موضوع مورد بحث در این تحقیق بررسی ارزیابی کاروزمان خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران می باشد. آنچه که درباره اهمیت موضوع می توان به آن اشاره کرد ، تحقق اهداف ارزیابی روش و کارسنجی به عنوان فنون ارزیابی کار است که می تواند از موارد کاربرد تحقیق حاضر باشد. هدف اصلی این تحقیق بررسی خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران به منظور محاسبه زمان تولید محصول در یک دوره کاری می باشد . که برای تحقق این هدف در فصل اول سه سوال مطرح شده است که عبارتند از :
۱- نسبت زمان حمل و نقلها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟
۲- نسبت زمان عملیاتها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟
۳- زمان لازم برای تولید محصول از ابتدا تا انتها چقدر است ؟
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………. صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………….
فصل اول – کلیات تحقیق
پیشگفتار ………………………………………………………………………………………… ۱
مقدمه ……………………………………………………………………………………………. ۳
تعریف موضوع تحقیق …………………………………………………………………….. ۴
اهمیت و کاربرد تحقیق ……………………………………………………………………. ۴
به عنوان نیمی از منابع انسانی، زنان نه تنها موضوع وهدف هر نوع توسعهای هستند بلکه اهرم موثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی واجتماعی میباشند.تجهیز مهم وبه کارگرفتن صحیح و مطلوب آن نه نتها نیل به اهداف توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی را آسانترمیکند بلکه از نظر تحقق هدفهای مربوط به توزیع عادلانهتر درآمدها و بالابردن سطح رفاه خانواده تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.
ضرورت والزام اقتصادی- اجتماعی مشارکت مولد زنان دربرنامه های توسعه، در تکامل تاریخ و پیشرفت جوامع بشری همیشه مطرح بوده است. لیکن هنوز در جوامع عقب مانده در حال توسعه،تعادل مطلوب و قابل قبول در امر مشارکت عادلانه زن ومرد دوفعالیتهای اقتصادی و استفاده منصفانه ازفرصتهای مشارکت وبروز خلاقیت و استعداد برتر برقرار نشده است.
فهرست مطالب صفحه
پیشگفتار …………………………………………………………………………… ۱
مقدمه………………………………………………………………………………… ۲
بخش اول: بررسی اشتغال زنان از دیدگاههای مختلف فصل اول: اشتغال زنان از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی…………………… ۸ گفتار اول : وضعیت اشتغال زنان از نگاه آمار………………………………………… ۹
بند اول: اشتغال زنان در دنیا………………………………………………………………….. ۱۲
بند دوم: اشتغال زنان در ایران……………………………………………………………….. ۲۲ گفتار دوم: موانع اشتغال زنان………………………………………………………………. ۳۰
بند سوم: موانع اقتصادی……………………………………………………………………….. ۳۹ فصل دوم: اشتغال زنان از دیدگاه اسلام و اسناد بینالمللی……………. ۴۳ گفتار اول: اشتغال زنان در اسلام…………………………………………………………… ۴۳
بند اول: کار در اسلام……………………………………………………………………………. ۴۴
بند دوم: موضع اسلام در خصوص وضعیت شغلی زنان…………………………… ۴۹ گفتار دوم: اشتغال زنان در اسناد بینالمللی…………………………………………… ۵۹
بند اول : مقاوله نامههای سازمان بینالمللی کار (ILO)………………………………. 60
بند دوم: اسناد بینالمللی حقوق بشر…………………………………………………………. ۶۴
بخش دوم: بررسی اصول مرتبط با حق اشتغال زنان در کنوانسیون(CEDAW) و قوانین موضوعه ایران فصل اول: بررسی اصل عمومی مرتبط با حق اشتغال زنان……………. ۷۲ گفتار اول: حق اشتغال بعنوان یک حق لاینفک حقوق انسانی…………………….. ۷۲
بند اول: حق اشتغال در کنوانسیون (CEDAW)…………………………………………. 72
بند دوم: حق اشتغال در قانون اساسی ایران…………………………………………….. ۷۷ گفتار دوم: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسان…………………………. ۸۱
بند اول: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسیان در کنوانسیون(CEDAW) ۸۱
