آمار مطالب

کل مطالب : 649
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 47
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 3766
بازدید سال : 11084
بازدید کلی : 66996

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان behinta و آدرس behinta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1393
نظرات

پيش گفتار:

بهره برداري از حداكثر ظرفيت هاي نصب شده ماشين آلات و ساير عوامل كه بتوانند كارآيي كارخانجات را به حداكثر برسانند و در عين حال نقش كاهنده و يا جايگزين منابع ديگر را داشته باشند هدفي است كه « مديريت ظرفيت» در بهره وري بيشتر واحدهاي توليدي دنبال مي كند دركنار و هماهنگ بااين موضوع مهندسي صنايع نيزعوامل كيفي توليد را هدايت و ساير واحدهاي مهندس را به اين منظور بخدمت مي گيرد. پژوهش در مورد استفاده از منابع پوزولان نيز از عملياتي است كه در چهار چوب نيل به اين اهداف شروع و در حال انجام مي باشد.

پوزولان يكي از منابع معدني و مكانيكي موجود در طبيعت مي باشد كه از مخلوط كردن آن با كلينكر سيمان وسايش بحد لازم مي تواند سيماني را توليد نمود كه از نقطه نظر بعضي از خواص نسبت به سيمان پرتلند معمولي امتيازهائي را دارا مي باشد. استفاده از اين ماده معدني كه نهايتاً باعث كاهش قيمت تمام شده سيمان و نيز افزايش توليد مي گردد.

آنچه در اين پروژه آمده است نتايج مربوط به اكتشاف ذخاير پوزولاني در شعاع 150 كيلو متري اطراف كارخانه سيمان اردبيل و هم چنين كارخانجات در دست احداث مي باشد. بدين منظور پس از شناسايي هر كانسار پوزولاني روي نمونه اي مخلوط هاي مختلف صورت گرفته است. براساس اين آزمايشات ارزيابي مقدماتي هر كانسار و انتخاب اولويت ها براي اكتشافات تفضيلي و بررسيهاي نهايي كاربرد موجود در آن انجام پذيرفته است. بديهي است انجام بررسيهاي تفظيلي مي بايست متقابلاً دنبال گردند. اميد است اين بررسيها بتواند آغازي براي استفاده مطلوب از منابع كشور و توليد انبوده اين نوع سيمال گردد.

فصل اول: كليات

الف- موقعيت جغرافيايي:

منطقه مورد مطالعه در شمال- شمالغرب ايران و بين طول جغرافيايي ´30 و ˚47 ˚40 و ˚48 و عرض جغرافيايي ˚38 تا ´30 و ˚38 واقع است. اين منطقه بخش اعظم نقشه 250000: 1 چهار گوش اردبيل و بخش كمي از چهار گوش اهر را در بر مي گيرد.

ناحيه مورد بررسي جزء استان اردبيل بوده و داراي آب و هواي سرد و نيمه مرطوب است. پوشش گياهي آن خيلي كم (بجز ارتفاعات غربي تالش كه دامنه شر قي شان پوشيده و جنگلي است) و زمستاني پر برف و سرد دارد. ارتفاعات آن( كوه سبلان ) در تابستان نيز پوشيده از برف ميباشد.  بطور كلي مشخصات جغرافيايي منطقه مورد مطالعه را بصورت زير ميتوان خلاصه نمود:

عنوان                                                                                                        صفحه

فصل اول:

كليات……………………………………………………………………………………………………. 1

موقعيت  جغرافيايي ……………………………………………………………………………….. 1

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. 7

فصل دوم:

خلاصه اي از زمين شناسي منطقه اردبيل ………………………………………………… 13

فصل سوم :

خاصيت پوزولان …………………………………………………………………………………… 18

بارزترين نكات مثبت توليد سيمان با مواد افزودني …………………………………. 19

كشورهاي توليد كننده سيمان پوزولاني و استانداردهاي آن……………………… 20

بررسيهاي مقدماتي براي شناسايي و اكتشاف مواد پوزولان …………………….. 22

مناطق مورد بررسي جهت اكتشاف مقدماتي مواد پوزولاني در اردبيل………. 24

1- توف برشها وهيا لوكلاستيت هاي ائوسن ………………………………………….. 24

1-1- زمين شناسي…………………………………………………………………………………. 24

1-2- سنگ شناسي ……………………………………………………………………………….. 28

1-3- پوزولان اكتيويته……………………………………………………………………………. 32

1-4- ذخيره احتمالي……………………………………………………………………………… 33

1-5- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي……………………………………………………….. 33

2- توف ها و توف برشهاي پاميس دار موجود در رسوبات جنوب اردبيل.. 34

2-1- خلاصه اي از زمين شناسي حوضه رسوبي نئوژن در جنوب اردبيل…. 34

2-2- بررسي توفهاي پاميس دار موجود در رسوبات  جنوب اردبيل بعنوان ماده اوليه سيمان پوزولان    41

2-2-1 انديس شماره 1 ( انديس چاي سيغرلي)……………………………………… 41

الف- موقعيت جغرافيايي  ……………………………………………………………………… 41

ب- شرح واحدهاي سنگي ……………………………………………………………………. 42

ج- مطالعات سنگ شناسي……………………………………………………………………… 47

د- آزمايشات ميزان فعاليت پوزولاني………………………………………………………. 57

م- ذخيره احتمالي …………………………………………………………………………………. 59

ه- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي …………………………………………………………… 60

2-2-2 انديس شماره 2 ( انديس ديم سيغرلي – اوچقاز )……………………….. 61

الف – موقعيت جغرافيائي ……………………………………………………………………… 61

ب- شرح واحد هاي سنگي ………………………………………………………………….. 61

ج- مطالعات سنگ شناسي …………………………………………………………………….. 66

د- آزمايشات پوزولان اكتيويته………………………………………………………………… 71

م- ذخيره احتمالي………………………………………………………………………………….. 71

ه- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي …………………………………………………………… 72

2-2-3 انديس شماره 3 ( انديش قشلاق قاسملو )…………………………………… 72

الف- موقعيت جغرافيايي………………………………………………………………………… 72

ب- شرح واحدهاي سنگي ……………………………………………………………………. 72

ج- مطالعات سنگ شناسي……………………………………………………………………… 74

د- آزمايشات پوزولان اكتيويته ………………………………………………………………. 78

م- ذخيره احتمالي …………………………………………………………………………………. 79

ه- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي…………………………………………………………….. 79

2-2-4 – انديس شماره 4 ( انديس الماس كندي)…………………………………… 80

الف- موقعيت جغرافيايي………………………………………………………………………… 80

ب- شرح واحدهاي سنگي ……………………………………………………………………. 80

ج- مطالعات سنگ شناسي …………………………………………………………………….. 83

د- آزمايش پوزولان اكتيويته ………………………………………………………………….. 83

م- ذخيره احتمالي …………………………………………………………………………………. 84

هـ – نگرشي به جنبه هاي اقتصادي ……………………………………………………….. 84

3- ايگنمبريت ها و خاكسترهاي آتشفشاني مربوط به فعاليت آتشفشاني سبلان….. 85

3-1- مختصري در مورد زمين شناسي آتشفشان سبلان …………………………… 85

3-2- بررسي ايگنمبريت هاي دره قطور سويي بعنوان ماده اوليه سيمان پوزولان……. 88

3-2-1 مطالعات سنگ شناسي………………………………………………………………… 89

3-2-2- آزمايش پوزولان اكتيويته …………………………………………………………. 92

3-2-3- ذخيره احتمالي ………………………………………………………………………… 92

3-2-4- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي ………………………………………………….. 93

3-3- نهشته هاي خاكستر دامنه هاي شرقي سبلان ………………………………….. 93

3-3-1- انديس شماره 1( انديس غرب سرعين ) …………………………………… 94

3-3-2- انديس شماره 2( انديس حسن باري) ………………………………………. 97

3-3-3- انديس شماره 3 ( انديس ايمچه) ……………………………………………… 97

3-3-4- انديس شماره 4 ( انديس باري ) ……………………………………………… 98

3-3-5- انديس شماره 5 ( انديس ديج و يجين ) …………………………………… 102

3-3-6- انديس شماره 6- ( انديس حمله ور ) ……………………………………… 102

3-3-7- مطالعات سنگ شناسي …………………………………………………………….. 106

3-3-8- آزمايش پوزولان اكتيويته …………………………………………………………. 107

3-3-9- ذخيره احتمالي ………………………………………………………………………… 107

3-3-10- نگرشي به جنبه هاي اقتصادي…………………………………………………. 119

 ارزيابي كلي : ………………………………………………………………………………………. 120

منابع ………………………………………………………………………………………………..122

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 35
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1393
نظرات

مقدمه:

رضايتمندي شغلي معلمان از عوامل مهمي است كه پيوسته در توسعه تكنولوژيك مورد توجه قرار مي‌گيرد، مطالعه و بررسي تاريخچه توسعه و تحول جوامع تكنولوژيك نشان مي‌دهد كه رضايتمندي شغلي نيروي انساني ماهر و تعليم يافته در تبديل جوامع به جوامع تكنولوژيك تاثير انكارناپذيري داشته است. از آنجا كه هر فردي سعي دارد شغلي را انتخاب كند كه علاوه بر تامين نيازهاي مادي از نظر فردي- اجتماعي و روان شناختي نيز او را ارضاء نمايد. بدين لحاظ براي نيل به اين هدف يعني گماردن افراد در مشاغل مناسب مطالعه خصوصيات فردي و اجتماعي و روان‌شناختي نيروي انساني لازم و ضروري است. در غير اين صورت، با سپردن مشاغل به افرادي كه يا علاقه‌اي به انجام شغل مورد نظر ندارند و يا فاقد رضايتمندي شغلي لازم براي انجام آن هستند علاوه بر آنكه فردي ناشايست بر سر كاري گمارده مي شود، بلكه موجب تغيير در سطح آموزشگاه نيز مي گردد.

تحول در آموزش مشكلات فراواني را در تصميم گيري مناسب شغلي و حرفه اي به وجود مي آورد. به عنوان مثال مي توان گفت تنوع و تعدد حرف و مشاغل و نيز پيچيده بودن روابط بين افراد، طرح ريزي حرفه اي و انتخاب شغل و رضايتمندي شغلي مفاهيمي هستند كه معطوف به آموزش اند.

از آنجا كه كار قسمت اعظمي از اوقات زندگي هر فرد را به خود اختصاص مي دهد حتي در جوامع بدوي نيز هر كس مجبور به انجام كاري است و بايد قسمتي از وظايف محوله در جامعه خود را بر عهده گيرد. گروهي معتقدند انسان به خاطر ارضاي نيازهاي مادي خود بالاجبار به كار تن مي دهد در حاليكه گروهي ديگر كار كردن و اشتغال را بالاجبار توام نمي دانند و معتقدند اجبار نمي تواند عامل مهمي در ادامه اشتغال به شمار رود. به نظر اين گروه گرچه انسان از طريق كار نيازهاي زندگيش را برطرف مي سازد. در حين حال از كار نيز لذت  مي برد و به خاطر كار كردن زندگي مي كند كار از سوي ديگر علاوه بر رفع نيازهاي مادي براي جسم و ذهن تمرين و ممارستي طبيعي محسوب مي شود و ارضاء كننده فعالتيها و تلاشهاي جسمي و ذهني انسان است.

ارضاي نيازهاي جسماني كه از طريق كسب پول در مقابل انجام كار حاصل مي شود، نمي تواند تنها علت لازم و كافي براي كار كردن محسوب گردد. ارضاي نيازهاي رواني- اجتماعي نيز از تعيين كننده هاي مهم در اشتغال و نوع آن به شمار مي روند. هيچ عاملي به اندازه انجام كاري كه درست انتخاب شده باشد، براي انسان لذت‌آور و رضايتمنديبخش نيست. از طريق كار كردن انسان خود را با ديگران مقايسه مي كند. توانايي ها و مهارت هاي خود را مي شناسد و همچنين محدوديتهايش را كشف مي كند. تعامل بين انسان و پديده هاي محيط شغلي ساختار رضايتمندي و در نهايت سطح عملكرد را به تصوير مي كشد.

تحقيق حاضر به بررسي تاثير رضايتمندي شغلي معلمان با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ابتدايي اختصاص دارد. اگر رضايتمندي شغلي به شكل صحيح مطالعه و بررسي شود و با توجه به نتايج به دست آمده براي دستيابي به آن، طرح ريزي شده و بر اجراي طرحها نظارت شود، منافع چندگانه عام و خاص براي آموزش و پرورش، به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                    صفحه

مقدمه: 3

بيان مساله: 5

هدف از تحقيق و علت انتخاب موضوع: 6

اهميت و ضرورت موضوع تحقيق: 7

فرضيه تحقيق: 9

تعريف واژه ها (اصطلاحات): 9

مباني نظري رضايتمندي شغلي.. 12

تعاريف رضايت شغلي.. 12

عوامل ساختاري رضايت شغلي.. 15

همبسته‌هاي رضايت شغلي به عوامل محيطي.. 19

سطح شغل: 19

محتواي شغل: 19

همبسته‌هاي رضايت شغلي به عوامل شخصي.. 20

نتايج رضايت از شغل. 21

الف- رضايت و ترك خدمت.. 21

ب- رضايت از شغل و غيبت از كار. 22

ج- رضايت و عملكرد. 22

د- تاثير رضايت شغلي بر سازمان.. 23

پيامد‌هاي نگرشهاي مطلوب شغلي.. 24

باروري.. 24

مسائل حل نشده در رضايت شغلي.. 25

علل اساسي رضايت از شغل. 27

جهت دانلود فایل کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 64
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1393
نظرات

فصل اول

كليات

مقدمه:

ايجاد علاقه  به مطالعه و تحقيق و تشويق آن مدت زمان طولاني است كه در سر لوحه برنامه هاي توسعه و پيشرفت كتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بي سوادان دنيا آسان است اما اطلاعاتي مناسب از بزرگسالان با سوادي است  كه دست به مطالعه كتاب، مجله، روزنامه نمي  توانند و از تعداد شاگردان مدارسي كه غير از كتابهاي درسي مطالب ديگري نمي خوانند در دست نيست، چرا كه خواندن و مطالعه به يك نوع ختم نمي شود بلكه داراي انواع زيادي است كه از طرفي عادت به مطالعه با در نظر گرفتن  گروه سني، سطح آموزشي و زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار متفاوت است( استيگر، ترجمه شكوفي 1377)

در دنياي امروز متغير قرن بيستم كه در هر لحظه در زمينه هاي متفاوت علمي، هنري، سياسي، اقتصادي و… يك اتفاق تازه اي پديد مي آيد اهميت و ضرورت مطالعه نمودار مي شود در اين عرصه پر ماجرا انسانها هستند كه رقابت مي كنند. كتاب و مطالعه و تحقيق در جهان كنوني ديگر كار افراد ويژه اي نيست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه هاي علمي مختلف  به گونه اي است كه حتي براي رفع كوچكترين نياز فردي و يا شغلي بايد مقدار زيادي وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسيده است كسي كه سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشكلات نا محدودي فائق آمده كه قدرت بزرگترين رايانه هاي ساخت بشر را پشت سر نهاده است.

بهبود كيفيت خواندن و تحقيق مانند ساير توانائيهاي آموختني امري است كه از راه تمرين و ممارست حاصل شود(طوسي 1371)

فصل اول
كليات
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت و اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
سؤالات تحقيق
تعاريف عملياتي واژه ها
خلاصه فصل
فصل دوم
پيشينه تحقيق
مقدمه
كودك، كتاب، مطالعه
تدارك محيط مناسب براي مطالعه
اصول مطالعه و تحقيق و فراگيري بهتر آن
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقيق
روشهاي مطالعه
فنون خواندن اجمالي
روش سريع خواندن
روش خواندن تجسمي
روش خواندن انتقادي
روش خواندن عبارت تكراري
روش دقيق خواندن
خواندن به عنوان يادگيري
فعاليت و خواندن
خواندن فعال
زمان خواندن و تحقيق
اهداف خواندن
خلاصه فصل دوم
فصل سوم
روش اجرايي تحقيق
مقدمه
روش تحقيق
جامعه آماري
نمونه آماري
ابزار تحقيق
روشهاي آماري
متغيرها
توضيح روشهاي آماري
فصل چهارم
تجزيه و تحليل آماري
فصل پنجم
مقدمه
خلاصه پژوهش
نتيجه گيري
محدوديتها
پيوست
فهرست منابع
پرسشنامه

جهت دانلود فایل کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 41
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393
نظرات

مقدمه

بدون شك در دوران كنوني شايد هيچ شغلي نباشد كه پرداختن به آن به آموختي مقدمات و مهارتهاي خاص نياز نداشته باشند در ميان مشاغل حرفه اي جهان آموزش هاي پيش از خدمت بخش جدا ناشدني و انكار نا پذير ان شغل به شمار مي آيد و همة داوطلبان چنان مشاغلي بايد گواهينامه هاي علمي و فني استواري مبني بر طي موفقيت آميز دوره حرفه اي پيش از خدمت را ارئه دهند تا پروانه آغاز كار دريافت دارند .

مديريت آموزش و پرورش در شمار يكي از مشاغل حرفه اي است كه به دليل اهميت و تأثير عظيمي كه در سرنوشت دانش آموزان دارد پرداختن به آن بدون گذراندن دورة آموزش پيش از خدمت و احراز و شايستگيهاي علمي ، فني و اخلاقي يا در موارد ويژه طي دوره هاي آموزش ضمن خدمت نبايد مجاز شمرده شود .

هم اكنون در سراسر جهان پيشرفته براي مديران آموزشگاهها و ديگر مسئولاني كه در نظام هاي آموزش و پرورش به مديريت مي پردازند دوره هاي حرفه اي و تخصصي گوناگوني در دانشگاهها و ديگر مراكز آموزشي عالي بر پاشده و داوطلبان چنان مشاغلي با طيب آن دوره ها خود را براي كار مديريت و ادارة نهادهاي آموزشي آماده مي سازند . از سوي ديگر در نظام آموزش و پروورش بشياري از كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي در حال توسعه اقتصادي اجتماعي رسم و سنت كهن آن است كه از ميان جامعه معلمان آنان را كه درخشش و شليستگي فني و شغلي در كار تدريس دارند به كار مديريت آموزشگاه يا سازمان آموزش و پرورش منصوب كنند ، در اين زمينه بي آنكه در اهميت سابقه آموزش براي مديران آموزشگاهها يا واحدهاي آموزش و پرورش ترديد شود بايد ياآور شد كه در مرتبة نخست مهارتهاي لازم براي اداره كردن يك آموزشگاه يا واحد آموزشي و تجربة كامياب معلمان در اتاق درس ارتباطي ندارد و مردر مرتبة دوم تجربه ممتد تدريس ويژگيهاي معلمي مي تواند در راه اعمال مديريت مؤثر آموزشي موانع غير لازم پديد آورد . كاميابي در كار مديريت اموزشگاهها و مشاغل كليدي و سياست گذاري نظام آموزش و پرورش به‌اگاهي ها و دانش هاي خاص و ديگري جز هنر معلمي وابسه  است هم اكنون گروه بس عظيمي از كاركنان آموزش و پرورش كشور عهده دار وظيفة مديريت و كارگرداني مناطق و ادارات ستادي و اجرايي آموزش و پرورش و سازمانهاي سياست گذاري نظام در سراسر كشور هستند و شايسته آن است كه همة نامزدان و دارندگان شغل مديريت در همة رده هاي آموزشي كشور هرگز به مقام مديريت منصوب يا در آن مقام تثبيت نشوند مگر پيش از انتصاب يا در زمان تصدي دوره اي را به صورت شرايط و ابزار ابقاي شغل مديريت با كاميابي طي كرده يا طي نمايند البته تا زمانب كه چنين آرماني به تحقق برسد بايد تلاش شود تا مديران مشاغل و داوطلبان دستيابي به مشاغل مديريت بيش از تصدي يا در زمان تصدي بتواند با طي دوره هاي خاص مديريت خود را با شايستگيهاي علمي و فني مجهز گردانند و با نگرشها و ديدگاههاي امروز دانش مديريت آشنا شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                     صفحه

فصل اول : كليات

·                      مقدمه

·                     بيان مسئله

·                     اهداف تحقيق

·                     روش انجام تحقيق

·                     اهميت موضوع تحقيق

·                     محدوديتهاي تحقيق

·                     تعريف واژه ها و اصطلاحات

·                     خلاصه از ساير فصلها

فصل دوم : ادبيات و پيشينة تحقيق

·                     مقدمه

·                     ادبيات

·                     سابقة موضوع تحقيق

فصل سوم : روش تحقيقي

·                     مقدمه

·                     عنوان تحقيق

·                     اهداف كلي تحقيق

·                     نوع تحقيق

·                     جامعه آماري

·                     حجم نمونه

·                     ابزار تحقيق

·                     محدوديت هاي تحقيق

·                     موقعيت تاريخي و جغرافيايي شهرستان ساوجبلاغ

·                     اطلاعات كلي درباره مدارس شهرستان ساوجبلاغ

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها

فصل پنجم :

·                     نتيجه گيري

·                     پيشنهادات

منابع و مأخذ

·                     ضمائم

فهرست جداول
عنوان                                                                  صفحه

·       جدول شماره 1 ( ميزان تحصيلات مخاطبين )

·       جدول شماره 2 ( رشته تحصيلي مخاطبين )

·       جدول شماره 3 ( سابقه رسمي مخاطبين )

·       جدول شماره 4 ( سابقه خدمت در شهرستان مخاطبين )

·       جدول شماره 5 ( سابقه خدمت در پست مديريت مخاطبين )

·       جدول شماره 6 ( سابقه خدمت قبل از مديريت مخاطبين )

·       جدول شماره 7 ( بومي وو غير بومي بودن مخاطبين )

·       جدول شماره 8 ( انتصاب قبل و بعد از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 9 ( دوره آموزش قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 10 ( دوره آموزش قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 11 ( نظر خواهي از مخاطبين )

·       جدول شماره 12 ( مدرك تحصيلي قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 13 ( ميزان مطالعه مخاطبين )

·       جدول شماره 14 ( زمان انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 15 ( رشته تحصيلي قبل از انتصاب مخاطبين )

 

دانلود فایل

تعداد بازدید از این مطلب: 44
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393
نظرات

چکيده

پژوهش حاضر به منظور رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس راهنمايي دخترانه ناحيه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضيه اساسي در اين پژوهش آن است که بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس ارتباط معني داري وجود دارد.

جامعه اماري در اين تحقيق کليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20نفر) و کليه معلمان (220 نفر) در ناحيه 2 شهر مشهد است.

گروه مورد بررسي کليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20N=) است. بنابراين براي گروه مديران از روش سرشماري بجاي نمونه گيري استفاده شده است و حجم نمونه براي گروه معلمان 55 نفر مي باشد. ابزار گرد آوري اطلاعات در اين پژوهش را در يک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشي مديران) که براي تعيين اثر بخشي مديران توسط معلمان مربوطه تکميل مي گرديد و ديگر يک تست (مقياس عزت نفس آيزنک) براي تعيين عزت نفس مديران که توسط خود مديران پاسخ داده مي شود تشکيل مي دهد.

روش تحقيق در اين بررسي همبستگي است و براي تحليل داده ها از ضريب همبستگي استفاده شده است.

نتايج به دست آمده عبارتند از :

1-   بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان رابطه معنا داري وجود دارد.

2-  بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند و مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد.

3-  بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند با مديراني که عزت نفس متوسط دارند تفاوت معني داري وجود ندارد.

4-  بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس متوسط دارند با مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد.

نتايج به دست آمده گوياي اين واقعيت است که هر چه عزت نفس مديران بالاتر باشد ، اثر بخشي آنان بيشتر است و برعکس. وهمچنين بيشتر مديران مدارس تقريبا از عزت نفس بالايي برخوردار مي باشند.

مديريت اثربخش احتمالا عامل اصلي در کشورهاي توسعه يافته و مورد نيازترين عامل براي کشورهاي در حال توسعه است.                                 (پيتردراکر)

فهرست مطالب

عنوان

چکيده…………………………………………………………………………………………………… 1

فصل اول :مقدمه تحقيق………………………………………………………………………………………… 3

1-1 بيان مساله………………………………………………………………………………………….. 6

1-2 ضرورت و اهميت تحقيق…………………………………………………………………………. 9

1-3 اهداف تحقيق…………………………………………………………………………………………. 12

1-4 فرضيه هاُي تحقيق……………………………………………………………………………… 13

1-5 تعرُيف متغيرهاي اصلي تحقيق…………………………………………………………………….. 13

فصل دوم: بررسُي مطالعات پيشين…………………………………………………………………………. 15

2-1 خود……………………………………………………………………………………………. 17

2-2 خودپنداره…………………………………………………………………………………………….. 22

2-3 عزت نفس………………………………………………………………………………………….. 26

2-4 عزت نفس و جنسيت……………………………………………………………………………….. 30

2-5 اثر بخشي ………………………………………………………………………………….. 32

2-6 نقش مدير در اثر بخشي مدارس……………………………………………………………. 34

2-7 معُيارهاي ارزيابي اثربخشي مديران………………………………………………………………….. 35

2-8 ويژگي هاُي مديران اثر بخش ……………………………………………………………… 43

فصل سوم :روش اجراي تحقيق……………………………………………………………………………. 48

3-1روش تحقيق ………………………………………………………………………………………… 49

3-2جامعه آماري………………………………………………………………………………………… 49

3-3 حجم نمونه………………………………………………………………………………………… 49

3-4روش نمونه گيري…………………………………………………………………………………. 50

3-5 ابزار تحقيق……………………………………………………………………………………….. 50

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها……………………………………………………………….. 53

فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادها……………………………………………………………….. 60

5-1 نتايج مربوط به فرضيه اول……………………………………………………………………….. 61

5-2 نتايج مربوط به فرضيه دوم…………………………………………………………………………… 62

5-3 نتايج مربوط به فرضيه سوم………………………………………………………………………….. 62

5-4 نتايج مربوط به فرضيه چهارم……………………………………………………………………….. 63

5-5 نتيجه گيري کلي…………………………………………………………………………………….. 64

5-6 محدوديت ها………………………………………………………………………………………. 64

5-7 پيشنهادها………………………………………………………………………………………….. 65

منابع فارسي…………………………………………………………………………………………… 66

ضمائم………………………………………………………………………………………………… 68

ضميمه 1: تست آُيزنک…………………………………………………………………………………. 69

ضميمه 2: پرسشنامه اثربخشي   71

جهت دانلود فایل کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393
نظرات

مقدمه :

در دنياي پيچيده ، هيچكس بي نياز از تعليم وتربيت نيست . امروز فعاليت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظيمي از زندگي انسآنها شده است . لحظاتي را به خاطر مي آوريم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صداي يكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسي ، دلهره واضطراب ناشي از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدين موجب نفرت وگريز ما از كلاس درس ومحيط آموزشي مي شد .راستي چرا ؟! چرا فعاليتهاي آموزشي نتوانست مارابا محيط آموزش مأنوس ، وبه ياد گيري علاقه‌مند كند ؟ چرا فعاليتهاي مدرسه با تهديد اصرار معلمان صورت مي گرفت؟ چرا شاگردان از تعطيل شدن مدرسه احساس رضايت وخوشحالي مي‌كردند؟ مقصر اصلي جه كسي بود؟ معلم ناتوان وناآگاه يا شاگرد بي‌علاقه و بي‌استعداد؟ آيا معلمان تعليم وتربيت، نتوانسته‌اند امكانات مطلوب يادگيري و زمينه‌هاي شكوفايي استعداد شاگردان‌ را فراهم كنند؟ و ‌يا انتخاب روش‌هاي تدريس به درستي انجام نشده است؟ اگاهي و شناخت معلم از اصول و روشهاي تعليم و تربيت عامل مهمي ‌است كه مي‌تواند اورا در كار خود موفق ‌و‌ مويد سازد. معلم بايد قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهي از فرايند تدريس، نيازهاي آنان را مشخص كند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌يي‌هاي ايشان به ايجاد وضعيت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

«فهرست»

فصل اول :

موضوع …………………………………………………………………………………………………. 1

مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. 1

بيان مسئله ……………………………………………………………………………………………… 2

فرضيه …………………………………………………………………………………………………… 2

اهداف ……………………………………………………………………………………………………. 2

جامعه آماري ………………………………………………………………………………………….. 2

نمونه گيري……………………………………………………………………………………………… 2

تعاريف واصطلاحات………………………………………………………………………………… 3

فصل دوم : ادبيات وپيشينه تحقيق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 4

معرفي روشهاي مختلف تدريس…………………………………………………………………. 4

بخش اول : برسي روشهاي سنتي و تأثيرآنها در يادگيري دانش آموزان……….. 5

روش حفظ وتكرار…………………………………………………………………………………… 5

محاسن ومحدوديتهاي روش حفظ وتكرار…………………………………………………… 6

روش سخنراني………………………………………………………………………………………… 7

مراحل اجراي روش سخنراني…………………………………………………………………… 8

محاسن و معايب محدوديتهاي روشهاي سخنراني……………………………………….. 26

نتيجه………………………………………………………………………………………………………. 31

روش پرسش وپاسخ………………………………………………………………………………… 32

هدف از روش پرسش وپاسخ……………………………………………………………………. 34

محاسن ومحدوديتهاي روش پرسش وپاسخ……………………………………………….. 34

روش نمايش (نمايش علمي )……………………………………………………………………… 35

مراحل اجراي روش نمايش……………………………………………………………………….. 35

محاسن ومحدوديتهاي روش نمايش…………………………………………………………… 37

روش ايفاي نقش …………………………………………………………………………………….. 38

فنون كلي اجراي نمايش …………………………………………………………………………… 39

مراحل اجراي روش ايفاي نقش…………………………………………………………………. 39

روش گردش علمي ………………………………………………………………………………….. 41

روش بحث گروهي…………………………………………………………………………………… 46

چه دروس و موضوعاتي را مي توان با روش بحث گروهي تدريس كرد؟………. 47

درچه موقعيتي ويراي چه هدفي مي توان از روش بحث گروهي استفاده كرد؟… 49

مراحل اجراي روش بحث گروهي………………………………………………………………. 50

محاسن ومحدوديتهاي روش بحث گروهي …………………………………………………. 61

روش آزما يشگاهي(آزمايشي)…………………………………………………………………… 62

محاسن ومحدوديتهاي روش آزمايشي……………………………………………………….. 65

خلاصه ………………………………………………………………………………………………….. 66

بخش دوم : بررسي روشهاي تدريس جديد وتأثير آنها در ياد گيري دانش آموزان70

روشهاي آموزش انفرادي…………………………………………………………………………. 71

هدفهاي آموزش انفرادي…………………………………………………………………………… 72

طرح كلر وسطوح مختلف آن………………………………………………………………………. 75

روشهاي مختلف آموزش انفرادي………………………………………………………………. 79

سازماندهي مجدد مدارس براي آموزش انفرادي…………………………………………. 88

خلاصه……………………………………………………………………………………………………. 95

روش مسأله اي……………………………………………………………………………………….. 96

شرايط اجراي روش مسأله اي………………………………………………………………….. 96

چگونگي اجراي روش مسأله اي………………………………………………………………… 97

محاسن ومحدوديتهاي روش مسأله اي………………………………………………………. 99

روش واحدها…………………………………………………………………………………………… 100

ويژگي روش واحدها………………………………………………………………………………… 101

مراحل اجراي روش واحدها……………………………………………………………………… 102

روش واحد موضوع…………………………………………………………………………………. 104

ويژگيهاي روش واحد موضوع………………………………………………………………….. 104

محاسن ومحدوديتهاي روش واحد موضوع………………………………………………… 105

روش واحد تجربي ………………………………………………………………………………….. 106

ويژگيهاي روش واحد تجربي…………………………………………………………………….. 106

نمونه اي از يك واحد تجربي …………………………………………………………………….. 107

روش واحد طرح………………………………………………………………………………………. 109

ويژگي هاي روش واحد طرح ……………………………………………………………………. 109

محاسن ومحدوديتهاي روش واحد طرح …………………………………………………….. 111

خلاصه ………………………………………………………………………………………………….. 112

فصل سوم     طرح تحقيق

متغييرها………………………………………………………………………………………………….. 116

جامعه آماري ونمونه گيري هاي مختلف توسط دانشمندان……………………………. 116

جامعه اماري ونمونه گيري محقق………………………………………………………………. 120

جدول……………………………………………………………………………………………………… 123

نمودار  ………………………………………………………………………………………………….. 123

آمار توصيفي…………………………………………………………………………………………… 124

شاخص مركزي……………………………………………………………………………………….. 125

فصل چهارم:

نتيجه گيري……………………………………………………………………………………………… 126

پيشنهادات……………………………………………………………………………………………….. 127

رد يا قبول فرضيه……………………………………………………………………………………. 127

فرم خام………………………………………………………………………………………………….. 128

منابع مأخذ………………………………………………………………………………………………. 129

واژه نامه ……………………………………………………………………………………………….. 131

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 42
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393
نظرات

مقدمه

بر كسي پوشيده نيست كه بانك ها جز نهادهاي مالي هر كشور مي باشند. نهادهاي مالي دو گونه اند:

1-  نهادهاي مالي سياست گذار: موسساتي كه مسئوليت پايه ريزي و تعيين خط مشي هاي اصلي مالي را عهده دارند و برنامه هاي كلي را در چهارچوب قوانين و مصوبات جاري دولت مشخص مي‌كنند پس از تكميل و تاييد سياست هاي مقرر توسط دولت اين برنامه ها براي اجرا به دستگاههاي مربوطه ابلاغ مي گردد. هدف اين مؤسسات دستيابي به راههايي است كه گردش پولي و مالي را افزايش، نقدينگي را كاهش،‌ سرمايه گذاري ها را افزايش و در نهايت به پويايي اقتصاد كشور منجر گردد.

2-  نهادهاي مالي عملياتي: موسساتي هستند كه به طور مستقيم به ارائه خدمت به مردم مي پردازند مانند مؤسسات مالي و اعتباري، صندوق هاي قرض الحسنه و بانك ها

اين مؤسسات ملزم به اجراي برنامه هاي اعلام شده توسط نهادهاي مالي سياست گذار هستند و در واقع بخش عملياتي و اجرا به عهده اين مؤسسات است.

هدف اصلي آنها علاوه بر اجراي برنامه هاي معين، ارائه خدمات هر چه بيشتر و بهتر در كمترين زمان ممكن به مراكز صنعتي، دولتي،‌ خصوصي و آحاد جامعه به منظور افزايش رفاه و رضايت مندي مردم و تشويق براي سپرده گذاري و سرمايه گذاري در راستاي سياست هاي معين است.

بانك ها نيز به عنوان مهمترين اين موسسات، در اين راستا پيشرو هستند.

بانك ها براي نيل به هدف هاي مذكور در شهرها و مناطق مختلف شعبي را تاسيس نموده اند حجم فعاليت شعبه متفاوت است و در بعضي شعب ازدياد براي دريافت خدمات و پرداخت هاي ضروري به قدري است كه ممكن است كاركنان را براي انجام وظايف خود با دشواري رو به رو سازد براي رفع اين مشكل و جلوگيري از دوباره كاري و اتلاف وقت و رسيدگي سريعتر و بهتر به امور مردم دوايري در شعب مشخص شده كه مهمترين اين دواير، دايره حسابداري شعب است.

اين بخش نيز مانند دواير ديگر داراي شرح وظايف خاصي است كه بايد در حيطه قوانين اجرا شود.

اين مجموعه به تفصيل به شرح فعاليت هاي شعب، به ويژه دايره حسابداري شعب و قوانين مصوب مربوط به آن پرداخته است.

اميد است مفيد واقع گردد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                             صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 1

شرح وظايف دايره حسابداري شعب…………………………………………………………… 3

حسابداري شعب:

عمليات حسابداري پرداخت حقوق كاركنان از طريق دايره حسابداري…………….. 7

نحوه پرداخت مساعده به كاركنان……………………………………………………………… 8

چك:

1- تعريف چك…………………………………………………………………………………………. 9

2- اركان چك………………………………………………………………………………………….. 9

1-2- تاريخ صدور چك……………………………………………………………………………. 10

2-2- مبلغ چك………………………………………………………………………………………… 11

3-2- محلي كه چك در آنجا بايد پرداخت گردد…………………………………………… 11

4-2- نام گيرنده چك……………………………………………………………………………….. 11

5-2- امضاء صادر كننده چك…………………………………………………………………… 12

3- انواع چك……………………………………………………………………………………………. 12

1-3- چكهاي عادي………………………………………………………………………………….. 12

2-3- چك مسافرتي…………………………………………………………………………………. 13

3-3- چك بانكي………………………………………………………………………………………. 13

4-3- چك آزاد………………………………………………………………………………………… 13

چكهاي في مابين:

1- نكات قابل توجه جهت صدور چكهاي بين بانكها……………………………………… 14

2- نحوه صدور و پرداخت چك بين بانكها………………………………………………….. 15

3- فقدان چك هاي بانكي…………………………………………………………………………… 17

4- دستورهاي متفرقه………………………………………………………………………………. 21

5- عمليات حسابداري………………………………………………………………………………. 22

ظهرنويسي، پشت نويسي و انتقال چك………………………………………………………… 23

مسئوليت صادر كننده چك………………………………………………………………………… 25

مسئوليت بانك (نحوه كنترل و پرداخت چك)

1- كنترل و پرداخت چك…………………………………………………………………………… 27

2- برگشت چك و عدم پرداخت…………………………………………………………………. 28

دستور پرداخت چك بر حسب درجات شعبه……………………………………………….. 30

نحوه پرداخت وجه چكهاي مشتريان ساير شعب به تقاضاي صاحب حساب چك بر………. 33

چكهاي انتقالي:…………………………………………………………………………………………. 39

1- چكهاي انتقالي داخلي…………………………………………………………………………… 40

2- چكهاي انتقالي عهده ساير بانكها…………………………………………………………… 41

روش وصول چكهاي انتقالي در شهرستانهاي فاقد اطلاق پاياپاي (كلرينگ)……… 42

نحوه وصول چكهاي داخلي و عهده شعب ساير بانكها تحت پوشش كلر تهران:

1- چك هاي داخلي…………………………………………………………………………………… 47

2- چك هاي عهده ساير بانك ها………………………………………………………………… 47

چگونگي واگذاري شعب شهرستانها عهده ساير شعب بانكهاي تهران…………….. 48

نحوه وصول چك هاي انتقالي شعب تهران و شهرستان عهده ساير شهرستانها. 49

نحوه وصول چك هاي انتقالي شعب بانك عهده يكديگر در يك شهرستان……….. 50

چك هاي بي محل و بستن حساب سپرده قرض الحسنه جاري………………………. 50

مراحل فروش چك……………………………………………………………………………………. 51

مراحل خريد چك……………………………………………………………………………………… 53

عمليات حسابداري بازخريد چك ها در شعبه:……………………………………………… 54

سپرده:

سپرده قرض الحسنه جاري………………………………………………………………………. 57

1- چگونگي افتتاح حساب قرض الحسنه جاري…………………………………………….. 57

2- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي اشخاص حقيقي ايراني………………… 58

3- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي پزشكان…………………………………….. 59

4- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري مشترك…………………………………………….. 60

5- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري اشخاص حقيقي خارجي………………………. 60

1-5- خارجيان مقيم ايران………………………………………………………………………… 60

2-5- خارجيان مقيم خارج از كشور………………………………………………………….. 61

3-5- افاغنه…………………………………………………………………………………………….. 62

6- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي كسبه، بنگاهها، انجمن هاي فرهنگي
و خيريه………………………………………………………………………………………………….. 62

7- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي اشخاص حقوقي ايراني……………….. 63

8- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي شركت هاي خصوصي……………….. 65

9- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي شركت در شرف تاسيس…………….. 67

10- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي شركت هاي تعاون شهري…………. 67

11- افتتاح حساب قرض الحسنه جاري براي شركت هاي دولتي……………………. 69

12- افتتاح حساب قرض الحسنه براي دستگاههاي دولتي……………………………… 71

1-12-نحوه افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه جاري براي دستگاههاي دولتي.. 71

2-12- طرز استفاده از حساب قرض الحسنه جاري دستگاههاي دولتي………….. 73

3-12- طريقه انسداد حسابهاي دولتي………………………………………………………… 75

4-12- ممنوعيت قبول سپرده ها……………………………………………………………….. 75

13- افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاري به نام شهرداري ها……………….. 75

14- افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاري براي اشخاص حقوقي خارجي…. 75

1-14- اشخاص حقوقي خارجي مقيم ايران…………………………………………………. 76

2-14- اشخاص حقوقي خارجي مقيم خارج از كشور…………………………………… 76

15- افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاري ارزي……………………………………. 76

حساب قرض الحسنه جاري درگير…………………………………………………………….. 77

بستن حساب قرض الحسنه جاري به تقاضاي صاحب حساب:

بستن حساب قرض الحسنه جاري به تقاضاي صاحب حساب در حالت عادي….. 78

بستن حساب قرض الحسنه جاري به تقاضاي صاحب حساب به دليل مفقود شدن چك يا دسته چك        78

حسابهاي مطالبه نشده………………………………………………………………………………. 80

فصل در گذشتگان……………………………………………………………………………………. 82

فصل ورشكستگان……………………………………………………………………………………. 85

فصل جاري راكد……………………………………………………………………………………… 86

فصل انتقالي از بستانكاران………………………………………………………………………… 87

حساب قرض الحسنه پس انداز………………………………………………………………….. 88

نحوه افتتاح قرض الحسنه پس انداز……………………………………………………………. 89

انواع حسابهاي سپرده قرض الحسنه پس انداز……………………………………………. 89

1- نحوه افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز براي اشخاص حقيقي، رشيد و
باسواد……………………………………………………………………………………………………. 89

2- نحوه افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز براي اشخاص حقيقي بي‌سواد…. 90

3- نحوه افتتاح سپرده قرض الحسنه عادي براي اشخاص صغير…………………… 91

4- نحوه افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز با وكالت يا قيوميت يا وصايت رسمي از طرف اشخاص    91

5- افتتاح حساب قرض الحسنه مشترك عادي……………………………………………… 92

6- افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز عادي براي اشخاص حقوقي……………. 93

نحوه پرداخت حساب قرض الحسنه پس انداز……………………………………………… 94

حساب سپرده قرض الحسنه ويژه:……………………………………………………………… 95

افتتاح حساب قرض الحسنه ويژه………………………………………………………………… 96

عمليات حسابداري حساب قرض الحسنه ويژه……………………………………………… 100

حساب سپرده قرض الحسنه ويژه جوانان…………………………………………………… 102

امتيازات و جوائز حساب سپرده قرض الحسنه ويژه جوانان…………………………. 103

عمليات حسابداري حساب سپرده قرض الحسنه ويژه جوانان………………………… 106

سپرده سرمايه گذاري كوتاه مدت………………………………………………………………. 109

نحوه افتتاح حساب سپرده سرمايه گذاري كوتاه مدت:………………………………….. 110

1- افتتاح حساب براي اشخاص حقيقي………………………………………………………… 110

2- افتتاح حساب مشترك…………………………………………………………………………… 111

3- افتتاح حساب با وكالت………………………………………………………………………….. 113

4- افتتاح حساب براي شركت هاي دولتي……………………………………………………. 114

5- افتتاح حساب به نام صغير توسط قيم……………………………………………………. 114

6- افتتاح حساب توسط افراد غير از ولي، وصي و قيم…………………………………. 115

7- افتتاح حساب توسط وصي……………………………………………………………………. 115

نرخ سود و طريقه محاسبه آن…………………………………………………………………… 116

سپرده سرمايه گذاري بلندمدت………………………………………………………………….. 116

شرايط افتتاح حساب سپرده سرمايه گذاري بلندمدت……………………………………. 118

افتتاح حساب سپرده سرمايه گذاري براي شركت هاي دولتي………………………… 124

نرخ سود و طريقه پرداخت آن…………………………………………………………………… 124

عمليات حسابداري سپرده سرمايه گذاري بلندمدت………………………………………. 126

سپرده هاي بيش از يك سال……………………………………………………………………… 135

حوالجات…………………………………………………………………………………………………. 136

نحوه صدور و حواله هاي عهده شعب………………………………………………………… 137

فقدان چك هاي بانكي……………………………………………………………………………….. 145

1- وظايف صاحب چك بانكي…………………………………………………………………….. 145

2- وظايف شعبه صادر كننده چك بانكي…………………………………………………….. 145

3- وظايف شعبه پرداخت كننده چك در رابطه با اعلام پاسخ استعلام…………….. 146

پرداختهاي چكهاي بانكي (چك حواله) و ابزار شبه پول صادره بانكها قبل از قبولي…………. 148

حواله هاي صادره مشروحه ذيل فاقد كارمزد يا هزينه مي‎باشد…………………….. 150

حواله هاي عهده ما:………………………………………………………………………………….. 151

حواله هاي عهده ما به نشاني محل اقامت……………………………………………………. 153

حواله هاي عهده ما جهت واريز به حساب…………………………………………………… 154

مسائل متفرقه پول رساني…………………………………………………………………………. 156

وصول بها آب، برق، تلفن و گاز…………………………………………………………………. 156

صندوق امانات…………………………………………………………………………………………. 159

باجه ها:………………………………………………………………………………………………….. 163

عمليات نقدي و انتقالي………………………………………………………………………………. 164

انعكاس عمليات باجه در حسابهاي شعبه…………………………………………………….. 167

دو وقته نمودن ساعات كار شعب (باجه عصر)……………………………………………. 169

رسيدگي به موجودي روزانه صندوق و طريقه بستن خزانه شعبه و نگهداري
كليدها……………………………………………………………………………………………………… 174

