(۱-۱) روشهای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای القایی سه فاز :
سرعت و گشتاور موتورهای القایی به یکی از روشهای زیر قابل تغییر است :
۱- کنترل ولتاژاستاتور
۲- کنترل ولتاژ رتور
۳- کنترل فرکانس
۴- کنترل ولتاژ استاتور و فرکانس
۵- کنترل جریان استاتور
۶- کنترل ولتاژ ، جریان و فرکانس
۱- کنترل ولتاژ استاتور :
۲- معادله(۱-۱) نشان می دهد که گشتاور ، متناسب با مجذور ولتاژ استاتور است و کاهش ولتاژ استاتور کاهش سرعت را در پی دارد . اگر ولتاژ ترمینال به bvs برسد ، معادله (۱-۲) گشتاور تولیدی را بصورت زیر می دهد . که در آن b<1
فهرست مطالب
فصل اول : روشهای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای القایی ۱-کنترل ولتاژ استاتور : ۲-کنترل ولتاژ رتور : ۳-کنترل فرکانس : ۴-کنترل ولتاژ و فرکانس : ۵-کنترل جریان : ۶- کنترل ولتاژ ، جریان و فرکانس :
فصل دوم : روشهای PWM در کنترل دور موتور آسنکرون ۱- روش PWM سینوسی : ۲- روش PWM با نمونه برداری یکنواخت: ۳-روش حذف هارمونیها : ۴- روش مینیم سازی THD جریان موتور : ۵-روش suboptimal PWM: 6-مقایسه روش suboptimal با روشهای Regular sampling ، حذف هارمونی و مینیمم سازی دقیق THD : 7- روش HVSO :
فصل سوم : مشخصات کلی و بلوک دیاگرام سیستم (۱-۳) مشخصات کلی سیستم : میکروپروسسورz80 : (2-3) بلوک دیاگرام :
فصل چهارم : نحوه کنترل (۱-۴) نحوه کنترل : (۲-۴) سخت افزار سیستم : ۱- بخش پردازشگر : ۲- بخش ساخت موج PWM : 3-مدار دور سنج : ۴- بخش فیدبک برد میکروپروسسور : ۵-بخش صفحه کلید و نمایشگر : وظایف هر کلید بشرح زیر می باشد :
فصل پنجم : نرم افزار سیستم (۵-۱) نرم افزار سیستم : (۵-۲) روتین lnitialize : (5-3) روتین اینتراپت KBD : (5-4) روتین اینتراپت Timer : (۵-۵) روتین Main : (5-6)روتین اینتراپت عرض پالس فازهای مختلف : PW-RPW-S . PW-T : (5-7) روتین تغییر جدول عرض پالس CHPWT : (5-8) روتین Initialize ابتدای کار :