بند دوم: حق برخورداری از فرصتهای شغلی یکسان در قوانین موضوعه ایران ۸۲ گفتار سوم: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل………………………………………….. ۸۶
بند اول: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل در کنوانسیون(CEDAW)……………. 86
بند دوم: حق انتخاب آزادانه حرفه و شغل در قوانین موضوعه ایران…………… ۸۸
بند سوم: محدودیتهای موجود بر آزادی انتخاب شغل زنان……………………… ۸۹ گفتار چهارم: حق برخورداری برابر از ارتقاء مقام و امنیت شغلی……………. ۹۴
بند اول: حق برخورداری از اتقاء مقام……………………………………………………… ۹۴
بند دوم: حق برخورداری برابر از امنیت شغلی…………………………………………. ۹۸ گفتار پنجم: حق دریافت مزد مساوی و برخورداری از تامین اجتماعی……… ۱۰۱
بند اول: حق دریافت مزد مساوی در مقابل کار مساوی……………………………… ۱۰۱
بند دوم: حق برخورداری از تامین اجتماعی برابر……………………………………… ۱۰۵ فصل دوم: بررسی اصول اختصاصی مرتبط با حق اشتغال زنان….. ۱۱۴ گفتار اول: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان……………….. ۱۱۵
بند اول: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان درکنوانسیون(CEDAW).. 115
بند دوم: ممنوعیت اخراج به دلیل بارداری یا مرخصی زایمان در قوانین موضوعه ایران ۱۱۷
گفتار دوم: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان ۱۱۸
بند اول: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان در کنوانسیون(CEDAW)……………………………………………………………………………………………………………. 119
بند دوم: استفاده از مرخصی و برخورداری از حقوق و مزایای دوران بارداری و زایمان در قوانین موضوعه ایران……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲ گفتار سوم: ارائه خدمات حمایتی به والدین…………………………………………….. ۱۳۳
بند اول: ارائه خدمات حمایتی به والدین در کنوانسیون(CEDAW)……………….. 133
بند دوم: ارائه خدمات حمایتی به والدین در قوانین موضوع ایران……………….. ۱۳۷ گفتار چهارم: حمایت در زمان بارداری……………………………………………………. ۱۴۲
بند اول: برخورداری از حمایت در زمان بارداری در کنوانسیون (CEDAW).. 142
بند دوم: برخورداری از حمایت در زمان بارداری در قوانین موضوعه ایران.. ۱۴۳
منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………… ۱۴۵
یکی از مهمترین مباحث در کشورهای در حال توسعه توسعه یافته و یا جوامع بشری جهان امروز مسئله مبادرت ورزیدن به کاری مفید وسازنده برای افرادآن جامعه است.شغل مرتبط باتواناییهاواستعدادهای ذاتی هرفردامری است که هرشخص لزوما با آن در زندگی روزمره اش مواجه خواهدشد . اما مشکل زمانی به وجود میاید که فرد شغل دلخواه خود را پیدا نکند وبه او لفظ بیکار تعلق گیرد. بیکاری یکی ازمعضلات کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۶- ۵
اشتغال وبیکاری وکشورهای درحال توسعه ۸-۷ تعریف بیکاری و انواع آن ۱۲- ۹ ضرورت نگرش نو به مفهوم اشتغال ۱۲
ابهام ذهنی بودن مفهوم کنونی اشتغال ۱۵-۱۲
نتایج ابهام مفهوم اشتغال ۱۶-۱۵
نگرشی به مفهوم جدید اشتغال ۱۸- ۱۶
عوامل موثر بر آرزوهای شغلی ۲۰-۱۸
آموزش و اشتغال
چالشهای اشتغال فارغ التحصیلا ن کشور ۲۱
تحولات اشتغال بر اساس تخصص ۳۵-۲۲
توزیع شاغلان درسال ۱۳۷۵به تفکیک سطوح تحصیلی ۳۸-۳۶
مسائل اشتغال زنان در ایران ۴۳-۳۸
نظریه های تفاوت اشتغال زنان ومردان ۴۶-۴۴
سهم زنان دراشتغال ایران ۴۷
علل بیکاری ۵۳-۴۸
آسیب های ناشی ازعدم وجود شغل ۵۷- ۵۴
تحولات اشتغال وبیکاری ۶۱-۵۷
تحولات بیکاری ۶۶-۶۱
وضعیت فعلی اشتغال وبیکاری درکشور ۶۸-۶۷
بیکاری در استان یزد ۶۹
بررسی و تحلیل روند تغییرات نرخ فعالیت و بیکاری استان طی دوره ۸۱ – ۱۳۷۵ ۱۱۶-۷۰
بیان مساله: تمامیاتاقهای بازرگانی در سراسر دنیا، تاثیرگذاری زیادی بر شاخصهای اقتصادی کشور دارند ودر مجموع به اقتصاد ملی یاری میرسانند و البته اتاق بازرگانیایران نیز از این امر مستثنی نیست. براساس قانون، هدف از تاسیس اتاق بازرگانی کمک به فراهم نمودن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور، تبادل افکار و بیان آراء و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی میباشد. لذا به منظور بررسی جایگاه واقعی اتاق بازرگانی و تاثیر مهم آن بر اقتصاد کشور و رهنمود دادن به آن جهت بسط فعالیت خود موضوع پایان نامه خود را در این رابطه برگزیده ام. همچنین سوالات تحقیق عبارتنداز: ۱- آیا اتاق بازرگانی تاثیرگذاری زیادی بر شاخصهای اقتصادی کشور دارد؟ ۲- آیا اعضاء (اشخاص حقیقی و حقوقی) در فعالیتهای اتاق بازرگانی مشارکت زیادی دارند؟ ۳- آیا اعضاء از عملکرد اتاق بازرگانی رضایت دارند؟
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار…………………………………………………………………………………………………. ۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. ۳ فصل اول: کلیات تحقیق
موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۴
بیان مساله…………………………………………………………………………………………… ۴
اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۴
اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۴
پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۵
فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵
قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۶
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۶
روشهای جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………. ۶
جهان و جامعه بشری گرفتار شکاف و دو پارگی ژرف و عمیقی است: دوپارگی و شکاف بین بخش پیشرفته و بخش کم رشد و توسعه نایافته. گروه توسعه یافتگان صنعتی در غرب و شرق، به امکانات و تسهیلاتی همچون دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته، نیروی انسانی ماهر ون متخصص، ماشین ها و کالاهای سرمایه ای توانمند، مواد خام و انرژی زیاد و ارزان، شبکه حمل و نقل گسترده داخلی و خارجی، وسعت بازارهای ملی و یبن المللی و توانائی رقابت در بازارهای جهانی دست یافته اند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه………………………………………………………………………………………..
فراگرد توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی…………………………………………………….
تحولات صادرات کشور………………………………………………………………………
صادرات نفت و گاز………………………………………………………………………….
صادرات کالاهای غیرنفتی (صنعتی و سنتی)…………………………………………………..
امکانات و محدودیتهای بالقوه توسعه صادرات…………………………………………………
بازرگانی بینالمللی و توسعه صنعتی………………………………………………………….
دیگاههای نظری حاکم بر تجارت خارجی کشورهای در حال توسعه………………………………
واقعیات حاکم بر تجارت جهانی……………………………………………………………….
خود اکتائی صنعتی………………………………………………………………………….
مسئله انتخاب و انتقال تکنولوژی………………………………………………………………
تقسیم کار جهانی……………………………………………………………………………..
شرکتهای فراملیتی…………………………………………………………………………….
تولید نوعی نظام جدید در اقتصاد جهانی……………………………………………………
ظهور و گسترش اقتصاد نمادی در برابر اقتصاد واقعی………………………………….
مقیاس اقتصادی و خود اتکائی صنعتی………………………………………………………………
توسعه سیستم تکنواکونومیک………………………………………………………………………………
جدولها………………………………………………………………………………………………….
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………..
مقیاس اقتصادی و خود اتکائی صنعتی……………………………………………………………………
توسعه سیستم تکنواکونومیک……………………………………………………………………
تئوری حاکمیت شرکت پیش بینی می کند که قدرت نفوذ، هزینه های عامل را تحت تأثیر قرار میدهد و به این ترتیب کارآیی شرکت نیز تحت تأثیر قرار داده می شود. روش جدیدی برای تست این تئوری پیشنهاد می کنیم.
در این روش از کارآیی سود نیز استفاده می شود و یا اینکه سودهای شرکت چقدر به کمک شرکتی با بهترین عمل که با شرایطهای خارجی مشابه مواجه است،نزدیک هستند. ما در ابتدا، مدل معادلات همزمان را بکار می بریم که خسارات یا ضایعات معکوس از کارآیی گرفته تا ساختمان سرمایه را به حساب می آورد. ما همچنین مقیاس های ساختمان مالکیت را در تست ها کنترل می کنیم. در می یابیم که داده های راجع به صنعت بانکداری با تئوری ثابت هستند و نتایج از لحاظ آماری عمده هستند و از لحاظ اقتصادی نیز چشمگیر و قوی میباشند.
فهرست
خلاصه……………………………………………………………………………………………….. ۱
۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳
۲- مقیاس های کارآیی، خسارت معکوس و استفاده از ساختمان مالکیت……… ۱۰
همیشه پیشرفت اقتصادی منطقه ای به حفظ و افزایش درصد شغل ها ، محصولات ، تولیدات ناحیه ای و ثروت کمک کرده است سیاست ها و برنامه هایی که به منظور دستیابی به این اهداف ترتیب داده می شوند در ثبات و شکل گیری حرفه ، سختی و ملایمت سرمایه زیربنایی و سازماندهی مجدد آن تأکید دارد هیچ از یک از اینها تغییر پذیر نیستند اما یک تجدید سازمانی کیفی یا تغییر در تأثیر نمایان آن ضروری است به طرزی روزافزون تأکید و تأثیر بر ثبات شکل گیری و سیاستهای توسعه سرمایه بیشتر می شود
فهرست
عنوان صفحه
۱- مقدمه : …………………………………………………………………………………………. ۱
۲- سیاست تغییر توسعه اقتصاد منطقه ای : دلایل (علتها) ………………………….. ۲
۳- تغییر سیاست توسعه یافته اقتصاد منطقه ای : برخی از ابزارهای سیاستی….. ۷
۴- رهبری و توسعه اقتصاد منطقه ای : …………………………………………………… ۹
۵- آگاهی و دانش ضرورت دارد : …………………………………………………………. ۱۳
۵٫۱ (تحلیل چند بخشی (چندگانه) (msI) ……………………………………………….
5-2- مطالعه و تحقیق در مورد مثال ؟(؟ شمالی ) ……………………………………. ۱۶
۵٫۳ پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : طراحی اقتصاد منطقه ای ………………… ۲۴
۵٫۴ پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : فهرستهای انطباقی و پیشتاز: …………… ۲۶
۵-۵ سیستم های اطلاعات ژئوگرافی : ……………………………………………………. ۲۸
۶- خلاصه و نتیجه گیری : …………………………………………………………………… ۳۳
چکیده: تحقیق فوق در خیابان مسجد جامع انجام شد و هدف کلی آن شناخت تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد بود و هدف دیگر آن انجام یک کار دانشجویی است. نوع تحقیق توصیفی تحلیلی و از روش پرسش نامه ای برای جمع اوری اطلاعات و داده های آماری استفاده شد.
فهرست چکیده: ۲ کلید واژگان: ۲ مقدمه : ۳ فصل اول: مقدمه ای بر مشخصات تحقیق ۴ ۱-۱- بیان موضوع و تشریح آن: ۴ ۱-۲- اهمیت و ضرورت مطالعه ۵ ۱-۳- محدودة مورد مطالعه ۶ ۱-۴- سؤالات تحقیق: ۶ ۱-۵- متدولوژی ۶ ۱-۶- محدودیت ها و امکانات تحقیق ۷ فصل دوم: ۸ خلاصه ای از شرایط جغرافیایی شهر یزد ۸ ۲-۱- شرایط طبیعی ۸ ۲-۱- موقع جغرافیایی- حدود وسعت ۸ الف) موقع ریاضی ۸ ب) موقع نسبی ۸ ج) حدود و مرزها ۱۰ ۲-۱-۲- زمین شناسی ۱۰ ۲-۱-۳- اقلیم حاکم و مشخصات آن ۱۱ ۲-۱-۴- منابع آب ۱۱ ۲-۱-۵- نتیجه گیری و بیان کلی شرایط طبیعی ۱۲ ۲-۲- مشخصات اجتماعی، انسانی و اقتصادی: ۱۳ الف: وجه تسمیه یزد ۱۴ ۲-۳- پیشینه تاریخی شهر یزد (یا اشاره به مسجد جامع) ۱۹ فصل سوم: ۲۲ ۳-۱- پیشینه ی تاریخی مسجد جامع یزد ۲۲ ۳-۲- موقع و جایگاه مسجد جامع ۲۹ فصل چهارم ۳۴ ۴-۱- جایگاه مسجد جامع یزد در جذب توریسم و نتایج اقتصادی حاصل از آن: ۳۴ ۴-۱-۱- اقتصاد گردشگری ۳۵ ۴-۱-۲- فرصت های شغلی و مشارکت اقتصادی: ۳۶ ۴-۲- فعالیت بخش تجاری خیابان مسجد جامع یزد ۴۲ ۴-۲-۱- جدول ها و نمودارها ۴۴ سؤالات تشریحی ۵۴ ۴-۲-۲- نتیجه گیری ۵۵ ۴-۲-۳- راهکارها : ۵۶ ۴-۳- فعالیت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی استان یزد ۵۶ خلاصه مطالب و نتیجه گیری ۶۰ ارائه پیشنهادات: ۶۲ منابع و مأخذ ۶۵
پیشگفتار بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد.صنعت کوچک و خدمات بزرگ می شود .مدیران موٌسسات تولیدی و خدماتی در کلیه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به تدریج پی می برند که تنها کیفیت محصول نمی تواند موجب تمایز آن ها از دیگران شود بلکه باید کانون توجه را از بازار گرایی به مشتری گرایی تغییر داد.
فهرست ۱ پیشگفتار ۳ “مقدمه” ۵ بیان مسئله: ۶ هدف: ۶ فرضیه تحقیق: ۷ روش تحقیق: ۷ مروری بر تاریخچه مساله و موضوع تحقیق ۱۰ تعریف خدمات ۱۰ ۲-۱ خصوصیات خدمات ۱۱ ۳-۱ ارتباط خدمات و کالا ۱۲ ۴-۱ کانالهای توزیع در بخش خدمات: ۱۵ ۵-۱ توزیع خدمات: ۱۵ ۶-۱ بررسی نیازهای خدماتی مصرف کنندگان: ۱۶ ۷-۱- بازار یابی خدمات: ۱۷ ۸-۱- کالا: ۱۸ ۹-۱- مراحل فرایند پذیرش کالا : ۱۸ ۱۰-۱ کیفیت خدمات : ۲۰ مبانی نظری تحقیق ۲۳ ۱-۲ نظریه ها ۲۳ ۲-۲ بررسی چند دیدگاه : ۲۳ ۱-۲-۲- تجزیه تحلیل دوره زمانی فروش : ۲۳ ۲-۲-۲- تجزیه تحلیل اماری تقاضا: ۲۶ ۳-۲- نتیجه : ۲۷ مروری بر سابقه مطالعاتی تحقیق ۲۹ مقاله بازاریابی مبنی بر انسان ۲۹ ۲-۳- کشور های پیشرفته به ازای هر دلار سرمایه گذاری در تولید یک دلار در خدمات سرمایه گذاری می کنند ۳۰ ۳-۳- هفت کلید استراتژی خدمات ۳۲ ۴-۳ بازاریابی مدیریت بازار ۳۳ ۵-۳- بررسی راهبردی عناصر آمیخته بازار یابی شرکت های موفق ایرانی ۳۴ روش آزمون فرضیه: ۳۵ ۶-۳ نتیجه ۳۷ ۱-۳- تعاریف و مفاهیم ۴۰ ۲-۳- تعیین عوامل ومتغیر ها : ۴۰ ۳-۳- تعیین روابط بین متغیر ها: ۴۱ ۱-۴:مقدمه: ۶۱ ۲-۴- نتایج تحقیق: ۶۱ ۳-۴- پیشنهادات : ۶۳ فهرست منابع و ماًخذ: ۶۸