اضافه موجودي صندوق و خزانه………………………………………………………………. 179

تعديل نقدينگي و بيمه وجوه صندوق و در راه……………………………………………… 181

تفكيك و شمارش اسكناس………………………………………………………………………… 188

نكات مهم قبل از بستن حسابها در پايان سال مالي………………………………………. 188

دستورالعمل بستن حسابها در پايان سال مالي…………………………………………….. 189

الف- كليات وظايف شعب،‌ حسابداري هاي مناطق و ادارات كل قبل از تهيه صورتهاي مالي پايان سال     190

ب- مدارك لازم در پايان سال…………………………………………………………………… 198

- نحوه ارسال مدارك از طريق شعب…………………………………………………………. 200

ج- مدارك ارسالي حسابداري‌هاي مناطق به اداره كل حسابرسي وامور مالي…. 204

د- تذكر چند نكته…………………………………………………………………………………….. 205

مجموعه ضمائم و پيوست ها (از 1 الي 89)

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 110
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393
نظرات

مقدمه :

          يكي از تحولاتي كه از ابتداي شكل‌گيري علم اقتصاد مورد توجه اقتصاد‌دانان بوده مسئله رشد و توسعه اقتصادي است. رشد و توسعه اقتصادي از جمله اهداف اصلي در سياستگذاري و تصميم‌گيري اقتصادي است شايد به همين جهت به يكي از مهمترين موضوعاتي بدل شده كه ذهن اقتصاددانان را به خود معطوف داشته. بايد توسعه را جرياني چند بعدي دانست كه مستلزم تغييرات اساسي در ساخت اجتماعي، نهادهاي ملي، طرز تلقي مردم، كاهش نابرابري، ريشه كن كردن فقر مطلق و نيز تسريع رشد اقتصادي است.

در دنياي پيچيده و پر تلاطم كنوني، بسياري از كشورها، به ويژه كشورهاي در حال توسعه، براي قرار گرفتن در مسير توسعه و افزايش رشد اقتصادي، سرمايه‌گذاري در بخشهاي مختلف اقتصادي را در اولويت قرار داده‌اند. در حالي كه تشكيل سرمايه به عنوان يكي از متغيرهاي حياتي رشد اقتصادي محسوب مي‌شود. اين كشورها از نظر مالي فقيرند اما داراي فرهنگ، شرايط اقتصادي، اجتماعي و ساخت سياسي متفاوتي هستند و با مسائلي مواجهند از جمله بازارهاي محدود، كمبود مهارتها، قدرت ضعيف چانه زني اميد كم به خوداتكايي مهم اقتصادي، مخصوصاً كميابي منابع مالي. اينگونه از كشورها در يك رشته از هدفهاي مشترك سهيم‌اند اين هدفها شامل : كاهش فقر و نابرابري و بيكاري، تأمين حداقل سطح آموزش و بهداشت. مسكن و غذا براي افراد متبوع كشور و نيز گسترش امكانات اقتصادي، اجتماعي و ايجاد همبستگي ملي مي‌شود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                       صفحه

فصل اول : نقش و جايگاه منابع سرمايه‌داري در رشد و توسعه اقتصادي

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 2

سرمايه و سرمايه‌گذاري : …………………………………………………………………………..  3
نقش سرمايه در رشد و توسعه : …………………………………………………………………..  4
تئوري رشد آدام اسميت : ………………………………………………………………………….  6
اهميت پس‌انداز در تشكيل سرمايه : ……………………………………………………………..  12
عوامل مؤثر بر پس‌انداز……………………………………………………………………………..  14
1ـ توزيع درآمد……………………………………………………………………………………….  14
2ـ رشد درآمد سرانه…………………………………………………………………………………  15
3ـ تورم…………………………………………………………………………………………………  15
4ـ نرخ بهره……………………………………………………………………………………………  16
پويايي راهبر و توسعه………………………………………………………………………………..  22

فصل دوم :نقش و جايگاه نظام مالي در تجهيز سرمايه

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 25
مروري بر ساختار بازار مالي………………………………………………………………………..  26
الف ـ سيستم مالي…………………………………………………………………………………….  26
ب ـ بازار مالي………………………………………………………………………………………..  27
ساختار نظام مالي بر اساس حوزه عملكرد بازارهاي مختلف…………………………………  29
ساختار بازار مالي در يك نگاه ساده……………………………………………………………..  30

بازار پول……………………………………………………………………………………………….  30

بانک…………………………………………………………………………………………………… 32

بازار سرمايه……………………………………………………………………………………………  34

بورس اوراق بهادار…………………………………………………………………………………..  37
بازار تأمين اطمينان……………………………………………………………………………………  39
بيمه……………………………………………………………………………………………………..  39
فصل سوم :بررسي روند تشكيل سرمايه در اقتصاد ايران با تأكيد بر نقش بانك‌ها

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 43

بررسي نقش و جايگاه سيستم بانكي در تشكيل سرمايه كشور……………………………… 49

بررسي نقش و جايگاه بازار بيمه در تشكيل سرمايه ايران……………………………………. 59

بررسي نقش و جايگاه اوراق بورس بهادار در تجهيز منابع سرمايه‌اي كشور……………… 66

بررسي وضعيت عملكرد بورس اوراق بهادار تهران……………………………………………. 67

نتيجه‌گيري…………………………………………………………………………………………….  71
پيشنهادات……………………………………………………………………………………………..  74

منابع……………………………………………………………………………………………………. 75

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 46
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393
نظرات

مقدمه:

وجود اطلاعات مالي شفاف و قابل مقايسه ، يكي از اركان اصلي پاسخگويي مديران اجرايي و از نيازهاي اساسي تصميم گيران اقتصادي و از ملزومات بي بديل توسعه و رشد اقتصادي در بخش خصوصي و دولتي است .

صاحبان سهام ، اعتبار دهندگان ، دولت و سرمايه گذاران بالقوه در جهت تصميم گيري در زمينه هاي خريد ، فروش ، نگهداري سهام ، اعطاي وام ، ارزيابي عملكرد مديران اجرايي و ساير تصميمات مهم اقتصادي به اطلاعات مالي معتبر ، مربوط و قابل فهم نياز دارند .

اگر چه اطلاعات مالي از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهاي مالي ، هسته اصلي منابع اطلاعات مالي را تشكيل مي دهد و بنابر اين بايد از كيفيت مطلوبي برخوردار باشد . تهيه صورتهاي مالي بر اساس استانداردهاي حسابداري به عنوان ضوابط معتبر ، تضمين كيفيت مطلوب صورتهاي مالي است . روح حاكم در تدوين استانداردهاي حسابداري ايجاد الزاماتي در جهت ارائه شفاف نتايج عملكرد واحدهاي اقتصادي در قالب اطلاعات مالي است .

حسابداري مستقل صورتهاي مالي ،ارزيابي‌رعايت‌استانداردهاي حسابداري

در صورتهاي مزبور بوده و اظهار نظر « مقبول » نماد رعايت اين استانداردها و در نهايت معيار اعتبار صورتهاي مورد اشاره در زمينه اطلاعات مالي مي باشد .

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

تاریخچه

 ویژگیهای صنعت برق

 سرمایه بری زیاد تأسیسات

 زمان بری زیاد در اجرای پروژه ها

 ضرورت تداوم تأمین برق

نظارت و کنترل

انحصار

 آماده کردن زمینه ها برای استفاده از بخش دولتی در اداره صنعت برق

اجرای سیاستهای عدم تمرکز

هزینه یابی

توجه به منابع و فروش برق

حذف بخشهای امانی و خدماتی

ظرفیت سازی

تفکیک فعالیت های برق

اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری

 تشکیل شرکت های توزیع نیروی برق

 تشکیل شرکتهای پشتیبانی فنی مانند تعمیرات و تأمین قطعات

 محدود نمودن فعالیت در شرکتهای توزیع

 اقدامات انجام شده در زمینه توسعه

 صنعت برق در برنامه های عمرانی

 صنعت برق در برنامه اول عمرانی

  صنعت برق در برنامه دوم عمرانی

 صنعت برق در برنامه سوم عمرانی

 تغییر مؤسسات و کاهش فایده صورتهای مالی

 فصل دوم

  نگاهی به قانون بودجه کل کشور

 تبصره های مربوط به وظایف شرکتهای دولتی

  بند « الف » تبصره ۱۵

 بند « ب » تبصره ۱۵

 بررسی و تحلیل حسابهای روش متحدالشکل حسابداری برق از دیدگاه نظری اصول و استانداردهای حسابداری

 ثبت تأسیسات برق بر اساس قیمت تما م شده

 حسابهای معین تأسیسات برق

شرح حساب

۱ـ تاسیسات تولید برق با نیروی بخار

۲ – تأسیسات تولید برق با نیروی آب

فصل سوم

ملاحظاتی در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها ی ثابت شرکت های تابعه وزارت نیرو

مقدمه

انتخاب دارایی جهت تجدید ارزیابی

تناوب تجدید ارزیابی

 تعیین مبلغ تجدید ارزیابی

 فصل چهارم

 مدلهای نقدینگی در مدیریت مالی صنعت برق

مدیریت صندوق

 چرخه نقدی در بخش توزیع برق و شیوه های بهبود بخشیدن به آن

 حسابداری وجوه نقد در شرکت های برق

 کنترل های داخلی وجوه نقد در شرکتهای برق منطقه ای

راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق – دیسپاچینگ وجوه

 الف : راهبری متمرکز وجوه منطقه ای

 ب : راهبری متمرکز وجوه صنعت برق

  اهداف اصلی گزارشگری نقدینگی

 هدفها ی گزارشگری در برنامه ریزی

 هدفهای گزارشگری نقدینگی در اعمال کنترل

 زمان گزارشگری نقدینگی

 انواع گزارشهای نقدینگی

 نکات مورد توجه در حساب سپرده ویژه

 ویژگیهای حساب سپرده

 فصل پنجم

 هزینه ها در صنعت برق

 هزینه یابی جذبی

 تخصیص و تسهیم

 فصل ششم

 هدف از ترخیص و طبقه بندی اطلاعات در صورتهای مالی

 تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

 بررسی روند نسبتهای مالی صنعت برق

 نقاط ضعف و قوت نسبت های مالی

نقاط قوت

نقاط ضعف

 روند نسبت های نقدینگی

 فرایند نسبت های اهرمی

 نسبت های مالی در صنعت برق

نسبت های مالی

محاسبه نسبتها در صنعت برق

جدول شماره ۲ حد متوسط بالا و پایین نسبت های مالی در صنعت برق

ترازنامه

 یادداشتهای همراه صورتهای مالی

 صورت حساب سود و زیان

صورت سود (زیان) انباشته و تخصیص سود

صورت گردش وجوه نقد

جریان ورود و خروج وجه نقد

صورت گردش وجوه نقد

يادداشتهاي همراه صورتهاي مالي

سرمایه

اثرات انباشته تغییر در اصول و روشهای متداول حسابداری

 

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 45
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : behzad
تاریخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393
نظرات

جنبش فرمالیسم (شکل گرایی) روسی یکی از جریان های ادبی است که علیرغم آنکه در اوایل قرن بیستم به وجود آمد و خیلی رود هم از بین برده شد. اما تاثیر انکارناپذیری بر جریان های ادبی گذاشت که سال های دوری بعد از آن پا گرفت.

بسیاری از اصولی که امروزه در بررسی و نقد و تحلیل شعد و ادبیات، اصول مسلم فرض می شوند، برای نخستین بار در جنبش فرمالیسم مطرح و تئوریزه شدند. فرمالیست ها در پس پاسخ به این سوال برآمدند که چه چیز باعث می شود که شعر یا متن ادبی از متون دیگر متفاوت باشد؟ در پاسخ به این سوال به سوی تعریف نوعی شعر ناب روآوردند که تأکیدش بر جنبه های صوری ادبیات و شعر و شکل های خاص آن است و به خصوص نوع زبانی که به کار می برد. و این به دلیل استفاده از تکنیک ها و شگردهایی است که به کار می برند.

در این بخش سعی در معرفی این شگردها داریم که به کاذر بستن آنها موجد شاعرانگی در زبان است.

آشنایی زدایی (بیگانه کردن) [Ostranenie]

یکی از مهم ترین و جذاب ترین مفاهیم در فرمالیسم که از اصلی ترین ویژگی هایی است که به شکل های مختلفی در بیان ادبی استفاده شده است، آشنایی زدایی یا بیگانه کردن است. شکلوفسکی (Victor Shkovsky) نخستین بار این مفهوم را مطرح کرد. پس از او یاکوبسن و «تینیالوف» در مواردی از این مفهوم به عنوان بیگانه سازی یاد کردند. ویکتور شکلوفسکی در رساله اش «هنر همچون شگرد» (هنر به مثابه فن) (Art Technique) 1917 برای اولین بار به این مفهوم اشاره می کند.

به گفته «شکلوفسکی» ما هرگز نمی توانیم تازگی دریافتهایمان از اشیاء را حفظ کنیم. الزام های وجود متعارف موجب می شود که آن ها تا حدود زیادی «خودکار» شوند. آن چشم انداز معصومانه ای که در آن طبیعت شکوه و تازگی یک رویا را حفظ می کند، حالت متعارف شعور انسانی نیست. این وظیفه خاص هنر است که آن اشیاء را که به موضوع های عادی آگاهی روزمره ما تبدیل شده است به ما بازگرداند (مسلون، ویدوسون (1377) ص 49)

فهرست
شاعرانگی مبتنی بر شکل (فرم)
1-فرمالیست ها
-آشنایی زدایی
-هنر به مثابه تمهید
-طرح
-انگیزش (مقابله با عادی و طبیعی بودن)
-شکل رایج (عنصر غالب)
-کارکرد به جای تمهید
-قصه ی پرداخت شده
-فرم و محتوا
-بررسی اثر ادبی در نظام خاص خود (خود ارجاع بودن)
-جدایی اثر از نیت مولف
-اهست ریتم (ضرباهنگ) و آوا
-جدایی شعر (متن) از تاریخ، ملت و بیوگرافی
-جدایی زبان کاربردی و زبان شعر
-معنا و تمهیدات زبانی در شعر
-دو نوع ساختار در داستان های روایت گر
-نقد فرمالیسم
-دیگر ویژگی های فرمالیسم
2-یاکوبسن
معرفی
نظریه ارتباطی
-نقش عاطفی
-نقش ترغیبی
-نقش ارجاعی
-نقش همدلی
-نقش فرازبانی
-نقش شعری
-استعاره و مجاز
-نقد یاکوبسن
-استعاره و مجاز در پروست
-استعاره و مجاز در تحلیل نمایشنامه ی میمون پشمالو یوجین اونیل
3-بختین
-تک آوایی و چندآوایی
-کارناوالی شدن
4-ساختارگرایی و معنا

جهت دانلود کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 40
موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 65


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود