵-۲- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن. ۴۰
۵-۳- عوامل مؤثر ارتباطی و سدها و موانع ارتباط.. ۴۲
۵-۴- اصول روانشناسیعمومی.. ۴۵
۵-۵- اصول جامعه شناسی عمومی : ۴۸
۶-.. نظارت بر امور مالی آموزشگاه : ۵۱
۶-۱- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. ۵۱
۶-۲- مفاهیم و اصطلاحات حسابداری ( دارایی ها و بدهی ها ) ۵۴
۶-۳- اصول عمومی حسابداری.. ۵۷
۶-۴- ثبت معاملات حساب ها ( شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری ) ۵۹
۶-۵- انواع گزارشهای حسابداری ( تراز آزمایشی ، ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت حساب ) ۶۵
۷-. تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر: ۸۱
۷-۱- خلاقیت ، نوآوری و فنون آنها ۸۱
۷-۲- شیوه های تفکر خلاق.. ۸۶
۷-۳- موانع خلاقیت ونوآوری درسازمانها: ۹۰
۸-. نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار : ۹۳
۸-۱- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار. ۹۳
۸-۲- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار. ۱۰۴
۸-۳- عوارض جانبی و اصول کمکهای اولیه. ۱۰۸
۸-۴- آتشسوزی و اصول انجام آتش نشانی.. ۱۱۳
۸-۵- آسیبهای الکتریکی.. ۱۱۶
۸-۶- اقدامات در وضعیتهای اورژانس: ۱۱۹
تشخیص مفاهیم:
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر “stoner” می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد .
فلیپو “Flippo” مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد .
فهرست مطالب
۱-… تشخیص مفاهیم : ۳
۱-۱- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها ۳
۱-۲- انواع سبکهای مدیریتی : ۶
۱-۳- آموزش و انواع آن. ۹
۱-۴- سیستم ، انواع و کارکردهای آن ( نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی ) ۱۱
۱-۵- سازمان ، انواع و کارکردهای آن ( نظریه های سازمان مدیریت ) ۱۵
۲-.. برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها : ۱۹
۲-۱- برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه ها ۱۹
۲-۲- فرآیند برنامه ریزی آموزشی.. ۲۰
۲-۳- اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی.. ۲۱
۲-۴- اصولا تحلیل محتوای دوره آموزشی.. ۲۳
۲-۵- ویژگیهای اساسی آموزش پودمانی.. ۲۳
۳-. ارزشیابی از دوره های آموزشی. ۲۷
۳-۱- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن. ۲۷
۳-۲- اصول ارشیابی جامع و فراگیر. ۲۸
۳-۳- اصول ارزشیابی از اثر بخشی آموزشی.. ۳۰
۴-. نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه. ۳۷
۴-۱- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری.. ۳۷
۵-. برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات.. ۳۹
۵-۱- اصول برقراری روابط انسانی.. ۳۹
۵-۲- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن. ۴۰
۵-۳- عوامل مؤثر ارتباطی و سدها و موانع ارتباط.. ۴۲
۵-۴- اصول روانشناسیعمومی.. ۴۵
۵-۵- اصول جامعه شناسی عمومی : ۴۸
۶-.. نظارت بر امور مالی آموزشگاه : ۵۱
۶-۱- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. ۵۱
۶-۲- مفاهیم و اصطلاحات حسابداری ( دارایی ها و بدهی ها ) ۵۴
۶-۳- اصول عمومی حسابداری.. ۵۷
۶-۴- ثبت معاملات حساب ها ( شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری ) ۵۹
۶-۵- انواع گزارشهای حسابداری ( تراز آزمایشی ، ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت حساب ) ۶۵
۷-. تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر: ۸۱
۷-۱- خلاقیت ، نوآوری و فنون آنها ۸۱
۷-۲- شیوه های تفکر خلاق.. ۸۶
۷-۳- موانع خلاقیت ونوآوری درسازمانها: ۹۰
۸-. نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار : ۹۳
۸-۱- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار. ۹۳
۸-۲- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار. ۱۰۴
مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی به شمار می روند و کشورهای که با فقر منابع طبیعی دارای اقتصادی کار آمد و تاثیر گذار می باشند و البته فاکتور اصلی و مهم دیگری به نام مدیریت نیز به کمک می آید.
مدیریتی، یک مدیریت صحیح محسوب می شود که یک مدیریت موثر می باشد. مدیریت موثر جزء منابع اصلی توسعه ملتها شده است و مهمترین منابع لازم برای توسعه ملتها است. اعمال مدیریت توسط مدیر در موفقیعت یک سازمان نقش بسزایی دارد هر چه سازمان پیچیده تر باشد نقش مدیریت دشوار تر خواهد شد. مدیریت یعنی تصمیم گیری در زمان مناسب با افراد مناسب در جای که فعالیت در آن جریان دارد.
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………….. ۱
موضوع تحقیق: بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان………………. ۲
مقدمه: ………………………………………………………………………………………………… ۲
فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵
هدف تحقیق: ……………………………………………………………………………………….. ۵
ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………… ۷
محدودیت ها و مشکلات تحقیق………………………………………………………………… ۸
تعریف واژه ها و اصطلاحات……………………………………………………………………. ۹
فصل دوم: ادبیات موضوع…………………………………………………………………………. ۱۱
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .